Рослини восени - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Рослини восени

Тема. Рослини восени
Мета: ознайомити учнів з осінніми змінами в житті рослин; вчити спостерігати за рослинами восени; розвивати спостережливість, увагу, мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи, вчити бачити красу природи восени.
Обладнання: відеосюжет «Чому опадає листя восени?» , ілюстрації листочків, плодів та дерев.

Хід уроку

I. Організаційний момент
Сіли, діти, всі рівненько.
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли,
Працювати почали.

II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування
– Як змінюється погода восени?
– З чим пов’язані ці зміни?
2. Вправа «Синоптик».
Хвилинка фенологічних спостережень
– Яка зараз пора року?
– Назвіть осінні місяці.
– Давайте з’ясуємо, яка сьогодні погода.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
– Сумна й прекрасна осінь! Такого розмаїття барв не має жодна пора року. Осіннє похолодання викликає зміну кольору листочків у рослин.
– Чи знаєте, які саме зміни відбуваються в житті рослин?
– Сьогодні ми дізнаємось про осінні явища в житті рослин, познайомимося з науковими фактами, чому такі зміни відбуваються.

IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь вчителя

– Зміна умов середовища – зниження або підвищення температури, скорочення або збільшення світлового дня зумовлює сезонні явища в житті рослин. Ранньої осені цвіте багато рослин. У соснових лісах земля вкривається суцільним килимом з квітучого вересу. Продовжується цвітіння деяких видів дзвоників. У вологій лісовій підстилці можна знайти різноманітні гриби – сироїжки, білі, маслюки, лисички. Біля пеньків – сімейства опеньок. На луках можна побачити квітучими різні види конюшини. На полях багато квітучих грициків. Восени вдається часом спостерігати повторне цвітіння дерев – каштана та плодових. Одним з найцікавіших осінніх явищ є листопад. Листя нерідко починає жовкнути задовго до настання осінніх днів. Окремі жовті листочки з’являються ще в середині літа у кленів ясенелистих, беріз, але листопад буває значно пізніше. Чому ж змінюють забарвлення листочки? Що спричиняє листопад?
- Зараз ви подивитеся відеосюжет, і спробуєте самостійно дати відповідь на ці запитання.
2. Перегляд відеосюжета «Чому опадає листя восени?»
- Чому листочки жовтіють?
- Що ж спричиняє листопад?
(Косе сонячне проміння менше нагріває поверхню ґрунту, а отже, воду, яка є в ґрунті. Вода, температура якої стає нижчою, ніж влітку, не може надійти через коріння до всієї рослини. Тоді дерево або кущ, захищаючись від надмірного випаровування через листя, починає поступово скидати його з себе).
3. Робота з підручником с.35-37
Робота в парах (прочитати текст, підготувати відповіді на питання).
– Які зміни у живій природі можна спостерігати восени?
– Коли починається найбільший листопад?
– Яке дерево раніше за інші дерева скидає листя?
– На якому дереві до глибокої осені зберігається листя?
– Листки яких дерев не опадають навіть узимку?
– Які дерева залишаються на зиму зеленими?
– Що відбувається з травами?
= Які трави залишаються зеленими і не бояться морозу?
4. Робота за малюнком у підручнику (с.37)
- З яких дерев ці листочки?
3. Фізкультхвилинка (Учні за вчителем промовляють слова, виконують рухи.)
Ми – листочки, ми – листочки,
Ми – осіннії листочки. (Діти кружляють.)
Ми на гілочках сиділи, (Діти присідають.)
Дмухнув вітер – полетіли. (Діти імітують політ.)
Ми літали, ми носились
І добряче натомились! (Діти стрибають.)
Як затихло враз навколо
– Ми присіли всі у коло. (Діти присідають.)
Раптом вітер знов дмухнув
І листочки швидко здув. (Діти імітують політ.)
Всі листочки полетіли
І на землю тихо сіли. (Діти сідають за парти.)
5. Поетична хвилинка
Декламування вірша К. Перелісної «Золота осінь» (с.37) раніше підготовленим учнем.
– Про які ознаки осені говориться у вірші?
6. Робота з прислів’ям
- Як ви розумієте прислів’я «Осінь на рябому коні їздить»?
Фізкультхвилинка для очей.
V. Закріплення та осмислення знань
1. Робота в зошитах (с. 13)

Завдання 1 – самостійно
– Які зміни відбуваються у житті рослин восени? Познач правильні відповіді.
•зміна забарвлення листя
•опадання листя
• пожовтіння і в’янення трав, цвітіння дерев і кущів
• дозрівання плодів
(Самоперевірка)
2. Робота в групах
Гра « З якого дерева листочки та плоди ?» (прикріпити листочки та плоди до дерев, з яких вони злетіли, впали)

VI. Підсумок уроку.
Рефлексія
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
– Що для вас на уроці було цікавим, новим? Розпочати свою відповідь пропоную так:
- Сьогодні я дізнався...
 Мені сподобалося...
 Найцікавіше мені було...

VII. Домашнє завдання с.37, виконати завдання, зібрати зразки листя різного забарвлення й дізнатися з яких вони дерев.

Категорія: Уроки | Додав: (30.10.2016) | Автор: Гаврилейченко Т.О. E
Переглядів: 209 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!