Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Розв’язування вправ та задач на застосування таблиці множення і ділення на 5. Порядок виконання дій у виразах. (Математичний КВК)

Тема: Розв’язування вправ та задач на застосування таблиці множення і ділення на 5. Порядок виконання дій у виразах.
Мета:
1. Вдосконалювати навички виконання вивчених арифметичних дій: додавання та віднімання в межах 100, табличного множення і ділення.
2. Доставити дітям радість і задоволення від ігор розвивальної спрямованості.
3. Розвивати логічне мислення, уяву, кмітливість, мова.
4. Вдосконалювати вміння складати ціле з частин, обчислювальні навички.
5. Розвивати в учнів комунікативні компетентності (культуру спілкування, уміння працювати в групах)
6. Виховувати дружні взаємини, виручку, бажання допомогти друзям по команді.

Очікувані результати: поліпшення якості знань учнів, розвиток інтересу до математики як навчального предмета.

Обладнання: картки із завданнями для команд, для конкурсу капітанів, ребуси, медалі, грамоти, грамзапис пісень Ст. Шаїнського «Ми починаємо КВН», повітряні кульки, плакати, емблеми.

Клас прикрашений: повітряні кулі (на них написані цифри), плакати на дошці «Математику вже потім слід вивчати, що вона розум у порядок приводить» (М.В. Ломоносов). Математика дисциплінує розум, привчає до логічного мислення (М.І. Калінін). Математика - це мова, на якому кажучи всі точні науки (Н.И.Лобачевский).

                                                                         Хід КВК

I. Організація класу.
- Сьогоднішній урок ми проведемо в незвичайній формі. Ми не просто будемо розв’язувати приклади і задачі, а змагатись у вправності і кмітливості при їх розв’язуванні. Сьогодні у нас конкурс вправних і кмітливих математиків – математичний КВК!
Звучить грамзапис пісні Ст. Шаїнського «Ми починаємо КВН».
Учитель дає квитки (з прикладами) кожному учаснику. Учні повинні вирішити їх. У кого вийшов відповідь 10 - I команда, 20 - II команда.
- Отже, ми розділилися на 2 команди.
Посміхніться, подумки побажайте один одному миру, добра. Побажайте успіху один одному у проведенні цього заняття.
- Про що ми повинні пам'ятати на кожному уроці? (На кожному уроці ми повинні відкривати для себе щось нове.)
- А щоб помітити щось нове, які вміння ви повинні розвивати в собі? (Уміння уявляти, слухати, спостерігати, розвивати свою мову.)
- Яким ви хочете, щоб вийшов наше заняття? (Цікавим, веселим, пізнавальним)
- Це буде залежати від того, як ми будемо допомагати один одному.
- Дорогі діти! Сьогодні ми проводимо КВК з математики. Хто знає, як розшифрувати КВН?
- Сьогодні КВН не простий, а веселий, цікавий. Вас чекають забавні питання, вірші, загадки, ребуси. Адже це все наша математика - дивовижна, цікава, захоплююча і зовсім не нудно!
Здавна люди називають математика царицею наук, тому що математика застосовується в різних галузях знань. Один з найважливіших розділів математики - арифметика.
Арифметика - наука про числа, властивості чисел і дій над ними.
Математика! Світ без неї був би нецікавим. Не було б наукових відкриттів ні на морі, ні на суші, ні у Всесвіті. Поспішімо ж здійснити незвичайну подорож у світ цікавих задач, загадок і питань.
- А щоб працювати командою, потрібно знати деякі правила:
Працювати дружно, всі разом;
Вміти вислухати свого товариша;
Не ображати товариша, який зробив помилку;
Не сміятися над командою, яка програє;
Не злитися, якщо ви програєте.

ІІ. Привітання команд.
Команда «Кмітливих»
Девіз «Шануєм безмірно царицю наук,
Для неї не шкода розуму й рук»
Пісня: «Двічі два – чотири»
Команда: «Розумних»
Девіз: «Віднімаєм, ділим, множим,
Додаємо – все ми можем,
Математика одвічно
Вчить нас мислити логічно!»
Пісня: «Чого навчають в школі»

ІІІ. Змагання командирів
(Командири записують відповіді прикладів через кому)
5*3 5*9 5*2 15:3 45:5 10:5
5*7 5*5 5*10 20:5 25:5 35:5
5*4 5*8 5*6 40:5 30:5 50:5

ІV. Математичні ребуси
- Зараз наші команди позмагаються у відгадуванні ребусів. Виграє той, хто відгадає не лише швидко, але й правильно.

с3ж      ли100к       40 а       100 н

V. Конкурс «Математичні загадки»
1) Скільки буде: два плюс два і поділити на два? (3)
2) Одна нога і шапка, а голови нема. Що це таке? (гриб)
3) Скільки кроликів і гусей на подвір’ї, якщо є 4 голови і 10 лап?
( 1 кролик і 10 гусей)
4) Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох – троянди, всі окрім двох – тюльпани, і всі окрім двох – маргаритки? (3 квітки)

VІ. Конкурс “В гостях у казки»
Команди інсценують уривки з казок, у назвах яких є число, у вигляді пантоніми. ( «Троє поросят», «Коза і семеро козенят», «Білосніжка і семеро Гномів» та ін.)

VІІ. Збери прислів’я
30: 5+ 20 - тисячу 5+10:2 – раз
(26-6) – 10 – вчить 10:5+30 – сім
5*5+5 – книга 25:5+0 – відмір
45:5 - 4 – одна 32:4+17 – разів
10:2*9 – розуму 10-5*2 – відріж

(Одна книга тисячу вчить розуму) (Сім разів відмір раз відріж)

VІІІ. Фізкультхвилинка

ІХ.Конкурс вболівальників

Цікаві задачі
Майстри роблять десять возів,
Гнуть залізо, тешуть ліс.
Порахуйте, любі діти,
Скільки треба їм коліс? (10 х 4)

Сім подружок стали грати,
З паличок складать квадрати,
По квадратику зробили,
Паличок не полічили.
А ви їм допоможіть,
Скільки буде, полічіть. (4 х 7)

П'ятаків у нього п'ять.
Скільки грошей, як узнать? (5 х 5)

По п'ять пальців-молодців
Розмістились на руці.
Ну ж бо, діти, як узнаєм,
Скільки пальців всього маєм? (5 х 2)

9 груш у мавпи Зіти.
Вдвічі більше в мавпи Чіти.
Порахуйте, любі діти,
Скільки груш у мавпи Чіти. (18)

• Мамі зайчик Куцохвіст
У трьох пучечках моркву ніс.
В кожному — по 7 морквин.
«Скільки всіх?» — рахує він. (21)

Х. Конкурс капітанів
Розв’язати задачі на логічне мислення (№706 і № 707)

XІ. Складаємо вірш і розв’язуємо вирази
Тече вода з-під явора
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина.

З Тече під явора вода
: (4 + + 20 - 14 + 16

(4+16):5 +20-14

на яром долину
:4 32: * 5

32:4*5

пишається над водою
5 * 3 + 15

5*3+15

калина червона
* 9 4

4*9

XІІ. Гра «Подумай»
З яких геометричних фігур складені малюнки?




XIІІ. ПІДСУМОК. Рефлексія:
Ось і гра закінчена
Підсумки підбивати пора!
Слово надається журі.
- На екрані - сім різнокольорових метеликів по порядку кольорів веселки. На кожному метелику - літера:

- Простежте оченятами за метеликами в тому порядку, в якому я назву, з'єднайте букви і прочитайте слово: зелена метелик, червона, фіолетова, жовта, блакитна, помаранчева, синя. Яке слово вийшло? (Молодці.)
- А як ви оціните свою роботу на уроці?
- Смайлик покаже, як ви сьогодні оцінюєте свою роботу. Ви повинні своє яблуко покласти в одну з кошиків зі смайликами.

Після виступу журі та нагородження переможців.

XІV. Домашнє завдання

Категорія: Уроки | Додав: olkris93 (20.03.2017) | Автор: Корчак Людмила Цезарівна E
Переглядів: 1190 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!