Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
План – конспект уроку з української мови в 2 класі (Підручник «Українська мова», ІІч.-К.:Освіта,2010) Тема. Уявлення про слова, які називають дії предметів. Мета. Ознайомити учнів зі словами, які називають дії предметів; формувати вміння розпізнавати серед інших частин мови слова, які називають дії предметів; вчити правильно вимовляти слова ковзатись, ковзанка, ковзани; розвивати вміння ставити питання до слів у реченні; збагачувати активний словниковий запас; виховувати любов до природи. Обладнання. Ілюстрація « Зимові розваги», малюнок ковзанів. Хід уроку І. Організація класу. Сідайте, діти, всі рівненько, Усміхніться всі гарненько, Настрій на урок візьмемо Й працювати розпочнемо. ІІ .Повторення вивченого про слова – назви предметів і слова, які називають предметів. - Складіть розповідь з 2-3 речень про свої зимові канікули. Постарайтесь зацікавити всіх присутніх своєю розповіддю. Завдання для класу: розпізнати в розповіді і назвати: а) якнайбільше слів – назв предметів – для дівчаток; б) якнайбільше слів – ознак предметів – для хлопчиків. 1. Розповідь – вигадка. - Послухайте, діти, яка дивна пригода трапилася зі мною під час зимових канікул. Одного холодного зимового ранку вийшла я надвір, аж бачу – біля мого будинку старий кущ калини, густо вкритий снігом, ніби ворушиться. Підходжу ближче, дивлюсь, а маленькі сніжиночки то легенько кружляють, підстрибують, то знову лягають на гілки калини. Біля кущика хтось невидимий сумно зітхнув і холодом погладив мене по руці. - Ти хто? – питаю. - Я – вітерець. - Чому такий самотній і сумний? Ще важче зітхнув вітерець і промовив: - Є в мене велика сім’я: один брат – вітер, старший – вітрисько, а над ним – вітрище, батько – вітрюган, дід – ураган, бабуся – віхола. Та я не можу з ними зустрітися. Я забув, що маю робити, яке моє призначення в природі. 2. Проблемна ситуація. - Допоможіть вітерцеві згадати його призначення. ( Дує, віє, повіває, свище, гуляє, гойдає, розганяє) - Усно поставте запитання до цих слів, запишіть їх. Вчитель. Отже, в українській мові є слова, які називають дії предметів, їх ще називають дієсловами. - А для чого нам потрібно вживати дані слова? ІV. Робота над новим матеріалом. 1. Робота з підручником. а) Вправа 1. Усно скласти 4 речення, 2 з них записати за зразком вправи. б) Визначення правила з наведенням прикладів. 2. Вправа – секрет. (вправа 2): а) відгадати загадку і записати відгадку; б) записати речення. 3. Каліграфічна хвилинка. Запис буквосполучень: ко во вза ат ись а)Підібрати слова, які називають дії, але починаються буквосполученням ко ( колоти, коритись, ковзатись, кохати, конструювати); б) із одним із цих слів скласти усно речення на тему «Зимові розваги» 4.Робота над загадкою – добавлянкою (вправа 5). а) Робота над правильною вимовою слів ковзатись, ковзанка, ковзани; б) хвилинка – цікавинка про ковзани. Свою назву отримали від дієслова «ковзатись». У давнину ковзани робили з ребер або трубчастих кісток великих тварин. Так, в Англії ковзани знали ще в часи Шекспіра, а в Норвегії та Ісландії ними користувалися з кінця 19 ст. А взагалі, починаючи з16ст., ковзани почали робити з дерева, а частину, що їздить по льоду, - із заліза. Перші залізні ковзани викував сам Петро І. Їх назвали «скороходами». Загин ковзанів прикрашали зображенням голови коня – символом найшвидшої тварини. Серед видів спорту, пов’язаних з ковзанами, найпочесніше місце посідає фігурне катання. Яка майстерність! Яка досконалість, артистичне виконання танців! Недарма тепер жодна зимова олімпіада не обходиться без фігурного катання. Фізкультхвилинка. 5. Розвиток зв’язного мовлення ( вправа 3) а) Бесіда за малюнком « Зимові розваги»; б) відповіді на запитання; в) запис повних відповідей на запитання (коментоване письмо); г) бесіда про правила безпечної поведінки під час зимових розваг на льоду. 6. Вибірковий диктант – вправа 4. а) Виписати слова, що означають дію, б) словникова робота над словом скували; в) взаємоперевірка диктанту. V. Підсумок уроку. 1. Що ви дізналися про слова – назви дій? 2.Що вам найбільше сподобалося? 3. Чи могли б ми обійтися у мовленні без назв дій? VІ. Домашнє завдання. Вправа 5, вивчити правило. Лазорик М.Д., вчитель початкових класів Слобідської ЗОШ Іст. | |
Переглядів: 7084 | Рейтинг: 4.3/3 |
Всього коментарів: 0 | |