Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок математики (1 клас) Мета: Вчити таблицю додавання числа 8. Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 20; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів,виховувати бережливе ставлення до природи. Обладнання:Малюнковий план уроку;будинок;ромашка – вісімка; квіти – ромашки; дерево; яблучка; скорочений запис до задачі; малюнок до задачі; грибочки з прикладами;листочки з завданнями для дітей; склад числа 8 і 10. Зміст уроку І. Організація класу. Мотивація до навчання. Слово психологу. ( Піснезнайка до початку уроку) Сьогодні у нас незвичайний урок Казка у гості спішить. Хто ж до нас прийде? З добром чи зі злом? Ми відгадаємо вмить. - З ким ми будемо подорожувати ви скажете, коли відгадаєте загадку: - Старенька бабуся край лісу жила, Гостинці для неї онука несла. Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів Як казка ця називається? Хто відповість? - Отже, сьогодні ми складемо свою математичну казку про Червону Шапочку. Наша казка складається з таких частин: ( План уроку) ІІ. Повторення і систематизація навчального матеріалу. 1. Робота з геометричним матеріалом. - Пригадайте, як починається казка? ( Жили – були мама і донька.) - А де вони жили? ( У будиночку) Будиночок побудуємо ми самі з геометричного матеріалу. - Скільки у будинку трикутників? - Чотирикутників? - Чого більше? На скільки? - 2.Повторення чисел другого десятку - У цьому будиночку живуть числа і цифри. Назвіть числа другого десятку. - Сусідів числа 16, 18. ІІІ. Усні вправи Продовжимо казку. У неділю мама напекла 7 пиріжків, та почала їх складати у кошик.( Піснезнайка. Віднімання від 7.) - Взяла дівчинка кошик і пішла лісом. Зупинилась вона на галявині та замилувалася квіточками. ( Квіточки у вигляді 8) - На що схожа квіточка? ( На цифру 8) - А чому на уроці число 8? ІV. Оголошення теми уроку - Тому, що ми, мабуть сьогодні будемо вчитися додавати число 8. - І не тільки додавати, а й ще розкладати число на зручні доданки. V. Хвилинка каліграфії - Напишемо цифру вісім, відпрацьовуючи нахил цифри. Цифра вісім – два кільця, Без початку і кінця - Продовжимо нашу казку. Йде Червона Шапочка лісом. Сонечко яскраво світить, та щось у лісі неспокійно. Дитяче серденько шепоче «Зупинись» Аж ось зайчата сірі. Сірі їстоньки хотять, Сірі з голоду тремтять, Бідні зайчики голодні, Ще не снідали сьогодні. ( Зайчики із цифрою 8) 1.Повторення складу числа 8 ( Піснезнайка. Додавання 8.)Біля дошки діти – зайчики складають морквинки з цифрами. - Зайчиків погодували. Можна нам іти далі. VІ. Вивчення нового 1. Гра «Доповни до 10.» Пограємо в гру « Доповни до десяти», тому що при додаванні числа 8 ми будемо перший доданок доповнювати до 10. ( Піснезнайка. Склад числа 10.) (Діти співають і збирають квіточки.) Вивішую таблицю зі складом числа10 2.Складання таблиці додавання 8. - Зголодніла Червона Шапочка, крокуючи лісом. Аж ось яблунька. Ще й рум’яні яблучка вродила вона. Яблуня запрошує всіх на свій врожай. ( Діти зривають яблука – складають таблицю додавання числа 8 з переходом через десяток.) Фізкультхвилинка. Поїли яблучок, захотілося відпочити. VІІ. Розв’язування задач - Відпочили. Тож продовжимо нашу казку далі. 1. Задачі – вірші. Заварила чайка чаю Запросила 8 чайок: - Прошу, подруги на чай! Скільки всіх? Відповідай! ( 1+8 ) 7 беріз і 8 кленів Змалювала вмить Олена. І спитала « Скільки в мене Тут усіх дерев зелених ?» Полічить вона не може. Хто Оленці допоможе? (7+8) - Уже, майже виходить Червона Шапочка з лісу, а ж тут побачила жучків. Спочатку хотіла пройти мимо, а потім дівчинка згадала, що сонечка дуже корисні комахи. Вони знищують попелиць. Сонечок треба оберігати. До того ж вони і погоду передбачають: перед дощем – дуже мляві, а погожого дня – рухливі. - Скільки ж нарахувала дівчинка комах. Дізнаємось. 2. Складання задачі за умовою. 1г. – 5 с. 2г. - ?, на 8 с. більше На одній гілочці 5 сонечок, а на другій – на 8 більше. Скільки сонечок на другій гілочці? - Хто повторить задачу? - Хто повторить умову? Хто запитання? - Скільки сонечок на 1 гілочці? - На другій? - Що сказано в задачі про кількість сонечок на 2 гілочці? - Що означає на 8 більше? ( Стільки ж як на першій та ще 8) Як же дізнатися, скільки сонечок на другій гілочці?( Розв’язання задачі учнями) VІІІ. Закріплення вивченого. Ось і ліс закінчуєься. Вже недалеко й бабусина хата. Але що це? Напевне їжачок фиркає та збирає грибочки. Допоможемо йому.( На грибочках приклади) Самостійна робота по диференційованих групах 1+8= 2+8-4= 9+8= 10 – 7+8= 3+ 8= 3+8+1= Перевірка самостійної роботи Прислухаємось, що розповість нам їжачок, адже наша подорож по лісу закінчується. Поводьтеся в лісі тихо І не койте в ньому лиха. Ліс не любить пустотливих, Метушливих і крикливих, Гілок, діти не ламайте, І травинок не займайте, І тоді казкове диво Ви потрапите… Щасливо!!! Весела і радісна йде дівчинка до бабусі. Ще б пак! Адже і гостинці має і стільки добрих справ зробила. О, вже й бабуся іде зустрічати онучку. Обидві веселі і щасливі. ІX. Підсумок уроку Ось, яку казку ми з вами придумали. Чого навчились на уроці? Похвалити Ось і пролунав дзвінок – Закінчився наш урок. За роботу по заслузі Щиро дякую вам, друзі. X. Психологічна розгрузка Соколенко Л. Б., Миколаївський муніципальний колегіум
| |
Переглядів: 3792 | Рейтинг: 4.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |