Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок: Я і Україна Тема: Що належить до природи. Природа жива і нежива. Мета: розширити і уточнити знання учнів про різноманітність природи. Формувати в учнів поняття «природа», «жива і нежива природа», розвивати вміння спостерігати за об’єктами природи; вчити відрізняти предмети природи від речей, виготовлених людиною; виховувати дбайливе ставлення до природи, речей, створених людиною. Обладнання: ілюстрації картин з пейзажами, вислів про природу, малюнки з зображенням живої та неживої природи Хід уроку: І. Організація класу. ІІ. Фенологічні спостереження. 1. Вправа «Погода». - Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий? - Яке небо? - Які опади? - Який вітер? - Яка температура повітря? - Що змінилось порівняно з минулим тижнем? ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь з елементами бесіди. - Послухайте вірш поета П. Сиченка і скажіть, з яким проханням звертається до нас поет. Вмійте природу любити. Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти. Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі, над яром – Квіти, дерева і трави… Цвіту не рви задаром, Гілки не втни для забави! Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї, Все те окрасою буде Нашого рідного краю. - Як ви розумієте слова: «Вмійте природу любити»? - Що таке природа? - Подивіться у вікно і назвіть те, що ви бачите. - Те, що оточує людину і не зроблене її руками, - природа. Сонце, небо, вітер, земля, повітря, рослини, тварини – все це природа. Людина – також частина природи. 2. Робота з підручником. (с.46-47) Учитель читає текст, учні називають предметні малюнки у кожному ряді. - За якою ознакою художник згрупував малюнки? а). Вправа «Мікрофон» - Продовжте перелік, розпочатий художником на другому малюнку. ( Діти називають те, що створене руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо) 3. Продовження розповіді. - Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря, будівельні матеріали. Вона є джерелом натхнення для письменників, композиторів, художників, які присвятили їй чимало художніх творів. (Вчитель звертає увагу на репродукції картин). Природу називають ненькою. Всі ми - діти природи. Умовно природу поділяють на живу і неживу. Нежива природа – це Сонце, Місяць, Земля, повітря, вода, небо тощо. Жива природа – рослини, тварини, людина, бо вони народжуються, живляться, ростуть, дихають, відмирають. - Чи може існувати жива природа без неживої? Чому? б). Гра «Малюнки з виставки». Завдання: розташувати малюнки, що є на дошці, відповідно до написаних слів: жива і нежива. Спочатку вибрати об’єкти живої природи, використовуючи технологію методу «Прес». а). «Я вважаю…» б). «…тому, що…». 4. Продовження роботи з підручником. а). Відповіді на запитання. - До якої природи належать каштан, калина, соняшник, осока? Чому? - До якої природи належать вовк, лелека, кінь, жаба, комар? Чому? - Хлопчик, дівчинка, космонавт, лікар, шахтар – до якої природи вони належать? Чому? б). Робота за малюнками. - Розгляньте малюнки. Скажіть, що належить до природи, а що – ні. - До якої природи належать місяць, зорі, веселка, дощ? в). Робота за табличкою - Розгляньте малюнки. - Назвіть предмети, які належать до живої природи. А що зроблено людиною? - Чим схожий метелик і сніжинка? Чим відрізняються? 5. Розв’язування логічних завдань « Що зайве? Чому?» Ø Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта. Ø Дуб, камінь, Сонце, повітря. Ø Вітер, річка, білка, веселка, дощ. Ø Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар. Фізкультхвилинка. Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти: Встали – сіли, встали – сіли, Бачте, як розвеселили. Стало сонце танцювати, нас до танцю припрошати, Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі. IV.Закріплення вивченого матеріалу. 1. Робота в зошиті. (с.25-26) 2. Відгадування загадок. До якої природи належать слова – відгадки? o Рукавом махнув – дерево зігнув. Що це? (Вітер) o Весною зацвіла, влітку загоріла, червоні коралі восени наділа. ( Калина) o Синя стрічка блищіть, щось тихенько гомонить. І біжить собі, біжить, не зупиниться на мить. (Річка) o Сама мала, шубка пухка, з гілки на гілку стрибає, шишки, горішки збирає. (Білка) o Над лісами, над рікою, кольоровий міст горою. (Веселка) o Лиш торкнись до колючок – він згортається в клубок. Не вгадаєте ніяк? Підказати? Це… (Їжак) V.Підсумок уроку. 1. - Що таке природа? - Що належить до неживої природи? - Що належить до живої природи? - Чим жива природа відрізняється від неживої? - До якої природи належить людина? - Що належить до предметів, створених руками людини? - Як потрібно ставитися до природи? - Як необхідно ставитися до речей, створених людиною? 2. Робота в групах. Гра « Розгубилися слова» - Діти, впродовж уроку ви здобули нові знання про природу і про речі, що створені людьми. А тепер у групах складіть речення ,як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. ( Речення на окремих аркушах на дошці). Ø Берегти природу. Потрібно Ø Людей. працю Шануй Висновок: Треба шанувати природу і речі створені людиною. Луценко Н. О., учитель початкових класів, Оріхівська школа № 5 Запорізької обл. | |
Переглядів: 8880 | Рейтинг: 3.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |