Усі професії потрібні - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Усі професії потрібні

Тема: Усі професії потрібні.
Мета: Поширити уявлення дітей про професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті, пояснити, що будь яка професія важлива і потрібна; розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість; виховувати любов і шанобливе ставлення до праці.
Обладнання: ілюстративний матеріал “Професії твоїх батьків”.

                                                                                     Хід уроку

I.Організаційний момент. Привітання.
Вчитель: - Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.

Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас!
І запрошуєм ласкаво
На урок у 1 клас.

II.Повторення вивченого матеріалу. ( “Мікрофон” )
- З кого складається ваша сім’я ?
- У кого з вас є братик чи сестричка ?
- Як їх звати?
- Як ви ставитесь до тата, мами ?

III. Актуалізація опорних знань.
1.- Де і ким працює ваша мама? Тато?
- Чи знаєте ви, хто вони за професією?
- У чому важливість їхньої професії?
- А ким ви мрієте стати, коли виростите ?
2. А щоб розширити свої знання про світ професій ви маєте старанно вчитись. У цьому вам допоможуть ваші помічники - книги.
(Виставка художніх книг, читаю вірші про професії)
В саду працює садівник: дерева обгортає,
Кущам він форму придає, троянди поливає.
Створив він затишок в саду, охоче я туди іду.

Художник чудові картини малює,
В музеї милуююсь пейзажами я,
Там рідна природа, річки і долини,
Лани золоті, Україна моя!

3. Робота з прислів’ями. ( пояснення змісту )
Маленька бджілка, а й та працює.
Праця людину годує, а лінь марнує.

IV.Вивчення нового матеріалу.
Дидактична гра “ Чия це праця ?”
(Учитель показує дітям малюнки, на яких зображено різноманітні предмети)
Хто працює з цим предметом ?
Хто його виготовив ?
2.Бесіда.
Будь яка річ - це результат праці людей різних професій. Бережіть речі, необхідні для навчання, праці, чи відпочинку. Шануйте працю людей.
3.Продовження бесіди.
Нічого, діти, не з’являється у світі без труда. Усе, що нас оточує, від складних машин до простих іграшок, від великих будинків до маленьких гудзиків – це творіння людських рук.

Про славні руки золоті
Поведемо ми розмову
Ті руки звичні до землі,
Будують, вміють шити...
Ми часто бачим мозолі
На їх долонях, діти,
Всі вдячні золотим рукам,
Ми теж їх поважаємо.
Тож хочем вам розповісти
Усе про них, що знаємо.
Фізкультхвилинка
Наперед виходить Незнайко.

Незнайко - Друзі, привіт! А про що ви тут розмовляєте?
Вчитель - Добридень, Незнайку. Сьогодні у нас розмова про різні професії.
Незнайко - А що таке професія ?
Вчитель - Що, Незнайку, нічого ти не знаєш! Професія - це фах людини, назва того, чи іншого виду праці.
Незнайко - Так. Я теж хочу дізнатись про різні професії.
Вчитель - Ну то сідай зручніше і дивись.
Лікар - Оце так погода, ну і погода! Вітер збиває з ніг пішохода. Але пішохід із валізкою потертою. Вітру назустріч виходить уперто. Що йому холод, що йому вітер, якщо заболіло горло у Віті.
Вчитель - Як ви гадаєте, друзі, хто ця людина за фахом і в чому полягає її робота ?
Учні - Це - лікар, він лікує людей.
Незнайко - Я також знаю, хто такий лікар. У нього в казковому містечку живе також досвідчений лікар – Пілюлькін. Скільки разів він мені синці та гулі лікував. До речі, чи знаєте ви, які ліки у Пілюлькіна найулюбленіші.
Учні - Йод і касторка.
Учитель - Друзі, а якого казкового лікаря ви знаєте ?
Учні - Лікар Айболит. Він дуже добрий, любить всіх тварин і в будь яку мить готовий прийти їм на допомогу.
Лікар - На світі стільки лікарів
Турботливих, які готові
Без відпочинку працювати
Щоб усі були здорові.
Учитель - А зараз, Незнайку, спробуй відгадати назви інших професій. А якщо тобі буде важко, то ми допоможемо. Так, друзі ?
Учні - Так!
Будівельник - Цеглину за цеглиною кладу,
За поверхом зростає поверх,
Будинки і будиночки зведу,
Якщо цеглин багато буде поруч.
Незнайко - Ну , це будівельник!
Учитель - Правильно. Будівельник -також важлива професії, адже будівельники зводять школи, дитячі садки, житлові будинки, будинки дитячої творчості, фабрики, заводи, магазини.
Звучить музика. Виходить водій.
Водій - За кермом я цілий день,
Всі шляхи мені відкриті
Знаю безліч я пісень.
Відгадали, хто я, діти?
Незнайко - Це - водій.
Учитель - Молодець!
- Як ви вважаєте, друзі, чим важлива професія водія ?( водій перевозить людей і вантажі )
- Усім відомо, що водій має завжди бути уважним, адже він відповідає за життя своїх пасажирів.
- Як би змінилося наше життя , якби раптом зникла професія водія ?
(Люди не змогли б дістатися потрібного населеного пункту чи району міста, не отримували б пошту, у магазинах спорожніли б прилавки.)
Хлібороб - В пору літню, в час осінній
Навесні в гарячий час
Косять, жнуть вони і сіють,
Лан орють у котрий раз!
Хлібороб в пшеничнім полі
Нам вирощує врожай.
Колоски шумлять на волі,
Де початок їм, де край?
Учитель - Хто це, діти ?
Учні - Хлібороб. Він збирає урожай пшениці і жита на полях.
(Звучить музика)
Кухар - А їсте ви паляницю,
Калачі смачні їсте -
Не забудьте уклонитись
Хліборобові за те !
(Кухар кладе коровай з рушником на стіл)
Учитель - Друзі, подякуємо за хліб хліборобам і кухарям. Саме завдяки їхній сумлінній праці на нашому столі завжди духмяний хліб.
Гра - А тепер я пропоную розім’ятися і пограти у невеличку гру . Я буду називати слова, що означають їстівні або неїстівні речі.Якщо назву те, що можна їсти, плескайте в долоні, якщо назву те, що не можна - тупотіть ніжками. Хто помилиться сідає на своє місце.

Учень Стіл, за яким ти сидиш.
Ліжко, в якому ти спиш.
Зошит, підручник, машина,
Виделка, тарілка, локшина,
Гудзик, пальто, черевики -
Речі , до котрих ти звик,
Витвори рук золотих,
Тому і шануємо їх.

Учитель - Друзі, підкажіть, що це за руки золоті ?
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з підручником.

Учні розглядають малюнки, називають професії зображені на них, розповідають, яку користь приносить кожна з них, як треба ставитися до результатів праці людей різних професій.
Робота в зошиті.( робота в парах )
Люди яких професій зображені на малюнках ?
З’єднайте стрілочками професію людини з місцем її роботи.
Фізкультхвилинка

Підсумок уроку.
Гра “ Добери слівце”.
А зараз ви мені допоможете пригадати віршик.
Трактор водить .....( тракторист )
Електричку .... ( машиніст )
В шахті трудиться ... ( шахтар )
Пошту нам приніс .... ( поштар )
Цілий день нам шиє ... ( швець )
Хто все знає .... ? ( молодець )

Кросворд
Кравець, котрий шив цього капелюха, має багато друзів різних професій. І що цікаво - усі назви цих професій закінчуються літерою “р”.
От і спробуйте назвати друзів кравця, а я допоможу вам вписати у клітинки кросворда.

1.Хто готує для всіх їжу ? ( кухар )
2.Хто лікує хворих ? ( лікар )
3.Хто виконує ролі в театрі ? (актор)
4.Хто видає за рецептом ліки ? ( аптекар )
5.Хто видає в бібліотеці книги? ( бібліотекар )

- Про які професії ви дізналися з уроку ?
- Ким ви хочете стати ?

Катрич О.В., вчитель початкових класів НВО№ 31 м.Хмельницький

Категорія: Уроки | Додав: katrich_olga (29.02.2016) | Автор: Катрич Ольга Володимирівна E
Переглядів: 272 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!