Сценарій уроку на відкритому повітрі на тему Зима-чарівниця - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Сценарій уроку на відкритому повітрі на тему Зима-чарівниця

Мета уроку на відкритому повітрі:
Розкрити ознаки зими.
Вчити учнів бачити і відчувати красу природи.
Заохочувати дітей до творчості, вчити складати загадки, казки, писати вірші.
Виховувати почуття прекрасного, дбайливого ставлення до природи, розвивати позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього.
Обладнання та матеріали: костюми Зими і сніжинок, кошик з яблуками, картки з допоміжним матеріалом (віршиками і загадками).

Місце проведення уроку: шкільне подвір’я.

                                    Хід уроку на відкритому повітрі на тему Зима-чарівниця

1-й ведучий

Вступне слово вчителя
— Чому, діти, ви так любите зиму?

— Згадайте, скільки гарного навкруги взимку — блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. А чому ж настає зима? Існує така казка:

— Високо-високо, за найвищими хмарами була незвичайна країна, господаркою якої була мати Природа. Вона посилала на землю до людей своїх діток-доньок. А було їх чотири: Весна, Літо, Осінь, Зима. Кожного разу матінка Природа готувала своїх доньок до подорожі на землю. І коли помахала Осінь останнім своїм жовтим листом і попрощалася з нами, прийшла черга зими йти до людей.

— Дізнавшись, що у нас сьогодні урок присвячений зимі, Зимонька-снігуронька завітала до нас.

— Заходь, заходь, сніжна Зимонько!

(Діти плескають у долоні.)

Зима
Доброго здоров’я, діти! Хоч мій час господарювання щойно настає, а я вже багато попрацювала. Запорошила снігом поля і дороги, одягла дерева білим пухом

(Показ ілюстрацій).

— Цікаво, а що ви знаєте про мою роботу? В якому стані зараз природа?

— Діти, відгадайте загадку:

Біле, як сорочка.
Пухнасте, як квочка.
Крил не має. А гарно літає.
Що це за птиця, що сонця боїться?
                                                                   (Сніг).

— Чому ви думаєте, що це сніг? (Відповіді учнів.)

— Давайте, подивимось, які ж це перші вісники зими — сніжинки.
Пухнасті, великі, білі-білі, легенькі, як пушинки.

— На кого вони схожі? (На білих мух, білих пташенят)

— Звідки ж вони прилетіли? (З неба.)

— Подивіться, яке небо? (Похмуре, сердите, непривітне. По ньому пливуть темно-сірі хмари і сиплять снігом.)

— Послухайте рядки з вірша М. Рильського:
Білі мухи налетіли,
Все подвір’я стало біле,
Не злічити білих мух
Що летять неначе пух.

— Що нагадують сніжинки?

— Діти підставте рукавичку і спіймайте сніжинку, подивіться на неї. Скажіть яка вона? (Всі вони візерунчасті, різної форми, схожі на срібні зірочки)

А тепер зробіть так, щоб сніжинка сіла вам на руку. — Що замість неї залишилось? (Крапелька водички.)

То із чого зроблена сніжинка? (З води.)

— Хто її викував? (Мороз.)

— Як же це відбувається?

(Хмаринка пустить крапельку на землю погуляти або землю напоїти, а мороз тут як тут. Відразу, ще в повітрі, заморозить і викує з неї чарівну зірку.)

— Подивіться сідають сніжинки.

— Що ж вони роблять на землі?

(Вони землю прикривають теплою, пуховою ковдрою, і хай вона собі спочиває у сні.)

Зима запрошує сніжинок (учениці).


Виходять сніжинки і декламують вірші М. Вороного «Сніжинки», А. Качана «Забіліли сніги» і «Зимовий сад».

Вірш Забіліли сніги

Ось і зима вже настала:
Там де шуміли луги,
Там де зозуля кувала —
Знов забіліли сніги.

Сніг на полях, на дорозі,
Снігом укриті хати.
Як тепер Діду Морозу
Наше село віднайти?

Вранці до гаю стежину
Нам протоптати довелось,
Щоб і до нас на ялинку
Теж завітав Дід Мороз.

Вірш Зимовий сад

Сиджу я біля підвіконня,
Коли дивлюсь у садку
На груші… яблука червоні
Висять на самому вершку.

У сад вдивляючись пильніше,
Я довго голову ламав:
Та як же так, чому раніше
Цих яблук я не помічав?

Та от підвівся кіт-гульвіса,
На грушу глянув, як сова,
Червоні яблука знялися
І полетіли! Ну й дива!

Взяв олівець я із пенала
І написав в календарі:
«Сьогодні вперше прилетіли
До нас у гості снігурі»

Зима
Хто найскоріше і найбільше відгадає моїх загадок, той отримає красиві червоні яблука, вони, немов снігурі, про які щойно йшлося у вірші.

Ніжна зірка, сніжно-біла,
На рукав з гори злетіла.
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води.
                                  (Сніжинка)

Вчора з хмари падало,
Річкою текло,
А сьогодні ствердло
І блищить мов скло.
                                    (Дощ, сніг, лід)

Що росте догори коренем?
                                    (Бурулька)

На дворі горою, а в хаті водою?
                                                   (Сніг)

Хто наткав полотна
Аж до лісу від вікна?
І сміється задається:
«От така ширина!»
                                   (Зима)

— Придивіться уважно до зимового пейзажу: чи можна назвати цю пору року безбарвною?

— Спробуйте перерахувати кольори зими. Давайте влаштуємо змагання хто більше знайде кольорів та відтінків у зимовій порі.

— Який же колір — прикметник справедливо вважають головним кольором зими? (Білий)

Вірш М. Сингаївського «Білі черевички у зими»
Вкрив дерева білими крильми
Морозець колючий, мов шипшина,
Білі черевички у зими,
Біла-біла в неї кожушина,
Білі сани, білогриві коні,
Білі рукавички пухові,
Білі щоки, а вуста червоні,
Мов розквітлі маки польові.

2-й ведучий

Підсумок зими про свою роботу, про зимові свята.

Вчитель
Крім Нового року, взимку є ще кілька народних і релігійних свят: Різдво, Хрещення, Колядки, Щедрівки. На святий вечір і протягом різдвяних свят діти ходять по домах: колядують, щедрують. І всі люди щедро їх частують, пригощають.

Зима
Бачу я і про свята ви знаєте. А хто знає, чому мій другий місяць має таку назву?

Учениця
Свою назву місяць дістав за тріскучі морози і люті хуртовини. У давнину казали: «У січні і снігом лице січе, і морозом вуха пече». Білоруси називають його «студзень», а болгари «великий січко». А ще існують назви «сніговик», «тріскун», «вогневик», «просинець», бо небо в цей час частіше спить.

Зима
В народі стверджують про мій другий місяць: січень — весні дідусь, а зимі цар. А що ви можете розказати про мій останній місяць.

Учениця
Підступний і лютий — найкоротший місяць року. О цій порі шаленіють вітри, сичать морози. Його називають «сліпень», «лютий», «криводоріг», а ще «межень», бо є межею між зимою і весною. Та найбільш вдала назва «бокогрій».

Зимові розваги учнів

Складання казок про зиму.

Гра Майстерня Снігової Королеви — ліплення різноманітних фігур зі снігу.
Конкурс Малюнок на снігу

Зима
Я дуже вами задоволена. Дорогі мої! Від усього серця дякую вам за цю зустріч. До побачення.

Діти
Щасливої дороги, Зимонько. Заходь до нас.

Домашнє завдання за групами
1. Підібрати прислів’я, загадки про зиму.
2. Скласти розповідь Ліс узимку.



Джерело: http://ua.korporativus.com/school_events_ua/scenarij-uroku-na-vidkritomu-povitri-na-temu-zima-charivnicya.html
Категорія: Уроки | Додав: (20.12.2015) | Автор: Інетка
Переглядів: 558 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!