Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Ми всі − господарі природи, тож збережемо її вроду
Паспорт навчально-виховного проекту

Тема. «Ми всі − господарі природи, тож збережемо її вроду».
Мета:
- вчити учнів працювати з довідковою літературою;
- збагатити знаннями про деяких диких та домашніх тварин, про Червону книгу України;
- ознайомити дітей із факторами, які згубно впливають на природу;
- викликати інтерес до пошукової діяльності;
- розвивати творчі здібності, збагачувати словниковий запас учнів;
- виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю, вміння у майбутньому економно використовувати її ресурси.
Проблема:
- яку користь ми отримуємо від природи,
- як впливає діяльність людини на екологію довкілля.
Спосіб розв'язання проблеми:
пошук інформації в бібліотеці, Інтернеті, пошук літературного матеріалу в періодичній дитячій пресі, використання власних спостережень за природою, допомога батьків у опрацювання знайденого матеріалу.
Тип проекту:
- груповий, інформаційно-пошуковий, середньої тривалості, міжпредметний.
Кінцевий продукт:
- створення книжечки «Чи знаєш ти?»,
- організація виставки малюнків «Мій домашній улюбленець»,
- складання пам’ятки друга природи.

Навчальні предмети: читання, образотворче мистецтво, природознавство.
Керівник проекту: Лукинюк О.М.
Учасники проекту: учні 3-Б класу та їхні батьки.

Етапи проекту
І . Організація проекту
Визначення теми, мети проекту, його тривалості, формулювання проблеми, вибір навчальних предметів.
ІІ. Планування проектної діяльності
1. Визначення джерел інформації ( художні книги, дитячі журнали, Інтернет, енциклопедії, підручники).
2. Об'єднання дітей у творчі групи:
«Орнітологи» - шукають вірші та цікавий матеріал про птахів, розучують пісні до теми.
«Зоологи» шукають інформацію про диких тварин, приручення людиною домашніх тварин;
«Зелений патруль» - добирають інформацію про значення Червоної книги України, про деяких тварин, занесених до неї, складають пам’ятку друга природи;
«Всезнайки» - збирають інформацію про цікаві факти, пов’язані з тваринами, з допомогою вчителя оформлюють книжечку «Що в Україні най-, най?»
ІІІ. Реалізація проекту
Добирання необхідної інформації.
Аналіз та відбір найголовнішого та найцікавішого.
Висновки та пропозиції щодо презентації.
ІV. Результати
Оформлення результатів:
- організація виставки малюнків,;
- створення міні-книжечки;
- створення пам’ятки друга природи;
- оформлення сторінок для усного журналу;
- презентація роботи навиховній годині.

Презентація проекту
Діти презентують свою роботу у вигляді усного журналу
на тему «Ми всі − господарі природи, тож збережемо її вроду».
Епіграф
Повітря, земля і вода – це природа.
Природа – це я. І ти – це природа.
У Божому світі під сонцем одним
Повинні ми жити у згоді.
Вчитель. Що за книга,
Без букв, без сторінок,
А багато чого навчить?
(Книга природи)

Вчитель. Сьогодні ми зібралися , щоб поговорити про природу, використання її благ
людиною, про наслідки необдуманої поведінки людей, цікаві факти,
пов’язані з тваринним світом. Протягом певного часу ви плідно працювали,
зібрали багато матеріалу, тому сподіваюся, що сьогодні всім буде цікаво.
Розпочинаємо наш усний журнал. Відкриємо першу сторінку.

І сторінка «Птахи»
Виступ групи «Орнітогоги»
Із далеких країн повернулись пташки,
Задзвеніли в пахучому гаї,
Скоро в зелень рясну уберуться садки, −
Не пізнати розкішного краю.

Відгадайте:
Швидко скрізь вона літає,
Безліч мошок поїдає,
Під дахом гніздо будує,
Тільки у нас не зимує. (Ластівка)

Тріпочуть криленятами на дроті ластів’ята,
Вдивляються у світ.
Вже скоро вирушати, вже скоро їм в політ.
А далечінь безмежна, незвідана й бентежна,
Летіти їм куди? Тому не уявляють,
Але напевно знають, що вернуться сюди.

Пісня «Ластівка»
Так мене тому назвали, що віддавна дивувались
Моїй сніжній білизні у далекій стороні.
Я – не голуб сизокрилий, лебідь – значить білий білий.

Лебідь – сильний птах. Він може збити з ніг навіть людину. Ці птахи дуже вірні один одному. Тому існує вислів «лебедина вірність».
У Японії на одному острові збудовано пам’ятник лебедю. На цьому острові школа розташована якраз на березі озера, на яке щороку прилітають лебеді. Так було і 1961 році, але тоді один птах виявився хворим. Навесні птах не зміг летіти додому і залишився. Він швидко звик до своїх маленьких друзів, брав із рук їжу. Через 3 роки птах помер. Усім селищем люди зібрали кошти і побудували пам’ятник лебедю.

Цей пам’ятник усім лебедям, що прилітають з нашої країни в Японію. А ще – це символ краси і збереження цих птахів.Він ще раз нагадує людям, що природу потрібно берегти.

А в Австралії та в американському місті Бостоні є пам’ятник горобцю. Його поставили за те, що горобці врятували населення від голоду. В цих місцях з’явилося багато волохатої гусені, яка повністю знищувала зелень. Зібравшись з цілої околиці, горобці швидко впорались із шкідниками і допомогли зберегти урожай.

А я хочу розповісти про голубів. Ці птахи живуть по всьому світу. Вони мають здатність знаходити дорогу до свого гнізда. Цю особливість використовували люди для пересилання різних повідомлень. Голубина поштова служба була в багдадського султана ще у 1150 році.

ІІ сторінка «Дикі звірі»
Виступ групи «Зоологи»
Білка справжній повітряний акробат. Вона легко лазить по деревах. А спритно перестрибувати з дерева на дерево їй допомагає пухнастий хвіст.

Ведмідь здатний наздогнати коня, одним ударом зламати хребет лосю, оленю. Він спритний, може нечутно підкрастися до жертви, швидко й довго бігати.
Пісня «Чому ведмідь взимку спить»

Лисиця є близькою родичкою вовка. Вона має добрий слух, тонкий нюх. За рік лисиця з’їдає близько 3 тисяч мишей. Вона дуже хитра і кмітлива. Не раз спостерігали, як вона обдурює птахів. Ляже на бік, відкине лапи, не ворушиться. Підлетить пташка і потрапить хитрунці в лапи.

ІІІ сторінка «Домашні тварини»
Продовжують виступати «»Зоологи»

Корови походять від свого дикого предка – тура. На жаль, на Землі не залишилось жодного тура, їх винищили десь 400 років тому. Корова – цінна тварина для людей. Недарма її називають годувальницею. В давні віки, а в деяких країнах і тепер корова – священна тварина.

На думку вчених всі собаки, які є на Землі, походять від свого дикого предка – вовка. Більше 10 тисяч років тому люди ловили вовченят, щоб з’їсти. Окремі вовченята залишалися і поступово приручалися. Тепер собаки дарують нам свою любов і відданість, тому ми повинні платити їм тим самим.

Пісня про собаку.

Кішку приручили давно. По-різному склалася доля кота. В одних країнах він – священна тварина, а в інших – уособлення нечистої сили. Якщо за котами доглядати, то вони можуть прожити до 20 років.

Близько 5 тисяч років тому людиною був приручений предок сучасного коня – тарпан. Коні – надзвичайно корисні для людини. Найбільші в світі коні мають до 2 м висоти і важать більше 1000 кг. Вони можуть перевозити вантажі у кілька тонн.

ІV сторінка «Охорона природи»
Презентує свою роботу група «Зелений патруль»

В Червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Ми всі – господарі природи,
Тож збережемо її вроду.

На «червоних» сторінках Червоної книги України налічується понад 200 видів тварин, які є рідкісними і перебувають під охороною. Це беркут, лелека чорний, журавель сірий, зубр, кіт лісовий.

На жаль, у Червоній книзі є «чорні» сторінки. Чорний колір – колір трауру. На них записані назви тварин, які зовсім зникли із Землі. Це дикий кінь тарпан, тур або дикий бик.
Відрадно, що у Червоній книзі є «зелені» сторінки. На них записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилася завдяки турботі людини.

Пам’ятка друга природи
Правило1
Не рвіть квіток, не убивайте,
Життя одне – не віднімайте.
Воно дано їм, як і нам,
Радіти сонцю і вітрам.

Правило2
Не лови тваринку дику,
Її в клітці не тримай.
Щоб не трапилося лихо –
Віднеси її у гай.

Правило 3
Не руйнуй гніздечка пташки,
Не чіпай навіть комашки,
І мурашці не зашкодь,
Тихо лісом ти проходь.

Правило 4
Якшо зібрались на пікнік,
Сміття з собою заберіть.
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха!

Правило 5
Не лови птахів, не тримай їх в неволі.
Не стріляй птахів , дитино, не стріляй,
Прилетіть їм хочеться в цей зелений гай.
Їм радіти хочеться і пісень співать,
Хай не буде думки в тебе їх вбивать!

Правило 6
Пам’ятай : природа – наш дім,
Тож будь добрим господарем в нім.
Не руйнуй ти того, що довкола,
А примножуй на радість природі.

V сторінка «Сторінка – цікавинка»
Представляють свою роботу «Всезнайки»

Що в Україні най- най-…?
Найшвидший птах в Україні – сапсан (мандрівний сокіл). Його не наздогнати навіть літаком АН-2.

Найдовше серед птахів живе сокіл – 162 роки, а серед свійських тварин : гуси – до 40 років, кури – до 20 років.

Найбільшими рогами природа України обдарувала лося. Довжина його ріг – 1,5 метра, а маса – 20 -25 кг.

Найшвидша тварина суші – заєць. Він може бігти зі швидкістю до 70 км/ год, потім олень – 67 км/год.

Найбільшим звіром є зубр, жива маса якого може перевищувати 1 тонну.

Найбільші крила має беркут. Розмах їх сягає 3 м.

Найкращим нирцем серед української фауни є бобер. Він може перебувати під водою 15 хвилин.

Найменший лісовий птах України – корольок. Його маса 4-5 г.

Усміхніться!
На уроці вчитель запитує:
− Якого кольору їжачок?
− Колючого, − тихо відповіла Оленка.

Їжак запросив у гості сороканіжку. Дуже довго її не було. І ось нарешті стук у двері.
− Чому ти ,сороканіжко, так довго йшла?
− Якби ти не повішав на дверях табличку «Витирайте ноги», я б швидше прийшла.

Стоїть хлопчик біля клітки з левом. Підходить працівник зоопарку і каже:
− Хлопчику, відійди від лева.
− Не бійтеся,дядечку, я йому нічого не зроблю.

Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –
Квіти , дерева і трави…
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю!
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: lisi4ka (10.04.2013) | Автор: Лукинюк О.М.
Переглядів: 7782 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!