Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
УРОК - ДОСЛІДЖЕННЯ «УЧИСЬ БАЧИТИ, ЧУТИ І ВІДЧУВАТИ КРАСУ» Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з красою навколишнього світу; розвивати вміння бачити красу, дивуватися нею і пізнавати світ; формувати інтелектуально – пізнавальні складові духовності: спостережливість, уміння оцінювати, порівнювати, аналізувати, висловлювати судження; виховувати бажання оберігати і примножувати красу навколишнього світу. Обладнання: аудіо файли, презентації, портрет Квітки Цісик, фотографії ейхорнії Хід уроку I. Організація класу. - Діти, сьогодні ми проведемо урок-дослідження. - Будьмо особливо уважними і тактовними на цьому уроці. Візьміться за руки, скажіть один одному слова підтримки і доброти. II. Оголошення теми і мети уроку. 1.— Діти, прослухайте вірш і визначте тему нашого уроку. Дишкант Катерина «Довкола скільки є краси» Довкола стільки є краси: Краплинки ранньої роси, Метеликів веселі танці, Татуся посмішка уранці, Злотиста зачіска колосся Верби над річкою волосся, Пташині неба передзвони, Вечірніх хмар вбрання червоне, Веселка в сонячнім намисті I квітів рушники барвисті, Натруджені матусі руки І колискових тихі звуки. О, скільки в світі є краси! Ти серденьком її проси, Й наповнюй душу аж до краю Краплинами земного раю! - Сьогодні ми будемо говорити про прекрасний світ навколо нас та вчитися бачити і відчувати його красу. 2. «Асоціативний кущ» — Що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слово «краса»? пісня ранок сонечко море музика картина спів пташки 3. — З якого віку долучають дитину до прекрасного? З дня народження мама співає немовляті колискову пісню. Це і є перша зустріч з прекрасним. Лагідна пісня оповиває дитину спокоєм, добротою і теплом. Зараз ви прослухаєте, колискову у виконанні Квітки Цісик. а) Розповідь юного музиканта Квітка Цісик була американською співачкою українського походження, її батьки були родом із Західної України. Навіть ім’я дівчинки було тісно пов’язане з Україною. Ще в чотири роки Квітка почала грати на скрипці, згодом займалась балетом, співала в хорі, брала уроки вокалу. У хорі Квітка співала з маленьким Майклом Джексоном. В будні навчалась в звичайній американській школі, а по суботах відвідувала школу українознавства, куди записали її батьки, намагаючись зберегти зв’язок з Батьківщиною та українським людом. З семи до шістнадцяти років юна Квітка Цісик щорічно жила у тритижневих літніх дитячих таборах пластунів, де діти жили в наметах, щовечора збиралися довкола великої ватри, вчили українські пісні, пізнавали українські обряди і звичаї. Квітку Цісик всі знали під псевдонімом Кейсі. Багато нагород і велику славу мала Квітка Цісик. Працювала з багатьма знаменитими музикантами, записувала пісні до відомих фільмів. Але найбільшим своїм внеском у музику вважала записані два альбоми пісень українською мовою – народних і авторських. б) Аудіофайл «Колискова» Квітка Цісик 4. — Хто створює прекрасне, що оточує нас? Щодо створення природи існує дві точки зору: або її створив Бог, або все, що оточує нас, утворилось в процесі розвитку світу. а) Виступ дітей, які відвідують недільну школу. Дитяча Біблія ( ст. 14-16 «Створення світу» ). Земля, створена всемогутнім Творцем, дихала спокоєм та первозданною красою. Але це ще не був кінцем творення – адже не було ще на землі того, хто б піклувався про землю та про звірів, хто б любив Бога й вихваляв Його. І тоді Бог створив людей. б) Виступ дарвіністів. Життя виникло в морях.
Ми вислухали дві точки зору щодо створення всього прекрасного, що оточує нас. У будь-якому разі живі істоти створені не людиною. То чи можемо ми розпоряджатися їх долею, вирішувати, кому з них можна існувати, а кому – ні? Ми не маємо право руйнувати те, що створювалося не нами і вирішувати долю інших живих істот. 5. — Де ми бачимо прекрасне? — В яких куточках природи ми можемо помилуватись красою? Презентація «Прекрасне навколо нас» 6. «Мозковий штурм». — Що чудового створила людина протягом багатьох століть? Архітектура театр музика танець вироби народного витвори розуму людини скульптура мистецтва кіно література живопис техніка Презентація «Прекрасний труд людини» Архітектура, скульптура, вироби народного мистецтва, техніка, живопис, танець, література, кіно, театр — неповний перелік того, в чому людина стала величним майстром. 7. — Чи може зникнути краса на землі? Виступ юного еколога. Часто ми захоплюємось рослинами, які не ростуть у нашій місцевості, і хочемо милуватись ними щодня, привозячи «іноземців» і саджаючи їх вдома. Інколи внаслідок цього може відбутись «біологічний вибух», страшніший ніж інші форми втручання людини в природу. В кінці 19 століття в США повертаючись із виставки бавовника на свою ферму у Флориду фермер Фуллер, крім вражень, віз у багажі нову рослину ( всього 1 екземпляр ), яку він узяв із декоративних водойм виставки у Нью-Орлеані. Через декілька років великі зелені листки ейхорнії із суцвіттями лілових квіточок прикрашали ставок перед будинком Фуллера. Зі всієї округи приїжджали сусіди помилуватись квітами. Ейхорнія продовжувала розростатись, і ставок заріс так, що його потрібно було розрідити. Вирвані рослини викинули у найближчу річку. Звідси вона почала розповсюджуватись по всій країні. Якби ця рослина не боялась холоду, то давно б була у Канаді. А ось водойми південних штатів повністю стали окуповані водяним гіацинтом, це друга назва ейхорнії. Йшов час, а впоратись з ейхорнією не вдавалось. Мільйоні доларів затрачались для очищення водойм спеціальними машинами. Поступово вона розповсюдилась всюди,закупорюючи канали і ріки. Майже повністю зникли рослиноїдні тварини, дрібна риба. Черепахам, водоплавним птахам, великій хижій рибі не проникнути через хащі гіацинту. Навіть алігатори покинули водойми, де особливо розрослась ейхорнія. В результаті різко змінилось життя водойм. Усім стало очевидно, що тільки деякі види рослин і тварин можна переселяти в нові місця без серйозної шкоди для їх корінних жителів. 8. — Чи завжди люди вдячні природі та іншим людям за все прекрасне, що їх оточує? Презентація «Людська невдячність»
9. — Який вид мистецтва без жодного слова чи зображення може передати радість, сум, захоплення або переживання? — Як звуть 7 сестричок, за допомогою яких композитори створюють свої неповторні музичні твори? Аудіофайл Антоніо Вівальді «Весна»
III. Рефлексія.
Протягом усього свого розвитку природа і люди створювали прекрасне. Краса є усюди учімось лише чути і бачити її. Бережімо її. Зростайте здоровими і добрими, навчайтесь і прийде час, коли ви, як маленький струмочок, набиратиметесь сили і станете повноводною рікою, яка напоїть нашу Україну силою, розумом і красою. Використана література 1. Дитяча Біблія. 2. http://megaznaika.com.ua/virshi-pruroda-2.html 3. http://yak-vsi.com/714365-yak-z-yavilosya-zhittya-na-zemli.html 4. http://uk.wikipedia.org/wiki/Квітка_Цісик 5. http://ukrbukva.net/page,7,72427-Vozmozhnosti-ispol-zovaniya-svoiystv-i-sposobnosteiy-eiyhornii-dlya-doochistki-zagryaznennyh-vod.html Ломачинська Валентина Миколаївна, вихователь групи продовженого дня Жашківської загальноосвітньої школи I-III ступенів №4 Жашківської районної ради Черкаської області Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/content/view/3870/15/ | |
Переглядів: 1605 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |