Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Творчий звіт
Гура Світлана Миколаївна

Освіта і стаж роботи:
Освіта: базова вища, Харківське педагогічне училище , 1992 р.
спеціальність – вчитель початкових класів.
 Спеціальність за дипломом – вчитель початкових класів та вихоатель ГПД
 Категорія – спеціаліст 9 розряду
 Звання - Старший вчитель з 2004 року
 Стаж роботи – 21 рік
 Педагогічний стаж – 21 рік
 Стаж роботи класним керівником – 21 рік
 Стаж роботи в даному навчальному закладі – 11 років ,
Олександрывська ЗОШ І-ІІІ ступенів імені І.С. Буряка Валківської районної ради Харківської області

Моє педагогічне кредо : Дорогу здолає той, хто йде . . . Тож ходімо!
Праця - для себе, плоди праці - для дітей.
Іншого сенсу в праці немає!


Класне керівництво
Стаж роботи класного керівника – 21рік. В роботі враховую потреби та побажання учнів, всі рішення стараємося приймати колегіально. Провели велику кількість годин спілкувань, відкритих заходів. Приймаємо участь в конкурсах та загальношкільних заходах.
Разом з батьківським колективом класу проводимо ремонт класної кімнати, стараємося покращувати її естетичний вигляд.
Циклограма роботи класного керівника
Щоденно:
• з’ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків у класному журналі;
• бесіди з учнями, що запізнюються;
• організація чергування по класу;
• індивідуальна робота з учнями;
• контроль зовнішнього вигляду учнів;
• організація харчування.
Щотижня:
• проведення виховних годин;
• перевірка щоденників;
• проведення заходів у класі за планом роботи;
• робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського самоврядування;
• контроль за виконанням доручень;
• організація прибирання закріпленого кабінету, території, пришкільної ділянки;
• робота з батьками;
• робота з вчителями, які працюють в класі;
• контроль за довідками про хворобу учнів класу.
Щомісяця:
• проведення класних зборів;
• проведення бесід;
• відвідування уроків вчителів-предметників у своєму класі;
• координація виховної роботи з класом;
• проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
• зустрічі з батьками;
• відвідування учнів вдома;
• складання актів обстеження матеріально-побутових умов.
Щосеместрово:
• тестування та анкетування учнів з метою вивчення індивідуальних особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
• оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
• заповнення табелів успішності;
• проведення батьківських зборів (за планом);
• аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
• складання плану роботи на канікули;
• проведення відкритого виховного заходу;
• аналіз зайнятості учнів класу у позаурочних заходах, гуртках, секціях;
• аналіз роботи щодо профілактики травматизму серед учнів класу.
Щорічно:
• складання плану виховної роботи;
• оформлення особових справ;
• оформлення соціального паспорту класу;
• робота з підручниками;
• написання характеристик.

1. Участь в заходах на рівні навчального закладу
НАМИ БУЛО ПІДГОТОВАНО І ПРОВЕДЕНО
2008-2009 н.р.
Виховний захід для початкових класів « Права й обов’язки дитини » .
Родинне свято « Прощавай , початкова школо ! »
2009-2010 н.р.
Чорнобиль … !
Свято « Прощавай , Букварику !»
2010-2011 н.р.
Година цікавої української мови для учнів 2-4класів « Мова моя українська чарівна»
Виховний захід « Чорнобиль – мій біль »
2011-2012 н.р.
Переможець шкільного конкурсу « Класний керівник року »
Гра –подорож « Знай свої права » .
Усний журнал « Дитячі роки Великого Кобзаря »
2012-2013 н.р.
Подорож « Сторінками Конвенції прав дитини »
Виховний захід « Над Чорнобилем журавлі летіли » .
Свято « Прощавай , початкова школо ! »
НАШІ ДОСЯГНЕННЯ
Багаторазові переможці шкільних конкурсів:
 На кращу квіткову композицію; класних куточків
 Спортивний клас 2012-2013н.р.
 Спільними силами учнівського та батьківського колективів впорядкували кімнату відпочинку для першокласників ;
 За активного сприяння і допомоги батьківського колективу класу оновлюється інтер’єр класної кімнати;

 Традиційні класні вогники з нагоди 8 Березня
 Регулярно доглядаємо за шкільною клумбою, що закріплена за класом
 Тримаємо під контролем санітарний стан класної кімнати
 Приймаємо участь у спортивних змаганнях з різних видів спорту на першість школи
Учасники загальношкільних свят .
 Активно приймаємо участь у всіх благодійних акціях, що організовуються в школі

МЕТА І ЗАВДАННЯ РОБОТИ
 ВИХОВНА ПРОБЛЕМА:
« Виховання громадянських та патріотичних якостей особистості »
 ПРИНЦИПИ РОБОТИ: творчості, ситуації успіху,справедливості, толерантності, партнерства.
 У роботі дотримуюсь думки:
* Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя… *

ГРОМАДЯНСЬКЕ ВИХОВАННЯ, ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ
Головні ідеї:
• формування громадянської й правової направленості особистості, активної життєвої позиції;
• підтримка прагнення учнів служити Батьківщині, затверджувати на Землі справедливі взаємини між людьми, відстоювати свої права й права інших людей;
• виховання гордості за свою Батьківщину й відповідальності за долю своєї країни;
• прагнення до миротворства, відстоювання своєї позиції з позиції розуму, а не сили;
• розуміння учнями обраної ними програми поведінки для майбутньо¬го самовизначення.
Головні цілі:
• виховання здатності робити свій життєвий вибір і нести за нього відповідальність; відстоювати свої інтереси, своєї сім'ї, трудового колективу, свого народу, держави;
• формування поважного ставлення до народів світу, людства, пред¬ставників інших національностей, до своєї національності, її культури, мови, традицій і звичаїв;
Задачі виховання:
• формувати в учнів правову культуру, уміння вільно й відповідально самовизначатися в сфері правових відносин із суспільством;
• формувати гуманістичний світогляд учнів, здатність до усвідомлення своїх прав і прав іншого, здатність до морального саморозвитку;
• навчати розв'язанню завдань правового й громадянського виховання, пов'язаних із проблемою морального саморозвитку й самовдосконалення;
• формувати гордість за вітчизняну історію, народних героїв, зберігати історичну пам'ять поколінь у пам'яті нащадків;
• виховувати повагу до національної культури, свого народу, своєї мови, традицій і звичаїв своєї країни;
• проявляти громадянську позицію в найбільш непередбачених ситу¬аціях, боротися з аморальними й протиправними вчинками людей.
Зміст виховної роботи:
• вивчення учнями правових норм держави, законів і формування від-повідального до них ставлення;
• організація й проведення позакласних заходів, спрямованих на фор¬мування вмінь і навичок правової поведінки;
• співробітництво із правовими організаціями з метою правової освіти учнів;
• формування здатності керуватися в ситуаціях морально-правового вибору мотивами обов'язку, совісті, справедливості;
• вивчення біографій видатних громадян своєї країни — патріотів і бор¬ців за незалежність України;
• розвиток патріотичних почуттів учнів через організацію й проведення позакласних заходів, що формують патріотизм на практиці, а не на словах;
• організація зустрічей із представниками суспільства — справжніми громадянами й патріотами своєї країни;
• створення умов для прояву справжнього патріотизму учнів, любові до своєї Батьківщини, школи, місця, де учень зростає;
• відвідування місць, пов'язаних з пам'яттю поколінь;
• демонстрація прикладів прояву молоддю, школярами громадянської позиції й мужності, патріотизму;
• заохочення учнів, що проявляють громадянську позицію, мужність і героїзм;
• активне співробітництво із соціумом і громадськими організаціями з розвитку патріотизму й громадянської позиції учнів;
• залучення учнів до роботи в громадських організаціях, в учнівському самоврядуванні;
• формування культури прояву громадянської позиції, патріотизму, боротьба із шовінізмом.
Форми позакласної роботи:
• тематичні класні години;
• зустрічі із представниками правових структур, органів правопо¬рядку;
• відвідування музеїв бойової й трудової слави, зу¬стрічі з ветеранами війни й праці;
• конкурси, вікторини правової і патріотичної тематики;
• інтерактивні ігри, дискусії патріотичної й правової тема¬тики;
• конкурси й концерти правової і патріотичної тематики;
• походи, свята, години спілкування, присвячені правовій і патріотич¬ній темі.
Традиційні заходи для класних керівників
• вивчення громадянської позиції педагогів, що займаються вихован¬ням учнів;
• освіта педагогів із проблем формування громадянської позиції учнів, патріотизму;
• роз'яснення педагогам необхідності:
а) врахування інтересів учнів у розумінні проблем громадянської позиції суспільства;
б) терплячого роз'яснення учням позиції країни в питаннях форму¬вання патріотизму й громадянської позиції членів суспільства;
в) створення умов для вибору самими учнями їхньої громадянської позиції;
г) уникнення ситуацій нав'язування дорослими своєї думки учневі;
д) використання конкретного матеріалу, що сприяє формуванню позитивних емоцій, інтересу до проблем патріотизму й громадянськості;
е) відповідального ставлення до матеріалів сумнівної цінності, тенденційності, однобічності, націоналістичної й шовіністичної спрямованості;
ж)урахування вікових особливостей і рівня поінформованості учнів у підборі й використанні матеріалів виховного характеру;
з) створення емоційного контакту з учнями для позитивного впливу на їх душі й серця:
• демонстрація учнями досягнень у цьому напрямку, безкорисливо¬го ставлення й участі учнів у заходах патріотичної й громадянської спрямованості;
• заохочення учнів, які зробили свій внесок у прояв власного патрі¬отизму, громадянської позиції й показали високий рівень правової й громадянської культури;

УЧЕНЬ І ЙОГО СІМ'Я
Головні ідеї:
• сім'я — основа майбутнього благополуччя людини, упевненості в завтрашньому дні;
• дитина — надія й опора батьків, вона має право сподіватися на їхню допомогу й підтримку, на поважне до себе ставлення;
• дитина повинна рости й розвиватися в атмосфері любові, доброти й підтримки, вільної від будь-яких форм насильства;
• школа повинна допомогти дитині зберегти й зміцнити зв'язок з рід¬ною домівкою й сім'єю.
Головна мета
Усвідомлення учнями всіх віків значимості сім'ї в житті будь-якої людини.
Завдання виховання:
• створити умови для активної й корисної взаємодії школи й сім'ї з питань виховання учнів;
• впливати на формування в дітей і батьків позитивних сімейних цінностей;
• переборювати негативні тенденції у вихованні учнів в окремих сім'ях, залучати з метою допомоги й підтримки відповідні організації;
• сприяти демонстрації позитивного досвіду виховання дітей у сім'ї;
• створювати умови для духовного спілкування дітей і батьків;
• створити систему цілеспрямованої виховної роботи для психолого-педагогічної освіти батьків і спільного проведення дозвілля дітей
. і батьків;
• вивчення взаємин дітей і батьків, атмосфери в сім'ях учнів;
• співробітництво із суспільними й правовими організаціями з метою збереження фізичного й психологічного здоров'я й благополуччя кожної дитини в сім'ї;
• створення сприятливої атмосфери спілкування, спрямованої на по¬долання конфліктних ситуацій у процесі виховання учнів у системі «учитель — учень — батьки»;
• задоволення потреб батьків у консультативній допомозі психолого-соціальної служби школи;
• різнобічна освіта батьків з питань психології й педагогіки, виховання учнів, використання активних форм просвітницької діяльності;
• організація проведення спільного дозвілля батьків й учнів;
• залучення батьків до активної участі в житті школи, формування внутрішньої політики шкільного життя;
• демонстрація досягнень батьків у вихованні дітей, позитивного до¬свіду сімейного виховання;
• заохочення батьків, що активно беруть участь у житті школи.
Форми позакласної роботи:
• тематичні класні години, присвячені історії роду й сім'ї (наприклад, «Мій родовід», «Історія створення сім'ї моїх батьків», «Моя сім'я у фотографіях і спогадах», «Пам'ятні дати моєї сім'ї»,«Традиції нашої сім'ї», «Про моїх близьких з лю¬бов'ю»);
• свято сім'ї (наприклад, «Тато, мама, я — українська сім'я», «Історії любові мого дому, «Руки матінки моєї...», «Дороге слово — батько», «Довга й близька дорога до дому»);
• спортивні змагання, спортландії за участю бабусь, дідусів, батьків і матерів;
щирості й відкритості в реальних життєвих ситуаціях, інтересу до позакласної діяльності на всіх вікових етапах.

Напрямки виховної діяльності

1.Цілісне ставлення до себе

2.Цілісне ставлення до природи

3.Цілісне ставлення до праці

4. Цілісне ставлення до сім’ї , родини , людей

5. Цілісне ставлення до культури і мистецтва

6. Цілісне ставлення до суспільства і держави

7. Індивідуальна робота з учнями, робота з батьками.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ , ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮ В РОБОТІ

 Декларація прав дитини
 Конвенція ООН про права дитини
 Закон України «Про освіту»
 Положення про загальноосвітній навчальний заклад
 Положення про класного керівника навчального закладу
 Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти (патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне)
 План роботи школи
 План виховної діяльності з класним колективом

Виховання 
патріотичних та громадянських якостей особистості 


Кожний учитель повинен домогтися,
щоб учень якнайкраще знав близьке, дороге йому:
батьківщину і все, що її стосується,
так само, як уміє читати, писати, лічити
К.Д.Ушинський

Виховання у молодого покоління почуття гордості за свою країну, готовності бути гідним громадянином України, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнано проблемою загальнодержавного масштабу.
Патріотизм покликаний дати новий поштовх для розвитку духовності нації. Це є нагальною потребою і держави, і суспільства, і особистості. Державі необхідно, щоб всі діти виросли національно свідомими громадянами. Суспільство зацікавлене в тому, щоб розвиток особистості здійснювався на моральній основі. А особистість, віддаючи свою любов Батьківщині, прагне досягти взаємності. Реалізація заявлених викликів забезпечить країні гідне місце у цивілізованому світі.
У сучасних умовах патріотизм виявляється, насамперед, у любові до Батьківщини, готовності утвердити незалежність своєї молодої держави, піднесенні України до рівня високорозвинених держав світу. Актуальним є необхідність виховання гуманних почуттів: любові до людини, поваги і піклування про неї, доброти, співчуття, великодушності тощо.
Неможливо уявити справжнього громадянина-патріота, який би не проявляв любові до рідного краю, не шанував батька-матері, не знав свого родоводу, національних традицій, не відчував єдності з природою, не турбувався про її охорону та примноження багатств.
Проблема виховання патріотизму знайшла своє відображення у вітчизняній (В. Бичко, І. Надольний, Л. Сохань, І. Стогній, О. Забужко, В. Шинкарук та ін.) і зарубіжній (І. Кант, К. Роджерс, Е. Фром та інші) філософії.

Серед класиків педагогічної науки до цієї проблеми звертались Я.Коменський, Г. Сковорода, К. Ушинський, А. Дістервег, С. Русова, Я. Корчак, А. Макаренко, В. Сухомлинський та інші.
Проте, в умовах українського державотворення виникла нагальна потреба у розробці нових підходів, форм і методів, шляхів і засобів, а також технологій процесу виховання юних патріотів України на засадах принципів гуманізму, свободи, демократії, громадянського миру і національної злагоди. Це обумовило вибір науково-методичної теми – « Виховання патріотичних та громадянських якостей особистості » – та її практичної розробки у власній педагогічній діяльності.
Нормативним підґрунтям реалізації даної ідеї слугують: Державні національні програми «Освіта» («Україна ХХІ століття») та «Діти України», «Національна програма патріотичного виховання громадян, розвитку духовності», концепції громадянського та патріотичного виховання, формування гуманістичних цінностей, гуманізації виховання (І. Бех, Н.Ганнусенко, О. Сухомлинська, К. Чорна), «Програма патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» (І.Д. Бех, К.І. Чорна).
Ідея досвіду базується на наукових положеннях К.Ушинського, який вперше обґрунтував поняття «малої батьківщини» й окреслив стратегічний напрям його формування шляхом запровадження батьківщинознавства, а також на працях В.Сухомлинського, який підкреслював діяльнісний характер патріотизму, необхідність вчити дітей шукати своє місце в житті країни.
Вивчення наукової літератури та досягнень педагогічної практики дало змогу дійти висновку про те, що патріотизм – це:
- любов до Батьківщини, віра у її майбутнє;
- любов, повага та доброзичливе ставлення до народу;
- любов до родини, отчого дому;
- любов до рідної мови та усвідомлення, що мова є духовним багатством народу;
- поважне ставлення до історії та культури власного народу;
- готовність до праці на користь рідної землі;
- дотримання та пропаганда здорового способу життя;
- любов до природи, турбота про збереження та її багатств.
В основу власної педагогічної діяльності покладаю досвід українського народу, його історико-культурні традиції, духовність. Все це спрямовую на поглиблення знань учнів про Україну, про свій рідний край; розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в державі; формування глибокої переконаності у нетлінності духовних скарбів народу, глибокої поваги до батьків, до природи, до землі–годувальниці.
Новаційна значущість пропонованого досвіду полягає в тому, що, враховуючи вимоги до розвитку системи освіти, а саме – впровадження ефективних інновацій у традиційну класно-урочну систему – завдання виховання патріотизму молодших школярів реалізуються через метод проектів з використанням краєзнавчих матеріалів. Це передусім пов’язано з тим, що цей метод будується на засадах гуманістичної та дитиноцентристської педагогіки, де у центрі навчального процесу перебуває дитина з її особливостями, інтересами, потребами.
Для себе окреслила основні завдання:
• не лише передати учням певну суму тих чи інших знань, а навчити здобувати ці знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв’язання пізнавальних і практичних завдань;
• сприяти учневі у здобутті комунікативних навичок, тобто здатності працювати у різноманітних групах, виконуючи різні ролі;
• розширити коло спілкування дітей, знайомство з різними культурами, різними точками зору на одну проблему;
• прищепити учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати з різних точок зору, висувати різні гіпотези, уміти робити висновки.
Поєднання пізнавальної, дослідницької та перетворювальної діяльності підвищує рівень навчальних досягнень молодших школярів, дає змогу реалізувати себе учням з різними здібностями. Кожен мій вихованець працює, усвідомлюючи, навіщо йому отримані знання і де він може їх застосувати. А я прагну знайти розумний баланс між академічними і прагматичними знаннями, уміннями та навичками.
Навчальний проект для учнів – це можливість зробити щось самостійно чи з товаришами, це дослідження, яке допомагає виявити і розвинути природні задатки, це нові відкриття та знання. В основі кожного навчального проекту лежить близька й актуальна для учнів проблема, вирішення якої сприяє розвитку пізнавального інтересу, самоствердженню особистості, отриманню задоволення від активної пошукової діяльності.
Оскільки проект орієнтований, перш за все, на самостійну роботу школярів – індивідуальну, парну або групову, яку вони виконують впродовж визначеного відрізку часу, – організувати дослідницьку діяльність учнів 1 класу в повній мірі складно: за віковими особливостями дітям шести років достатньо важко працювати самостійно. Враховуючи це, роботу з першокласниками слід починати з елементів проектної діяльності, залучаючи до неї батьків.
Патріотичні почуття нерозривно пов’язані із загальнолюдськими цінностями, тому під час позакласних заходів розширюю, поглиблюю знання та уявлення учнів про ідеали добра, справедливості, правди, честі. Діти знайомляться з народною творчістю, ремеслами, беруть участь у бесідах, екскурсіях, святах з виконанням народних обрядів, зокрема, «Щедрий вечір, добрий вечір», «Народ скаже, як зав’яже», «Народні звичаї, традиції, обряди».
Сім'я, родина, дім, рідна вулиця, природа навколо - це ті натуралістичні фактори, які дитина бачить, розуміє, за допомогою яких можна зацікавити дитину, спонукати її до пізнання та дослідження нового, і які формують у неї почуття патріотизму. Прагну доводити, що у кожного з нас є місце, де ми народились, відкрили очі і побачили світ, усвідомили своє буття, промовили своє перше слово, зробили свій перший крок, доторкнулися до своєї землі, пережили першу радість чи відчули перший смуток. Цей куточок на все життя входить в нашу душу, хвилює нас; він як джерельце, з якого починається велика річка, це є наш початок. Ставлю перед собою завдання: донести до кожної дитини усвідомлення того, що цей куточок треба зберегти, як пам’ять про колиску, з якої виросли. З цього починається у нашому серці Батьківщина, переростаючи з рідного краю в могутню державу.
У третьому класі опрацювання краєзнавчого матеріалу має більш широкий спектр. Проект «Минуле стукає в наші серця » дає змогу дослідити, вивчити, проаналізувати, порівняти свою місцевість, побачити її місце в історії нашої держави, культурну цінність, природну красу і значимість. Працюючи над проектом, діти обрали у 3 класі для дослідницької діяльності наступні напрямки:
• Історія виникнення Валківщини ;
• Голодні роки 1932-1933 р.р.;
• Світла пам’ять …;
• Наше уявлення про минуле .
Результативність моєї роботи прослідковується в тому, що у дітей:
 виникла зацікавленість у дослідженні історії рідного краю, народних традицій, природи, бажання їх берегти
 пошукова активність сформувалася у допитливість;
 розвинулися здібності до оригінальних ідей;
 з’явилося відчуття особистої значущості від залучення до різних видів роботи;
 сформувалися комунікативні здібності, уміння виявляти свої бажання, інтереси та узгоджувати їх з іншими у процесі спільної діяльності.
Проект « Минуле стукає в наші серця » брав участь у Всеукраїнському конкурсі « Україною крізь роки » . За роботу були нагороджені дипломом .
Використання краєзнавчого матеріалу та активна пошукова діяльність учнів дає необмежені можливості не тільки збагатити новими знаннями, а й сформувати активну життєву позицію, виховати справжнього громадянина патріота України.
Реалізувати проблему, над якою працює учнівський колектив допомагають батьки . Тому у своїй практиці застосовую різні напрямки роботи з батьками .

ІННОВАЦІЙНІ ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ
• Дерево родоводу(зустрічі поколінь, роздуми над проблемами виховання)
• У сімейному колі( індивідуальна допомога родині, збори членів родини)
• День добрих справ(спільна трудова діяльність)
• Сімейна скринька( добірка матеріалів з позитивним досвідом виховання дітей)
• Дні довіри( батьки проводять консультації для інших батьків)
• Народні світлиці( спільне проведення традиційних святкувань)
• Аукціон педагогічних ідей(обмін досвідом з родинного виховання)
• Батьківські педагогічні ринги( спільне розв’язання педагогічних проблем)
• Батьківське педагогічне "табу”( спільне обговорення шляхів виходу із кризових ситуацій)

Обґрунтування актуальності проблеми
Сучасна школа спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості шляхом навчання та виховання, які ґрунтуються на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, інтегрованості, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги в інтересах людини, родини, суспільства, держави.
Проблема виховання громадянина постала перед людством тоді, коли виникла перша держава. І актуальною вона буде доти, поки держава існуватиме як соціальний інститут. Адже існує пряма залежність між державою і людиною. Якісно нову демократичну державу можуть створити лише свідомі громадяни, які люблять Україну, свій народ, націю і готові самовіддано служити їх інтересам. Тому громадянсько-патріотичне виховання займає провідну роль у вихованні молодого покоління. Процес державотворення, національно-культурне відродження, оновлення і переосмислення життя в Україні вимагають нового бачення громадянського виховання учнівської молоді. В концептуальних засадах Державної програми "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України" зазначено: "Мета сучасного освітнього процесу – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя".
Виховання особистості має бути спрямоване перед усім на розвиток патріотизму – любові та поваги перш за все до своєї сім’ї, навчального закладу, міста,села , держави. Сучасні діти в більшості соромляться бути патріотами України, вважаючи американців, французів більш достойними поваги в світі, не розуміючи, що повагу до нації формує кожен з нас. А проблема в тому, що учні поняття "патріотизму" розуміє поверхнево. Тому завдання сучасної школи – формування громадянина-патріота, здатного розбудувати суверенну Україну, творчої особистості з високим рівнем інтелектуального і духовного розвитку. Громадянське виховання підростаючого покоління глибоко національне за змістом і носить державостверджуючий людинотворчий характер.
За таких умов школа стає важливою ланкою виховання свідомих, активних, високоморальних громадян Української держави, місцем емоційно-психологічної захищеності і душевного комфорту особистості учня, конструктивної співпраці та взаєморозуміння, ланкою, де формується національна свідомість, громадська зрілість, соціальна відповідальність за долю Батьківщини, за свою роль у національно-культурному відродженні України, її розквіті.
Виховати громадянина означає підготувати підростаючу особистість до участі в розв’язанні начальних і перспективних завдань держави, до управління її справами і виконання функції громадського діяча та захисника Батьківщини. Для цього потрібно сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою дій, вчинків, поведінки. І саме тому я працюю над цією проблемою . Велику роль в досягненні результативності має тісна співпраця з відповідними ланками школи – підсистемами забезпечення реалізації проблеми .
Працюючи над темою « Виховання патріотичних та громадянських якостей особистості » я поставила на 2013-2017 навчальні роки перед собою :
Мету і завдання діяльності класного керівника
Мета:
 поглибити знання учнів з історії української державності й громадянства, культури народу, його традицій;
 формувати повагу до Конституції, законів своєї держави, потребу в їх дотриманні, високий рівень національної, правової свідомості і самосвідомості, громадянської, соціальної відповідальності, готовності працювати в ім’я розквіту України, захищати її прагнення до інтеграції у світове європейське співтовариство, усвідомлення необхідності досконалого знання державної мови;
 розвивати інтелектуальні, духовні, трудові, художньо-естетичні риси, розумні потреби та установки, ініціативність, творчі здібності й таланти учнів,
 виробити вміння і навички збирати й записувати зразки народної творчості;
 виховувати високі моральні якості особистості;
 стимулювати постійне зростання учнів як особистостей, прагнення до самовираження, самореалізації та самоствердження, активної діяльності, спрямованої на участь у справах і житті класу, ліцею, міста та суспільства в цілому; здатність до виконання громадянського обов’язку.
Завдання:
 створення виховного середовища на основі демократизації і гуманізації шкільного життя, саморозвитку, самовираження і самореалізації;
 перетворення навчально-виховного процесу в соціальний простір самовдосконалення особистості, створення умов для набуття нею індивідуального досвіду, само творчості і посильної участі у творенні світу свого життя;
 побудова системи виховання, яка відповідає загальнолюдським цінностям та інтересам особистості, суспільства, держави, є само розвиваючою і сприяє підвищенню рівня громадянської вихованості;
 виявлення рівня сформованості в учнів патріотичних і громадянських якостей;
 допомога учням у їх соціально-політичному і громадянському змужнінні;
 розвиток інтелектуальної, емоційно-почуттєвої та вольової сфери особистості;
 використання інтелектуально-естетичних засобів дозвіллєвої діяльності учнів;
 гармонізація сімейно-шкільного виховання;
 впровадження активних форм, методів і видів виховної діяльності;
 науково-методичне забезпечення виховного процесу.
Проект розрахований на чотири навчальних роки (1-4 класи).
Зміст проекту:

1 етап "Я – школяр!" – 1 клас
2. етап "Я – житель Олександрівки!" – 2 клас
3.етап "Я – житель Валківщини !" – 3 клас
4 етап "Я – громадянин України!" – 4 клас
1 етап "Я – школяр" (1 клас)
Періоди Тематичний зміст виховної роботи
Підготовчий 1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками
2. Екскурсія до музею історії школи
3. Пошукова експедиція "Моя рідна вулиця. Вулиця, на якій розташований моя школа"
4. Експрес-опитування "Що ти знаєш про символіку школи ?"
Основний 1. Урок громадянськості до Дня прав людини "Я маю право…кожна людина має право"
2. Година спілкування "Права дитини "
3. Бесіда "Виконую кодекс честі школяра "
4. Свято "Традиції моєї родини"
Заключний 1. Оформлення матеріалів пошукової експедиції "Моя рідна вулиця. Вулиця, на якій розташований моя школа " для музею історії школи.
2. Оформлення фотопрезентації "Традиції моєї родини"

