Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Твір – казка «Осінь у нашому дворі»
Тема: Твір – казка «Осінь у нашому дворі»
Мета: вчити учнів зв’язно викладати думки, збагачувати лексичний запас школярів; розвивати образне мислення, уяву, фантазію, творчі здібності; розвивати мовні навички точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів; виховувати спостережливість, риси взаємодопомоги, бажання співпрацювати.
Обладнання:аркуші паперу із завданням, дитячі малюнки,магнітофонні записи, осінні листочки, слова, записані на дошці.
                                                                     Хід уроку
1 Організація класу
- Привітання
- Вчитель:
Сьогодні у нас незвичайний урок,
У казку ми зробимо ще один крок.
Із казкою ми вже стрічались не раз...
Вгадайте,це хто завітав до нас?

2 Мотивація навчальної діяльності
- Ця загадка не проста, щоб її розгадати, треба рядки переставляти.

- Робота з деформованим текстом (парна робота)
(даю аркуші паперу, на яких записані частини вірша)

У нашому саду
На листок золотий
Чарівниця килим ткала

Багряний поклала
- Які слова допомогли відгадати загадку?
(Слова, які діти знаходять, написані на аркушах паперу. В процесі роботи вони прикріплюються на дошку у вигляді «павутинки», пояснюються орфограми.)

Входить дівчинка в костюмі Осені з кошиком.
Осінь: Добрий день!
Вчитель: Хто це? Чому?
Осінь: Я прочитаю вірш, а ви запам’ятайте слова, які доповнять павутинку.
Ходжу я по стежках в кольоровім листі,
В мене пензлик у руках, фарби золотисті.
Гляньте- берізки уже злотокосі
І в дубів багряніють чуби.
Вже в теплі краї відлетіли сонцелюби- дзвінкі журавлі.

Вчитель: А що це в тебе у руках?
Осінь: Це у мене чарівний кошик,
Вчитель: А чому він чарівний?
Осінь: Тому, що в ньому діти будуть збирати урожай із своїх знань.

3 Оголошення теми
Отже, наше завданя зібрати урожай з своїх знань і вмінь, повторити все, що вивчили з теми «текст. Речення» і скласти казку про те, як осінь розсипала дивинки у нашому саду.
4 Порівняння казки з іншими видами текстів
Під час екскурсії ми спостерігали, як осінь попрацьвала у нашому саду, змінюючи одяг дерев, травинок, кущів.
Хто з вас чув, як розмовляли дерева? Згадайте, про що вони розмовляли. (звучить музика)

5 Підготовка до написання твору
Робота з виставкою дитячих малюнків.
- Щедру і золоту осінь відтворювали у своїх картинах художники. У нас теж є художники, які передали незвичайну красу осені.
- Які фарби переважають?
Гра «Добавлянки»(парна робота)
- Багато письменників і поетів змальовували чарівну красу осені. А зараз всі ви спробуєте себе у ролі поетів, погравши з Осіню у гру «Добавлян- ки»
_______тихо осінь гаєм, Осінь _______на жовті поля,
Землю листям _______. Ліс _____ птахів проводжа,
Осінь _____,осінь ____ Осінь ______ та зробила дива,
_____, мов лисичка, на галяву. Гляньте: все навкруги диво – дивина.
(Вийшла,тиха, ходить, устеляє, ( Завітала, спустилася, золотавий )
золотава)

Фізкультхвилинка
Вправа на увагу
За якою ознакою поділені слова у «павутинці»?

7 Написання казки. Самостійна робота.
Прийшла осінь. Хазяйнує вона скрізь, де не глянь.
________ осінь у наш сад. ______ листочки на деревах. А вони зраділи і загомоніли між собою. Це вони прославляють осінь- _______ .
________ посміхнулась і ______ до лісу.
(Завітала, чарівниця, позолотила, помандрувала, золотавка)
(сильніші діти дописують слова самостійно, а слабкі – за опорними словами)

8 Зачитування складених казок. Редагування.

9 Підсумок
Хвилинка – цікавинка
Осінь : Я – старша дочка Сонця. Я останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи мене на Землю, Сонце сказало:
- Забирай все моє багатство. Я тобі віддаю все моє золото. Будь щедрою і люди полюблить тебе.
І, як ви бачите, я виконую наказ Сонця. Кожного року дарую вам щедрі дарунки в полях, садах, чарую вас своїм осіннім золотом.
- Будьте ж і ви такими щедрими, як осінь.
 

автор Дичко М.В., вчитель початкової школи Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленим вивченням іноземної мови



Джерело: http://Дичко М.В., вчитель початкової школи Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленим вивченням іноземної мови
Категорія: Уроки | Додав: (29.03.2011) | Автор: Дичко Майя Вікторівна E
Переглядів: 8464 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!