Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Ми всі − господарі природи, тож збережемо її вроду
Паспорт навчально-виховного проекту Тема. «Ми всі − господарі природи, тож збережемо її вроду». Мета: - вчити учнів працювати з довідковою літературою; - збагатити знаннями про деяких диких та домашніх тварин, про Червону книгу України; - ознайомити дітей із факторами, які згубно впливають на природу; - викликати інтерес до пошукової діяльності; - розвивати творчі здібності, збагачувати словниковий запас учнів; - виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю, вміння у майбутньому економно використовувати її ресурси. Проблема: - яку користь ми отримуємо від природи, - як впливає діяльність людини на екологію довкілля. Спосіб розв'язання проблеми: пошук інформації в бібліотеці, Інтернеті, пошук літературного матеріалу в періодичній дитячій пресі, використання власних спостережень за природою, допомога батьків у опрацювання знайденого матеріалу. Тип проекту: - груповий, інформаційно-пошуковий, середньої тривалості, міжпредметний. Кінцевий продукт: - створення книжечки «Чи знаєш ти?», - організація виставки малюнків «Мій домашній улюбленець», - складання пам’ятки друга природи. Навчальні предмети: читання, образотворче мистецтво, природознавство. Керівник проекту: Лукинюк О.М. Учасники проекту: учні 3-Б класу та їхні батьки. Етапи проекту І . Організація проекту Визначення теми, мети проекту, його тривалості, формулювання проблеми, вибір навчальних предметів. ІІ. Планування проектної діяльності 1. Визначення джерел інформації ( художні книги, дитячі журнали, Інтернет, енциклопедії, підручники). 2. Об'єднання дітей у творчі групи: «Орнітологи» - шукають вірші та цікавий матеріал про птахів, розучують пісні до теми. «Зоологи» шукають інформацію про диких тварин, приручення людиною домашніх тварин; «Зелений патруль» - добирають інформацію про значення Червоної книги України, про деяких тварин, занесених до неї, складають пам’ятку друга природи; «Всезнайки» - збирають інформацію про цікаві факти, пов’язані з тваринами, з допомогою вчителя оформлюють книжечку «Що в Україні най-, най?» ІІІ. Реалізація проекту Добирання необхідної інформації. Аналіз та відбір найголовнішого та найцікавішого. Висновки та пропозиції щодо презентації. ІV. Результати Оформлення результатів: - організація виставки малюнків,; - створення міні-книжечки; - створення пам’ятки друга природи; - оформлення сторінок для усного журналу; - презентація роботи навиховній годині. Презентація проекту Діти презентують свою роботу у вигляді усного журналу на тему «Ми всі − господарі природи, тож збережемо її вроду». Епіграф Повітря, земля і вода – це природа. Природа – це я. І ти – це природа. У Божому світі під сонцем одним Повинні ми жити у згоді. Вчитель. Що за книга, Без букв, без сторінок, А багато чого навчить? (Книга природи) Вчитель. Сьогодні ми зібралися , щоб поговорити про природу, використання її благ людиною, про наслідки необдуманої поведінки людей, цікаві факти, пов’язані з тваринним світом. Протягом певного часу ви плідно працювали, зібрали багато матеріалу, тому сподіваюся, що сьогодні всім буде цікаво. Розпочинаємо наш усний журнал. Відкриємо першу сторінку. І сторінка «Птахи» Виступ групи «Орнітогоги» Із далеких країн повернулись пташки, Задзвеніли в пахучому гаї, Скоро в зелень рясну уберуться садки, − Не пізнати розкішного краю. Відгадайте: Швидко скрізь вона літає, Безліч мошок поїдає, Під дахом гніздо будує, Тільки у нас не зимує. (Ластівка) Тріпочуть криленятами на дроті ластів’ята, Вдивляються у світ. Вже скоро вирушати, вже скоро їм в політ. А далечінь безмежна, незвідана й бентежна, Летіти їм куди? Тому не уявляють, Але напевно знають, що вернуться сюди. Пісня «Ластівка» Так мене тому назвали, що віддавна дивувались Моїй сніжній білизні у далекій стороні. Я – не голуб сизокрилий, лебідь – значить білий білий. Лебідь – сильний птах. Він може збити з ніг навіть людину. Ці птахи дуже вірні один одному. Тому існує вислів «лебедина вірність». У Японії на одному острові збудовано пам’ятник лебедю. На цьому острові школа розташована якраз на березі озера, на яке щороку прилітають лебеді. Так було і 1961 році, але тоді один птах виявився хворим. Навесні птах не зміг летіти додому і залишився. Він швидко звик до своїх маленьких друзів, брав із рук їжу. Через 3 роки птах помер. Усім селищем люди зібрали кошти і побудували пам’ятник лебедю. Цей пам’ятник усім лебедям, що прилітають з нашої країни в Японію. А ще – це символ краси і збереження цих птахів.