2 етап "Я – житель Олександрівки !" (2 клас)
Періоди Тематичний зміст виховної роботи
Підготовчий 1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками
2. Пошукова експедиція "Хто живе поруч зі мною?"
3. Діагностика "Пізнай себе". Тема "Що подобається, що люблю, що ненавиджу?"
Основний 1. Урок громадянськості "Право, обов’язок, честь"
2. Усний журнал "Тепло своїх долонь, і розум, й серця стук я Україні милій віддаю" (про почесних громадян Олександрівки )

3. Екскурсія до краєзнавчого музею м. Валки
4. Батьківські збори (спільно з учнями) "Вчинок, відповідальність, наслідки"
Заключний 1. Оформлення матеріалів пошукової експедиції "Хто живе поруч зі мною?"
2. Фотовернісаж "Контрасти рідного села ".
3. Марш пам’яті (Покладання квітів до пам’ятника ветеранам Великої Вітчизняної війни)

3 етап "Я – житель Валківщини!" (3 клас)
Періоди Тематичний зміст виховної роботи
Підготовчий 1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками
2. Пошукова експедиція "Історія моєї родини – в історії рідного краю", присвячена пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 рр.
3. Урок громадянськості "Почуття громадянської совісті"
4. Пошуково-краєзнавча експедиція "Чим славний мій рідний край?"
Основний 1. Година спілкування "Історія рідного краю. Символіка Валківщини "
2. Збір-реквієм "Запали свічку пам’яті", присвячений пам’яті загиблих під час Голодомору 1932-1933 рр.

Екскурсія до Валівської дитячої музичної школи
( гончарство )
Заключний 1. Оформлення звіту про екскурсію "Як українці посуд творили!"
2. Оформлення матеріалів пошукової експедиції "Історія моєї родини – в історії рідного краю", присвячена пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 рр.
4 етап "Я – громадянин України!" (8 клас)
Періоди Тематичний зміст виховної роботи
Підготовчий 1. Розробка етапу проекту спільно з учнями та батьками
2. Батьківські збори (спільно з учнями) "Не примушувати, а зацікавлювати!"
3. Бесіда "Основні державні та національні свята України".

Основний 1. Урок громадянськості "Що означає бути громадянином України?"
2. Година спілкування "Державні символи України"
3. Екскурсія до м.Харкова « Стежками Харівщини »

Заключний 1. Випуск стіннівки "Найвидатніші Гетьмани України".
3. Анкетування "Моя мета в житті"
4. Тестування на визначення рівня сформованості громадянських якостей

Прогнозований результат роботи з дітьми
Класний керівник, організовуючи процес громадянського виховання учнів, допомагає їм усвідомити себе як частину нації, спонукає до вдосконалення громадянина-патріота, готовності стати на захист Батьківщини, прискорює процес кристалізації та шліфування громадянськості, почуття господаря держави. Він допомагає розкритися особистісному "Я" в учнівському колективі, сприяє формуванню і згуртуванню класного колективу, використовуючи методи товариської виховної турботи. Використовуючи особистісно-гуманний підхід до виховання, захоплює цікавими творчими справами, згуртовує однодумців, розвиває почуття взаємодопомоги, створює сприятливі умови для міжособистісних взаємовідносин, подолання скутості, сором’язливості, невпевненості окремих учнів, формує почуття честі класного колективу та власного "Я".
Методика підготовки і проведення проекту передбачає залучення учнів до колективного планування, розробки доручень-завдань, глибоку і змістовну аналітичну роботу вихованців у процесі проведення справ.
Працюючи з учнівським колективом , зрозуміла , що треба мати орієнтир, до якого повинні наближатися наші вихованці . Після реалізації проекту доцільно провести з учнями тестування на визначення рівня сформованості громадянських якостей .
Категорія: Я - класний керівник | Додав: лата (29.12.2013) | Автор: Світлана E
Переглядів: 17238 | Рейтинг: 4.6/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!