Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Інтегрований урок з розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, музики та образотворчого мистецтва. 2 клас. Тема: Симетричні форми. Практична робота «Світ комах».
Мета: Дати певний об’єм знань про життя метеликів. Навчити малювати у різній техніці. Розвивати образне мислення, увагу, фантазію, художньо-естетичний смак у процесі оформлення виробів, творчу уяву, відчуття симетрії і пропорції. Вдосконалювати мілку моторику пальців та кисті. Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу,
прагнення до гармонії, краси. Обладнання: колекції метеликів, енциклопедії, розвивальні таблиці, мозаїка, простий олівець, альбоми, грамзапис, акварельні фарби, салфетки. Хід уроку I. Організація класу. II. Мотивація навчальної діяльності. Створення емоційного фону. - Заплющіть очі, послухайте музику та уявіть яскравий літній день. Ми вийшли на квітучі луки. Ласкаво світить сонце. Мешканці луків займаються своїми справами. Скільки навколо кольорів: жовтий, синій, рожевий, зелений! Ми торкаємося м’якого барвистого килима і відкриваємо очі. - Яких комах ви побачили у луках? Щоб дізнатися , про кого йде мова , відгадайте загадку: Що то за гість? Ніжок має шість. Аж чотири крильця має По квіточках літає. Не бджола , не джмелик А зветься він…метелик. III. Повідомлення теми та мети уроку. - Сьогодні ми помандруємо у казковий , чарівний світ природи, мистецтва та пропорції, згадавши тепле, яскраве літо та метеликів. Навчимося розфарбовувати метелика різними техніками. Дізнаємося більше про цю дивовижну комашку. Розглянемо узори на їхніх крильцях і самі намалюємо їх. IV. Розвиток конструктивно-художніх умінь. 1. На землі живуть мільйони різних тварин. І серед них найбільше захоплення викликають метелики (140 000 видів). У Давньому Римі існувала легенда , що метелики походять від квітів, які відірвалися від рослин. - Де ви бачили метеликів? - Чи знаєте ви їх назви? Махаон – один із найбільших метеликів.. У нього жовті крила з чорними і червоними цяточками. Махаона прозвали вітрильником , тому що він пливе у повітрі , як прекрасний корабель. Адмірал - на темних крилах-червоні лампаси-смуги. Навесні метелик, як і птахи , повертається з теплих країв. Павичеве око. На крилах цього метелика –блакитні очі. Павич має схожі цяточки на своєму пір’ї. - Як літає метелик? - Чим живиться метелик? - Де знаходяться у метелика вушка? Метелик відрізняється від усіх комах наявністю луски на крилах. Найбільше метеликів у тропічних країнах. Це й зрозуміло: там ніколи не буває холодної зими і дуже багато запашних квітів. Розмах крил звичайних метеликів досягає 14- - А чому? Хто з дорослих і дітей не захоплювався метеликами, не бігав від квітки до квітки, милуючись цими яскравими тендітними створіннями, із захопленням не роздивлявся яскраві візерунки на їхніх гарних крильцях. І це не дивно. Адже метелики-прегарні створіння природи, такі ж яскраві , як квіти. 2. Казка Устини Золотоустової «Метелик». 3. Пісня «Ось чого ж ти метелику?» Слова А. Півчук. Музика В. Верховинця. Придивіться уважно до крил метеликів. Весна не пошкодувала барв для їхньої краси. - А ці метелики просять вас допомогти відшукати їм свої крильця. 4. Гра «Знайди крило»-мозаїка. 5. Відгадайте загадку: У коробці спочивають Спритні хлопці молодці. Убрання барвисте мають І загострені кінці. На папері слід лишають А зовуться…олівці. -А чим ще можна малювати? - Що допомагає нам малювати всіма цими предметами7 - Щоб бути готовими до довгого , цікавого дня, почувати себе бадьорими, веселими, що ми робимо вранці? (зарядку) Ось і для того , щоб почати малювати, потрібно приготувати наші пальчики до роботи. Давайте пограємо з ними 6. Пальчикова гра «П’ять та п’ять» П’ять та п’ять пішли гулять. Разом весело стрибать. Повернулись , посміхнулись. В кулачок ось так згорнулись. Ось такі ми молодці. - А тепер візьмемо олівець в обидві руки між долонями, притиснемо його і покачаємо. Піднесемо до правого вуха, до лівого. Що ви чуєте? (шурхіт) Потріть олівець між долонями і послухайте. А тепер покладіть олівець і торкніться долоньками до щічок. Якими вони стали? Ось тепер ваші руки і пальці готові до малювання. Під час руху крило метелика виконує складну роботу, описуючи витягнуту вісімку. Спробуємо повторити ці рухи. V. 5. Вправи з малювання метеликів. -У всіх комах, якщо дивитися на них з гори , ліва і права половини тіла мають однакову будову. Така будова називається симетричною. Малювання метелика за допомогою симетрії. VI. Предметно-виражене образотворення. Сьогодні я пропоную незвичний спосіб малювання. Ви ніколи раніше так не малювали. Хочете попробувати і навчитися? Він називається «монотипія»- це один із видів графічної техніки. Це, коли малювати потрібно тільки на одній половині листка, а, другу просто до нього припечатати і отримаємо цілий малюнок. Подивіться на метелика. У нього дві пари крил . На одній із них ми швидко намалюємо звичайні кольорові п’ятна будь – якої форми. Складаємо, розгладжуємо долоньками і отримуємо єдиний відбиток. А тепер відкриємо і подивимося що вийшло. Вийшло чародійство. Хочете попробувати самі? Спочатку , розбудіть ваші фарби. Але не всі, а лише ті з них , які підходять для літа і веселих метеликів. Сьогодні ви маленькі чарівники – художники і я впевнена, що у вас все вийде. Фізхвилинка. Поки роботи сохнуть ми перетворимося на веселих метеликів і пограємо Вітер метеликів хитає , Вліво, вправо нахиляє. Раз нагнулись, два нагнулись І на квіточки приземлились. Спробуємо повторити рухи метеликів у пластичній імпровізації. VII. Практична робота учнів. 1. Робота в техніці «Малювання свічкою». 2. Словесне образотворення. - Сьогодні ми багато дізналися про метеликів, навчилися їх малювати в різних техніках. А зараз подивимось , чи зумієте ви впізнати назви яких метеликів зашифровані. Д А І М АРЛ К О Р И П В И Ц Я Н Х А М А Н О П У К А С И Ц Н Я Складемо загадку. …………………..влітку …………………..маю …………………...квітку ……………………літаю Складемо вірш – добавлянку. Я з метеликом ……(дружу) В зеленому ………..(лузі) Не боїться він………(мене) Сіда на картузик. VIII. Підсумок уроку. Рефлексія. Висновок. Пам’ятка.
Декламування вірша А. Костецького «Метелик». Ми з вами – частина природи, як і метелик. Тож будемо її берегти. Що сподобалося на уроці? Чого навчилися? Що дізналися нового? IX. Прибирання робочих місць. Автор: Маслієнко А. І., учитель початкових класів, Гуляйпільська школа Запорізької обл. | |
Переглядів: 3057 | Рейтинг: 3.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |