Повторення і закріплення вивченого (ппідсумковий урок букварного періоду) - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Повторення і закріплення вивченого (ппідсумковий урок букварного періоду)

Тема. Повторення і закріплення вивченого
Мета. Закріпити з учнями алфавітні назви букв, звукове значення вивчених букв, закріпити вміння читати слова і тексти з вивченими буквами; удосконалювати навички швидкого промовляння скоромовок; розвивати фонематичний слух, мовлення, спостережливість, фантазію, пізнавальні та творчі здібності учнів; виховувати любов до природи, почуття прекрасного, вміння вести себе в природі
Обладнання: казкова карта подорожі, ілюстрація Феї Знань, пташки, матеріал до дидактичних ігор «Знайди будинки для тварин» (предметні малюнки тварин, будинки – звукові схеми слів), «Із зайвих квітів – складів – слова » (декілька пар однакових малюнків квітів, 8 різних квітів із складами), «Кого чим частували», аудіозапис «Звернення Феї Знань», роздатковий матеріал (текст «Весна прийшла» з розмальовкою по темі, український алфавіт), роздруковані слова із скоромовок, «слова – блискавки », слова для дидактичної гри «Віднови речення», предметні малюнки для складання слова «Молодці»
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань
Форма уроку: урок – подорож, урок – казка

 

Хід уроку
 

І. Організація класу до роботи
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну казкову,
Що так нас чарує і збагачує мову.
Тож сядьте рівненько, будьте уважні,
Щоб працювати було вам не важко.
Будем працювать старанно,
Щоб почути наприкінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Постановка проблемного завдання. Повідомлення теми, мети уроку.
- Коли я йшла до школи, побачила пташку. Вона розповіла мені, що в чарівній країні живе Фея Знань. Вона хоче прийти до вас із сюрпризом але не може, бо сумнівається, чи дійсно ви вже вмієте:
- бути уважними;
- слухати вчителя;
- правильно відповідати на запитання;
- читати;
- складати звукові схеми; тощо
Вона ж Фея, тому все бачить і чує, і хоче побачити, чого ви навчились.
Покажемо, що ми вміємо?
А для цього вирушаємо в чарівну Країну Знань назустріч Феї. Нас чекає багато складних речей. (звертаю увагу на казкову карту подорожі)
- Готові до подорожі? Не боїтесь? Покажемо, що ми вміємо?

ІІІ. Артикуляційна гімнастика
Звукова зарядка.
Щоб вийти зі школи, треба пройти Дуже Балакучий коридор.
1. Вправи для дихання:
- Вітерець ( різної сили)
- 1,2,3 ( вдих через ніс, видих через рот на рахунок 3)
2. Вправи для губ і язика:
- «Усмішка»
Схожі ми на скрекотушок,
тягнемо губи до вушок.
- «Гойдалка»
Мов гойдалка язик гойдався
і гойдатись не боявся.
- «Лопатка»
Язичок наш, як лопатка -
Дуже рівний, дуже гладкий,
Такою лопаткою
копаю біля хатки я.
3. Промовляння скоромовок. (Написані перші слова скоромовок. Діти читають і продовжують напам’ять)

IV. Закріплення і повторення вивченого матеріалу
1. Повторення вивченого про звуки і букви. Бесіда. Ставок звуків і букв.

- Що таке алфавіт? (букви, розташовані в певному порядку)
- Скільки букв в українському алфавіті? (33)
- Який вірш про алфавітну сім’ю ви знаєте?
Букви - дружні ми сестрички,
Хоч і маємо різні звички,
Ми усі від А до Я
Алфавітова сім’я!
- А у нашій хатинці живе Алфавітова сім’я? (ні)
- Чому? ( тут букви розташовані не в певному порядку)
- Давайте разом прочитаємо алфавіт, правильно називаючи букви. А хто забуває, може поглядати на дошку.
- А які цікаві букви я зараз показую? Чим вони цікаві? (Я, Ю, Є, Ї, Щ, Ь, Й, Ч)
- А тепер свої оці знання покажіть на практиці!
Дидактична гра «Знайди будинки для тварин»
- Ми успішно подолали ставок звуків і букв.
2. Перед нами Дрімучий ліс складів
- Квіти із складами. На однакових квітах – однакові склади. Із зайвих (які по одному) - скласти слова. (Вийде: вед – мідь, дя – тел, біл – ка, ї – жак, жа – ба, за – єць)
- Що їм дамо їсти? ( малюнки ділимо на склади, якщо правильно - пригощаємо: ма-ли- на, морк-ва, го-ріх, ко-ма-хи, яб-лу-ко, ко-мар, ши – шка, ко - мар )
Фізкультхвилинка
Хто ж там утомився і наліво похилився?
Треба, мабуть, всім вставати, фізкультпаузу починати!
(Вчитель запитує, діти відповідають, роблячи відповідні рухи)
- Як живеш? - Ось так!
- Як пливеш? – Ось так!
- Як біжиш? – Ось так!
- Як стрибаєш? – Ось так!
- Вдаль дивишся? Ось так!
- Махаєш як услід? Ось так!
- А як шнурки зав’язуєш? Ось так!
- Перерві як радієш? Ось так!
- А як за партою сидиш? Ось так!
3. Потрапили на Велику Галявину слів
Дидактична гра «Швидкочитайко» («Слова-блискавки»). Якою темою об’єднані всі ці слова? (Весна). Бесіда про весну
4. Висока Гора речень
А)Дидактична гра «Віднови речення»
Слова спокійно жили в книжці,
В яку вдалось пролізти мишці.
Вона слова ці покусала,
Все хвостиком перемішала.
(Скласти речення, роз’єднавши слова).
- А хочете дізнатися продовження?
Розминка для очей, шиї, плечей
- Намалюй очима гору
- Затримай на вершку гори
- Подивись, пошукай сонечко на небі
- Покліпай, як йде дощик, дощ, злива…
- Чи бачимо Фею? ( головою – ні)
- Знаємо де вона? ( Плечима – ні)
- Рушаємо далі? (Так – головою)
Б) Робота над текстом. Учні отримують роздатковий матеріал (текст «Весна прийшла» з розмальовкою по темі). Словникова робота. Читання ланцюжком. Бесіда
Тест «Так, ні, не так». Вчитель говорить речення з тексту. Діти - так, або ні, не так

V. Підсумок уроку
1. З’явилась Фея (малюнок). Звернення до учнів (диктофон):
Дякую вам, маленькі мої друзі!
Ви довели мені, що недарма навчалися в першому класі. Багато знаєте, багато вивчили! Я із задоволенням спостерігала за вами і впевнилась, що Букварик став вам справжнім другом і помічником, але ви подорослішали, і вже можете отримати мій сюрприз – нового помічника у навчанні, товариша Букваря – Післябукваря. Бережіть його! Працюйте, старайтесь, а я буду навідуватись до вас дуже часто.
Чи було цікаво? Чи було вам лінь?
Хочеш буть розумним?
Заглядай в книжок глибінь!
Завтра вже ви іншу
Тему будете вивчати,
Та знання здобуті
Треба пам’ятати!
Отже, до нових зустрічей, справжні учні!
2.Бесіда
- Отже, закінчилась казка і щаслива в неї розв’язка
Фею дружно ми знайшли
І що знаємо багато - довели!
- Що вам найбільше сподобалось по дорозі до Феї?
- Чи задоволенні ви, що знаєте всі букви українського алфавіту? А для чого це було потрібно?
- Фея зробила ще один подарунок. Якісь малюнки…? Давайте попробуємо скласти слово з перших букв слів - малюнків
Вийшло: Молодці
- Якого знака не вистачає для того, щоб прочитати слово виразно? (!)
- Дякую вам за гарну роботу.

Категорія: Уроки | Додав: selena1230 (07.04.2014) | Автор: Попович Олена Леонідівна E
Переглядів: 915 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!