Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок 14 Тема. Сонце Мета: формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини; вчити спостерігати за висотою сонця і встановлювати найпростіші зв'язки між висотою Сонця і кількістю тепла, яке Сонце посилає на землю; сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Я і Україна. Природознавство». ХІД уроку 1. Вправа «Погода».
2. Відгадування загадок.
А ввечері на землю сідає. (Сонце)
Весь світ обходить. (Сонце)
А людям на себе дивитися не дозволяє. (Сонце)
3. Гра «Дари сонця». На дошці намалювати велике сонечко. Діти повинні перерахувати, що сонечко дарує землі. Наприклад: тепло, світло, енергію, життя, красу, можливість зростання. Все перераховане дітьми підписати на промінцях сонця. Учитель читає текст у підручнику (С. 48) для того, щоб допомогти учням відповісти.
Учні складають речення за малюнками вгорі (С. 48) і роблять висновок про те, що Сонце потрібне всьому живому. Щоб спонукати учнів до спостережень, запропонуйте розглянути малюнки внизу (С. 48).
4. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 38, завдання 1). 1) Учні складають речення за малюнком і розповідають, чому всі люблять сонечко.
2) Вивчення закличок до сонечка, вміщених у підручнику (С. 49).
3) Відгадування загадок.
Фізкультхвилинка СОНЕЧКО Прилетіло сонечко (поставити руки на парту долонями від себе, загинати по черзі пальчики) На мою долонечку — ( показати долоні, потягнути) Крильця червоненькі, (повторити перші рухи) Цяточки чорненькі. (Натиснути кожним пальчиком на парту.) По всіх пальчиках ходило, ( «походити» пальчиками по парті) З мізинчика полетіло. (Показати мізинчики і зробити рух вгору.)
5. Гра «Сонце заходить — усе оживає. Сонце заходить — усе завмирає». Учитель читає у підручнику, про що можна дізнатися, спостерігаючи за сонцем, і додає: можна дізнатися, чому розтає бурулька, відлітають та прилітають птахи, прокидається від сплячки їжак, буває осінь, зима, весна, літо.
6. Підсумок уроку.
На уроці можна також використати такі завдання. • Вірш Анатолія Костецького «Сонечкова мама», вміщений у додатках до підручника (С. 163?).
• Гра «Хрестики-нулики».
1) В небі я труджуся, Знає мене кожен. Я на всіх дивлюся, На мене ж — не можна. (Сонце) 2) Всі його люблять, Всі на нього чекають, А хто подивиться — Кожен скривиться. (Сонце) 3) Гріє, гріє, припікає, Всіх у воду заганяє. (Сонце)
Правило 2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин. Правило 3. Найкраще засмагати до 11 години ранку й після 17 години дня. Правило 4. Захищай голову від сонячних променів. У читель (підсумовує). Життя на Землі без Сонця неможливе: якщо перестане світити Сонце, то зелені рослини загинуть, бо вони не можуть жити без тепла і світла; тваринам і людям нічим буде живитись. Все живе замерзне від нестерпної холоднечі. Проте цього не станеться, тому що Сонце — зірка, яка випромінює у простір силу-силенну тепла і світла. Його поперечник у 109 разів більший від поперечника Землі, але на небі ми бачимо Сонце маленьким, оскільки відстань до нього від Землі — 150 млн км. Температура сонячної поверхні — 6000 градусів, а біля центру — 15 млн градусів. Вчені підрахували, що Сонце світитиме ще мільярди років. | |
Переглядів: 1717 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |