УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ "УЧИСЬ БАЧИТИ, ЧУТИ І ВІДЧУВАТИ КРАСУ" - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

УРОК-ДОСЛІДЖЕННЯ "УЧИСЬ БАЧИТИ, ЧУТИ І ВІДЧУВАТИ КРАСУ"

УРОК - ДОСЛІДЖЕННЯ

«УЧИСЬ БАЧИТИ, ЧУТИ І ВІДЧУВАТИ КРАСУ»

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з красою навколишнього світу; розвивати вміння бачити красу, дивуватися нею і пізнавати світ; формувати інтелектуально – пізнавальні складові духовності: спостережливість, уміння оцінювати, порівнювати, аналізувати, висловлювати судження; виховувати бажання оберігати і примножувати красу навколишнього світу.

Обладнання: аудіо файли, презентації, портрет Квітки Цісик, фотографії ейхорнії

Хід уроку

I. Організація класу.

- Діти, сьогодні ми проведемо урок-дослідження.

- Будьмо особливо уважними і тактовними на цьому уроці. Візьміться за руки, скажіть один одному слова підтримки і доброти.

II. Оголошення теми і мети уроку.

1.— Діти, прослухайте вірш і визначте тему нашого уроку.

Дишкант Катерина

«Довкола скільки є краси»

Довкола  стільки є краси:

Краплинки ранньої роси,

Метеликів веселі танці,

Татуся посмішка уранці,

Злотиста зачіска колосся

Верби над річкою волосся,

Пташині неба передзвони,

Вечірніх хмар вбрання червоне,

Веселка в сонячнім намисті

I квітів рушники барвисті,

Натруджені матусі руки

І колискових тихі звуки.

О, скільки в світі є краси!

Ти  серденьком її проси,

Й наповнюй душу аж до краю

Краплинами земного раю!

    - Сьогодні ми будемо говорити про прекрасний світ навколо нас та вчитися бачити і відчувати його красу.

     2. «Асоціативний кущ»

     — Що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слово «краса»?

                                             пісня         ранок        сонечко        море

                                              музика        картина       спів пташки

     3.  — З якого віку долучають дитину до прекрасного?

     З дня народження мама співає немовляті колискову пісню. Це і є перша зустріч з прекрасним. Лагідна пісня оповиває дитину спокоєм, добротою і теплом.

     Зараз ви прослухаєте, колискову у виконанні Квітки Цісик.

     а) Розповідь юного музиканта

Квітка Цісик була американською співачкою українського походження, її батьки були родом із Західної України. Навіть ім’я дівчинки було тісно пов’язане з Україною. Ще в чотири роки Квітка почала грати на скрипці, згодом займалась балетом, співала в хорі, брала уроки вокалу. У хорі Квітка співала з маленьким Майклом Джексоном.

В будні навчалась в звичайній американській школі, а по суботах відвідувала школу українознавства, куди записали її батьки, намагаючись зберегти зв’язок з Батьківщиною та українським людом.

З семи до шістнадцяти років юна Квітка Цісик щорічно жила у тритижневих літніх дитячих таборах пластунів, де діти жили в наметах, щовечора збиралися довкола великої ватри, вчили українські пісні, пізнавали українські обряди і звичаї.

Квітку Цісик всі знали під псевдонімом Кейсі.

Багато нагород і велику славу мала Квітка Цісик. Працювала з багатьма знаменитими музикантами, записувала пісні до відомих фільмів. Але найбільшим своїм внеском у музику вважала записані два альбоми пісень українською мовою – народних і авторських.

     б) Аудіофайл «Колискова» Квітка Цісик

4.     — Хто створює прекрасне, що оточує нас?

     Щодо створення природи існує дві точки зору: або її створив Бог, або все, що оточує нас, утворилось в процесі розвитку світу.

     а) Виступ дітей, які відвідують недільну школу.

     Дитяча Біблія ( ст. 14-16  «Створення світу» ).

     Земля, створена всемогутнім Творцем, дихала спокоєм та первозданною красою. Але це ще не був кінцем творення – адже не було ще на землі того, хто б піклувався про землю та про звірів, хто б любив Бога й вихваляв Його.

     І тоді Бог створив людей.

     б) Виступ дарвіністів.

     Життя виникло в морях.

  • Існування найпростіших морських організмів.
  • У морях виникають багатоклітинні живі створення
  • У морях з'являються численні безхребетні. Серед безхребетних знаходимо предків сучасних молюсків і членистоногих.
  • Зароджуються перші морські хребетні панцирні, сучасні риби. Життя розвивається на виникаючих ділянках суші. Першими поселенцями є: гриби, бактерії, мохи і невеликі безхребетні тварини, за ними слідують земноводні.
  • Земля покривається потужними лісами папоротей та інших рослин, зниклих до нашого часу. З'являються комахи.
  • Зародження плазунів.
  • Ера рептилій, тварини поширюються також і в морях. Окремі види досягають чималих розмірів.
  • З'являються ссавці і птиці. Поширюються перші квіткові рослини. З'являються перші покритонасінні рослини.
  • Вимирають динозаври та інші великі рептилії.
  • Ссавці поширюються по всій території землі, витісняючи рептилій, кількість яких швидко зменшується.
  • Зароджуються різноманітні види ссавців: м'ясоїдні, рукокрилі і предки теперішніх мавп і людини. Зароджуються травоїдні.
  • Окремі ссавці заселяють моря. Наприклад: кити.
  • Виникає прабатько людини - австралопітек.
  • Пропадають окремі великі ссавці. Людина стає абсолютним власником Землі. 

 Ми вислухали дві точки зору щодо створення всього прекрасного, що оточує нас. У будь-якому разі живі істоти створені не людиною. То чи можемо ми розпоряджатися їх долею, вирішувати, кому з них можна існувати, а кому – ні?

Ми не маємо право руйнувати те, що створювалося не нами і вирішувати долю інших живих істот.

 5. — Де ми бачимо прекрасне?

     — В яких куточках природи ми можемо помилуватись красою?

Презентація «Прекрасне навколо нас»

6. «Мозковий штурм».

       Що чудового створила людина протягом багатьох століть?

                                                          Архітектура       театр      музика      танець    

         вироби народного                         витвори розуму людини​               скульптура

           мистецтва                                    

                                            кіно       література        живопис   техніка

Презентація «Прекрасний труд людини»

     Архітектура, скульптура, вироби народного мистецтва, техніка, живопис, танець, література, кіно, театр — неповний перелік того, в чому людина стала величним майстром.

7.     — Чи може зникнути краса на землі?

     Виступ юного еколога.

Часто ми захоплюємось рослинами, які не ростуть у нашій місцевості, і хочемо милуватись ними щодня, привозячи «іноземців» і саджаючи їх вдома. Інколи внаслідок цього може відбутись «біологічний вибух», страшніший ніж інші форми втручання людини в природу.

В кінці 19 століття в США повертаючись із виставки бавовника на свою ферму у Флориду фермер Фуллер, крім вражень, віз у багажі нову рослину ( всього 1 екземпляр ), яку він узяв із декоративних водойм виставки у Нью-Орлеані. Через декілька років великі зелені листки ейхорнії із суцвіттями лілових квіточок прикрашали ставок перед будинком Фуллера. Зі всієї округи приїжджали сусіди помилуватись квітами. Ейхорнія продовжувала розростатись, і ставок заріс так, що його потрібно було розрідити. Вирвані рослини викинули у найближчу річку. Звідси вона почала розповсюджуватись по всій країні. Якби ця рослина не боялась холоду, то давно б була у Канаді. А ось водойми південних штатів повністю стали окуповані водяним гіацинтом, це друга назва ейхорнії.

Йшов час, а впоратись з ейхорнією не вдавалось. Мільйоні доларів затрачались для очищення водойм спеціальними машинами. Поступово вона розповсюдилась всюди,закупорюючи канали і ріки. Майже повністю зникли рослиноїдні тварини, дрібна риба. Черепахам, водоплавним птахам, великій хижій рибі не проникнути через хащі гіацинту. Навіть алігатори покинули водойми, де особливо розрослась ейхорнія. В результаті різко змінилось життя водойм.

Усім стало очевидно, що тільки деякі види рослин і тварин можна переселяти в нові місця без серйозної шкоди для їх корінних жителів.

     8. — Чи завжди люди вдячні природі та іншим людям за все прекрасне, що їх оточує?

Презентація «Людська невдячність»

  • Що ви відчули, коли дивились відео?

9.   — Який вид мистецтва без жодного слова чи зображення може передати радість, сум, захоплення або переживання?

        — Як звуть 7 сестричок, за допомогою яких композитори створюють свої неповторні музичні твори?

Аудіофайл Антоніо Вівальді «Весна»

  • Скільки різних по настрою частин ви почули?
  • Які картини весни уявляли, слухаючи музику?
  • Який головний мотив цього твору?

III. Рефлексія.

  • Що ви відчували, коли готувались до цього уроку?
  • Що допомагало вам у підготовці?
  • Що заважало?
  • Що було найважливішим для вас на цьому уроці?
  • Що особливо схвилювало?

     Протягом усього свого розвитку природа і люди створювали прекрасне. Краса є усюди учімось лише чути і бачити її. Бережімо її.

     Зростайте здоровими і добрими, навчайтесь і прийде час, коли ви, як маленький струмочок, набиратиметесь сили і станете повноводною рікою, яка напоїть нашу Україну силою, розумом і красою.

Використана література

1. Дитяча Біблія.

2. http://megaznaika.com.ua/virshi-pruroda-2.html

3. http://yak-vsi.com/714365-yak-z-yavilosya-zhittya-na-zemli.html

4. http://uk.wikipedia.org/wiki/Квітка_Цісик

5. http://ukrbukva.net/page,7,72427-Vozmozhnosti-ispol-zovaniya-svoiystv-i-sposobnosteiy-eiyhornii-dlya-doochistki-zagryaznennyh-vod.html

Ломачинська Валентина Миколаївна, вихователь групи продовженого дня Жашківської загальноосвітньої школи I-III ступенів №4  Жашківської районної ради Черкаської області



Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/content/view/3870/15/
Категорія: Уроки | Додав: Natali (20.03.2015) | Автор: Ломачинська Валентина Миколаївна
Переглядів: 394 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!