Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Підготували: Котельнікова Л.Б., Савченко О.В., вчителі початкових класів Уманської міської гімназії Уманської міської ради Черкаської області
Тема. Ти – співрозмовник. Мета: ключові компетентності: формувати загальнокультурну компетентність (оволодіння досягненнями культури, формулами мовленнєвого етикету), здоров’язбережувальну компетентність (уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку), соціальну компетентність (уміння брати на себе відповідальність за наслідки вчинків). предметні компетентності: вчити учнів передавати свої думки, слухати і чути співрозмовника, ознайомити з мовою жестів, формувати толерантність та уміння спілкуватися, виховувати культуру поведінки, формувати творчу активність. Обладнання: клейкі папірці, підручник, олівці, додаткові завдання, альбомні листки, правила тренінгу.
Хід уроку-тренінгу
Вправа «Острів». На дошці малюють шість островів з написами: «дружба», «толерантність», « любов», «здоров’я», «слава», «багатство». Учасники пишуть свої імена на клейких папірцях і «оселяються» на певному острові, пояснюючи свій вибір. Мета – усвідомлення цінностей. Вправа « Ти – молодець». Мета – підвищення самооцінки, отримання підтримки групи. Усі стоять у колі, один виходить у центр, називає, що він доброго зробив за останній час: « Я допоміг чи допомогла матусі(татусеві, бабусі, другові). У відповідь усі промовляють: « Ти – молодець!», – і піднімають вгору великий палець.
Сьогодні ми шукатимемо відповіді на запитання: « Чи легко бути вдячним співрозмовником». Запишіть свої очікування від уроках на паперових «пташках».
Вправа « Незакінчене речення». Як ви вважаєте, якою людиною ви є (говіркою, чи мовчазною)? Доведіть свою думку. Інформація : « Навіть самі неговіркі витрачають на спілкування 10% свого життя» 4.Виявлення зворотного зв’язку. Об’єднання в групи за уподобаннями:
Завдання 1. Поясніть вислів Клавдія: « Не завжди говори, що знаєш, але завжди знай, що говориш». Довідкове бюро: Клавдій – Римський імператор( 10 ст. до н.е.). Завдання 2. 1 група: прочитати вірш про толерантність Толерантність врятує світ. Толерантне ставлення людини Збереже планету від негод, Розрубає мотлох павутини, Переріже нитку перешкод. Толерантне ставлення до всього Збереже, врятує і спасе, Допоможе вгледіть перемогу, Допоможе витримати все. Будь завжди нестримним вільнодумцем, Свої мрії пензлем намалюй. Освіти життя яскравим сонцем, Толерантний Всесвіт побудуй. 2група: за 5 хвилин намалювати емблему толерантності. Представлення емблеми, пояснення символів, чому так намалювали. 3 група: із підручних засобів, що є у класі (губи, руки, олівці у коробці,пенали і т.д.) зіграти мелодію пісні. 4група: розв’язати моральну задачу Продзвенів дзвоник. Діти взяли свої сніданки і вийшли на перерву. Ось 5 група: робота з деформованим текстом ( на листках різних кольорів записані слова, з яких потрібно скласти речення. Із цих речень скласти пам’ятку ) 1.Щоб тебе поважали, треба самому з повагою ставитися до оточуючих людей. 2. Не забувай про ввічливі слова. 3. Не обзивай товаришів образливими словами. 4. Не давай прізвиськ знайомим. 5. Не намагайся когось ударити або штовхнути. 8. Відповідай за кожний свій вчинок. 10.Треба вчитися робити добро! II. Основна частина Вправа « Навчаючи – вчуся». Об’єднання в групи за уподобаннями: більше люблю мультики, пригодницькі фільми, фантастичні фільми, комедії. Робота в групах: знайти відповідь на запропоноване запитання, опрацювати відповідь( підручник с.61 – 63). 1група: « У чому полягає важливість уміння спілкуватися?» 2 група: « Які правила спілкування?» 3 група: «Що таке активна поведінка людини?» 4група: « Що таке пасивна поведінка людини?». Руханка «Погода в Занзібарі» Стати в коло, повернутися направо і йти, повторюючи рухи за тренером: « У Занзібарі гріє сонечко( гладить по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець(провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик( стукати пальцями), здійнявся вітер( терти спину), почалася злива( енергійно стукати пальцями по спині). Але що це? Буря вщухає( усе в зворотному порядку).Злива переходить у дрібний дощ, буря перетворюється на дрібний вітерець. У Занзібарі знову сонечко». Інформація про мову жестів( підручник. С. 63). Завдання: 1група: зобразити радість; 2група: зобразити задоволення; 3група: зобразити здивування; 4 група: зобразити незадоволення. Група показує, а інші групи розгадують , які почуття людини відтворили. III.Заключний блок. 1. Підведення підсумків. – Якого співрозмовника ти хочеш мати? – Яким співрозмовником ти хочеш бути сам? 2. Чи справдилися ваші очікування? (Розмістіть птахів, якщо очікування справдилися, то посадіть пташку на дерево. А якщо ні – то під деревом. 3. Релаксація тренінгу. Вправа «Віночок побажань» Узяти за руку сусіда і продовжити фразу: « Я бажаю тобі». Не відпускати руки. По завершенні заплющити очі й подумки побажати всього найкращого тим, кого ви любите. | |
Переглядів: 1108 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |