Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Що таке культурна спадщина
Урок 21
Тема. Що таке культурна спадщина

Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки у громадських міс­цях; з'ясувати сутність поняття культурна спадщина; засвоїти правило по­водження у храмі (церкві, мечеті), бібліотеці, на вулиці; обговорити пра­вила безпечної поведінки на вулицях і дорогах.
Обладнання: ілюстрації, молитва.
Хід уроку
I. Організація класу. Повідомлення теми уроку
— Людина будує свій дім, вишиває, малює. Усе, що протягом по­колінь створили люди,— це й є культурна спадщина. Це й уміння ви­рощувати хліб, будувати, створювати музику, а також правила поведін­ки серед людей і народні звичаї. Розмова про все це й буде темою нашо­го сьогоднішнього уроку.
II. Екскурсія у світлицю
Клас відвідує шкільний музей, у якому є вишиті рушники, старовин­на швейна машинка чи гончарний круг, народні костюми, фотографії, інші предмети культурної спадщини.
III. Змагання «Хто більше?»
Перемагає та команда, що назве більше пам'ятників видатним лю­дям, відомих споруд, храмів рідного міста (села) чи пам'яток культури всеукраїнського значення.
IV. Знайомство зі словничком термінів і понять, що стосуються культур-
ної спадщини (підручник, с. 76)
V. Знайомство з правилами поведінки у храмі
Усі ви бачили відбудовані храми. Існують певні правила поведін­ки у храмі.
1) Заходити до храму з молитвою.
2) У храмі не розмовляти, не переходити з місця на місце, уважно слу­хати службу.
3) Стояти лицем до олтаря, де знаходиться Престол Божий, Тіло і Кров Господня.
Робота над текстом молитви (підручник, С. 77).
VI. Знайомство з правилами поведінки в бібліотеці
А чи знаєш ти, що робити в бібліотеці?
(Розповідь бібліотекаря про роль бібліотеки, книг у житті людини, про необхідність дотримання певних правил поведінки у бібліотеці. З'ясування разом із дітьми цих правил.)
У бібліотеці.
Читають книжки, журнали;
не сміються;
голосно не розмовляють;
вміло користуються книжкою.
VII. Екскурсія до бібліотеки
Практичні вправи.
1) Як слід звернутись до бібліотекаря, ввійшовши до бібліотеки?
2) Як треба сидіти за столом у читальному залі?
3) Як треба поводитись, залишаючи бібліотеку?
4) Які «ліки» необхідно мати, щоб надати першу допомогу «хворій» книзі?
5) Як ти вчиниш, якщо:
взяв у бібліотеці книжку, а менша сестричка вирвала у ній сторінку;
пообіцяв принести книжку у певний день, а ще не встиг дочитати;
узяв дивитися журнали і побачив, що там вирвано кілька сто­рінок?
VIII. Робота над підручником
Розглянь уважно малюнки. Оціни поведінку дітей (С. 78—79).
IX. Обговорення життєвих ситуацій
Чи ходиш ти самостійно до крамниці? Чи вмієш ти правильно по­водитись там?
От, скажімо, пішов ти по хліб. Саме привезли свіжий. Черга зібрала­ся, стоять у ній бабусі й дідусі, чоловіки й жінки і, звичайно ж, діти. Чи не намагаєшся ти стати попереду всіх, чи не розштовхуєш всіх, щоб діста­тися до прилавка? Ні? Тоді молодець. Можна тебе посилати до крамни­ці. І можна сказати, що ти вже великий і вихований.
Як ти гадаєш, що можна, а чого не треба робити в магазині?
Подивись на малюнок (на дошці). Про що розмовляють діти, як ти гадаєш? Хто з них вихований, а хто — ні?
А як ти просиш продавця показати іграшку, яка найбільше тобі сподобалась? (Відповіді кількох дітей.)
X. Гра «можна чи не можна»
Допоможе нам у проведенні гри наш чарівний світлофор. Якщо те, що я буду говорити, можна робити в магазині, то ви показуєте мені зелене вічко, якщо ні — червоне.
1. Зайшовши до магазину і побачивши свого знайомого, гучно приві­тайся з ним так, щоб почули всі, хто там є.
2. Звертайся до продавців із ввічливими словами «прошу», «будь лас­ка», тощо.
XI. Підсумок уроку
Що є культурною спадщиною? (Усе, що протягом поколінь створили люди: храми і дороги, міста і бібліотеки, парки, твори мистецтва тощо.)
Як потрібно до неї ставитися? Чому?
XII. Домашнє завдання
1. Опрацювати статтю підручника.
За допомогою батьків скласти розповідь про ситуацію чемної поведін­ки в громадських місцях.
Категорія: Уроки | Додав: (09.10.2013)
Переглядів: 879 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!