Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

"Тварини. Різноманітність тварин. Тварини і людина: що дають тварини людям"
Я і Україна

Тема. Тварини. Різноманітність тварин. Тварини і людина: що дають тварини людям.
Мета. Розширити й уточнити знання учнів про різноманітність тварин,
середовище їхнього існування; про тварин, які живуть поряд з
людиною; розкрити цінність тварин для людини; розвивати вміння
спостерігати за тваринами; формувати уміння порівнювати тварин,
групувати їх; виховувати шанобливе ставлення до тварин.
Обладнання. Навчальна презентація. Предметні малюнки. Таблиця "Свійські тварини", кросворд.
                                                           Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Фенологічні спостереження
III. Повторення вивченого матеріалу.

1. Відповіді на запитання.
— Що росте на городі? В саду? Чим нас обдаровує ліс? Які рослини є символами України? Що ви про них запам'ятали? Назвіть лікарські рослини. Що означає: "Будь рослинам другом"?
Слайд 1-3


2. Гра "Що зайве?"
На екрані слайди або на дошці предметні малюнки: огірок, помідор, цибуля, капуста, груша.
— Що зайве? Чому? Де ростуть ці овочі?
Потім учитель виставляє інші предметні малюнки. Гра продовжується.
Слайди 4-5


IV. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Бесіда з елементами розповіді.
— Яких тварин ви бачили в селі?
Хто за ними доглядає? Навіщо людина вирощує цих тварин? Яку користь вони приносять?
— Тварини, які живуть біля людей і яких людина доглядає, називаються свійськими.
2. Робота з таблицею "Свійські тварини".
Діти називають тварин, зображених на малюнках слайду.
Слайд 6-7


Учитель повідомляє, що осел і верблюд також свійські тварини. Вони допомагають людині перевозити вантажі.
1. Відгадування загадок.
На екран проектуються слайди із загадкою. Після того як діти дають відповідь на слайді з’являються тварини, що є героями загадок.
• Коротенькі ноги, завитками роги, шерсть м'яка та густа і курдюк замість хвоста. (Баран)
• Я великий, я красивий, як біжу я — в'ється грива, копитами — туп-туп-туп, по камінню — цок-цок, цок. (Кінь)
Слайд 8

• Плавала, купалася, сухою зосталася. (Качка, гуска)
• 3 рогами, а не бик, доять, а не корова, кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)
Слайд 9

• Хвіст гачком, ніс п'ятачком. (Свиня)
• Гавкає, кусає, а в дім не пускає. (Собака)
Слайд 10

V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
— Як називаються тварини, що живуть у лісі? Яких диких тварин ви знаєте? До якої природи належать тварини?
Слайд 11

Тварини, як і рослини, — це живі організми, що населяють нашу Землю. Тварини — це звірі, які живуть у лісах; птахи, що літають в небесній синяві; змії, які люблять вигріватись на сонечку; жаби, які живуть у вологих місцях; риби, що плавають у воді; комахи, які зустрічаються на кожному кроці.
Тварини живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.
2. Робота з підручником (с.71-73).
а) Опрацювання статті "Тварини".
б) Робота за малюнком (с. 71).
— Розгляньте малюнок. Назвіть тварин, які літають. Хто плаває? Хто ходить? Хто стрибає? А хто повзає?
Отже, тварини різні за розміром, за зовнішнім виглядом, за способом пересування.
Різноманітне і середовище існування тварин. Одні живуть у лісі, інші — на лузі, хто — в річці, а хто — біля річки, в землі і на землі.
Учні розглядають малюнки (с. 72), називають зображених тварин, розповідають, де вони живуть.
— Усі тварини, які самі добувають їжу, влаштовують житло, називаються дикими.
Слайд 12

Неможливо уявити життя людини без тварин. З давніх-давен люди полювали на тварин, а потім навчилися їх приручати. Так, деякі тварини стали свійськими.
— Розгляньте малюнок підручника (с. 73), назвіть свійських тварин.
3. Фізкультхвилинка. Проказування вірша "Два півники" з імітацією відповідних рухів.
4. Бесіда про роль тварин у житті людини. Продовження роботи з підручником (с. 73).

— Яку роль відіграють тварини в житті людини?
Тварини — це цінні й необхідні продукти харчування: м'ясо, молоко, яйця, мед.
Слайд 13

Тварини — це вовна та шовк для виробництва тканин. Хутро для пошиття одягу, шкіра для взуття.
Слайд 14

Тварини — це помічники людини у важкій роботі (коні, осли, верблюди, воли).
Слайд 15

Тварини — це наші вірні друзі (собаки, коти).
Слайд 16

Тварини — це ліки, якими лікують різні хвороби: мед, зміїна і бджолина отрута, борсучий жир.

— Розгляньте малюнок підручника. Скажіть, що люди одержують від тварин.
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
VII. Підсумок уроку. Додатковий матеріал.

 
Розробка вчителя початкових класів Атаманюк Наталії Василівни СЗОШ І -ІІІ ступенів № 8 м. Хмельницького
Категорія: Уроки | Додав: Nat8 (03.12.2010) | Автор: Атаманюк Наталія Василівна E
Переглядів: 28982 | Рейтинг: 2.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!