Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Число 4. Цифра 4. Написання цифри 4. Чотирикутник. Відношення "довше", "коротше", "однакові"
Математика. 1 клас.

Тема. Число 4. Цифра 4. Утворення числа 4. Написання цифри 4. Чотирикутник. Відношення «довше», «коротше», «однакові».

Мета. Пояснити утворення числа 4 додаванням 1 до попереднього числа. Ознайомити із цифрою 4. Навчити писати цифру 4. Розглянути відношення: «довше», «коротше», «однакові». Повторити характерні особливості чотирикутника. Розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності учнів.
Обладнання: навчальні презентації, картки з предметними малюнками; картинки із зображенням 4 персонажів; смужки (кольорові) різної довжини; плакат з написанням цифри «4»; лінійка, простий олівець; підставка з 4 олівцями.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу.

1. Гра «Будь уважним».
Учитель показує картки з предметними малюнками, а учні піднімають картки з відповідними цифрами. На екран проектується слайд, на якому з’являються 4 м’ячі, потім 4 квітки, потім 4 пінгвіни, і 4 звірів (об’єкти вилітають на слайд по одному, можна з дітьми їх рахувати).
Слайд 1

Учитель називає число 4, а учні називають числа, з яких воно складається.
Слайд 2

Слайд 3

2. Гра «Назви казку».
— Як називається казка, з якої до нас завітали її чотири герої? У назвах і змісті яких казок зустрічається число 4?
Слайди 4-6



Звертається увага дітей на виставку книг, картин на дошці.
IІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
— Хто здогадався, що ми почнемо сьогодні вивчати?
— Ми дізнаємось, як позначають число 4. Потренуємося записувати цифрою число 4. Дізнаємось, як складається це число, у якій фігурі ховається число 4.
Слайд 7

— Пригадайте, як позначають число 4 на боці кубика з гри.
Слайд 8

ІV. Вивчення нового матеріалу

В учнів на партах кубики для гри, картки лото

— Порахуємо крапки. Скільки всього крапок? (4)
— А скільки крапок на кожній частині картки лото? Порахуємо.
— Скільки всього крапок на цій картці?
— Як одержали число 4?
— А це що за знаки? Що вони позначають?
1 2 3 4
— Хто зможе прочитати цифри?
— Розглянемо запис цифри. Учитель пояснює написання цифри.

Цифра 4 складається з трьох елементів: короткої прямої похилої лінії, короткої горизонтальної лінії та довгої прямої похилої лінії. Починаємо писати посередині верхньої сторони клітинки на горизонтальній лінії квадрата і ведемо вниз ліворуч коротку пряму похилу лінію нижче середини клітинки. Далі, не відриваючи руки, пишемо другий елемент – горизонтальну пряму лінію праворуч, не доводячи до правої вертикальної сторони. У верхньому правому куті квадрата ставимо крапку і ведемо вниз довгу пряму похилу лінію так, щоб вона перетнулась з другим елементом правої сторони клітинки і ведемо вниз до середини нижньої сторони клітинки.

Пишуть цифру в повітрі, у підручнику-зошиті під рахунок. Прописують рядки під рахунок.
Підсумок
- Про що нове дізналися? Чого вчилися?

Вправа «Олівці»
1). Завдання проектується на екран
Слайд 9

2). Попрацюємо з предметами. Скільки у підставці олівців?
— Який олівець довший — жовтий чи синій?
— Який олівець коротший — синій чи червоний?
— Перевіримо наші припущення. Учитель виймає олівці з підставки.
— Чи правильним було наше припущення?
— Як покласти олівці один до одного, щоб легко порівнювати, який довший, а який коротший? Об'єднайтесь у пари і порадьтесь. Готовність відповіді покажіть з'єднанням рук.

Учитель підносить «мікрофон» тим, хто від пари пояснює дії. Вислуховує всіх, не коментуючи відповіді.
— Правильна відповідь така. Початки олівців треба покласти на один рівень, тоді кінці олівців покажуть, який олівець довший, який коротший.
Пари, які відповіли правильно, піднімають руки, і клас їм аплодує.

Підсумок
1) На екран проектується слайд із малюнками для визначення довшої чи коротшої смужки та їх кольорів.
Слайд 10

2) Вироблення практичних навичок
— Про що дізналися?
У вас на партах лежить по три смужки. Самостійно порівняйте їх: яка з них коротша, яка довша, які однакові.
Перевірка індивідуальна, з поясненням, як робили порівняння.

Підсумок
— Чого вчилися?
— Коли, на вашу думку, ці знання можна використовувати?
— У країні математики не тільки порівнюють фігури, їх ще створюють. Цікаво, як це роблять?
— Створюють фігури з відрізаних частин прямої лінії. Такі відрізані частини прямої називають відрізками.
Слайд 11

Заглянемо до майстерні, де створюють відрізки.
— Хто зіграє роль прямої?
— Хто бажає грати роль Геометрії з ножицями?
— Ось це відрізок.
— А інші частини — відрізки? Чому?

Висновок
— Як упізнати відрізок?
Слайд 12

— А так виглядають накреслені відрізки. Скільки їх?
— Хто помітив, як позначили кінці відрізків?
— Чи можна, дивлячись на ці відрізки, сказати, який з них довший? коротший? Чому?
Підсумок
— Про що нове дізналися?
— Що вам сподобалось?

Фізкультхвилинка

V. Повторення із включенням нових знань
— У країні математики є фігура, у самій назві якої ховається число 4. Хто зрозумів, про яку фігуру йдеться? Ось так виглядає накреслений чотирикутник.
Слайд 13

Учитель пояснює, чому так називають цю фігуру, показує складові чотирикутника.
— А як будують чотирикутник у математичній майстерні? Потрібні чотири дівчинки на ролі вершин чотирикутника. Ви — «точки» сторін-відрізків. Між вами під лінійку побудуються сторони чотирикутника. (Дівчатка беруть до рук стрічки й натягують їх між собою — це сторони чотирикутника.)
Підсумок
— Про що дізналися?
— Змоделюйте чотирикутник з олівців.
— Що позначає олівець у моделі чотирикутника?
— Скільки сторін у чотирикутника? А вершин скільки? Де знаходяться вершини?
Слайд 14

— Де у довкіллі ми зустрічаємо форму чотирикутника?
— Чи бажаєте ви накреслити чотирикутник? Пояснення, як працювати з лінійкою при кресленні.
Робота з підручником-зошитом. Індивідуальна перевірка. Підсумок
— Чого вчилися? Чому так називається ця фігура?
— Про кути ми поговоримо у третьому класі, а поки по вернемось до числа 4, до його складу.
Слайди 15-18 (на 17 слайді спочатку на екрані 2 лисички, потім появляється ще дві)




VI. Повторення й закріплення вивченого
— Розгляньте запис у підручнику.
— Яку дію просять зробити?
— Як розумієте «додавання»?
— Які властивості додавання знаєте?

Розробка уроку вчителя СЗОШ І- ІІІ ступенів №8 м.Хмельницького
Атаманюк Наталії Василівни

Категорія: Уроки | Додав: Nat8 (02.12.2010) | Автор: Атаманюк Наталія Василівна E
Переглядів: 13028 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!