Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Максим Рильський "Не кидайсь хлібом..."
Тема: Максим Рильський «Не кидайсь хлібом». Мета: ознайомити учнів із короткою біографією українського письменника та його твором; навчати сприймати почуття, передані у вірші, привернути увагу дітей до багатства художніх засобів у віршах; навчати виразно читати; розвивати образну уяву учнів; виховувати інтерес до вивчення творчості українських письменників, любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до хліба і до людської праці. Обладнання: презентація мультимедійна, девіз уроку, завдання уроку. Хід уроку Епіграф уроку: «Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани.» М.Рильський І. Організація класу Ось дзвінок вже пролунав Він сигнал нам всім подав Тож і ми часу не гаймо І урок розпочинаймо. - Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного усміхнено. Для того, щоб впоратися із завданнями цього уроку, будемо працювати старанно, слухати уважно і читати виразно. - Тож нині завдання на уроці такі: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1.Вправа на усвідомлення змісту. СЛАЙД 1 —Послухайте речення і скажіть, чи все правильно. Якщо може таке бути, то де, коли, чому. Якщо не може — то слід довести, що це вигадка, нісенітниця. Влітку Миколка катався на ковзанах. Хлопчик переплив на трісці (СЛАЙД 2) океан. Дід узяв палку і пішов до лісу на полювання. В краплинах дощу шуміли сонячні промінці. За літом настає осінь. 2.Віднови рядки з віршів. СЛАЙД 3 Все, стало, білим, подвір’я. Мене,ліс,як друга,зустрів. А кущами,між,маленькі,зайчики. - Пригадайте назви цих творів «Білі мухи», «Зимовий ранок», «Розмова з другом» - А хто автор цих віршів? (Максим Рильський) СЛАЙД 4 ІII. Повідомлення теми та мети уроку. СЛАЙД 5 —Максим Тадейович Рильський — автор дуже багатьох творів про природу, любов до рідної мови, своєї Батьківщини, повагу до праці. Твори поста охоче читають і дорослі, і діти. На сьогоднішньому уроці ми ближче знайомимось із життєвим і творчим шляхом поета, прочитаємо його і нори, які допоможуть зазирнути у душу цієї талановитої людини. ІV. Вивчення нового матеріалу 1.Вступна бесіда вчителя - Вам вже добре знайоме ім’я Максима Рильського. У попередніх класах ми вивчали його твори. 2.Біографія Максима Рильського (доповідь дітей) - Нашим біографам було завдання підготувати біографію М.Рильського —Хоч народився Максим Рильський у Києві, він з теплотою й ніжністю все життя згадував село Романівку на Київщині, де промайнуло його дитинство. Народився він у сім'ї відомого етнографа СЛАЙД 7, а хрещеним батьком став відомий композитор Микола Лисенко. (Ганна) СЛАЙД 6 -Перші ази читання й письма давав хлопчикові батько. Він учив його і українських книжок. А ще любив читати трьом синам вголос Шевченка, Пушкіна. Після довгих "сімейних нарад" хлопчик вступає у третій клас гімназії у Києві і живе в родині Лисенків. Повз вікно Лесі Українки Максим щоранку поспішав на заняття. Максимові виповнилось лише 15 років, коли в Києві вийшла перша збірка його поезій «На білих островах»(Христина. СЛАЙД 7) Після закінчення гімназії Рильський поступив у Київський університет. У творчості поета знайшлося місце для дітей. Він понад 10 років працював у школі. Спочатку на селі, потім у залізничній школі Києва, викладав українську мову та літературу в Київському університеті. Діти дуже любили його. (Катерина СЛАЙД 8,9,10,11) В 1951 році сім’я Рильських перебирається в будинок на узліссі Голосіївського гаю. Тут поет знайшов необхідний для себе куточок природи, садок, де він так охоче трудився, і затишок для поетичної роботи. Максим Тадейович провів у Голосієві свої останні тринадцять років життя і відійшов у вічність у 1964 році.(Христина) 3.Підготовчі вправи СЛАЙД 12 а) вправи на дихання «рот» - «рот» «рот» - «ніс» «ніс» - «ніс» «вдих – 5 сек.затримки – видих» б) Вимова скоромовки СЛАЙД 13 Якось кухару на вухо В кухні шепотіла муха: "Хоч з тобою не дружу, Хліб спекти допоможу". V. Ознайомлення з віршем Максима Рильського « Не кидайсь хлібом..» 1.Мотивація навчальної діяльності Загадка про хліб Б'ють мене, товчуть, ріжуть, а я все терплю, усім добром плачу. (Хліб) - Отже , якої теми буде стосуватися вірш М.Рильського, який ми розглянемо на уроці. - Правильно, хліба. А вірш має назву « Не кидайсь хлібом..» СЛАЙД 14 2.Читання вірша вчителем напам’ять. 3.Словникова робота СЛАЙД 15 Красен труд – Рясен піт – Палка невтома – 4. Інсценізація вірша - Діти, а щоб ви краще зрозуміли вірш, ми пропонуємо вам інсценізацію цього вірша. 5.Читання мовчки -Діти, відкрийте підручник і прочитайте вірш мовчки. 6. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. -Що до немовляти промовляє мати? Як розумієте слова мами? -Чому хліб — святий? Як про це пише автор? -Яку думку виражено в останній строфі вірша? —Чи поділяєте ви думку, що хліб святий, що ним не можна гратися, що це — гріх? —Чи можна сказати, що у вірші йдеться не лише про хліб, а й про ставлення до людської праці взагалі? -У яких рядках автор звеличує людську працю? Прочитайте. -Яка основна думка вірша? 4. Вправи на розвиток швидкості читання. а)Гра "Прочитайте початок рядочка". Учитель читає кінець рядочка, а учні швидко знаходять його у вірші і читають початок. б)Знайдіть найдовше і найкоротше речення. в)Найдовше речення прочитайте на одному видиху. 5.Виразне читання вірша VІ. Закріплення нового матеріалу 1.Хвилинка-цікавинка відеоролик «Як робиться хліб» 2. «Асоціативне гроно» СЛАЙД 16 - Які асоціації виникають у вас виникають, коли ви чуєте слово хліб
4.Метод «Прес» СЛАЙД 17 5. «Мозковий штурм» | |
Переглядів: 11205 | Рейтинг: 4.5/4 |
Всього коментарів: 0 | |