Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема: Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні. Мета: Закріпити знання учнів про числівник, його роль у мовленні, учити правильного вживання і запису числівників; розвивати мовлення, уважність, інтерес до мови; виховувати любов до природи, бережне ставлення до часу. Обладнання: Схема «Числівник» ілюстрації пташок: соловейка, жайворонка,перепілки, зозулі, кропив’янки, горихвістки, шпака, трясогузки. Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань Хід уроку 1. Організація початку уроку 1.1 Привітання 1.2 Перевірка готовності 2. Перевірка домашнього завдання - Діти, зачитайте, будь ласка, відповіді, що ви дали на запропоновані запитання. - На яке запитання найважче було дати відповідь? 3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку. 3.1 Мовна загадка Що тримає всьому лад ще й полічить все підряд? По порядку поскладає, бо тим числам лік він знає. Один, два, три, чотири… певну кількість полічили. Перший, другий, третій…- рядочками поскладала… Про що йдеться? Відгадали? ( Числівник ) - Отож, сьогодні ми продовжимо вивчати невелику за обсягом, але важливу для правильного вживання в мовленні частину мови – числівник, спостерігати за його роллю у мовленні. 4. Узагальнення та систематизація знань 4.1 Каліграфічна хвилинка Ш ш Шш ші іс ст тс со от шістсот шістсот Ш ш Шш ші іс ст тн на ад дц ця ят ть шістнадцять 4.2 Бесіда про числівник - Що ви вже знаєте про числівник? 4.3 Вибірковий диктант - Відгадайте загадки, випишіть із них числівники. ( один учень виконує завдання на дошці ) 1) Дванадцять братів один за другим ходять, один від другого не відстає ( місяці) 2) Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає ( сопілочка ) 3) Перший я приніс весну, розбудив усе від сну, Заспіваю під вікном, люди звуть мене… ( шпаком ) 4) Один ллє, другий п’є, третій росте ( дощ, земля, дерева ) - На які дві групи можна поділити записані числівники? ( До одних можна поставити питання скільки?, до інших – котрий?). - Тобто одні числівники – кількісні, а інші – порядкові. 5. Розвиток мовлення учнів 5.1 Колективне виконання вправи № 16 ( усно ) а) розгляд ілюстрацій пташок, згаданих у тексті вправи б) словникова робота Біологічний годинник – властивість живих організмів орієнтуватися в часі. Ґрунтується на строго фізичних і хімічних процесах, які відбуваються в організмі. Біологічний годинник відіграє важливу роль у пристосуванні організмів до змін умов навколишнього середовища. Завдяки біологічному годиннику вони орієнтуються у визначенні періоду доби, зміни пір року, деякі морські організми пристосувалися до чергування припливів і відпливів тощо. в) самостійне ознайомлення учнів з текстом вправи на знаходження числівників. г) постановка запитань до числівників із тексту вправи. ( якої? котрої? ) другої години ( якої? котрої? ) третьої години ( о котрій? ) о четвертій годині ( якої? котрої? ) шостої години Фізкультхвилинка Буратіно підтягнувся Раз нагнувся, два нагнувся. Руки в сторони розвів Мабуть ключик загубив А щоб ключик нам дістати Треба нам на вшпиньки стати 5.2 " Як ви знаєте річний календар ” - Колективне виконання вправи. Один з учнів ставить запитання до будь – якого учня Класу і заслуховує відповідь, відповідь записується до зошита. 1.Тиждень складається із семи днів. 2. Третій день тижня – середа? 3. Четвер є четвертим днем тижня. 4. Весна триває три місяці. 5. Листопад є одинадцятим місяцем року. 6. Від початку року минуло дев’ять місяців. 7. У грудні тридцять один день. 8. У лютому цього року двадцять вісім днів. - Знайдіть та підкресліть усі числівники, які ми використали, щоб дати відповіді на запитання 5.3 Робота над складанням оголошення а) Ознайомлення із текстом запропонованого оголошення. б) Запам’ятайте! В оголошенні обов’язковими є: дата, час і місце проведення заходу. в) Колективне складання і записування оголошення про свято, яке незабаром відбудеться у школі Оголошення 23 лютого в актовому залі школи відбудеться святковий концерт присвячений Дню захисника Вітчизни. Початок концерту о 15 год 30 хв. 6. Підсумок уроку - Над якою частиною мови сьогодні на уроці ми з вами працювали? - Які слова називають числівниками? Наведіть приклади. Хвилинка – цікавинка Г 1 а пі Пі 100 лет 100 янка мі 100 Ві 3 на 100 ляр 100 рона 3 буна по 3 вожив 7. Домашнє завдання Сич Єлизавета Вікторівна, учитель початкових класів., Дніпропетровський НВК № 33.
За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 2692 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |