Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

У світі казки чарівної
Тема: У світі казки чарівної.
Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, Вчити визначати головну думку казки. Виховувати інтерес до народної творчості, збагачувати словниковий запас.
Обладнання: виставка книг, збірник творів «Позакласне читання», ілюстрації до казок, маски до казки «Мишка».
                                                              ХІД УРОКУ:
1. Організація класу.

2. Актуалізація опорних знань.

1. - якщо напрямок знайдеш - слово швидко ти прочтеш
А
К .    К
З       А
2. Вступна бесіда.
- Сьогодні на вас чекає чарівний світ казки.
- Як казка прийшла до нас?
Казка народилась у сиву давнину. Дитинство невіддільне від неї. Пригадайте, як слухали ви , затамувавши подих, про курочку Рябу, котика та півника, колобка, хитру лисичку.

Гра «Пригадай героїв казок»
Телесик Рукавичка Коза-дереза
Котик і півник ЛИСИЧКА Солом’яний бичок
Семеро козенят Пан Коцький
- Казки є авторські, тобто написані письменниками, і народні
Розгляд малюнків і ділення їх на групи: авторські і народні. ( робота з класом)

3. Розгляд виставки.

3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Хто автор народних казок? Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні казки змінювались, їм я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною.
- А чим казка відрізняється від оповідання?

4. Читання і обговорення казок.
1. Казка « Ведмідь і павучок».
а) читання « Кидок-засічка»
б)читання « буксир»
в) словникова робота: барліг, бурмотіти, велетень, гущавина, бурмило, визирнути (на запам'ятовування)
г). робота над текстом
- Що хотів зробити ведмідь з павучком?
- З яким проханням звернувся павучок до ведмедя?
- Що згодом трапилось з ведмедем?
- Хто його врятував?
- Чи змінилось ставлення ведмедя до павучка?
- Хто написав казку?
д).вибіркове читання.
- Знайти слова в казці, які є її головною думкою.

5. Фізкультхвилинка.
2. Казка «Чудо-груша».
а) читання « ланцюжок».
б) словникова робота: знущатися, заздрість, непритомніти, накоїти.
в) бесіда за змістом казки.
- Яким було життя чоловіка?
- Що порадили йому люди?
- Чи послухався чоловік людей?
- Що сказала корівка чоловікові у відповідь на йог о ласку, співчуття?
- Як чоловік розпорядився врожаєм груш?
- Що отримав від пана за кошик груш чоловік?
- Що зробив заздрісний багач?
- Як вчинив хазяїн, коли побачив непритомного багача0
- Яким було ставлення до хазяїна?
- Знайдіть повчання.

6. Інсценізація казки « Мишка».

7. Підсумок уроку.
- Що вам сподобалось на уроці?
- Про що розповісте своєму товаришеві


ІНСЦЕНІЗАЦІЯ «КАЗКА ПРО МИШКУ»

ВЕДУЧИЙ: Сіра мишка - шкряботушка
Гострий носик, круглі вушка
По місточку пробігала
В дірку хвостиком попала
Відірвався хвостик... Лихо
Мишка в горі плаче тихо

МИШКА: Де взялась біда оця?
Що ж , піду я до кравця.
Я місточком пробігала
В дірку хвостиком попала
Поскоріше пришивай!

КРАВЕЦЬ: Мишко, мишко, постривай
Спершу сала принеси,
А тоді уже проси.

ВЕДУЧИЙ: Зрозуміла Мишка вмить
І до Свинки вже біжить.

МИШКА: Здрастуй, Свинко, рожева спинка!
Я місточком пробігала
В дірку хвостиком попала
І до кравчика спішу
І шматок сальця прошу.

СВИНКА: Дам тобі шматок сальця,
Щоб занести до кравця
А мені Ти дай млинця

ВЕДУЧИЙ: Що за день у Мишки нині
Що ж біжить до господині.
Здрастуй, господине мила.

МИШКА: Що б тебе я попросила
Я місточком пробігала
В дірку хвостиком попала
Дуже прошу, дай млинця,
Свинка дасть мені сальця,
Щоб занести до Кравця
Хвіст пришиє Кравчик знов
Господине, не відмов!

ГОСПОДИНЯ: Що тобі на це скажу?
Я тобі допоможу
Борошна як знайдеш ти
Можу я млинця спекти.

ВЕДУЧИЙ: Мишка швидко до млина
Вже в мірошника вона.

МИШКА: Ой, Мірошнику, вставай
Борошна мені давай
Я місточком пробігала,
В дірку хвостиком попала
Дам я тьоті борошна,
Щоб млинця спекла вона
Свинці занесу млинця,
Дасть вона мені сальця
Щоб занести до Кравця
Хвіст пришиє Кравчик знов
Любий друже, не відмов!

МІРОШНИК: Я в біді тебе не кину,
Борошна змелю торбину
А тим часом - ти ж швидка -
Принеси-но молока.

ВЕДУЧИЙ: Мишка йде в дорогу нову
Зустрічає вже Корову.

МІРОШНИК: Ой, Корівонько, вітаю

МИШКА: І про послугу благаю
Я місточком пробігала
В дірку хвостиком попала
Як прожити без хвоста?
Це задача непроста
Дай, Корівко, молочка,
Небагато, пів ковтка
Дасть за це Мірошник нині
Борошна мені в торбині
Занесу я Господині
Свинці занесу млинця
Дасть вона мені сальця,
Щоб занести до Кравця.
Хвіст пришиє Кравчик знов
Ой, Корівко, не відмов!

КОРОВА: Дай травички пів стіжка
Дам тобі я молочка

ВЕДУЧИЙ: Мишка косу наточила
І травички наносила
Для Корівки півстіжка.
Та дала їй молока.
Дав Мірошник борошна,
Господиня чепурна
Їй за це спекла млинця.
Свинка за млинець - сальця.
І за сало , на кінець,
Мишці хвіст пришив Кравець!
Мишка в гості поспішала
І місточком пробігала
В дірку хвостиком попала
Гірко-гірко запищала:

МИШКА: Знову бігти до Кравця?
Безкінечна казка ця.
Накошу - но я сінця!



Джерело: http://Бєлікова Н.В. спеціалізована школа № 30 м. Хмельницький
Категорія: Уроки | Додав: (25.03.2011) | Автор: Бєлікова Наталя Володимирівна E
Переглядів: 3987 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!