Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні

Тема: Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні.

Мета:  Закріпити знання учнів про числівник, його роль у мовленні, учити правильного вживання і запису числівників; розвивати мовлення, уважність, інтерес до мови;  виховувати любов до природи, бережне ставлення до часу.

Обладнання: Схема «Числівник» ілюстрації пташок: соловейка, жайворонка,перепілки, зозулі, кропив’янки, горихвістки, шпака, трясогузки.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань

                                                Хід уроку

1.     Організація початку уроку

1.1  Привітання

1.2  Перевірка готовності

2.     Перевірка домашнього завдання

-         Діти, зачитайте, будь ласка, відповіді, що ви дали на запропоновані запитання.

-         На яке запитання найважче було дати відповідь?

3.     Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

       3.1   Мовна загадка

Що тримає всьому лад

ще й полічить все підряд?

По порядку поскладає,

бо тим числам лік він знає.

Один, два, три, чотири…

певну кількість полічили.

Перший, другий, третій…-

рядочками поскладала…

Про що йдеться? Відгадали?         ( Числівник )

-         Отож, сьогодні ми продовжимо вивчати невелику за обсягом, але важливу для правильного вживання в мовленні частину мови – числівник, спостерігати за його роллю у мовленні.

4.     Узагальнення та систематизація знань

4.1  Каліграфічна хвилинка

Ш   ш   Шш   ші   іс   ст   тс   со   от шістсот шістсот

Ш   ш  Шш  ші   іс   ст  тн  на  ад  дц  ця  ят  ть шістнадцять

4.2  Бесіда про числівник

-         Що ви вже знаєте про числівник?

4.3  Вибірковий диктант

-         Відгадайте загадки, випишіть із них числівники.

( один учень виконує завдання на дошці )

1)    Дванадцять братів один за другим ходять, один від другого не відстає

( місяці)

2)    Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає ( сопілочка )

3)    Перший я приніс весну, розбудив усе від сну,

Заспіваю під вікном, люди звуть мене… ( шпаком )

4)    Один ллє, другий пє, третій росте ( дощ, земля, дерева )

-         На які дві групи можна поділити записані числівники? ( До одних можна поставити питання скільки?, до інших – котрий?).

-         Тобто одні числівники – кількісні, а інші – порядкові.

5.     Розвиток мовлення учнів

5.1 Колективне виконання вправи № 16 ( усно )

а) розгляд ілюстрацій пташок, згаданих у тексті вправи

б) словникова робота

Біологічний годинник – властивість живих організмів орієнтуватися в часі. Ґрунтується на строго фізичних і хімічних процесах, які відбуваються в організмі. Біологічний годинник відіграє важливу роль у пристосуванні організмів до змін умов навколишнього середовища. Завдяки біологічному годиннику вони орієнтуються у визначенні періоду доби, зміни пір року, деякі морські організми пристосувалися до чергування припливів і відпливів тощо.

                    в) самостійне ознайомлення учнів з текстом вправи на знаходження числівників.

                   г) постановка запитань до числівників із тексту вправи.

                                  ( якої? котрої? ) другої години

                                   ( якої? котрої? ) третьої години

                                   ( о котрій? ) о четвертій годині

                                    ( якої? котрої? ) шостої години

                                     Фізкультхвилинка

           Буратіно підтягнувся

           Раз нагнувся, два нагнувся.

           Руки в сторони розвів

           Мабуть ключик  загубив

           А щоб ключик нам дістати

          Треба нам на вшпиньки стати

 

            5.2 "  Як ви знаєте річний календар

- Колективне виконання вправи. Один з учнів ставить запитання до будь – якого учня

Класу і заслуховує відповідь, відповідь записується до зошита.

    1.Тиждень складається із семи днів. 2. Третій день тижня – середа? 3. Четвер  є четвертим днем тижня. 4. Весна триває три місяці. 5. Листопад є одинадцятим місяцем року. 6. Від початку року минуло девять місяців. 7. У грудні тридцять один день. 8. У лютому цього року двадцять вісім днів.

 - Знайдіть та підкресліть усі числівники, які ми використали, щоб дати відповіді на запитання

             5.3 Робота над складанням оголошення

а) Ознайомлення із текстом запропонованого оголошення.

б) Запамятайте! В оголошенні обовязковими є: дата, час і місце проведення заходу.

в) Колективне складання і записування оголошення про свято, яке незабаром відбудеться у школі

                                                           Оголошення

          23 лютого в актовому залі школи відбудеться святковий концерт присвячений Дню захисника Вітчизни.

Початок концерту о 15 год 30 хв.

6.     Підсумок уроку

-         Над якою частиною мови сьогодні на уроці ми з вами працювали?

-         Які слова називають числівниками? Наведіть приклади.

                       Хвилинка – цікавинка

   Г 1 а                                        пі 2 л                              ві 3 ло

  Пі 100 лет                              100 янка                         мі 100

  Ві 3 на                                      100 ляр                          7 я

  100 рона                                 3 буна                             по 3 вожив

7.     Домашнє завдання


 

 

 

 

 

 
 
Сич Єлизавета Вікторівна, учитель початкових класів., Дніпропетровський НВК № 33.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (28.02.2011) | Автор: Сич Єлизавета Вікторівна
Переглядів: 2692 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!