Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізків

Складання і розвязування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізків

 

Тема. Складання і розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізків.

Мета: формувати навички лічби в межах 20. Удосконалювати вміння і навички додавання і віднімання в межах 10. Закріплювати раніше вивчений матеріал шляхом розвязання задач і прикладів. Розвивати творче мислення учнів. Виховувати інтерес до читання казок.

Обладнання: картки з буквами, ілюстрації до казок, картки з зображенням предметів і математичними діями, моделі рибок, на яких записані приклади, вудочка з магнітом, конверти з наборами геометричних фігур, лабіринт, картки з симетричним зображенням предметів, демонстраційний матеріал для складання прикладів.

                                      Хід уроку

I.  Організаційний момент

    Пролунав для нас дзвінок -

    Математики урок.

    Прошу, діточки, сідайте

    І лічбу ви пригадайте.

    Скільки сонечок на небі?

    Скільки пальців рук у тебе?

    Скільки лапок у жука?

    Скільки їх у павука?

    Скільки вікон має клас?

    Скільки парт стоїть у нас?

    Скільки в класі школярів?

    А маленьких пустунів?

II. Повторення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок

 -  Сьогодні ми відправимось у країну, назва якої записана на зворотній стороні карток. А перевернути їх можна тоді, коли будете давати правильні відповіді.

- Порахувати від 14 до 8.        К

- Назвати сусідів числа 16      А

- Продовжити речення:

 12 - це 10 і ...                            З

 16 - це 10 і ...                            О

 18 - це 10 і ...                            К

2. Хвилинка каліграфії

- Ви любите казки?

- А яке число найчастіше зустрічається у казках? (3)

- Цю цифру каліграфічно запишемо у зошити.

- На що вона вам подібна?

- Який склад числа 3 ?

- Назвіть «сусідів».

- За які числа більше 3? За які менше?

- Скласти і записати 3 приклади із цією цифрою.

- Скласти приклади за малюнками.

3.Малюнковий диктант

 - Щоб потрапити до Країни  казок, треба дізнатись, який код на воротах.

(Учитель показує картки, де зображено кілька предметів та + (-) число. Діти усно обчислюють та записують результати у зошит. Записаний набір цифр – це і є код.)

- А тепер розмістіть ці цифри у порядку зростання.

4. Гра  «Рибалки»

- Ось ми і потрапили у цю країну. А хто ж це  ловить рибку? Кому мама гукає: «Приплинь, приплинь до бережка, дам тобі їсти й пити ще й хороше походити»?

- Допоможемо Івасику рибки наловити?

(Діти ловлять вудочкою з магнітом рибки з прикладами)

III. Розвиток знань учнів

1. Робота над задачами

- А кого ж це ми далі бачимо у Країні казок? (Білосніжка і 7 гномів)

- Якраз зараз Білосніжка навчає гномів математики, дає задачі для         розв’язання. Допоможемо гномам?

а) віршовані задачі

На травиці біля хати

 Метушились цуценята:

 Двоє білих наче сніг,

 Троє чорних. Скільки всіх?

* * *

У акваріумі в школі

Є 3 рибки золоті.

Ще 7 рибок  дасть Микола.

Скільки стане  їх тоді?

           * * *

10 хлопчиків завзято

 Про щось сперечались.

Двох покликали до хати,

Скільки їх зостались?

* * *

У бабусі Олі є онучка Таня, кіт Любчик, песик Тимко. Скільки внуків у бабусі?

б) робота з підручником

Сторінка 83, задача 4

IV.  Фізкультхвилинка

- Потанцюємо під музику разом з гномами.

Зарядка для очей.

- Погляньте на чорний кружечок, переведіть погляд на білий, потім червоний. А тепер у зворотньому напрямку. Погойдаємося на гойдалці. Подолаємо вершини гірського хребта.

V.  Диференційована робота

    У наступній казці, з героями якої ми зустрінемось, є такі слова: «Зайчик, вихвалявся, їжачок, наввипередки,їжачиха,перехитрили».

- Що це за казка?

     Їжачок і зайчик пропонують вам приклади для розв’язання. Виберіть ті, які вам до вподоби.

6 + 4 □ 6           3 + 4 □  3                              1 + 7 - 4              2 + 2 + 5

7 - 4  □ 4           5 - 5   2                              8 – 3 - 2               7 + 3 - 5

На яких терезах помилка?

(На терезах записані приклади на порівняння).

VI. Робота з геометричним матеріалом

- Крім зайчика і їжачка  у казках зустрічається багато звірів. Спробуйте їх викласти із фігур, які є у конвертах на партах. Попрацюємо у парах.

Гра «Лабіринт»

- Відгадайте, хто наступний герой:

Деревяний хлопчик жив,

Що учитись не любив.

Носа довгого він мав

І лялькам допомагав.

- Допоможіть Буратіно дістатись до золотого ключика. (Лабіринт у кожного на парті та один на дошці).

- Виміряйте довжину цього ключика за допомогою лінійки.

Гра «Будь уважний»

-          Яка пара зображень є зайвою?

Якщо цей аркуш зігнути навпіл по лінії, то малюнки, зображені зверху і знизу, збіжаться. Такі зображення називаються симетричними.

- Виконати правильний малюнок.

VII. Підсумок уроку

- Подаруйте квіточку герою, з яким було найцікавіше. Поясніть свій вибір.

- Закінчте речення.

Ми знаємо ...

Ми вміємо ...

Ми цінуємо...

 

Савчук Л.Я., Нововолинської ЗОШ №7 Волинської області

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (24.09.2010)
Переглядів: 3221 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!