У кожну пору року приваблива земля. Н. Забіла "Чотири пори року." - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

У кожну пору року приваблива земля. Н. Забіла "Чотири пори року."
Тема уроку: У кожну пору року приваблива земля. Н. Забіла "Чотири пори року."

Мета уроку:
 Ознайомити з твором Н. Забіли "Чотири пори року",
 удосконалювати навички правильного виразного читання;
 збагачувати лексичний запас учнів;
 вчити бачити красу й різноманітність природних явищ;
 передавати своє ставлення до природи.

Обладнання: сюжетні малюнки із зображенням різних пір року; картки із завданням для парної та групової роботи, кубик, корони для кожної пори року, портрет Н.Забіли.

ХІД УРОКУ 

I. Організація класу
II. Мовна розминка

1. Робота над чистомовкою.

-на-на-на Ось прийшла весна
-се-се-се Нам тепло несе
-хи-хи-хи Повернулися птахи
-ім-ім-ім Стало весело усім.

2. Гра "Слово розсипалось"
МАЗИ, СНАВЕ, ТОЛІ, ОНЬСІ
(зима, весна, літо, осінь).
- Якою темою можна об'єднати ці слова? (Пори року)

3. Мовно – логічне завдання
- Яке словосполучення вжито у переносному значенні?
Тепла весна.
Спекотне літо.
Золота осінь.
Холодна зима.

III. Актуалізація опорних знань
- Я запрошую вас до спілкування з порами року. (Входять пори року, читають свої вірші, а діти відгадують пору року).

• Де вона проходить,-
Там травиця сходить,
Квіти розквітають,
Солов'ї співають. (Весна)

• Теплий, довгий – довгий день,
Повна миска черешень,
Достигає жовтий колос,
Демонструє коник голос,
І суничка дозріває –
То коли це все буває? (Літом)

• У садах, гаях блукає,
Жовті шати одягає,
Золотисту стеле постіль –
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

• Чудо – сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі,
В санях тих сидить цариця
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає,
Сріблом все вкриває. (Зима)

Завдання від кожної пори року
а) Від весни. Гра "Так чи ні"
- влітку з'являються підсніжники? (ні)
- восени прилітають з вирію птахи? (ні)
- весною з'являються бруньки на деревах? (так)
- взимку земля вкрита білим снігом? (так)

б) Від літа. "Читання" з пропущеними буквами.
о е е и а і е и о о и є
С-НЦ- П-ЧЕ, Л-П- ЦВ-Т-, Ж-Т- Д-СТ-ГА-. Коли це буває?

в) Від осені. Роз'єднати слова. Прочитати.
Голіполя, мокнеземля, дощполиває, листяопадає. Коли це буває?

г) Від зими. Переплутанка.
ЕНСІЧЬ
ЮТИЙЛ
ДЕНЬГРУ
- Що можете сказати про ці місяці? (зимні місяці)

IV. Робота над новою темою.
1. Передбачення змісту за назвою твору, теми.

• Прочитайте назву теми, назву твору.
• Що спільного? Про що піде розмова? (Про пори року)
• Яка пора року найкраща? (Літо, зима, весна, осінь)
• Висновок зробимо, коли опрацюємо твір Н.Забіли.

2. Читання вчителем. Первинне сприймання твору.
- Особами якої статі зображено кожну пору року?
- Як поетеса називає весну?

3. Словникова робота.
а) Поясніть вислови.
По всіх усюдах пісня лине;
Всюди праця йде на лад;
Усе пробуджується від сну.

б) Доберіть синоніми до слів:
лине – (лунає, звучить)
турботи – (справи, клопоти)
малюки (діти, дітлахи)

в) Доберіть антоніми до слів:
щедра – (жадібна), лагідна – (сувора)

4. Читання пошепки.
• Яка пора року приходить на зміну Весні?
• У вигляді кого зображено Зиму? (Чому?)

5. Читання "Виклик друга"?
• Як змінюється Весна?

6. Вибіркове читання
• Якою зображено Весну?
• Опис літа
• Якими справами займається Осінь, Зима?

7. Фізкультхвилинка

8. Гра "Розвідники"
• За початком речення знайдіть кінцівку:
По всіх усюди пісня лине,
Усе пробуджує від сну,…
І сонце тепле й небо синє,…
Вже зникла дівчина колишня,
І молодиці вже нема … .

9. Робота над виразним читанням.
(розстановка логічних та граматичних пауз: 1,4.)
(підвищення голосу , пониження голосу )
(на дошці перший стовпчик вірша з паузами, стрілками).
Діти разом з вчителем читають. (після читання вчителя)

10. Парна робота над виразністю читання.

(I ряд – про весну, II ряд – літо, III ряд – осінь )

11. Групова робота

1група
(Діти, у кого день народження весною, літом)
Порушена послідовність. (Вірш Т.Шевченка)
Розташувати в певному порядку.
Степи, лани мріють, (2)
Тихесенько вітер віє, (1)
Верби зеленіють, (4)
Між ярами, над ставами (3)

2 група
(Діти, у кого день народження восени)
"Слова заблукали." Знайдіть їхні місця.
В небі ластівка шелестить. (летить)
З вітром листя летить. (шелестить)
Воду п’є спека. (лелека)
Сонце палить. Лелека. (спека)

3 група
(Діти, у кого день народження взимку).
- Дописати слова, прочитати вірш.
На білих конях віхола
В село має _________. (заїхала)
Летить вона алеями,
Село цвіте _________. (лілеями)
Слова для довідок: щедрівками, заїхала, лілеями, оксамитками.

12. Робота в парах.
а) "З'єднай слова зі словосполученням" – 1 ряд
1. Весна (молодиця) -3
2. Літо (гарна дівчина) -2
3. Осінь (лагідна бабуся) - 4
4. Зима (маленька дівчина) -1

б) скласти зі слів прислів’я, як ви їх розумієте? – 2 ряд
Весна, а, осінь, краска, плодами, квітами.
(Весна красна квітами, а осінь плодами.)

в) дібрати прикметники до слова Осінь – 3 ряд
Осінь (яка?) щедра, багата, сумна, золота,...

V . Рефлексія
- За що ви любите літо? Чим вам подобається зима? Чим пригощає нас осінь?
- А зараз, яка пора року? (весна). А про весну розкажемо використовуючи "Кубик"(кубування)
1. Опис (тепла, сонячна,…)
2. Порівняти (схожа на маленьку веселу дівчинку).
3. Встановити асоціації (про що змушує думати?)
4. Проаналізувати (Весна, настає після зими. Березень, квітень, травень –
місяці весни).
5. Знайти застосування. (Весною пробуджується природа, прилітають
птахи, починається сівба)
6. Запропонувати аргументи "за", "проти".
"ЗА" (весною тепло, красиво, багато квітів, співають пташки )
"ПРОТИ" (Від таяння снігів бувають повені).
- Яка ж пора року найкраща? (Усі пори року по-своєму красиві)

VI. Оцінювання відповідей дітей.
VII. Інструктаж домашнього завдання:

1 група – читати виразно стр.35-37 "Пори року". Н.Забіли.
2 група – скласти вірш про улюблену пору рок. (творча робота).

Сучасний урок у початковій школі:33 уроки з використанням технології розвитку критичного мислення. Видавнич група Основа
Категорія: Уроки | Додав: (25.03.2012) | Автор: Панайтакі Марія Василівна E
Переглядів: 2124 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!