Він ще раз нагадує людям, що природу потрібно берегти. А в Австралії та в американському місті Бостоні є пам’ятник горобцю. Його поставили за те, що горобці врятували населення від голоду. В цих місцях з’явилося багато волохатої гусені, яка повністю знищувала зелень. Зібравшись з цілої околиці, горобці швидко впорались із шкідниками і допомогли зберегти урожай. А я хочу розповісти про голубів. Ці птахи живуть по всьому світу. Вони мають здатність знаходити дорогу до свого гнізда. Цю особливість використовували люди для пересилання різних повідомлень. Голубина поштова служба була в багдадського султана ще у 1150 році. ІІ сторінка «Дикі звірі» Виступ групи «Зоологи» Білка справжній повітряний акробат. Вона легко лазить по деревах. А спритно перестрибувати з дерева на дерево їй допомагає пухнастий хвіст. Ведмідь здатний наздогнати коня, одним ударом зламати хребет лосю, оленю. Він спритний, може нечутно підкрастися до жертви, швидко й довго бігати. Пісня «Чому ведмідь взимку спить» Лисиця є близькою родичкою вовка. Вона має добрий слух, тонкий нюх. За рік лисиця з’їдає близько 3 тисяч мишей. Вона дуже хитра і кмітлива. Не раз спостерігали, як вона обдурює птахів. Ляже на бік, відкине лапи, не ворушиться. Підлетить пташка і потрапить хитрунці в лапи. ІІІ сторінка «Домашні тварини» Продовжують виступати «»Зоологи» Корови походять від свого дикого предка – тура. На жаль, на Землі не залишилось жодного тура, їх винищили десь 400 років тому. Корова – цінна тварина для людей. Недарма її називають годувальницею. В давні віки, а в деяких країнах і тепер корова – священна тварина. На думку вчених всі собаки, які є на Землі, походять від свого дикого предка – вовка. Більше 10 тисяч років тому люди ловили вовченят, щоб з’їсти. Окремі вовченята залишалися і поступово приручалися. Тепер собаки дарують нам свою любов і відданість, тому ми повинні платити їм тим самим. Пісня про собаку. Кішку приручили давно. По-різному склалася доля кота. В одних країнах він – священна тварина, а в інших – уособлення нечистої сили. Якщо за котами доглядати, то вони можуть прожити до 20 років. Близько 5 тисяч років тому людиною був приручений предок сучасного коня – тарпан. Коні – надзвичайно корисні для людини. Найбільші в світі коні мають до 2 м висоти і важать більше 1000 кг. Вони можуть перевозити вантажі у кілька тонн. ІV сторінка «Охорона природи» Презентує свою роботу група «Зелений патруль» В Червону книгу ми занесли Світ неповторний та чудесний, Що поступово вимирає, Давно рятунку в нас благає. Ми всі – господарі природи, Тож збережемо її вроду. На «червоних» сторінках Червоної книги України налічується понад 200 видів тварин, які є рідкісними і перебувають під охороною. Це беркут, лелека чорний, журавель сірий, зубр, кіт лісовий. На жаль, у Червоній книзі є «чорні» сторінки. Чорний колір – колір трауру. На них записані назви тварин, які зовсім зникли із Землі. Це дикий кінь тарпан, тур або дикий бик. Відрадно, що у Червоній книзі є «зелені» сторінки. На них записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилася завдяки турботі людини. Пам’ятка друга природи
Правило1 Не рвіть квіток, не убивайте, Життя одне – не віднімайте. Воно дано їм, як і нам, Радіти сонцю і вітрам. Правило2 Не лови тваринку дику, Її в клітці не тримай. Щоб не трапилося лихо – Віднеси її у гай. Правило 3 Не руйнуй гніздечка пташки, Не чіпай навіть комашки, І мурашці не зашкодь, Тихо лісом ти проходь. Правило 4 Якшо зібрались на пікнік, Сміття з собою заберіть. Природа рідна – наша втіха, Тож хай вона не знає лиха! Правило 5 Не лови птахів, не тримай їх в неволі. Не стріляй птахів , дитино, не стріляй, Прилетіть їм хочеться в цей зелений гай. Їм радіти хочеться і пісень співать, Хай не буде думки в тебе їх вбивать! Правило 6 Пам’ятай : природа – наш дім, Тож будь добрим господарем в нім. Не руйнуй ти того, що довкола, А примножуй на радість природі. V сторінка «Сторінка – цікавинка» Представляють свою роботу «Всезнайки» Що в Україні най- най-…? Найшвидший птах в Україні – сапсан (мандрівний сокіл). Його не наздогнати навіть літаком АН-2. Найдовше серед птахів живе сокіл – 162 роки, а серед свійських тварин : гуси – до 40 років, кури – до 20 років. Найбільшими рогами природа України обдарувала лося. Довжина його ріг – 1,5 метра, а маса – 20 -25 кг. Найшвидша тварина суші – заєць. Він може бігти зі швидкістю до 70 км/ год, потім олень – 67 км/год. Найбільшим звіром є зубр, жива маса якого може перевищувати 1 тонну. Найбільші крила має беркут. Розмах їх сягає 3 м. Найкращим нирцем серед української фауни є бобер. Він може перебувати під водою 15 хвилин. Найменший лісовий птах України – корольок. Його маса 4-5 г. Усміхніться! На уроці вчитель запитує: − Якого кольору їжачок? − Колючого, − тихо відповіла Оленка. Їжак запросив у гості сороканіжку. Дуже довго її не було. І ось нарешті стук у двері. − Чому ти ,сороканіжко, так довго йшла? − Якби ти не повішав на дверях табличку «Витирайте ноги», я б швидше прийшла. Стоїть хлопчик біля клітки з левом. Підходить працівник зоопарку і каже: − Хлопчику, відійди від лева. − Не бійтеся,дядечку, я йому нічого не зроблю. Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти, Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти. В полі, у лісі, над яром – Квіти , дерева і трави… Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави. Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї, Все те окрасою буде Нашого рідного краю! | |
Переглядів: 7782 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |