Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Симетричні форми. Практична робота «Світ комах»

Інтегрований урок з розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, музики та образотворчого мистецтва. 2 клас.

 

 

Тема: Симетричні форми. Практична робота «Світ комах». 
  Мета: Дати певний об’єм знань про життя метеликів. Навчити малювати у різній техніці.   Розвивати образне мислення, увагу, фантазію, художньо-естетичний смак у процесі оформлення виробів, творчу уяву, відчуття симетрії і пропорції. Вдосконалювати мілку моторику пальців та кисті. Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу,

прагнення до гармонії, краси.                                                                                                              Обладнання: колекції метеликів, енциклопедії, розвивальні таблиці, мозаїка, простий олівець, альбоми, грамзапис, акварельні фарби, салфетки.                                                                                                                     

 

Хід уроку

                   I.      Організація класу.

 

                II.      Мотивація навчальної діяльності.

 

  Створення емоційного фону.

- Заплющіть очі, послухайте музику та уявіть яскравий літній день. Ми вийшли на    квітучі луки. Ласкаво світить сонце. Мешканці луків займаються своїми справами. Скільки навколо кольорів: жовтий, синій, рожевий, зелений! Ми торкаємося м’якого барвистого килима і відкриваємо очі.

- Яких комах ви побачили у луках?

Щоб дізнатися , про кого йде мова , відгадайте загадку:

Що то за гість?

Ніжок має шість.

Аж чотири крильця має

По квіточках літає.

Не бджола , не джмелик

А зветься він…метелик.

 

             III.      Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні ми помандруємо у казковий , чарівний світ природи, мистецтва та пропорції, згадавши тепле, яскраве літо та метеликів. Навчимося розфарбовувати метелика різними техніками. Дізнаємося більше про цю дивовижну комашку. Розглянемо узори на їхніх крильцях і самі намалюємо їх.

             IV.       Розвиток конструктивно-художніх умінь.

 1. На землі живуть мільйони різних тварин. І серед них найбільше захоплення викликають метелики (140 000 видів).

  У Давньому Римі існувала легенда , що метелики походять від квітів, які відірвалися від рослин.

                                                                                                                                                                                                          

- Де ви бачили метеликів?

- Чи знаєте ви їх назви?

Махаон – один із найбільших  метеликів.. У нього жовті крила з чорними і червоними цяточками. Махаона прозвали вітрильником , тому що він пливе у повітрі , як прекрасний корабель.

       Адмірал - на темних крилах-червоні лампаси-смуги. Навесні метелик, як і птахи , повертається з теплих країв.

      Павичеве око. На крилах цього метелика –блакитні очі. Павич має схожі цяточки на своєму пір’ї.

- Як літає метелик?

- Чим живиться метелик?

- Де знаходяться у метелика вушка?

     Метелик відрізняється від усіх комах наявністю луски на крилах. Найбільше метеликів у тропічних країнах. Це й зрозуміло: там ніколи не буває холодної зими і дуже багато запашних квітів.

     Розмах крил звичайних метеликів досягає 14-15 см. Найбільший метелик живе у Південній Америці -  південноамериканський нічний – Агрипина. Якщо б його намалювати у повний зріст , то не вистачило б книжкової сторінки. Є метелики нічні та вечірні, а є денні. Денні метелики мають дуже яскраве  забарвлення.

- А чому?

    Хто з дорослих і дітей не захоплювався метеликами, не бігав від квітки до квітки, милуючись цими яскравими тендітними створіннями, із захопленням не роздивлявся яскраві візерунки на їхніх гарних крильцях. І це не дивно. Адже метелики-прегарні створіння природи, такі ж яскраві , як квіти.

    2. Казка Устини Золотоустової «Метелик».

    3. Пісня «Ось чого ж ти метелику?»

    Слова А. Півчук.

    Музика В. Верховинця.

Придивіться уважно до крил метеликів. Весна не пошкодувала барв для їхньої краси.

- А ці метелики просять вас допомогти відшукати їм свої крильця.

4. Гра «Знайди крило»-мозаїка.

5. Відгадайте загадку:

У коробці спочивають

Спритні хлопці молодці.

Убрання барвисте мають

І загострені кінці.

На папері слід лишають

А зовуться…олівці.

-А чим ще можна малювати?

- Що допомагає нам малювати всіма цими предметами7

- Щоб бути готовими до довгого , цікавого дня, почувати себе бадьорими, веселими, що ми робимо вранці? (зарядку)

Ось і для того , щоб почати малювати, потрібно приготувати наші пальчики до роботи. Давайте пограємо з ними

6. Пальчикова гра «П’ять та п’ять»

П’ять та п’ять пішли гулять.

Разом весело стрибать.

Повернулись , посміхнулись.

В кулачок ось так згорнулись.

Ось такі ми молодці.

- А тепер візьмемо олівець в обидві руки між долонями, притиснемо його і покачаємо.

Піднесемо до правого вуха, до лівого.

Що ви чуєте? (шурхіт)

Потріть олівець між долонями і послухайте.

А тепер покладіть олівець і торкніться долоньками до щічок.

Якими вони стали?

Ось тепер ваші руки і пальці готові до малювання.

Під час руху крило метелика виконує складну роботу, описуючи витягнуту вісімку. Спробуємо повторити ці рухи.

 

                V.      5. Вправи з малювання метеликів.

-У всіх комах, якщо дивитися на них з гори , ліва і права половини тіла мають однакову будову. Така будова називається симетричною.

Малювання метелика за допомогою симетрії.

 

             VI.       Предметно-виражене образотворення.

  Сьогодні  я пропоную незвичний спосіб малювання.  

Ви ніколи раніше так не  малювали. Хочете попробувати і навчитися? Він називається «монотипія»- це один із видів графічної техніки. Це, коли малювати потрібно тільки на одній половині листка, а, другу просто до нього припечатати і отримаємо цілий малюнок. Подивіться на метелика. У нього дві пари крил . На одній із них ми швидко намалюємо звичайні кольорові п’ятна будь – якої форми. Складаємо, розгладжуємо долоньками і отримуємо єдиний відбиток. А тепер відкриємо і подивимося що вийшло. Вийшло чародійство. Хочете попробувати самі? Спочатку , розбудіть ваші фарби. Але не всі, а лише ті з них , які підходять для літа і веселих метеликів. Сьогодні ви маленькі чарівники – художники і я впевнена, що у вас все вийде.

Фізхвилинка.

Поки роботи сохнуть ми перетворимося на веселих метеликів і пограємо

Вітер метеликів хитає ,

Вліво, вправо нахиляє.

Раз нагнулись, два нагнулись

І на квіточки приземлились.

Спробуємо повторити рухи метеликів у пластичній імпровізації. 

 

          VII.      Практична робота учнів.

1. Робота в техніці «Малювання свічкою».

2. Словесне образотворення.

- Сьогодні ми багато дізналися  про метеликів, навчилися їх малювати в різних техніках. А зараз подивимось , чи зумієте ви впізнати назви яких метеликів зашифровані.

Д А І М АРЛ

К О Р И П В И Ц Я Н

Х А М А Н О

П У К А С И Ц Н Я

Складемо загадку.

…………………..влітку

…………………..маю

…………………...квітку

……………………літаю

Складемо вірш – добавлянку.

Я з метеликом ……(дружу)

В зеленому ………..(лузі)

Не боїться він………(мене)

Сіда на картузик.

 

       VIII.      Підсумок уроку.  Рефлексія.

 

Висновок.

 

Пам’ятка.

 

  1. Не знищуйте метеликів-окрасу нашої природи. Переважна більшість з них – корисна для людини, і тільки незначна – шкідлива.
  2. Не турбуйте метеликів, милуйтеся ними в природних умовах.
  3. Не беріть метеликів за крильця, вони втрачають свою яскравість і , крім того , можуть загинути.
  4. Не треба ловити метеликів, бо це жива природа, а її треба берегти.

Декламування вірша А. Костецького «Метелик».

Ми з вами – частина природи, як і метелик. Тож будемо її берегти.

Що сподобалося на уроці?

       Чого навчилися?

       Що дізналися нового?

 

             IX.       Прибирання робочих місць.

 

Автор: Маслієнко А. І., учитель початкових класів, Гуляйпільська школа Запорізької обл.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.04.2010)
Переглядів: 3057 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!