Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Сюжетно-рольові ігри
Петренко Ірина Пилипівна
Уманський навчально – виховний комплекс
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 -колегіум»
Уманської міської ради Черкаської області

СЮЖЕТНО - РОЛЬОВІ ІГРИ 
(Авторські розробки) 
Гра – це велике світле вікно, через
яке в духовний світ дитини вливається
живлющий потік уявлень,
понять про навколишній світ.

                                         В.О. Сухомлинський

Сюжетно – рольова гра посідає особливе місце в житті дитини, оскільки придумується ними самими і є невід'ємним атрибутом дитинства. В ній дитина відтворює різні події, за якими вона спостерігає, про які їй читають або розповідають дорослі.
Для того щоб збагатити зміст дитячих ігор, слід ознайомити дітей з роботою працівників різних професій, показати їхню користь та відповідальне ставлення до праці, а також вдячність інших людей за добре зроблену ними справу.

«У М У З Е Ї »
Мета: ознайомити дітей з професійною лексикою: екскурсовод, співробітник музею, екскурсія, екскурсанти, експонат, експозиція; ознайомити з музеями міста; засвоїти правила поводження у громадських місцях.
Обладнання: ілюстрації, експонати класного музею «Світлиця».

І. Підготовчий етап
1. Вступна бесіда:
- Діти, будь ласка, поясніть значення слова музей.
(Діти пояснюють своє розуміння даного слова)
Музей – установа, заклад що займається збором, зберіганням, вивченням пам'яток культури та мистецтва, виставками колекцій старовинних речей, предметів, що являють собою історичний інтерес.
- Чи знаєте ви, хто працює в музеї?
(Співробітники музею, екскурсоводи)
- Що ви знаєте про професію екскурсовод?
2. Словникова робота
Екскурсовод – спеціаліст, що дає пояснення про експонати у музеї.
Експонат – предмет, рідкісна цінна річ, що виставлена у музеї.
Експозиція – розміщення будь – яких предметів, що виставлені для огляду.
Екскурсанти – учасники екскурсії.
Екскурсія – поїздка куди-небудь, відвідування чого - небудь з метою навчання або відпочинку.
3. Вивчення правил поведінки у музеї.
• Дотримуватись тиші
• Уважно слухати екскурсовода
• Нікому не заважати
• Не чіпати експонати руками
• Не заходити з тваринами
• Не смітити
4. Відвідування музеїв міста:
• Художній музей
• Краєзнавчий музей
• Музей народного побуту
• Музей літератури та мистецтва

ІІ. Основний етап
         Хід гри 
1. Розподіл ролей: екскурсоводи, екскурсанти.
2. Ігрові ситуації


Ситуація 1
- Ви прийшли до Музею народного побуту. Зараз екскурсоводи проведуть для вас екскурсію. (Діти у ролі екскурсоводів проводять екскурсію у класному музеї, решта – екскурсанти.) 

ІІІ. Завершальний етап
1. Відзначення найкращого екскурсовода та екскурсанта.
2. Підсумки гри.

- Чого корисного ви почерпнули для себе, коли пограли в цю гру?
3. Заключне слово вчителя.
- Діти, всі музеї належать до культурної спадщини нашого народу. Отже, культурна спадщина народу це: архітектурні споруди, пам`ятники, монументи, музеї , сади та парки. Все що створено народом для народу.

«У Б І Б Л І О Т Е Ц І»
Мета: ознайомити дітей з професією бібліотекаря; формувати уміння вести діалог, правильно використовувати слова; активізувати слова привітання і ввічливості; виховувати бережливе ставлення до навчальної книги (підручників) та художньої літератури, прищеплювати інтерес до читання.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, книги, картотека та формуляри для кожного учня.

І. Підготовчий етап
1. Екскурсія до шкільної бібліотеки. Знайомство із приміщенням бібліотеки.
Розповідь бібліотекаря про значимість книг в житті людини, про необхідність дотримання певних правил поведінки, правила читача, правила збереження навчальної книги (підручників) та художньої літератури.
2. Бесіда за малюнком на моніторі:
- Діти, ми відвідали шкільну бібліотеку. Подивіться на цей малюнок. Що ви бачите? (Діти прийшли до бібліотеки).
- Про що на вашу думку розмовляє хлопчик із бібліотекарем? (Відповіді дітей)
- Давайте спробуємо озвучити малюнок. Пригадайте вашу екскурсію до бібліотеки. Хто вас зустрічав? Як слід звертатись до бібліотекаря? Як потрібно поводитись, залишаючи бібліотеку?
3. Організація виставки «хворих» книжок.
- Які «ліки» необхідно мати, щоб надати першу допомогу «хворій» книзі?
4. Словникова робота.
Бібліотека - установа, культосвітній заклад де зберігаються і видаються читачам книжки, журнали і т. ін.
Бібліотека-читальня — бібліотека, в приміщенні якої є зал або кімната, де можна одержувати й читати книжки, журнали, газети тощо.
Картотека – місце зберігання впорядкованих карток – формулярів.
Формуляр - картка маленького розміру, що вміщує дані про читача та інформацію про книги, що він взяв для читання.
Стелаж – ряд полиць, розташованих одна над одною і призначених для розкладання книжок.
Читач – відвідувач бібліотеки, читального залу.
Довідкова література – енциклопедії, словники, довідники.

ІІ. Основний етап
          Хід гри
1. Розподіл ролей : бібліотекар, читач.
2. Ігрові ситуації

Ситуація 1.
Читач прийшов до бібліотеки, щоб обрати книгу для читання.
Ситуація 2.
Учень прийшов до бібліотеки, щоб повернути книжку, в якій менша сестричка вирвала сторінку.
Ситуація 3.
Учень пообіцяв принести книжку у певний день, але не встиг її дочитати.
Ситуація 4.
У бібліотеці учениця узяла подивитися журнал та побачила, що там вирвано декілька сторінок.
Ситуація 5. 
Розкажи своєму однокласнику про книжку, яку ти прочитав і яка тобі дуже сподобалась. Порадь йому прочитати цю книжку.   

ІІІ. Завершальний етап
1. Висновки:
- у бібліотеці неможна: шуміти, сміятися, голосно розмовляти;
- у бібліотеці можна: читати книги, журнали;
- повертати книгу слід вчасно (протягом 10 днів);
- обережно поводитися з книгою.
2. Відзначення найкращого бібліотекаря та читача.
3. Підсумки гри.

- Є народна мудрість «Книга – ключ до знань». Для того щоб багато знати, потрібно багато читати, відвідувати бібліотеку. Ви всі є читачами шкільної бібліотеки. Отже, пропоную скласти обіцянку читача.

Обіцянка юного читача
• Цінувати книгу – джерело знань.
• Намагатися завжди і в усьому бути схожими на кращих героїв книг.
• Все життя не розлучатися з дорогим другом – книгою.
• Берегти книги, обережно з ними поводитись.
• Бути активним читачем.

« У П О Л І К Л І Н І Ц І »
Мета: ознайомити дітей з роботою лікарів; дати знання про працю людей медичних професій; збагачувати словниковий запас новими словами; спонукати самостійно розвивати нескладні сюжети; розвивати вміння висловлювати власну думку; виховувати навички організованої гри, повагу до праці медпрацівників, культуру спілкування.
Обладнання: картотека з медичними картками для кожного учня, талони, спецодяг (халат, чепчик); бейджики з інформацією про лікаря, набір для гри «Лікарня», іграшковий телефон.

І. Підготовчий етап
1. – Куди звертаються люди, коли захворіють? (До поліклініки, до лікарні)
Бесіда за малюнком.
- Де відбувається дія? (В поліклініці)
- Хто з вас був у поліклініці?
- В якому випадку туди звертаються?
- Яких лікарів ви знаєте?
- Для чого нам потрібні медсестри, лікарі?
2. Словникова робота:
Лікар - спеціаліст з медичною освітою, який лікує хворих.
Медсестра – допомагає лікарю у прийомі хворих.
Педіатр – дитячий лікар.
Терапевт – лікує внутрішні органи: серце, печінку, шлунок, нирки, легені.
Травматолог - до нього звертаються у тих випадках, коли людина одержала травму.
Стоматолог – лікує зуби.
Отоларинголог (лор) – лікує вуха, горло, ніс.
Окуліст (офтальмолог) – лікує хвороби очей.
Поліклініка – установа, де надається медична допомога.
Реєстратура - відділ в медичний установі, в якому реєструють пацієнтів.
Пацієнт – хворий, який звернувся до лікаря.

ІІ. Основний етап
        Хід гри
1. Розподіл ролей: лікар, медсестра, батьки, хворий.
2. Ігрові ситуації.

- Ви захворіли і батьки привели вас у поліклініку. Там медсестра запитує прізвище, ім'я, по батькові хворого, рік народження, домашню адресу та до якого лікаря ви прийшли на прийом. Потім видає талон де вказано № кабінету ,час прийому та прізвище лікаря.
Ситуація 1.
- Куди потрібно звернутися хворому, перш ніж відвідати лікаря? (До реєстратури)
Хворий прийшов у реєстратуру, щоб записатися на прийом до лікаря.
Ситуація 2.
Хворий на прийомі у лікаря. (За вибором дітей)
Ситуація 3.
- Якщо людина не може прийти на прийом у поліклініку, тоді лікаря викликають додому.
Зробіть виклик лікаря додому по телефону. (Діалог по телефону)
Ситуація 4.
Лікар завітав на виклик додому. Він оглянув хворого, та призначив курс лікування.

ІІІ. Завершальний етап
1. Висновки:

- Слідкувати за своїм здоров'ям! Дотримуватись правил особистої гігієни.
- У випадку хвороби негайно звертатися до лікаря!
- Не вживати ліків без призначення лікаря .
- Дітям слід приймати ліки під наглядом дорослих.
2. Підсумки гри.
- Чи сподобалась вам гра?
- Хто з вас хоче обрати професію лікаря у майбутньому?

«М И - П І Ш О Х О Д И»
Мета: вчити дотримуватись правил поведінки під час переходу проїжджої частини вулиці, ознайомити з новими словами, пов’язаними із вивченням правил дорожнього руху; вивчати правила дорожнього руху; виховувати уважність, обережність, дисциплінованість пішохода.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран,
відеоролики «Веселі правила дорожнього руху»

І. Підготовчий етап
1. Прогулянка вулицями, перехід через дорогу в мікрорайоні школи.
Розповідь з елементами бесіди:
- Діти, для того, щоб не сталося біди, вам потрібно знати і дотримуватись правил дорожнього руху. Ми з вами – пішоходи, тому нам потрібно пересуватися по тротуарах. А транспорт рухається по проїжджій частині.
- Зараз ми будемо переходити через дорогу. Чи знаєте ви де і як правильно перейти на іншу сторону вулиці? (На пішохідному переході «зебрі». Подивитися ліворуч, дійти до середини, подивитися праворуч і перейти).
- Ми живемо у невеликому місті і не маємо широких доріг, тому всі переходи у нас надземні. А коли ви з батьками відвідаєте Київ або Черкаси, ви зможете перейти дорогу і побачити підземний перехід. Зверніть увагу, зараз ми дійшли до перетину доріг, що має назву – перехрестя.
- На центральній площі нашого міста, є невеличке місце на проїжджій частині, яке цілком безпечне для пішоходів, це – «острівець безпеки».
- Як ми дізнаємося, що нам можна переходити дорогу? (Нам підказує світлофор).
- Правильно. А якщо на певному проміжку дороги немає світлофора, тоді
керує рухом транспорту і пішоходів регулювальник.
2. Перегляд відеороликів про правила дорожнього руху.
Закріплення матеріалу після перегляду відеоролику:
- Які сигнали подає світлофор? (Червоний – «Стій!». Жовтий – «Приготуйся!». Зелений – «Руш!»).
- Для чого служать дорожні знаки? (Допомагають керувати рухом транспорту і пішоходів).
- Ви уважно дивилися ролик ? Де гралися діти? (Біля дороги)
- Де можна гратися дітям, щоб уникнути небезпеки? (Подалі від дороги)

ІІ. Основний етап
      Хід гри
1. Розподіл ролей: пішоходи, регулювальник, водії, світлофор.
2. Ігрові ситуації, запропоновані вчителем.

Ситуація 1
- Уявіть, що потрібно перейти вулицю, на якій немає світлофора і пішохідного переходу.
Ситуація 2
- Уявіть, що вам потрібно перейти вулицю, де є світлофор і пішохідний перехід.
Ситуація 3
- Загорілось червоне світло світлофора, машин немає, твій друг пропонує: «Ми встигнемо перебігти». Які твої дії?

ІІІ. Завершальний етап
1. Висновки:

- правила дорожнього руху – закон для пішоходів і водіїв;
- увага на дорозі – гарантія нашої безпеки;
- ніколи не переходь перехрестя навпростець, йди тільки по «зебрі» на переході, слідкуй за сигналами світлофора;
- на перехрестях значно більше машин, ніж на одній дорозі. Пішоходи тут мусять бути дуже уважними.
2. Підсумки гри:
- Діти, щоб не сталося біди, слід знати та завжди дотримуватись правил дорожнього руху.


Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: Natali (30.04.2012) | Автор: Петренко Ірина Пилипівна
Переглядів: 11445 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!