Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Щоб бути здоровим і все встигати робити
Урок 3
Тема. Щоб бути здоровим і все встигати робити

Мета: уточнити й розширити знання учнів про режим дня; розвива­ти елементарні звички здорового життя; виховувати такі риси, як органі­зованість, відповідальність.
Обладнання: плакат «Режим дня», матеріал для дидактичної гри «Ре­жим дня», тести.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення теми уроку
ДОБРА ПОРАДА
Добре вчитись — це не значить, Що не можна грати в м'ячик, Що ховатись слід від мами Із цікавими казками.
Все встигає той зробити, Хто уміє час цінити.
Сьогодні ми з вами на занятті поговоримо про те, що слід робити, щоб бути здоровим і все встигати.
ІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.
Якщо ти будеш суворо дотримуватись розпорядку дня: спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час,— твоєму ор­ганізмові буде легше працювати, ти почуватимеш себе бадьорим і здоро­вим, все встигатимеш робити.
2. Розгляд плаката з режимними моментами. 7.00 — підйом;
7.05 — ранкова зарядка;
7.15 — вмивання та водні процедури;
7.30 — сніданок;
9.00 — 13.40 заняття в школі;
14.00 — обід;
14.30 — 15.30 — післяобідній відпочинок; 15.30 — 17.00 — самопідготовка; 17.00 — підвечірок;
17.30 — 19.00 — прогулянки, ігри на свіжому повітрі; 19.00 — вечеря;
19.30 — 21.00 — читання художньої літератури, домашні ігри, пере­гляд дитячих телепередач;
21.00 — водні процедури, сон.
3. Читання та обговорення вірша О. Орача «Галя-невстигаля».

Галю, вставай, умивайся, Та швидше до столу.
Галю, мерщій убирайся, Бо спізнишся в школу! Галя вилежує, ніжиться
І позіхає,
Довго з портфелем вовтузиться
І — не встигає.
В школі дзвінок продзвенів
І давно почалися уроки.
А коридором чиї то
Лунають поспішливі кроки?
Клас уже знає:
Це знову спізнилася Галя.
Ні, не даремно прозвали
Її Невстигаля.
Чому Галя завжди запізнюється?
Як можна їй зарадити?
Чи дотримуєшся ти режиму дня?
Чи робиш ти ранкову зарядку?

4. Дидактична гра «Режим дня». Робота в групах.
ХІД ГРИ
Учням роздають сюжетні картки (кожному ряду — повний набір картинок, де зображено режимні моменти протягом дня). Виграють учні того ряду, що швидше стануть одне за одним так, щоб зберегти послідовність режимних моментів.
5. Хвилинка-веселинка.
ВАСИЛЬКО
Коли йдеш до школи, Васильку, завжди руки миєш. А за стіл чому з брудними руками сів? — розсердилася мама.
Та дома ж у нас санітарки немає,— пояснив хлопчик.
САНКОМІСІЯ
Одарка і Таїсія — це наша санкомісія. Ретельні санітарки з Таїси і Одарки.
Показуй руки, другий клас! А вуха вимиті у вас? Схвильована Таїса очима грізно блиска.
І заявляє Віті, що в нього довгі нігті.
І вимага, щоб Мила чорнило з носа змила.
Одарочка не жартома зробила огляд партам
І виявила в Гоші під партою галоші.
А в парті у Параски — шкуринки від ковбаски!
А що в кишені в Прісі є, не бачиш ти, комісіє?
Ах, Прісенько, яка ж ти в нас! Хіба насіння носять в клас? Лузати — це не гарно. Це — антисанітарно! Кишені зараз вивертай і... санітаркам трохи дай. Одарка і Таїсія — серйозна комісія!
(І. Кульська)
Діти, з якою метою Василько миє руки?
А ви як вчиняєте?
Які вимоги ставить перед класом санкомісія? А чи виконують ви­моги самі члени санкомісії?
III. Закріплення матеріалу
1. Робота з підручником (С. 10).
Розгляньте малюнки. Чи додержувався хлопчик режиму дня? Роз­кажіть про це.Що ви йому порадите?
Чому треба додержуватись режиму дня?
2. Читання учителем оповідання про хлопчика Юрка.
Юрко прийшов зі школи, швидко поїв і сів за уроки. Крізь відчине­не вікно долинають крики: «Держи його! Обводь зліва! Промазав!» Юрко затулив вуха долонями і пробує читати умову задачі. Врешті, не витримав і побіг на подвір'я рятувати свою команду. Гра була захоплюючою й тривала до самого вечора. Наш Юрко був і воротарем, і захисником, і форвардом.
Тут почувся голос сестри: «Ти уроки зробив?» Юрко побіг додому. На порозі його зустріла бабуся і попросила сходити в магазин. Та онук змушений був відмовити бабусі, бо не виконав домашнє завдання. Юрко швидко сів за стіл: «Швидше, швидше!» Криві літери лягають в рядку. А на читання вже не вистачає часу, бо сім'я сідає вечеряти.
«Ні, завтра буде інакше»,— вирішив Юрко.
Чому Юрко не встиг виконати домашнє завдання?
На що ще не вистачило в Юрка часу?
Що б ви порадили хлопцеві?
3. Робота з підручником (С. 11—13).
Розгляд малюнків, де зображено, як відпочивають діти. Читання уч­нями розповіді дітей про те, як вони проводять вільний час.
IV. Робота над тестами
Тести
Щоб бути здоровим, треба прокидатись:
а) в один і той же час;
б) тоді, коли виспишся;
в) коли розбудить мама.
Ти чистиш зуби:
а) вранці і ввечері;
б) вранці;
в) коли йдеш у гості.
Телевізор ти дивишся:
а) коли йде передача для дітей;
б) коли заманеться;
в) коли виконав домашнє завдання.
Дотримуюсь режиму дня, бо:
а) вимагають батьки;
б) хочу бути здоровим і все встигати робити.
V. Підсумок уроку
Що ж слід робити, щоб бути здоровими і все встигати робити?
VI. Домашнє завдання
1) Опрацювати статтю підручника.
2) Скласти таблицю «Мій режим дня».
За допомогою батьків скласти невеличкий кросворд «Здоров'я».
Категорія: Уроки | Додав: (10.10.2013)
Переглядів: 1404 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!