Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Тварини. Різноманітність тварин. Тварини і людина

Продовження

а) Пізнавально-розвивальні вправи

На галявині щоднини

Всі збираються тварини.

Вчить малечу кожна мати

Повзать, плавать чи літати.

На дошці прикріплений перелік назв тварин: жаба, ластівка, павич, слон, качка, вуж, дельфін, заєць, щука, вовк, лисиця, бджола, метелик, гадюка.

Ви уважно прочитайте -

Швидко відповідь давайте:

Хто із них лише літає?

Діти називають.

Хто в житті тільки стрибає?...

Хто спокійно походжає,

Бо для цього лапи має?...

Хто навчився лиш повзти?...

А хто вміє лиш пливти?...

б) Робота в парах

Учитель. Порадьтесь, який висновок треба зробити про пристосування тварин до життя.

V. Фізкультхвилинка

Ходить бусол по воді

Чап! Чап!

Ловить жабок по одній

Хап! Хап!

Перелякані жабки

Ква! Ква!

Поховались під листки

Раз! Раз!

VI. «Хто де живе»

а) Чому бусол ловив жабок у воді?

Де можуть жити тварини? (У лісі, у землі, у воді, у траві, у вулику, у хліві.)

б) Гра «Заблукала тварина»

На партах картки з назвами тварин. По класу розвішані картки з указаним місцем проживання тварин.

Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринам підкажіть.

У дім рідний відведіть.

VII. Міркуймо разом

Учитель. Серед тварин ви помітили диких і свійських тварин. Звідки взялися свійські?

а) Повідомлення науковців про приручення собаки, коня, корови

б) Робота з підручником

Читання тексту про роль тварин у житті для людей.

в) Логічні вправи

Учитель. А як же дикі тварини? Навіщо вони потрібні? Можемо без них прожити, адже від диких тварин одна шкода та страх. Лисиця краде курей, вовк може поцупити ягнятко чи телятко...

VIII. Інсценізація «Це тварини на урок завітали до діток»

З'являються діти в костюмах тварин.

Усі. Ой, що ви про нас говорили? Як по правді, то, може, коли й удіяли яке лихо, але ж користі ми приносимо набагато більше!

Зозуля. Це неправда, що дикі тварини непотрібні. Я - зозуля, хоч і підкидаю свої яйця у гнізда іншим пташкам, не висиджую діток, але роблю одну дуже важливу справу - поїдаю волохату гусінь, найбільшого ворога садів.

Мурашка. А ми справжні трударі. Цілими днями стежимо за чистотою в лісі.

Вовк.

Невсипущий, хитрий, сірий,

Голоднющий, ікла шкірю.

Між кущами походжаю,

Пасовисько оглядаю.

Вовки у природі теж виступають санітарами. Ми полюємо на хворих та ослаблених тварин, так оздоровлюємо фауну.

Лисиця.

Що за шум? Що за ґвалт?

Ми потрібні вам ще й як!

Я пухнасту шубу маю,

Вам на одяг позичаю:

Шапки, шуби, коміри...

Де б усе це ви взяли?

Мурашка.

Треба завжди пам'ятати

І дорослим, і малятам.

Вовк.

Що нема таких тварин

І нема таких рослин.

Зозуля.

Поблизу і навкруги,

Непотрібних зовсім вам!

Усі. Усі рослини та тварини вкрай потрібні для людини!

VIII. Підсумок уроку

Виведіть правило екологічної поведінки людини (доповнити словами).

Слід усім запам'ятати:

Тварин треба... (захищати)

Їх оселі не... (руйнуй)

Краще взимку... (підгодуй)

Автор: О. Діщенко

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (13.11.2009)
Переглядів: 4654 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!