Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Структура портфоліо вчителя

Структура портфоліо вчителя

 

Основними принципами складання портфоліо вчителя є:

• системність;

• повнота і конкретність представлених відомостей;

• об'єктивність інформації;

• презентабельність.

 

Основна мета портфоліо - проаналізувати і представити значущі професійні результати, забезпечити моніторинг професійного зростання вчителя. Портфоліо дозволяє враховувати результати, досягнуті вчителем у різноманітних видах діяльності - навчальної, виховної, творчої, самоосвітньої.

 

Портфоліо забезпечує накопичення інформації, необхідної для:

• підвищення або підтвердження кваліфікаційної категорії вчителя, а також оголошення йому заохочень і представлення до нагород і грошових премій за підсумками навчального року;

• своєчасної фіксації реальних змін і зростання професійної майстерності педагога.

 

Портфоліо вчителя оформляється у папці-накопичуваці з файлами (швидкозшивачами). Кожен окремий матеріал, включений до портфоліо, повинен датуватися.

 

Склад портфоліо залежить від конкретних завдань, які ставить перед собою сам вчитель або керівник (голова) методичного об'єднання. Портфоліо може бути в електронній версії.

 

Електронна версія портфоліо оформляється у вигляді:

• електронних таблиць з додатком відсканованих документів, що підтверджують наявність тих чи інших напрацювань та досягнень;

• електронних файлів з роботами педагога і учнів (проекти, розробки та ін.)

 

Мені здається, електронна версія переважніше, так як вона технологічніше і займає менший об'єм для зберігання.

 

Портфоліо збирається самим педагогом при безпосередній участі одного із заступників директора школи протягом всього періоду роботи в даному навчальному закладі. Можлива і навіть бажана публічна презентація портфоліо кращих вчителів перед колегами, що забезпечить гласність підсумків професійної діяльності і буде служити зразком для початківців педагогів.

 

У вигляді спеціального вкладиша матеріали портфоліо можна включити до особової справи педагога. При зміні місця роботи і переході в інший навчальний заклад воно може виконувати функції свого роду рекомендацій (рекомендаційного листа) або супровідних матеріалів.

 

У функціональні обов'язки одного із заступників директора школи з навчально-виховної роботи доцільно включити:

• навчання педагогів технології роботи з портфоліо (відбір матеріалів, їх систематизація, підготовка до публічної презентації власних досягнень);

• надання всебічної допомоги педагогам, які готують матеріали і зацікавленим у заохоченні власної діяльності за результатами аналізу їх досягнень;

• інформування колективу про зміст матеріалів вчительських портфоліо (тобто про рівень професійного розвитку вчителя).

 

Таким чином, впровадження методу портфоліо допоможе цілеспрямовано здійснювати моніторинг індивідуальної траєкторії професійного розвитку кожного вчителя, створити повний банк результатів його діяльності, виявити найбільш цінний досвід для подальшого розповсюдження, а також ефективно управляти зростанням професійної майстерності, координувати зусилля адміністрації і самого педагога з підвищення результативності його праці.

У портфоліо доцільно виділити кілька розділів.

 

Перший розділ «Загальні відомості про вчителя»

- П.І.Б., рік народження вчителя.

- Освіта (що і коли закінчив, отримана спеціальність та кваліфікація за дипломом).

- Загальний трудовий та педагогічний стаж. Педагогічний стаж роботи в даному навчальному закладі.

- Підвищення кваліфікації (назва структур, в яких прослухані курси; рік, місяць, проблематика курсів).

- Копії документів, що підтверджують проходження курсів; копії документів, що підтверджують наявність вчених та почесних звань і ступенів.

- Інформація про державні та муніципальні нагороди, грамоти, листи подяки.

- Інформація про найбільш значущі шкільні заохочення.

- Копії дипломів різних конкурсів.

- Інші документи на розсуд вчителя.

 

Другий розділ «Результати педагогічної діяльності» (динаміка навчальних досягнень за рік)

- Матеріали, які характеризують результати засвоєння учнями освітніх програм і сформованість у них ключових компетенцій з предметів, що викладаються вчителем-предметником.

