Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Створення рельєфу "Запишався наш павич"

Тема. Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображувальної поверхні. Створення рельєфу «Запишався наш павич».
Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттями рельєф, барельєф, горельєф; продовжувати закріплювати навички роботи з пластичними матеріалами;
розвивальна: формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси напівоб’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення; розвивати вміння передавати свої почуття, емоції, настрій скульптурними засобами; розвивати дрібну моторику руки;
виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Обладнання: ТЗН; дошка для ліплення; пластилін ; стеки; цупкий картон; простий олівець; серветки.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас.
Біля парти станемо чемно –
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі –
Сядемо рівненько на місця свої.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
• 3 яким видом образотворчого мистецтва ми ознайомилися на попередньому уроці?
• Навіщо люди створюють скульптури? На площах міст та у парках височать пам’ятники . Бачимо їх на могилах героїв, ними прикрашають парадні зали громадських будівель. Скульптурні статуетки є у багатьох з нас вдома. Отже, зі скульптурою ви добре знайомі і самі займалися цим мистецтвом.
• Як називають художників, які працюють із пластичними матеріалами?
• 3 якими матеріалами працюють художники-скульптори?
• Що ми ліпили на попередньому уроці?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
- Сьогодні на уроці ми знову станемо скульпторами. А що будемо ліпити відгадайте.
- Загадка
Птах поважно походжає,
У хвості квітник ховає.
Як розпустить він хвоста –
Наче ружа зацвіла. (Павич)
- Що вам відомо про цю пташку?
Хвилинка – цікавинка (Відео)
Тривалість життя павичів становить близько 20 років. До півтора року самки і самці виглядають однаково, але потім у чоловічих особин починає розростатися верхнє криюче
пір'я, повністю формуючись до трьох років. Його помилково приймають за хвіст. Гігантське барвисте віяло, яке розпушує павич, складається з близько 200 пір'їн, які прикривають справжній хвіст. А цей орган у павичів, навпаки, зовсім невиразний, невеликий в розмірах і складається всього лише з 20 пір'їн. У павичів різкий "нявкаючий» голос.
- Павич - символ гордості, емблема краси та безсмертя. У багатьох країнах павич вважався королівським птахом, а індуси шанують його як священну.
- Павич вважається ще й символом мудрості через безліч «око» на хвості.
(Кінець відео)
- Сьогодні кожен з вас зробить талісман із зображенням павича . Він приносить радість і щастя, сприяє удачі в роботі, навчанні.

ІV.ЗАСВОЄННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Теоретико – аналітична робота.
- Порівняйте дві скульптури. (Показ об’ємної та рельєфної скульптури)
- Твори скульптури об’ємні, круглі. Але крім круглої скульптури, є скульптура рельєфна. Вона пов’язана з площиною, і ніби виступає з неї. Скульптуру, навколо якої можна обійти і розглянути з усіх боків, називають круглою скульптурою. Рельєф не можна обійти навкруги. Він розрахований на огляд з однієї точки. Саме рельєфну скульптуру ми будемо ліпити.

2. Робота з підручником с. 51
Художники розрізняють два види рельєфу.
Один називають барельєфом. Слово це французьке й означає воно низький рельєф. Дійсно, в барельєфі зображення виступає над площиною менше ніж на половину свого об’єму.
Якщо ми бачимо більше ніж половину об’єму зображуваних фігур, якщо вони майже «вибралися» з площини стіни — це горельєф, або високий рельєф.
(Гарною ілюстрацією для уроку, присвяченого рельєфам, можуть слугувати формочки для піску. Можна продемонструвати учням обидва види напівоб’ємної скульптури на піску.

3. Підготовчі вправи.
- Для роботи нам знадобиться аркуш картону. Ви вже знаєте, що ліпити — означає додавати шматочки матеріалу до форми. Але перш ніж ми розпочнемо ліплення, давайте згадаємо основні правила і прийоми роботи з пластиліном.
• Правила техніки безпеки та культури праці
1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.
2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.
3. Не залишати шматочки пластиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.
• Основні прийоми ліплення - розкачування, скачування, сплющування, защипування, прищипування, вдавлювання. (Учні виконують практично).
• Пояснення послідовності виконання завдання. Композиційне розміщення зображення.
Для виготовлення рельєфу потрібно:
 Приготувати дощечку або цупкий папір, пластилін, стеку.
 Пластилін наліпіть на дощечку рівним шаром завтовшки . Це буде тло.
 Стекою або іншим гострим предметом нанесіть контур рельєфу (обведіть шаблон) Викладіть пластилінові ковбаски по контуру павича, потім поверхню всередині форми заповніть пластиліном і вирівняйте стекою.
 Для рельєфного візерунка використовуй пластилінові джгутики різної форми, приплюснуті кульки та овали, «ковбаски».
 Наліплюйте пластилін доти, доки не заповните всю форму. Стежте за найвищими і найнижчими точками зображення.

Фізкультхвилинка.
Крильця пташки розправляють. Руки розвести в сторони.
Їх до сонця підіймають. Руки вгору. Потягнутися.
Потім можна політати. Покрутитися. Рухи руками, вгору та вниз.
І комашок поганяти.
На галявину злетілись, Присісти.
Там зернят вони наїлись.
Потім знову полетіли, Рухи руками вгору та вниз.
У гніздечко хутко сіли. Сісти на місце

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ТВОРЧА ПРАКТИЧНА РОБОТА.
1. Самостійна робота учнів під керівництвом вчителя. (20 хв)

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Аналіз та оцінювання робіт
2. Бесіда:

– Що найбільше сподобалося на уроці?
– Які емоції викликав урок?
Талісмани готові. Щоб вони вас справді оберігали можна запропонувавши йому «частування». Для цього потрібно один раз на тиждень ставити перед фігуркою блюдечко з крупою, горішками або насінням. Цей красивий птах дуже любить похвалу і ласку. Якщо ви будете часто погладжувати талісман, говорити з ним, висловлюючи своє захоплення його красою, в подяку він зробить все, щоб ви досягли успіхів у навчанні і були благополучні і щасливі.
3. Прибирання робочих місць.

Категорія: Уроки | Додав: lyudmilateacher (20.01.2018) | Автор: Лахнік Людмила E
Переглядів: 1281 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!