Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Таблиця додавання числа 8

Урок математики

(1 клас)

 Тема: Таблиця додавання числа 8.

Мета: Вчити таблицю додавання числа 8. Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 20;  розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:Малюнковий план уроку;будинок;ромашка – вісімка; квіти – ромашки; дерево; яблучка; скорочений запис до задачі; малюнок до задачі; грибочки з прикладами;листочки з завданнями для дітей; склад числа 8 і 10.

 

Зміст уроку

І. Організація класу. Мотивація до навчання.

Слово психологу.

                ( Піснезнайка до початку уроку)

Сьогодні у нас незвичайний урок

Казка у гості спішить.

Хто ж до нас прийде?

З добром чи зі злом?

Ми відгадаємо вмить.

-          З ким ми будемо подорожувати ви скажете, коли відгадаєте загадку:

-   Старенька бабуся край лісу жила,

Гостинці для неї онука несла.

Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів

Як казка ця називається? Хто відповість? 

-          Отже, сьогодні ми складемо свою математичну казку про Червону Шапочку. Наша казка складається з таких частин:

                                          ( План уроку)

ІІ. Повторення і систематизація навчального матеріалу.

1.       Робота з геометричним матеріалом.

-          Пригадайте, як починається  казка?   ( Жили – були мама і донька.)

-          А де вони жили? ( У будиночку)

Будиночок побудуємо ми самі з геометричного матеріалу.

-          Скільки у будинку трикутників?

-          Чотирикутників?

-          Чого більше? На скільки?

-          2.Повторення чисел другого десятку

-          У цьому будиночку живуть числа і цифри. Назвіть числа другого десятку.

-          Сусідів числа 16, 18.

ІІІ.  Усні вправи

Продовжимо казку.

У неділю мама напекла 7 пиріжків, та почала їх складати у кошик.( Піснезнайка. Віднімання від 7.)

-          Взяла дівчинка кошик і пішла лісом. Зупинилась вона  на галявині та замилувалася квіточками.

( Квіточки у вигляді 8)

-          На що схожа квіточка? ( На цифру 8)

-          А чому на уроці число 8?

ІV. Оголошення теми уроку

-          Тому, що ми, мабуть сьогодні будемо вчитися додавати число 8.

-          І не тільки додавати, а й ще розкладати число на зручні доданки.

V. Хвилинка каліграфії

-          Напишемо цифру вісім, відпрацьовуючи нахил цифри.

Цифра вісім – два кільця,

Без початку і кінця

-          Продовжимо нашу казку. Йде Червона Шапочка лісом. Сонечко яскраво світить, та щось у лісі неспокійно. Дитяче серденько шепоче «Зупинись»

Аж ось зайчата сірі.

Сірі їстоньки хотять,

Сірі з голоду тремтять,

Бідні зайчики голодні,

Ще не снідали сьогодні.

( Зайчики із цифрою 8)

1.Повторення складу числа 8

( Піснезнайка. Додавання 8.)Біля дошки діти – зайчики складають морквинки з цифрами.

-   Зайчиків погодували. Можна нам іти далі.

VІ. Вивчення нового

1.       Гра «Доповни до 10.»

Пограємо в гру  « Доповни до десяти», тому що при додаванні числа 8 ми будемо перший доданок доповнювати до 10.

( Піснезнайка. Склад числа 10.) (Діти співають і збирають квіточки.)

Вивішую таблицю зі складом числа10

2.Складання таблиці додавання 8.

-    Зголодніла Червона Шапочка, крокуючи лісом. Аж ось яблунька. Ще й рум’яні яблучка вродила вона. Яблуня запрошує всіх на свій врожай.

( Діти зривають яблука – складають таблицю додавання числа 8 з переходом через десяток.)

Фізкультхвилинка.

Поїли яблучок, захотілося відпочити.

VІІ.  Розв’язування  задач

-   Відпочили. Тож продовжимо нашу казку далі.

1. Задачі – вірші.

Заварила чайка чаю

Запросила 8 чайок:

- Прошу, подруги на чай!

Скільки всіх? Відповідай!

( 1+8 )

7 беріз і 8 кленів

Змалювала вмить Олена.

І спитала « Скільки в мене

Тут усіх  дерев зелених ?»

Полічить вона не може.

Хто Оленці допоможе?

(7+8)

- Уже, майже виходить Червона Шапочка з лісу, а ж тут побачила жучків. Спочатку хотіла пройти мимо, а потім дівчинка згадала, що сонечка дуже корисні комахи. Вони знищують попелиць. Сонечок треба оберігати. До того ж вони і погоду передбачають: перед дощем – дуже мляві, а погожого дня – рухливі.

- Скільки ж нарахувала дівчинка комах. Дізнаємось.

2.       Складання задачі за умовою.

1г. – 5 с.

2г. - ?, на 8 с. більше

На одній гілочці 5 сонечок, а на другій – на 8 більше. Скільки сонечок на другій гілочці?

- Хто повторить задачу?

- Хто повторить умову? Хто запитання?

-  Скільки сонечок на 1 гілочці?

-  На другій?

-  Що сказано в задачі про кількість сонечок на 2 гілочці?

- Що означає на 8 більше?

( Стільки ж як на першій та ще 8)

Як же дізнатися, скільки сонечок на другій гілочці?( Розв’язання задачі учнями)

VІІІ. Закріплення вивченого.

Ось і ліс закінчуєься. Вже недалеко й бабусина хата. Але що це? Напевне їжачок фиркає та збирає грибочки. Допоможемо йому.( На грибочках приклади)

Самостійна робота по диференційованих групах

1+8=                                                                          2+8-4=

9+8=                                                                          10 – 7+8=

3+ 8=                                                                         3+8+1=

Перевірка самостійної роботи

Прислухаємось, що розповість нам їжачок, адже наша подорож по лісу закінчується.

Поводьтеся в лісі тихо

І не койте в ньому лиха.

Ліс не любить пустотливих,

Метушливих і крикливих,

Гілок, діти не ламайте,

І травинок не займайте,

І тоді казкове диво

Ви потрапите… Щасливо!!!

Весела і радісна йде дівчинка до бабусі.

 Ще б пак!

Адже і гостинці має і стільки добрих справ зробила.

 О, вже й бабуся іде зустрічати онучку.

Обидві веселі і щасливі.

ІX.  Підсумок уроку

Ось, яку казку ми з вами придумали.

Чого навчились на уроці?

Похвалити Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

X. Психологічна розгрузка

 

Соколенко Л. Б., Миколаївський муніципальний колегіум
 
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (05.07.2010)
Переглядів: 3792 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!