Україна – незалежна держава. Символи України як держави - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Україна – незалежна держава. Символи України як держави

Тема. Україна – незалежна держава. Символи України як держави

Мета: формування ключових компетентностей:  громадянська компетентність (усвідомлення своєї належності до українського суспільства, знання своїх прав та обов’язків, виховання патріотичних почуттів у молодших школярів),  соціальна компетентність (соціалізація особистості дитини, набуття навичок співжиття і співпраці в суспільстві);

предметних компетентностей:  уточнити уявлення дітей про Україну як незалежну державу та українську символіку, розвивати пізнавальну активність та інтерес до пізнання минулого і сучасного України, вчити аналізувати свої вчинки та вчинки однолітків у спілкуванні один з одним,  виховувати шанобливе  ставлення до символів держави та любов до рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: звукозаписи Гімн України, пісні «Рідна Україна», плакати з народною символікою, і державними символами України, колоски пшениці.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Метод «Незакінчене речення».

Суспільство – це …… (об’єднання людей, які взаємодіють,залежать одне від одного).

Суспільство не існує без …. (людини).

  1. Метод «Мікрофон»
  • Антуан де Сент-Екзюпері говорив, що єдина справжня розкіш – це розкіш людського спілкування.  Поясніть ці слова.
  • Які три «Не можна» ви запам’ятали?
  • Не можна брати чуже без дозволу.
  • Не можна ображати інших.
  • Не можна руйнувати створене іншими.
  1. Робота  в парі над твердженнями.

Додай слово Я та аргументуй думку.

  1. Пам’ятаю, що всі люди різні - не кращі й не гірші, а просто різні.
  2. Сприймаю людей такими, якими вони є, не намагаюся змінити в них те, що мені не подобається.
  3. У кожній людині ціную особистість, поважаю її думки та почуття, незалежно від того, збігаються вони з моїми чи ні.
  4. Залишаюся собою за будь-яких обставин.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Читання вірша М.Чернявського.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині край.

Нема без кореня рослини,

А нас людей без Батьківщини.

  1. Відгадування загадки

        У світі одна – всім потрібна вона.

                                                        (Батьківщина)

  1. - Що ви знаєте про свою Батьківщину?
  2. Перегляд відеофільму  «Моя країна Україна».
  3. Назвіть свою космічну адресу.
  4.  

        Сонячна галактика

       Планета Земля

      Україна…….

 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про свою Батьківщину як державу.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Групова робота за підручником с. 82-85

 І група -  «Поети» -  (с. 83, вірш Україна).

Завдання: підготуватися до виразного читання ланцюжком.

ІІ група  -  «Народознавці» -   (с. 82, вірш В. Симоненка)

Завдання: прочитати, обговорити, визначити основну думку та довести її.

ІІІ група -  «Краєзнавці» (с. 83-84),

Завдання. Прочитати  текст із позначками та підготувати коротке повідомлення.

                   «V»  -  це для мене відомо;

                   «+» -   це для мене нове;

         «-»  -   про це я думав інакше;

         «?»  –  про це я хотів би дізнатися більше.

2. Бліц-турнір

  • Що нового ви дізналися?
  • Що називається державою?
  • Кого називають громадянами України?
  • Що таке закон?
  • Який закон є основним законом нашої країни?
  • Що записано у Конституції про Україну?
  • Хто такий президент України?
  • Хто обирає Верховну Раду?
  • Що робить Верховна Рада?
  • Що робить Кабінет Міністрів?

Фізкультхвилинка

3.Робота в групах: (картки)

а) Пояснити значення прислів’я.

  • Де, рідний край, там і рай.
  • Скрізь добре, а дома найкраще.
  • Вдома і стіни гріють.

б) зібрати прислів’я, пояснити їх значення

  • Рідна земля і

а вдома краще.

  • Де не є добро,

та дома миліше.

  • За морем тепліше,

                                                                                                               в жмені мила.

в) Відгадати загадку.

Красивий,щедрий, рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься…

  1. Асоціативний кущ.

Робота над віршем Лесі Вознюк «Я маю право» (с. 85)

  1. Робота за підручником (с. 86-89)

Розгляд малюнків і фотографій.

  • Що ви знаєте про символи України?
  • Я хочу… докладніше дізнатися про державні символи України.
  1. Робота в групах.

І група -  «Поети» -  

Завдання: виразно прочитати Гімн України та підготувати поради для друзів.

ІІ група  -  «Народознавці» -

  Завдання: порівняти українські прапори різних часів

    ІІІ група -  «Краєзнавці»

       Завдання: порівняти Малий  герб України з гербами Київських князів.

VІ. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота в парах. Відновити речення.

  • Коли звучить… (Гімн України) – потрібно встати, гордо і голосно співати.
  • …(Гімн) напам’ять треба знати, разом з усіма співати.
  • Наш… (Герб) – тризуб: запам’ятай і про це не забувай.

2. Розгадування кросворда

 

 

 

  1. Тризуб на синьому тлі. (Герб)
  2. Урочиста пісня держави.  (Гімн)
  3. Синьо-жовте полотнище .  (Прапор)
  1. Робота над загадками
  • Символ нашої держави –

          Це тризуб жовто-яскравий. (Герб)

  • Синє небо, жовте жито –

          Цю святиню знають діти. (Прапор)

  • Коли звучить він – всі встають,

          До серця руку прикладають,

          І вголос, й подумки співають,

          І Україну прославляють.  (Гімн)

4.  Метод «Незакінчене речення».

  • Наша Батьківщина називається…
  • Всі ми є… (громадянами)
  • Я хочу бачити Україну…
  • Державними символами України є … … … .
  • Гімн України має назву…
  • До державних символів треба ставитись…
  • Мені найбільше запам’яталось…
  • І. Підсумок уроку.
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Навіщо нам ці знання?
  • Про що хотілося б дізнатися більше?

VIIІ. Домашнє завдання

Робота  над проектом «Як виник герб України».

Чичук Зінаїда Кіндратівна, вчитель початкових класів Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1  ім. О.С.Пушкіна Уманської міської ради Черкаської області



Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/content/view/3870/15/
Категорія: Уроки | Додав: Natali (20.03.2015) | Автор: Чичук Зінаїда Кіндратівна
Переглядів: 769 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!