- Порівняльний аналіз діяльності педагога на підставі контрольних зрізів знань, участь школярів у шкільних, районних, міських олімпіадах, конкурсах.

- Результати проміжної та підсумкової атестації учнів.

- Наявність серед учнів медалістів.

- Дані про вступ учнів до вузів за предметною спрямованістю.

Матеріали даного розділу повинні давати уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності вчителя за певний період.

 

Третій розділ «Науково-методична діяльність» (Використання сучасних освітніх технологій у навчальній та виховній роботі, участь у конференціях, семінарах, конкурсах і т.д. різного рівня)

У цей розділ поміщаються методичні матеріали, що свідчать про професіоналізм педагога, зокрема:

- освітні програми та описи комплектів навчально-методичної літератури з обґрунтуванням їх вибору;

- описи використовуваних освітніх технологій з обґрунтуванням їх вибору;

- засоби педагогічної діагностики для оцінки освітніх результатів;

- опис способів використання інформаційно-комунікативних технологій в освітньому процесі, технологій навчання дітей з проблемами розвитку;

- звіт про роботу в методичному об'єднанні (шкільному, районному, міському);

- інформація про участь в професійних і творчих педагогічних конкурсах.

 

Четвертий розділ «Узагальнення досвіду»

- Участь у методичних і предметних тижнях.

- Організація і проведення семінарів, круглих столів, майстер-класів тощо

- Проведення науково-дослідних робіт.

- Розробка авторських програм, науково-методичних матеріалів.

- Публікації вчителя.

- Творчі звіти, реферати, статті, доповіді.

- Матеріали дисертації (за наявності).

 

П'ятий розділ «Позаурочна діяльність з предмету»

Розділ повинен містити наступні документи:

- список творчих робіт, рефератів, навчально-дослідних робіт, проектів, виконаних учнями з предмету;

- дані про переможців олімпіад, конкурсів, змагань, інтелектуальних марафонів та ін...,

- сценарії позакласних заходів, фото-та відеоматеріали з проведеним заходом;

- інші документи, що характеризують позаурочну діяльність з предмету.

 

Шостий розділ «Робота як класного керівника»

Розділ повинен містити такі матеріали:

- аналіз успішності та якості знань учнів класу;

- інформацію про участь учнів класу у шкільних заходах, соціальних проектах, творчих об'єднаннях, акціях району, міста тощо;

- відомості про збереження контингенту учнів у класі;

- інформацію про правопорушення;

- відомості про роботу з батьками,

- інші документи.

 

Сьомий розділ «Навчально-матеріальна база»

- Список наочних посібників (макети, таблиці, схеми, ілюстрації, портрети , карти тощо).

- Інформація про регулярно використовувані технічні засоби навчання.

- Використання в освітньому процесі комп'ютера та інформаційних засобів навчання.

- Використання дидактичних матеріалів, збірників задач, вправ, примірних рефератів і творів тощо, матеріалів з підготовки до ЗНО.

- Інші документи, що характеризують використання навчально-матеріальної бази.

 

Оцінка участі вчителя в інноваційних процесах на підставі портфоліо

№ п / п                                                  Критерії відбору

1. Цільова установка (методична тема) вчителя, її актуальність і глибина опрацьованості

2. Відповідність змісту портфоліо цільовій установці (методичній темі)

3. Наявність елементів дослідницької діяльності

4. Презентація портфоліо

5. Якість результатів навчання і виховання

6. Використання передових освітніх технологій

7. Узагальнення досвіду:

- робота у творчих об'єднаннях;

- організація та проведення семінарів, круглих столів, майстер-класів;

- проведення наукових досліджень;

- розробка авторських програм, освітніх модулів;

- наявність публікацій;

- інше

8. Позитивні результати позаурочної діяльності з предмету:

- участь школярів у конкурсах, олімпіадах, акціях;

- сценарії позакласних заходів, фотографії, відеодиски

9. Результати діяльності як класного керівника:

- успішність класу (позитивна динаміка);

- активність класу;

- збереження контингенту;

- профілактика правопорушень,

- залучення батьків до навчально-виховного процесу.

 

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (18.10.2010)
Переглядів: 10269 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!