Тестування майбутнього першокласника - що це таке і для чого необхідно? - Різні аспекти цього питання - Увага! Першокласник! - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Тестування майбутнього першокласника - що це таке і для чого необхідно?

       Тестування майбутнього першокласника - що це таке і для чого необхідно?

Коли починається «гаряча» пора зарахування дітей до шкіл, багатьох батьків хвилює питання шкільного тестування майбутніх першокласників: що це таке і як до нього підготуватися?

Зазначу одразу: згідно із законодавством РФ школа не має права приймати або не приймати дитину за результатами тестування (як не має права і проводити це тестування без письмової згоди батьків). Це порушує права дитини на отримання освіти, обумовлені Статтею 43 Конституції РФ та Законом Російської Федерації «Про освіту».

Однак школи все ж таки практикують проведення тестового співбесіди перед надходженням до 1 класу, але не в якості підстави для прийняття або неприйняття дитини до школи, а для орієнтації вчителів: щоб зрозуміти, які у малюка сильні і слабкі сторони, що доведеться «підтягти», який загальний рівень підготовки дитини, і які рівні його психологічної, інтелектуальної, особистісної та соціальної готовності до навчання.

Про те, що це таке і як вони оцінюються, ми і поговоримо в даній статті.

Психологічна зрілість проявляється у ступені розвитку кругозору, довільності в спілкуванні з дорослими та однолітками (тобто в умінні управляти в певній мірі своїми «хочеться», узгоджуючи їх з «треба»).

Як визначається в ході тестування?

Дитині запропонують пройти тест для визначення рівня розвитку тонкої моторики руки, вміння наслідувати зразку і зосереджено, не відволікаючись, працювати якийсь час:

1) намалювати фігуру людини;

2) змалювати письмові букви (просту фразу типу «він їсть суп»);

3) змалювати групу точок.

Крім того, цей блок має на увазі вербальний субтести, в ході якого дитині необхідно дати відповіді на прості запитання, що показують його рівень орієнтації в навколишній дійсності: «Як звуть маму і тата?», «Чи можеш ти назвати свою адресу?», «Маленька собака - це ..., маленька корова - ..., маленька овечка - .... »,« Чим схожі один на одного білка і кішка - і чим відрізняються? »,« Чому в автомобілі є гальма? »,« Які ти знаєш види спорту? », «Чим схожі ніж і ножиці?», «Які ти знаєш дні тижня? Сезони і місяці року? »,« Чим відрізняється зима і весна? »,« Які тварини домашні, а які - дикі? »,« Які ти знаєш фрукти? А овочі? »Ну і так далі.

Інтелектуальна готовність до шкільного навчання - це рівні розвитку у дитини мислення й мови. Навчання в школі передбачає володіння наступними навичками:

- Здатність до найпростішого аналізу, до встановлення причинно-наслідкових зв'язків;

- Вільне володіння розмовною мовою;

- Вміння вибудовувати нескладні міркування;

- Володіння основами абстрактного мислення - розуміння, що символізують собою букви, цифри, геометричні фігури;

- Розвиток дрібної моторики;

- Інтерес до отримання знань та здатність докладати зусилля в процесі їх «добування».

Як визначається в ході тестування?

Дитині задають звичайні та логічні задачки («на березі виросли 3 яблука і 2 сливи - скільки всього фруктів зросло?»); Просять змінити іменники за родом, числом; скласти розповідь по картинці або розкласти картинки в порядку від логічного початку до кінця; викласти фігурки з сірників; порахувати від 1 до 10 і назад; прочитати кілька пропозицій (якщо дитина вміє читати); класифікувати фігури (розкласти круги вправо, вліво трикутники і т.д.); пропонують пройти «лабіринт» (провести звірка від галявини до будиночка, наприклад).

А також дається «графічний диктант» - коли дитині видають листок паперу в клітинку і просять малювати лінії під диктовку: «три клітинки вниз, одна клітинка праворуч, дві клітинки вгору, дві клітинки вправо ...» - і так далі.

Особистісна зрілість - Це в першу чергу мотивація навчання. Формально однаково успішні можуть бути діти з абсолютно різної мотивацією (навчальної, соціальної, ігрової, статусної, мотивацією примусу). Проте ефективність їх роботи, задоволеність нею і довговічність отриманих знань буде абсолютно різна.

Крім того, особистісна зрілість - це і сформованість вольового компонента: уміння самостійно виконувати запропоноване завдання і докладати для цього зусилля, свідомо і самостійно планувати свої дії, а також адекватність ставлення до себе самому. Звертаю вашу увагу, що в цьому віці адекватної є висока самооцінка дитини (Однак слід розуміти різницю між «високою» і «завищеної»).

Як визначається в ході тестування?

З дитиною проводиться бесіда про школу, про те, що б він зробив в тій чи іншій ситуації або на місці того чи іншого дитини, кого б вибрав у друзі або з ким би сів за одну парту з запропонованих «абстрактних портретів», що символізують різним чином мотивованих учнів. Також виявляється рівень поінформованості про школу взагалі: чи знає дитина, для чого потрібна школа, що таке урок, що таке канікули, що таке щоденник і для чого потрібний, що робити, якщо хочеш вийти в туалет, як треба поводитися до вчителя, які позначки хороші, а які - навпаки.

Ну і нарешті з'ясовується ставлення дитини до самого себе, для чого малюка просять розповісти, «який він»: вибрати із запропонованого списку, якості, які, на його думку, до нього відносяться (хороший, чесний, працьовитий, акуратний, розумний - або будь -то еще).

Соціально-психологічна , Або комунікативна, готовність дитини до школи включає три компоненти: так звані комунікативну, соціальну і мовну компетентність. Важливо вміння дитини вступати в контакт і взаємодіяти з оточуючими, знати загальноприйняті норми поведінки і вміти рахуватися з ними на практиці.

Як визначається в ході тестування?

Дитину просять намалювати дзеркальне відображення малюнка, розфарбувати фігурки за запропонованою інструкції (з акцентом на те, що продовжити малюнок повинні будуть інші дітки), пропонують вирішити задачки-«ситуації».

Отже, знаючи приблизний набір вимог (а при бажанні в Інтернеті можна знайти повні версії всіх предшкольних тестів), ви можете потренуватися з дитиною у їх виконанні заздалегідь. Ні в якому разі заняття не повинні носити характер «натаскування на тест». Це повинна бути саме вироблення навичок - Адже вони допоможуть йому в подальшому навчанні в школі.

Результати тестування оцінюються в балах (в залежності від використовуваного набору тестів) - по їх кількості визначається так звана ступінь шкільної зрілості:

- Дуже висока (рекомендується навчання з посиленою програмою);

- Висока і вище середнього (таких діток беруть у ліцеї та гімназії в першу чергу);

- Середня і нижче середнього (для них припустимо навчання у звичайній, «масової» школі);

- Низька (вступ до школи в цьому випадку доведеться відкласти на рік і за цей час «надолужити згаяне»);

- Особливо низька (в останньому випадку вам порекомендують і відкласти вступ до школи на рік, і пройти додаткове обстеження у фахівців).

Ви можете не почути цих рекомендацій, проте в інтересах вашої дитини все ж таки вибрати навантаження, адекватну його можливостям, а не вашим амбіціям.

Майте на увазі, що тут дано розгорнутий набір можливих варіантів. Таке повне тестування навряд чи буде вам запропоновано, звичайно в школах обмежуються блоком «запитань на загальний розвиток» і «інтелектуально-логічним блоком», та й усі співбесіду зазвичай займає максимум 15-20 хвилин - більше діткам просто не витримати.

Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: olesiachviryk (02.12.2014) | Автор: Чвирук Леся Миколаївна
Переглядів: 1488 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!