Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема : Що таке економіка? Мета: Навчальна. Познайомитись з поняттям "економіка", дати зрозуміти учням, яку роль у нашому житті відіграє економіка; познайомити з економічними термінами. Розвивальна. Розвивати пам'ять, мислення, вміння орієнтуватися в різних ситуаціях. Виховна. Виховувати дружні взаємовідносини, почуття колективізму, вміння економно витрачати природні ресурси. Обладнання: множничок, книжка "Економічна мозаїка", картки з завданнями, прислів'я, задачі. Хід уроку 1. Організація класу Вже дзвінок сигнал нам дав, Працювати час настав. 2. Оголошення теми уроку Сучасне суспільство перебуває на шляху соціально-економічних перетворень. Ламається стара система господарювання, змінюються стереотипи мислення, норми моралі, ідеали. Нове суспільство чекає приходу людей, які б були пристосовані до життя в незвичайних для нас умовах ринкових відносин. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про те , якою повинна бути людина, тобто якими якостями наділена людина, щоб добре почувати себе в нинішньому суспільстві. Це має бути ініціативний працівник, розумний господар, достойний громадянин. А допоможе нам в цьому наука. А яка саме? Це ви мені зараз допоможете назвати її. Електрику і воду, й газ, Копальні, золотом багаті, Озера чисті, як сльоза, Несходжені ліси, Оленів, птахів і комах, Ми навчимося берегти І економити, Коли науку вивчим цю. А також будемо багаті! - Давайте всі разом скажемо, як називається ця наука. ЕКОНОМІКА Сьогодні ми з вами зібрались для того, щоб послухати майбутніх економістів, щоб розширити свої економічні знання, поповнити економічний словничок. А для цього поділимося на групи. (Кожна дитина отримує картку) 1 гр. 2 гр. 32:4+9=17 М 40:5+7=15 К 20:2+9=19 О 5*1+14=19 О 35:5+9=16 Л 5*9-16=39 Ш 50:5+9=19 О 15:5+4=7 Е 5*5-10=15 К 50:5+8=18 Н 5:5+18=19 О 5*4+13=33 Я (Таким чином поділилися на дві групи) Отже, ви стали учасниками клубу "Розумники і розумниці". Привітання Ми - економісти - молодці, Вас поважаємо. Перемогу в боротьбі Здобути бажаємо. 3. Повідомлення вчителя Економіка - в перекладі з грецької мови означає мистецтво ведення господарства. Ми - майбутнє нашої держави, тому і повинні розуміти, що без економічних знань нам не обійтись. Економічні знання потрібні всім: і службовцям, і учням, і політикам. Людина живе у світі економічних явищ, вона купує й продає, отримує доходи і сплачує податки, наймається на роботу, розпочинає свою справу. Зрозуміло, що краще, коли людина чинить ці дії свідомо, раціонально використавши власні сили та інші ресурси (землю, гроші, устаткування тощо). 4. Робота в групах - Послухайте економічну казку. Біля одного великого міста в селі жив чоловік. Був у нього шматочок поля, діляночка лісу і велике болото. Занедужав чоловік, відчув близьку смерть. Покликав він тоді синів і розділив своє багатство. Старшому віддав поле, середньому - ліс, а найменшому дісталося велике болото, що межувало між лісом і полем братів. Побачив батько, що найменший син зажурився, одержавши такий спадок, і сказав тоді: "Коли будеш мати мудру голову і працьовиті руки, то й болото зробить тебе багатим." - Як би ти порадив найменшому синові розпоряджатися спадком? Вибери один а) продати болото; б) видобувати торф, продавати торф на поля; в) запропонувати старшому братові торф'яні добрива на поле, а середньому г) розчистити болото. Зробити став. Займатися розведенням риби. Захист пропозиції, аргументоване доведення своєї думки. (Обидві групи). Підсумок. Похвала. Подяка. 5. Конкурс "В гостях у казки" Економіка так тісно ввійшла в наше життя, що ми вживаємо економічні терміни, самі того не помічаючи. З перших кроків свідомого життя бабусина казка дає перші уроки економіки. Жива розмовна мова, збагачена прислів'ями, приказками вчить нас жити, зважуючи як на терезах - добро і зло, вигоду і збитки, удачу у програш. - Чи зможете ви відповісти на запропоновані питання, згадавши відомі казки? (Запитання задаються по черзі обом групам.) 1. Який спадок залишив, помираючи, мельник трьом синам у казці Шарля (Старшому - млин, середньому - віслюка, найменшому - кота.) 2. Чому принц відмовився від посагу нареченої в казці Шарля Перро (Фея нагородила дівчину властивістю сипати при кожному слові з вуст діаманти і перли). 3. Що і за скільки купив солдат Іван у царя в казці С. Я. Маршака "Горя боятись (За п'ять копійок мідною монетою купив у царя солдат Іван табакерку. Щоб його не звинуватили в крадіжці, покупець взяв у царя розписку, що табакерка дійсно продана царем.) 4. В якій казці О.С. Пушкіна білка змінювала економічне становище міста? 5. Що допомогло парубкові з української народної казки "Ох" досягти (Завдяки знанням, одержаним у чарівника, парубок зміг перетворитись на тварин і птаха, що використовувались багатими для втіхи і коштувало великі гроші.) | |
Переглядів: 4640 | Рейтинг: 4.0/4 |
Всього коментарів: 0 | |