Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Що належить до природи. Природа жива і нежива

Урок: Я і Україна

 

Тема: Що належить до природи. Природа жива і нежива.

 

Мета: розширити і уточнити знання учнів про різноманітність природи.

             Формувати в учнів поняття «природа», «жива і нежива природа», розвивати

              вміння спостерігати за об’єктами природи; вчити відрізняти предмети

              природи від речей, виготовлених людиною; виховувати дбайливе

              ставлення до природи, речей, створених людиною.

 

Обладнання: ілюстрації картин з пейзажами, вислів про природу, малюнки

                             з зображенням живої та неживої природи

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу.

 

ІІ. Фенологічні спостереження.

1. Вправа «Погода».

- Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?

- Яке небо?

- Які опади?

- Який вітер?

- Яка температура повітря?

- Що змінилось порівняно з минулим тижнем?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь з елементами бесіди.

       - Послухайте вірш поета П. Сиченка і скажіть, з яким проханням звертається до нас поет.

 

Вмійте природу любити.

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

 

Цвіту не рви задаром,

Гілки не втни для забави!

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

 

- Як  ви розумієте слова: «Вмійте природу любити»?

- Що таке природа?

- Подивіться у вікно і назвіть те, що ви бачите.

- Те, що оточує людину і не зроблене її руками, - природа. Сонце, небо, вітер, земля, повітря, рослини, тварини – все це природа. Людина – також частина природи.

 

2. Робота з підручником. (с.46-47)

Учитель читає текст, учні називають предметні малюнки у кожному ряді.

 - За якою ознакою художник згрупував малюнки?

 

а). Вправа «Мікрофон»

   - Продовжте перелік, розпочатий художником на другому малюнку.

( Діти називають те, що створене  руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо)

 

3. Продовження розповіді.

   - Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря, будівельні матеріали. Вона є джерелом натхнення для письменників, композиторів, художників, які присвятили їй чимало художніх творів. (Вчитель звертає увагу на репродукції картин). Природу називають ненькою. Всі ми - діти природи.

        Умовно природу поділяють на живу і неживу.

Нежива  природа – це Сонце, Місяць, Земля, повітря, вода, небо тощо.

 Жива природа – рослини, тварини, людина, бо вони народжуються, живляться, ростуть, дихають, відмирають.

-        Чи може існувати жива природа без неживої? Чому?

 

б). Гра «Малюнки з виставки».

Завдання: розташувати малюнки, що є на дошці, відповідно до написаних слів: жива і нежива.

Спочатку вибрати об’єкти живої природи, використовуючи технологію методу «Прес».

а). «Я вважаю…»

б). «…тому, що…».

 

4. Продовження роботи з підручником.

а). Відповіді на запитання.

  - До якої природи належать каштан, калина, соняшник, осока? Чому?

  - До якої природи належать вовк, лелека, кінь, жаба, комар? Чому?

  - Хлопчик, дівчинка, космонавт, лікар, шахтар – до якої природи вони належать? Чому?

 

б). Робота за малюнками.

  - Розгляньте малюнки. Скажіть, що належить до природи, а що – ні.

  - До якої природи належать місяць, зорі, веселка, дощ?

 

в). Робота за табличкою

  - Розгляньте малюнки.

  - Назвіть предмети, які належать до живої природи. А що зроблено людиною?

  - Чим схожий метелик і сніжинка? Чим відрізняються?

 

5. Розв’язування логічних завдань « Що зайве? Чому?»

Ø  Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

Ø  Дуб, камінь, Сонце, повітря.

Ø  Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

Ø  Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

 

 

Фізкультхвилинка.

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти:

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачте, як розвеселили.

Стало сонце танцювати,

нас до танцю припрошати,

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі.

 

IV.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті. (с.25-26)

 

2. Відгадування загадок.

До якої природи належать слова – відгадки?

 

o     Рукавом махнув –

              дерево зігнув.

              Що це?

                                       (Вітер)

 

o     Весною зацвіла,

               влітку загоріла,

               червоні коралі

               восени наділа.

                                         ( Калина)

 

o     Синя стрічка блищіть,

               щось тихенько гомонить.

               І біжить собі, біжить,

              не зупиниться на мить.

                                                    (Річка)

 

o     Сама мала, шубка пухка,

               з гілки на гілку стрибає,

             шишки, горішки збирає.

                                                      (Білка)

 

o     Над лісами,

              над рікою,

              кольоровий міст горою.

                                                     (Веселка)

 

o     Лиш торкнись до колючок –

               він згортається в клубок.

               Не вгадаєте ніяк?

               Підказати? Це…

                                                  (Їжак)

 

V.Підсумок уроку.

     1. - Що таке природа?

- Що належить до неживої природи?

- Що належить до живої природи?

- Чим жива природа відрізняється від  неживої?

- До якої природи належить людина?

- Що належить до предметів, створених руками людини?

- Як потрібно ставитися до природи?

- Як необхідно ставитися до речей,  створених людиною?

 

 2. Робота в групах.

Гра « Розгубилися слова»

-        Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, що створені людьми. А тепер у групах складіть речення ,як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. ( Речення на окремих аркушах на дошці).

 

Ø Берегти природу. Потрібно

Ø Людей. працю Шануй

 

Висновок: Треба шанувати  природу і речі створені людиною.

 

 

Луценко Н. О., учитель початкових класів, Оріхівська школа № 5 Запорізької обл.

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (03.11.2010)
Переглядів: 8880 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!