Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Що таке культурна спадщина
Урок 21 Тема. Що таке культурна спадщина Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки у громадських місцях; з'ясувати сутність поняття культурна спадщина; засвоїти правило поводження у храмі (церкві, мечеті), бібліотеці, на вулиці; обговорити правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Обладнання: ілюстрації, молитва. Хід уроку I. Організація класу. Повідомлення теми уроку — Людина будує свій дім, вишиває, малює. Усе, що протягом поколінь створили люди,— це й є культурна спадщина. Це й уміння вирощувати хліб, будувати, створювати музику, а також правила поведінки серед людей і народні звичаї. Розмова про все це й буде темою нашого сьогоднішнього уроку. II. Екскурсія у світлицю Клас відвідує шкільний музей, у якому є вишиті рушники, старовинна швейна машинка чи гончарний круг, народні костюми, фотографії, інші предмети культурної спадщини. III. Змагання «Хто більше?» Перемагає та команда, що назве більше пам'ятників видатним людям, відомих споруд, храмів рідного міста (села) чи пам'яток культури всеукраїнського значення. IV. Знайомство зі словничком термінів і понять, що стосуються культур- ної спадщини (підручник, с. 76) V. Знайомство з правилами поведінки у храмі Усі ви бачили відбудовані храми. Існують певні правила поведінки у храмі. 1) Заходити до храму з молитвою. 2) У храмі не розмовляти, не переходити з місця на місце, уважно слухати службу. 3) Стояти лицем до олтаря, де знаходиться Престол Божий, Тіло і Кров Господня. Робота над текстом молитви (підручник, С. 77). VI. Знайомство з правилами поведінки в бібліотеці А чи знаєш ти, що робити в бібліотеці? (Розповідь бібліотекаря про роль бібліотеки, книг у житті людини, про необхідність дотримання певних правил поведінки у бібліотеці. З'ясування разом із дітьми цих правил.) У бібліотеці. Читають книжки, журнали; не сміються; голосно не розмовляють; вміло користуються книжкою. VII. Екскурсія до бібліотеки Практичні вправи. 1) Як слід звернутись до бібліотекаря, ввійшовши до бібліотеки? 2) Як треба сидіти за столом у читальному залі? 3) Як треба поводитись, залишаючи бібліотеку? 4) Які «ліки» необхідно мати, щоб надати першу допомогу «хворій» книзі? 5) Як ти вчиниш, якщо: взяв у бібліотеці книжку, а менша сестричка вирвала у ній сторінку; пообіцяв принести книжку у певний день, а ще не встиг дочитати; узяв дивитися журнали і побачив, що там вирвано кілька сторінок? VIII. Робота над підручником Розглянь уважно малюнки. Оціни поведінку дітей (С. 78—79). IX. Обговорення життєвих ситуацій Чи ходиш ти самостійно до крамниці? Чи вмієш ти правильно поводитись там? От, скажімо, пішов ти по хліб. Саме привезли свіжий. Черга зібралася, стоять у ній бабусі й дідусі, чоловіки й жінки і, звичайно ж, діти. Чи не намагаєшся ти стати попереду всіх, чи не розштовхуєш всіх, щоб дістатися до прилавка? Ні? Тоді молодець. Можна тебе посилати до крамниці. І можна сказати, що ти вже великий і вихований. Як ти гадаєш, що можна, а чого не треба робити в магазині? Подивись на малюнок (на дошці). Про що розмовляють діти, як ти гадаєш? Хто з них вихований, а хто — ні? А як ти просиш продавця показати іграшку, яка найбільше тобі сподобалась? (Відповіді кількох дітей.) X. Гра «можна чи не можна» Допоможе нам у проведенні гри наш чарівний світлофор. Якщо те, що я буду говорити, можна робити в магазині, то ви показуєте мені зелене вічко, якщо ні — червоне. 1. Зайшовши до магазину і побачивши свого знайомого, гучно привітайся з ним так, щоб почули всі, хто там є. 2. Звертайся до продавців із ввічливими словами «прошу», «будь ласка», тощо. XI. Підсумок уроку Що є культурною спадщиною? (Усе, що протягом поколінь створили люди: храми і дороги, міста і бібліотеки, парки, твори мистецтва тощо.) Як потрібно до неї ставитися? Чому? XII. Домашнє завдання 1. Опрацювати статтю підручника. За допомогою батьків скласти розповідь про ситуацію чемної поведінки в громадських місцях. | |
Переглядів: 879 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |