Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Світ професій

Тема: Гра-мандрівка “Світ професій”
Мета:
― розширити знання учнів про професії;
― розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість,
кмітливість;
― виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до людей праці.
Обладнання:, ребуси, кубик, малюнки, картки з прислів’ями, предметні малюнки до професій,картки до «асоціативного куща».

                                                                                     Хід гри

 

І. Організація класу.
― Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну Професій, в країну чудову.
Що нас чекає – ще нам невідомо.
Рукою легенько я лиш махну
І в гру цікаву вас всіх поведу.
(Слайд 1)
ІІ. Мотивація.
а) ознайомлення з темою гри. На дошці записані слова Вольтера:
(Слайд 2 )
• Жити – значить працювати
• Праця є життя людини.

ІІІ. Оголошення теми гри.
1. Технологія “Мозковий штурм”. Уявімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?
― Не працює електрик … (немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, комп’ютер).
― Не вийшов на роботу пекар … (усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків).
― Вирішив відпочити машиніст …(потяги не прийшли вчасно в пункт призначення, а значить хтось запізнився на ділову зустріч, не приїхав вчасно додому ).
― А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу? (Не буде з чого пекти хліб, виробляти масло, сир тощо).

(Слайд 3)
Життя ― це праця і бережливість.

2. Слово вчителя:

Минає рік, минає два,
Минає 10 літ –
І школа двері відчиня
І виряджа у світ.
І ти, мій друже,
З того дня
Не безпородне пташеня,
А соколя, якого жде

Незвіданний політ.
Як тільки вийдеш за поріг,
Лишивши рідний клас,
Чимало сонячних доріг
Тобі укаже час ―
Професій безліч з краю в край.
М. Упеник.

― Сьогодні ми поговоримо про деякі з безлічі професій.

ІV.Виступ підготовлених учнів
1 –й учень
Професія будівельника (Слайд 4,5 )
Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися від негоди. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння з’явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких матеріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні й красиві. Поступово люди навчилися створювати матеріал для будівництва. Одним із найдавніших будівельних матеріалів є добре усім відома цегла. Цегла й нині – найпоширеніший будівельний матеріал. Вона не боїться вогню, вологи, вітру. Робота муляра на перший погляд здається нескладною, але він творить справжні дива з окремих цеглин зводить красиві, міцні споруди.

2 – й учень Муляр плечима торкнувся хмаринки!
Дім нам будує – не згає й хвилинки.
Рівно виводить він стіни в будові.
В нього підручний на поготові –
Кран величезний. Сьогодні ще зрання
Цеглу доставив на риштування.
Кран беручкий, працювать не ліниться.
В муляра швидко робота скінчиться:
Ось домурує останню цеглинку
І заховається геть за хмаринку
                                      М. Познанська.

Багато цікавих задумів у будівельників. Професія муляра ще багатьом – багатьом принесе радість, славу і шану від людей.

3 – й учень  (Слайд 6,7)
В народі кажуть : “Білий хліб росте у чорній землі”?
Це вже професія хлібороба.
Саме він перетворює чорне поле у зелене: коли сходить посіяне зерно. Зелене перетворюється у золоте – коли достигають колоски. Золоте стає білим – коли із зерна виготовляють борошно. А ось коли хліб випечений – біле перетворюється на рум’яне.

4- й учень
Хлібороби
Честь і слава хліборобам,
Що живуть в моїм селі!
Хлібороби хліб нам роблять,
Знайте й ви про це, малі.
В пору літню, в час осінній,
Навесні – в гарячий час
Косять, жнуть вони і сіють,
Лан орють – у котрий раз!
Хлібороб на своїм полі
Нам вирощує врожай.
Пшениці шумлять на волі –
Де початок їм де край?
А їсте ви паляницю,
Калачі смачні їсте ―
Не забудьте уклониться
Хліборобові за те!
                                  М.Познанська

Земля плодовита починається у працьовитій руці хлібороба. Хліб ― праця багатьох людей. І їхня праця потрібна завжди і скрізь. Без хліба немає життя на землі.
5 –й учень  (Слайд 8,9)
Металургійна і гірничодобувальна промисловість є візитною карткою нашого міста. Професія металурга та гірника є водночас найважчою і найпочеснішою. Тому, що без металу, який вони виливають не можна виготовити ні літаків,ні трамваїв, ні верстатів, ні машин, ні скальпель хірурга, ні навіть маленької голочки для швачки.
6 – й учень
Чарівник ти по металу,
Сплавів пан складних,
Ти з них досить вдало
Чудеса як джин твориш.
Літаки, ракети та машини
Все виходить з твоїх рук.
Труд свій ти даруєш людям
Справжній майстер металург.
7- й учень (Слайд 10,11)
Хто ж так смачно нам варить і пече?
Звичайно –це
Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку.
Готує нам він холодник
І запікає бабку.
Смачний у кухаря пиріг,
Чудова каша манна.
Він дбає про здоров’я всіх, —
Йому подяка й шана
                                         М.Познанська

8 – й учень
Професія кухаря дуже відповідальна. Він знає всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько попоїсти. І тоді ми звертаємося до кухаря!
Дітвору він добре знає,
Її щедро пригощає,
Бо уміє готувати,
Ще й уміє подавати:
На обід і на вечерю
Борщ, котлети і печеню,
А хто любить солоденьке —
Тому тортика й варенька,
Тістечка й киселику,
Пряника й крученика.
Усього він наготує,
Всіх з любов’ю почастує
Д.Чередниченко.

9 –й учень  (Слайд 12,13)
Професія токаря потрібна і відповідальна. Він виточує різні деталі на спеціальних верстатах.
Співає пісеньку й співа
Верстат у токарів;
Які в тій пісеньці слова?
У ній немає слів.
Та в ній звучить – хай знає всяк –
Подяка токарям:
Без них, малята, аж ніяк
Не обійтися нам!
Бо навіть вдома, де живеш,
Приглянься до речей:
Ти працю токаря знайдеш
Хоча б в замку дверей.
Здається, просто річ така,
Як гайка чи гвинти, ―
Без них не зробиш літака
І поїзду не йти…
Деталі точать токарі,
В цеху стоять у ряд.
І кожному о цій порі
Співа його верстат!
                            М.Познанська
Отож скрізь і всюди нам зустрічається робота токаря. І для телевізора, і для магнітофона, і для пральної машини, і для велосипеда, і для трактора деталі виготовив токар. Наша книжка і газета, одяг і взуття теж не обходяться без токаря.

10 – й учень  (Слайд 14,15)
А хто ж шиє нам такий гарний одяг?
Це вже професія кравця. Всі ми любимо гарно одягатися. Платтячка, блузки, костюми, штани, спідниці – все це і багато інших речей – робота кравця.
Є правило кравецьке просте:
Сім раз відмір, а раз відріж!
І, щоб костюм пошить по зросту,
Потрібно мірку знять раніш…
Твій одяг вийде мов картинка:
Все по тобі-рукав і спинка.
Тож на примірці – так годиться ―
Стій рівно і не смій крутиться! М.Познанська
11 –й учень
Професія кравця, дуже відповідальна і цікава. А яку фантазію він має!
Адже кожна одежина повинна бути особливою і гарною: на всі наші смаки.
Для Марічки, для Оленки
Шию платтячка гарненькі,
Шию я штанці для Гриця,
Для бабусі – рукавиці
А для мами і для тата –
По костюмові до свята.

Розповідь вчителя і медичної сестри
(слайд 16,17)
А хто лікує всі хвороби? Виписує нам різні ліки?
Учитель Лікар лікує, хвороби в дитини,
Біль головний може зняти в людини.
Лікар уміє усіх лікувати,
Знає, як раду хворобам давати.
                                               Н. Красоткіна
Звичайно ― це лікар. Лікувати людей це дуже відповідальна робота, тому у кожного лікаря є надійний помічник – медична сестра,яка виконує все, що призначає лікар. В нашій школі також працює медсестра, Ануфрієва Світлана Василівна,яка і розповість нам про обов’язки медичної сестри.
Слово вчителя : А зараз ми мандруємо далі, і познайомимося з ще однієї професією, і разом з тим – відпочинемо .
РУХАНКА
Назву якої професії ви почули в пісні ?
V. ІГРИ
1.Розгадування загадок.
На сторонах куба загадки про професії.
а) Хто розносить нам листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він? ….. (Листоноша)

б) Вміє вправно рахувати,
Людям здачу видавати.
Зошит, книгу, олівець —
Видає нам ….. (Продавець)

в) Квіточки попідливає,
Кущики попідстригає …
Для рослинок – чарівник,
Любить землю ….. (Садівник)

г) Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин — ….. (ветеринар)

д) Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти.
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник …. (військовий)

е) Судно, скарб, людей, печери…
В мулі залишки галери …
Відшукає все це враз
Під водою ….. (водолаз)

2. Гра «Звідки я?» (за малюнком пізнати професію)

Комп’ютер – програміст;
Ковзани – фігуристка;
Жезл – міліціонер;
Шприц - медсестра;
Ополоник – повар;
Ножиці – перукар, швачка;
Майстерок – будівельник;
Фотоапарат – фотограф;
Мольберт – художник;
Валик – муляр;
Мітла – двірник;
Калькулятор – економіст, бухгалтер;
Ваги – продавець;
Кермо – водій.
3. Складання прислів’я. Робота в групах (на парті картки зі словами)
— Мала, працює, а, й, бджола, та.
Бджола мала, а й та працює.
— Праця, безділля, маленька, краща, за, велике
Маленька праця, краща за велике безділля.
— Годує, а, лінь, праця, марнує
Праця годує, а лінь марнує.
— Діла, гуляй, зробив, сміло
Зробив діло – гуляй сміло.
— Вернуть, руки, гори, роботящі
Роботящі руки гори вернуть.
— Труда, без, нема, плода.
Без труда нема плода.
— Гриба, не, нагнувшись, знайдеш, не
Не нагнувшись , гриба не знайдеш.

4. Гра “Закінчи речення”:
Презентація № 2
1.Виступає в театрі …(артист)
2.Літає в космос ….(космонавт)
3.Ловить рибу… (рибалка)
4.Вчить дітей ….(вчитель)
5. Робить двір чистим …(двірник)
6. Лікує людей …(лікар)
7.Робить зачіски …(перукар)
8. Шиє одяг … (швачка)

5. Гра «Крок до успіху» (на кожен крок – слово – назва професії )

6. Гра “Вгадай слово”
Ворона заглядала в книжку і залишила в де - яких словах “кар”. Відгадайте ці слова.
— — кар (лікар)
Той, хто лікує людей.
— — кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.
— — — кар (казкар)
Той., хто знає багато казок.
— — — кар (друкар)
Фахівець, який працює в видавництві.
— — — кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.
— — кар (перукар)
Фахівець, який робить чудові зачіски.

7.Технологія “Асоціативний кущ ” (в групах)
• Детектив — розслідування, злочин, книга;
• Бібліотекар — читання, книги, сторінки;
• Художник — олівець, малювання, фарби;
• Шофер — автомобіль, вантаж, колеса;
• Хлібороб — поле, пшениця, комбайн;
• Кондуктор — трамвай, білет, зупинка;
• Швачка – голка, одяг, нитка

ІV. Підсумок гри
1. Гра “ Продовжи слово ”. Придумати професію на кожну літеру.
П — пожежник;
Р — рибалка;
О — охоронець;
Ф — фотограф;
Е — електрик;
С — садівник;
І — історик;
Я — яхтсмен.
2. Слово вчителя.
Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло.
Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз:
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи тесляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: MUH0948 (26.10.2016) | Автор: Переволока Вікторія Володимирівна E
Переглядів: 2193 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!