Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Закріплення знань про речення, головні і другорядні члени речення. Зв’язок між членами речення.
Тема: Закріплення знань про речення, головні і другорядні члени речення. Зв’язок між членами речення.
Мета: систематизувати, узагальнити знання учнів про речення, головні та другорядні члени речення; закріпити навички аналізу речення; розвивати пам’ять, увагу, пізнавальну активність; збагачувати активний словник дітей; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання бути здоровим.
Обладнання: предметні малюнки, картки, фішки.

Основний зміст уроку

І. Організація класу
- Сьогодні до нас на урок завітали гості. Давайте їх привітаємо.
Вітаємо небо,
Вітаємо землю,
Вітаємо Вас,
Вітаємо себе!
- Сідайте за парти і розпочнемо наш урок.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми повторимо вивчене про речення і побуваємо в аптеці бабусі Медуниці.
- Хто знайшов пояснення значення слова «аптека»? Поділіться інформацією.
- Як ви думаєте, які ліки продаються в аптеці бабусі Медуниці? Чому ви так думаєте?
- Аптека ця незвичайна і,щоб придбати трави, нам потрібні не гроші, а знання.
А щоб отримати багато трав, як потрібно працювати на уроці?
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
- Отже, починаємо.

ІІІ. Повторення вивченого. Виконання тренувальних вправ.
1. Тестування

- Щоб придбати першу рослину, потрібно пригадати , що ми знаємо про речення. А в цьому нам допоможе тест.
- Знайдіть і покладіть перед собою аркуш із тестом. Давши відповіді на запитання тесту, ви знайдете заховане слово. ( очі, зір, мед) Працюємо у парах. Час – 2хв.
- Яку ж рослину пропонує нам придбати бабуся Медуниця?
- Пригадайте як використовується волошка? ( кладемо рослину в кошик )
- А що ще слід пам’ятати про цю квітку? ( її квіти містять отруйні речовини )

2. Хвилинка каліграфії.
- Для того, щоб отримати трави в аптеці, потрібно вміти розбірливо написати рецепт.
В цьому нам допоможе хвилинка каліграфії.
Цц цц ці іл ли ите елі …..(цілителі)
- Хто пояснить значення слова цілителі?
Лікарські рослини – цілителі нашого здоров’я.
- Що записано у другому рядку?
- З чого складаються речення?
- Замініть слово цілителі дієсловом. А тепер змініть записане речення.
Лікарські рослини зцілюють наше здоров’я.
- З якої букви починаємо писати речення?
- Що ставимо вкінці?
- Написання яких слів вимагає особливої уваги?
( письмо по пам’яті )

3. Визначення головних членів речення.
- Пригадайте які ви знаєте головні члени речення?
На що вказує підмет?
- На що вказує присудок?
— Члени речення головнi —
Як знайти їх, порадьте менi?
— Треба знайти головне менi слово,
Питання: хто? що? задати до нього.
Знайшли хто? чи що?
То пiдкреслiть це слово —
Це буде ваш пiдмет.
А що ж дiєслово?
Його ви пiдкреслiть двома рисочками.
Це присудок буде,
Це вiн перед вами.

- Визначимо підмет і присудок у записаному реченні.
- За каліграфічне письмо і гарну пам’ять бабуся Медуниця дає нам наступну рослину.
- Хто впізнав цю рослину? Що цікавого ви знаєте про звіробій?
( кладемо рослину в кошик)
Хвилинка відпочинку для очей
Дивіться перед собою, рухати можна тільки очима.
- У бабусі Медуниці дуже багато лікарських трав. Одні трави, такі як подорожник, бабуся сушить на горищі. Інші, такі як звіробій, вона зв’язує у букети і розвішує на стіні. На підвіконні у горщиках вона вирощує рослини.
А увечері бабуся сідає за стіл і п’є запашний трав’яний чай із солодким медом.
ІІІ. Робота з деформованим реченням
- Щоб отримати наступну рослину, бабуся пропонує нам погратись в гру «Розсипанка».
- На столах у вас є конверти, в яких лежать фішки зі словами. Викладіть їх на стіл.
- Чи можемо ми назвати ці слова реченням? Чому?
- З цих слів потрібно скласти і записати речення, а також визначити вид речення за метою висловлювання. Працюємо у парах. Час – 3хв.
// Бабуся у лузі збирає трави; Нагідки вживаються при порізах ; Степ квітами гірчить, а здоров’ям дихає.//
Діти зачитують записані речення, визначають вид за метою висловлювання.
- Наступне завдання виконаємо усно: ІІІ ряд – перебудуйте складене речення у спонукальне.
ІІ ряд – За змістом складеного речення побудувати питальне.
І ряд – пояснити зміст складеного вами речення
( Перевірка сигнальними картками)
- Молодці! У нашому кошику з’являється ще одна лікарська рослина.
- Хто впізнав цю рослину? Чим корисні нагідки?

4. Хто гарно працює, той весело відпочиває.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Руки на плечі ставим: Ось так!
Йде наш годинник: тік-так! Тік-так!
Стрілочка ліва коло зробила –
Сонечко в небі вона розбудила!
Стрілочка права кругом обернулась –
Лагідно сонечко нам усміхнулось!
Стрілки годинника далі біжать,
А нам, друзі, пора працювать!
5. Хвилинка-цікавинка
Стрілочки нашого годинника відраховують час уроку. А в кожного з нас є ще один годинник – біологічний. Наш організм знає, коли йому потрібен відпочинок, коли найкраще вживати їжу, коли найефективніше працювати.
Свій біологічний годинник мають і рослини. Якщо поспостерігати за квітами, можна помітити, що вони розкривають і закривають свої квіти в один і той же час. Так, шипшина розкриває свої квіти о 5 год. ранку, кульбаба – о 6год, о 7год. – дзвоники, а о 8 – нагідки. Хто хоче більше дізнатись про квітковий годинник, завітайте до нашої бібліотеки і скористайтесь довідниками.

6. Встановлення зв’язку слів у реченні
- Продовжимо роботу.
- Відкрийте збірник на стор.28 і знайдіть вправу 78.
- Послухайте текст вправи.
- Про що йде мова у тексті? Яким ви уявили собі степ?
- Перегляньте текст і не читаючи його скажіть зі скількох речень він складається. ( 4 )Як ви дізнались?
- Спишіть текст і підкресліть головні члени речення.( самостійна робота – взаємоперевірка)
- Щоб отримати ще одну рослину, потрібно встановити зв’язок між словами в останньому реченні. ( Один учень на дошці, решта – самостійно)
- Молодці! Ми отримуємо ще одну цілющу рослину – полин. Він росте саме у степу. А як ми використовуємо полин?

ІV. Завдання додому
- Погляньте на наш кошик. В нього ми зібрали лише маленьку частинку лікарських рослин.
- А хто з вас зібрав на уроці фішки-рослини? На перерві ви зможете обміняти свої фішки на оцінки.
- Вдома складіть і запишіть3 речення про лікарські рослини, які б ми ще могли покласти в кошик.
V. Підсумок уроку
- Наша подорож до аптеки бабусі Медуниці наближається до завершення. Чи сподобалась вона вам , ми дізнаємось із ваших сенканів.
І ряд – тема вашого сенкана – лікарські рослини,
ІІ ряд – урок мови,
ІІІ ряд – речення .
Гостей також запрошуємо до творчого процесу. Працюємо у парах. Час – 3 хвилини.
( перевірка складених сенканів)
- А тепер подякуємо за урок
Дякуємо небу,
Дякуємо землі,
Дякуємо вам,
Дякуємо собі.
 
Автор: Багмет Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів ЗОШ № 4 м. Хмельницького
Категорія: Уроки | Додав: Філософ (12.04.2011) | Автор: Багмет Тетяна Володимирівна E
Переглядів: 5664 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!