Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

«Сім’я буде щасливою коли…»

Назва проекту: «Сім’я буде щасливою коли…»

Ключове питання: «Чи без коріння сохне все живе?»

 

На світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія,

Домашнє вогнище родинне,

Оселя наша і сім’я.

В щасливі і в сумні години,

Куди б нам не стелився шлях,

Не згасне вогнище родинне

В людських запалених серцях.

                                  (Д. Білоус)

Тематичні питання:

1.     Які люди, що допомагають іншим, найважливіші?

2.     Чи важливо знати історію свого роду?

3.     Чому ми потрібні один одному?

Змістові питання:

1.     Звідки беруться у людини прізвища, ім’я та по батькові?

2.     Що треба робити, щоб в сім’ї були злагода, щастя і радість?

3.     Чи знаєш ти свою рідню?

4.     Щоб ти порадив своїм друзям?

 

ü Створіть групу дослідження.

ü Дайте ім’я проекту.

ü Розподіліть обов’язки в групі.

Завдання для груп:

І група                    Відшукати словничок свого роду.

                               З’ясувати ім’я свого роду.

 

ІІ група                  Що робити, щоб були злагода, щастя і радість?

                               Знайти відповіді з народних джерел.

 

ІІІ група                  Скласти кросворд, ребус  про сім’ю, родину.

                                Що треба порадити друзям?

 

Мета: провести дослідження, проаналізувати;

           зібрати та представити результат.

 

Що потрібно зробити для проекту?

1.     Зібрати потрібну інформацію, використовуючи Інтернет та відповідну літературу.

2.     Створити презентацію або вебсайт.

Як це реалізувати?

Після того, як опрацюєте завдання, проаналізуйте зібрану інформацію. Створіть проект.

Термін виконання: 3 тижні.

-      Як створите проект, ми свято роду проведем.

 

Планування діяльності.  Створення учнівської презентації.

«Шануй батька й неньку, буде скрізь тобі гладенько»

 

З роду в рід кладе життя мости

Без коріння саду не цвісти,

Без стремління човен не пливе,

Без коріння сохне все живе.

                              (Н. Матвієнко)

 

1.     Складання учнями плану роботи над проектом.

2.     Визначення джерел інформації.

-      Де ви можете знайти потрібну інформацію? (У художній літературі, в Інтернеті, у батьків).

3.     Розподіл обов’язків щодо пошукової діяльності між учасниками проекту.

 

Самостійна пошукова робота учнів:

Група 1

Віками складається й передається від діда-прадіда до дітей, онуків історія кожного народу.

Та чи знаємо ми її?

Словник. Рід – від поколінь, що походять від одного предка.

                Родина, сім’я – група людей, що складається з чоловіка й жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом.

                Рідня, родичі – ті, хто перебувають у спорідненні між собою.

                Прапрадід – батько прадіда, батькового або материного діда.

                Прапрабаба -  мати прабаби.

                Прабаба – мати батькової або материної мами.

                Баба – батькова або материна мама.

Група 2

Що треба робити, щоб в сім’ї були злагода, щастя і радість?

Де згода в сімействі,

Де мир і тишина,

Щасливі такі люди,

Блаженна сторона?

(І. Котляревський)

Потрібно:              

ü Допомагати одне одному.

ü Допомагати батькам.

ü Вітати зі святами.

ü Разом відпочивати.

ü Розповідати одне одному новини.

ü Піклуватися про менших братів.

З народної скарбнички

·        Яке деревце – такий клин, який батько – такий син.

·        Добре братство краще багатства.

·        Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині.

·        Шануй батька і нень, буде скрізь гладенько.

·        Дерево міцне корінням, а людина – рідними.

·        Не потрібен і скарб, коли в сім’ї лад.

·        Розумний син веселить батьків.

 

     е     с     т      р    а

            а     т     о

                   і     д     у     с     ь

            а    т     и

                   и    н

                         а     б     у     с     я

 

Група 3

Кросворд «Родина»

1.   Дочка моєї мами, то …

2.   Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить із роботи…

3.   Своїх онуків розуму навчає старенький …

4.   Найбільше пестить і голубить свою дитину…

5.   Батькам на втіху росте розумний здоровий …

6.   Твою матусю донечкою кличе твоя…

  Ребус:           7’ я

Що треба порадити друзям?

v Цінувати своїх близьких.

v Приносити лише радість.

v Не засмучувати рідних.

v Обов’язково допомагати.

v Бути завжди поруч.

        

Оформлення результатів дослідження.

Оцінювання загального проекту.

         Оцінювали роботу представники від кожної групи. Учні склали таблицю оцінювання, в якій кожна група оцінювала себе самостійно й отримала оцінку від інших

 

Висновки.

         Всі учні класу брали активну участь у пошуках матеріалу. Опрацьовували багато книг; енциклопедій, в яких вибирали основне. Діти творчо підійшли до оформлення проекту.

         Учні  вчились оцінювати роботу інших, співвідносити свою оцінку та оцінку інших груп.

        

         Коріння дерева – прадіди наші, листочки на нижніх гілках – бабуся і дідусь, на вищих тонких гілках – мама і тато, а листочки на найменших гілочках – це найменші члени родини - братики і сестрички. Все це один рід, одне велике міцне дерево, яке символізує  велику родину.

         Дерева, як і ми, хочуть жити. Хочуть триматися корінням за рідну землю, вростати віттям у небо, тягнутися до сонця... а може то ми, як і дерева…

 

 

Проект проводили учні 4 класу

 

Автор: Гайдай Г. В., учитель початкових класів, Житницька школа Жашківського району, Черкаської обл.

 

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.07.2010)
Переглядів: 2593 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!