Тема: Твір – казка «Осінь у нашому дворі» Мета: вчити учнів зв’язно викладати думки, збагачувати лексичний запас школярів; розвивати образне мислення, уяву, фантазію, творчі здібності; розвивати мовні навички точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів; виховувати спостережливість, риси взаємодопомоги, бажання співпрацювати. Обладнання:аркуші паперу із завданням, дитячі малюнки,магнітофонні записи, осінні листочки, слова, записані на дошці.
Хід уроку 1 Організація класу - Привітання - Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок, У казку ми зробимо ще один крок. Із казкою ми вже стрічались не раз... Вгадайте,це хто завітав до нас?
2 Мотивація навчальної діяльності - Ця загадка не проста, щоб її розгадати, треба рядки переставляти.
- Робота з деформованим текстом (парна робота) (даю аркуші паперу, на яких записані частини вірша)
У нашому саду На листок золотий Чарівниця килим ткала
Багряний поклала - Які слова допомогли відгадати загадку? (Слова, які діти знаходять, написані на аркушах паперу. В процесі роботи вони прикріплюються на дошку у вигляді «павутинки», пояснюються орфограми.)
Входить дівчинка в костюмі Осені з кошиком. Осінь: Добрий день! Вчитель: Хто це? Чому? Осінь: Я прочитаю вірш, а ви запам’ятайте слова, які доповнять павутинку. Ходжу я по стежках в кольоровім листі, В мене пензлик у руках, фарби золотисті. Гляньте- берізки уже злотокосі І в дубів багряніють чуби. Вже в теплі краї відлетіли сонцелюби- дзвінкі журавлі.
Вчитель: А що це в тебе у руках? Осінь: Це у мене чарівний кошик, Вчитель: А чому він чарівний? Осінь: Тому, що в ньому діти будуть збирати урожай із своїх знань.
3 Оголошення теми Отже, наше завданя зібрати урожай з своїх знань і вмінь, повторити все, що вивчили з теми «текст. Речення» і скласти казку про те, як осінь розсипала дивинки у нашому саду. 4 Порівняння казки з іншими видами текстів Під час екскурсії ми спостерігали, як осінь попрацьвала у нашому саду, змінюючи одяг дерев, травинок, кущів. Хто з вас чув, як розмовляли дерева? Згадайте, про що вони розмовляли. (звучить музика)
5 Підготовка до написання твору Робота з виставкою дитячих малюнків. - Щедру і золоту осінь відтворювали у своїх картинах художники. У нас теж є художники, які передали незвичайну красу осені. - Які фарби переважають? Гра «Добавлянки»(парна робота) - Багато письменників і поетів змальовували чарівну красу осені. А зараз всі ви спробуєте себе у ролі поетів, погравши з Осіню у гру «Добавлян- ки» _______тихо осінь гаєм, Осінь _______на жовті поля, Землю листям _______. Ліс _____ птахів проводжа, Осінь _____,осінь ____ Осінь ______ та зробила дива, _____, мов лисичка, на галяву. Гляньте: все навкруги диво – дивина. (Вийшла,тиха, ходить, устеляє, ( Завітала, спустилася, золотавий ) золотава)
Фізкультхвилинка
Вправа на увагу За якою ознакою поділені слова у «павутинці»?
7 Написання казки. Самостійна робота. Прийшла осінь. Хазяйнує вона скрізь, де не глянь. ________ осінь у наш сад. ______ листочки на деревах. А вони зраділи і загомоніли між собою. Це вони прославляють осінь- _______ . ________ посміхнулась і ______ до лісу. (Завітала, чарівниця, позолотила, помандрувала, золотавка) (сильніші діти дописують слова самостійно, а слабкі – за опорними словами)
8 Зачитування складених казок. Редагування.
9 Підсумок Хвилинка – цікавинка Осінь : Я – старша дочка Сонця. Я останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи мене на Землю, Сонце сказало: - Забирай все моє багатство. Я тобі віддаю все моє золото. Будь щедрою і люди полюблить тебе. І, як ви бачите, я виконую наказ Сонця. Кожного року дарую вам щедрі дарунки в полях, садах, чарую вас своїм осіннім золотом. - Будьте ж і ви такими щедрими, як осінь.
автор Дичко М.В., вчитель початкової школи Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленим вивченням іноземної мови
Джерело: http://Дичко М.В., вчитель початкової школи Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленим вивченням іноземної мови |