Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Розмноження тварин у природі

Тема.   Розмноження тварин у природі.

 

Мета: ознайомити учнів з особливостями розмноження комах, риб, плазунів, земноводних, птахів, звірів;  розвивати вміння спостерігати, аналізувати,  порівнювати, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес до природи, бажання досліджувати і вивчати природу.

 

Обладнання: підручники, зошити, ілюстрації тварин різних груп, таблиці « Розмноження тварин», роздатковий матеріал.

 

                                                           Хід уроку

 

І. Організація класу.

Створення сприятливого психологічного настрою в класі.

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно.

Все, що знаєм, пригадаєм

І нове запамятаєм.

ІІ. Контроль, корекція і повторення вивченого.

 

*Учні одного ряду за малюнками в конверті встановлюють ланцюги живлення ( робота

в парах).

 

*Учні другого ряду отримують по одному малюнку тварини.   Вони повинні розглянути малюнок і підійти до однієї з трьох табличок, які є на дошці:

     

Рослиноїдні тварини         Хижі тварини     Всеїдні тварини

 

Кожна дитина пояснює свій вибір.

 

*Учні третього ряду слухають відповіді, висловлюють свої міркування.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчання.

 

Скринька – загадка.

- Хто у скриньці?          Кістяну сорочку маю

                                    і ніколи не знімаю, -

                                    у сорочку – костомаху

                                    я ховаюся від страху.    (Черепаха)

-  Що ви знаєте про черепаху? ( До якої групи тварин відноситься? Хто вона за способом живлення? )

- А чи знаєте ви, як розмножуються черепахи?  Чи батьки – черепахи піклуються про своїх дітей?

- Щоб ви могли дати відповіді і на ці запитання, знали як запобігти зникненню окремих видів тварин, які умови потрібні для їх виживання і розвитку, ми сьогодні поговоримо про розмноження тварин.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.  Розповідь  вчителя.

  Комахи розмножуються по-різному. У травні знизу на листках капусти метелики білана капустяного відкладають круглі, прозорі яйця. З них вилуплюється гусінь, яка завдає рослинам великої шкоди. Згодом переповзаючи в затишні місця зелена гусінь перетворюється на лялечок і в такому вигляді перезимовує. Весною, коли пригріє сонце, з лялечок виходять метелики.  Можна  скласти  таку  схему  розмноження  білана  капустяного:  метелик →  яйце → личинка →  лялечка → метелик.

   Так  само  розмножуються  комарі,  мухи,  бджоли,  оси,  мурашки,  джмелі.

   А  от  схема  розмноження  бабки  виглядає  інакше:

бабка   яйце личинка  бабка.

Порівняйте  ці  дві  схеми.  Яка  між  ними  різниця?

Схожа схема розмноження у попелиць, коників.

 

2. Робота  з  підручником (с.141─ 142).  Самостійна  робота  учнів.

Перший  варіант  опрацьовує  статтю  «Розмноження  риб»  і  складає  схему розмно -  ження  цієї  групи  тварин.  Другий  варіант  опрацьовує  статтю  «Розмноження  земноводних»  і  складає  схему  розмноження  цієї  групи  тварин..

  Що  спільного  та  відмінного  у  розмноженні  риб  та  земноводних?

 

3. Розповідь  вчителя  з  елементами  бесіди.

Плазуни (черепахи, ящірки, змії, крокодили) відкладають яйця в ямки, які риють на узліссях, на берегах морів, річок і засипають їх. Під дією сонячного тепла через деякий час з яєць вилуплюються і вибираються на поверхню маленькі плазуни.

  Подумайте,  які  ще  тварини  відкладають  яйця? (Птахи.)

  Чи  птахи теж залишають відкладені яйця без  нагляду?  Відповідь на це запитання ви знайдете у підручнику на ст. 143.

─ Отже, птахи,  на відміну  від  плазунів,  відклавши  яйця,  насиджують  їх, зігріваючи своїм  теплом.  А  коли  вилуплюються  пташенята,  доглядають  їх.

 

4. Робота  з  підручником (с.144).

Колективне  опрацювання  статті  «Розмноження  звірів».

 

V. Узагальнення  та  систематизація  знань.

 Робота  в  зошиті.

 

VІ. Підсумок  уроку.

  Отже,  над  якою  темою  ми  сьогодні  працювали?

  Що  нового  ви  дізнались?

─ А зараз попрацюйте у парах. У вас на парті лежить конверт. У ньому пазли. Складіть

з частинок малюнки тварин і розкажіть про них за таким планом:

 

а) До якої групи належить тварина?

б) Хто вона за способом живлення?

в) Як розмножується? Чи піклується про потомство?

 

VІІ. Домашнє  завдання.

Опрацювати  матеріал  підручника ( с.140–144 ). Поміркувати над запитаннями в кінці тексту на ст.144.

 

 

Гречанюк Надія Іванівна, учитель початкових класів, Богородчанська школа № 1 Івано-Франківської обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.03.2011) | Автор: Гречанюк Надія Іванівна
Переглядів: 6398 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!