Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Прості задачі з буквеними даними. Розв’язування задачі двома способами
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Прості задачі з буквеними даними. Розв’язування задачі двома способами. Мета. Закріпити знання таблиці ділення на 9.Удосконалювати навички розв’язування рівнянь, закріплювати знання правил порядку дій, вміння розв’язувати задачі. Вправляти у засвоєнні вивчених випадків табличного множення і ділення, у складанні виразів з буквеними даними. Розвивати увагу,математичне мислення. Сприяти вихованню інтересу до математики. Обладнання. Книга Даніеля Дефо «Робінзон Крузо», таблиця очікування, насінинки, квіточки, зображення корабля, карта подорожі, завдання-рибки для диференційованої роботи, мікрофон. Хід навчального заняття I. Організаційний момент Стали, дітки, всі рівненько, Усміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. -Привітаємо ввічливо наших гостей. Доброго ранку! Всіх вас вітаємо! Доброго ранку! Щастя бажаємо! ІІ. Повідомлення теми і мети уроку - Діти,урок наш буде сьогодні незвичайний. Справа в тому, що ми з вирушаємо у плавання математичним океаном у гості до Робінзона Крузо. Перед вами карта математичного океану. А чи знаєте ви, хто такий Робінзон Крузо? - Робінзон Крузо – це моряк з англійського міста Йорка, який самотньо провів 28 років на безлюдному острові, куди його викинуто під час аварії корабля, на якому він плив. Про його пригоди написав у своїй книжці «Робінзон Крузо» Даніель Дефо. Демонстрація книги. - Подорож далека, цікава, тому беремо з собою дружніх, старанних і кмітливих дітей. Під час подорожі ми будемо вдосконалювати свої знання таблички множення і ділення, а також розв´язувати приклади, задачі двома способами та складанням буквеного виразу. Під час нашої мандрівки ми відвідаємо острови: Острів Рівнянь Острів Обчислень Острів Задач Острів Цікавої Математики Острів Безлюдний - Що ви очікуєте від нашого уроку? (відповіді дітей) ІІІ Активізація опорних знань 1. Каліграфічна хвилинка. - Попереду у нас багато пригод, які ми зафіксуємо у наших бортових журналах. Розгорніть їх і запишіть сьогоднішню дату. - Робінзон Крузо жив на безлюдному острові , як я вже говорила, 28 років 2 місяці. Якщо у місяцях, то це 338 місяців. Запишіть каліграфічно 338. Проаналізуйте дане число (десятковий склад, сусіди числа і т.д.) 2. Усна лічба - Далі нам треба визначити напрямок руху корабля в океані, тобто його курс. Цим на кораблі займається штурман. Перевіримо, чи можете ви бути штурманом корабля? В цьому нам допоможе комп´ютер. (комп´ютерна програма) 3. Математичний диктант – Число 6 збільшити на різницю чисел 42 і 39; – Суму чисел 27 і 8 зменшити в 7 раз; – Частку чисел 42 і 7 збільшити в 9 раз; – Третину від 21 зменшити на 2; – Число 45 зменшити в 5 разів і результат зменшити на 3; – Ділене – 32, дільник – різниця чисел 53 і 49. Знайдіть частку Демонструється карта подорожі, прикріплюю стрілочку. 4 Гра «Ти мені, а я тобі» (робота в парах) Діти один одному дають приклади на ділення і множення 9. IV. Розвиток математичних знань учнів 1. Робота над рівняннями. -А ось і перша зупинка – острів Рівнянь. Жителі острова хочуть дізнатися, чи вмієте ви розв´язувати рівняння. Х:5=6 18:Х=2 Х*6=54 Додатково : Х-24=50 42-Х=16 2.Розв´язування виразів - Перед вами острів Обчислень. Наш корабель захопили пірати. Поки не спіймаємо їм риби, вони нас не відпустять. Діти отримують рибки різних кольорів, що відповідають різним рівням. Середній рівень 9*9= 2*8= 27:3 9*3 45:9 36:9 Достатній рівень 27+8*5 60-63:7 49:7-21:7 24+18:2 30+12:6 56:7*35:7 Високий рівень 9*7-35:7 7*8-27:3 (49-35):7 74-(12-6)*9 56-(14-5)*4 (56-28):4 Самоперевірка ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Діти, так як у нас сьогодні урок математики не зовсім схожий на інші, то і відпочивати ми теж будемо у незвичний спосіб. Зараз ми писатимем цифри. Один – пишемо носом, Два – напишіть підборіддям, Три - правим плечем, Чотири – лівим плечем, П´ять – правим ліктем, Шість – лівим ліктем, Сім –правим коліном, Вісім – лівим коліном, Дев´ять – правою ногою, А десять – «хвостиком» 3 Робота над задачами. - Увага! Ми наближаємося до острова Задачного. Розпочнемо з розминки! а)Задачі-хитринки. 1. Уявіть, що ви – капітан. На свій корабель ви навантажили 15 мішків цукру, 25 мішків борошна, 40 мішків яблук…Скільки років капітану? 2. Кінь і ослик везли вантаж. Кінь – пуд солі, а ослик – пуд вати. Жарко. Зайшли в річку. Напились водички, покупались. Кому стало важче везти вантаж і чому? 3. Скільки очей у морського їжака, якщо у нього їх на 3 більше, ніж у звичайного? б)Робота з підручником № 335 Розв´язування задачі двома способами №336 Було 36н. і 27 н. Вклеїв - ? с. по9 н. Дивлячись на структурні записи виразів, учні складають план розв´язання задачі різними способами, підставляючи числа, і знаходять відповіді. Коли діти переконуються, що відповіді однакові,пояснюю, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число. Можна спочатку знайти цю суму, а потім поділити її на число, а можна на це число поділити кожен доданок і потім знайти суму. Розв´язування задачі з буквеними даними № 435 в) Складання задач за малюнком і коротким записом. (комп´ютер) VІ На острові Цікавої математики (Робота в групах) 1.Знайди правильний розв´язок задачі (завдання на картках) Знайди правильний розв´язок задач. Доведіть свій вибір. 1. У ларьок привезли 5 ящиків помідорів по 8 кг у кожному і 4 ящики огірків по 7 кг у кожному. На скільки більше привезли помідорів, ніж огірків? а) 8*5-7 б) 8*5*4 в) 8*5+7*4 г) 8*5-7*4 2. Маса капусти 3кг, а маса гарбуза – у 5 разів більша. На скільки кілограмів капуста легша за гарбуза? а) 3+5 б) 3*5-3 в) 3*5 г) 5-3 Склади 2 трикутники із 5 паличок. VІІ Підведення підсумків уроку
-А ось і Безлюдний острів. Нас зустрічає Робінзон Крузо. І дякує вам за роботу на уроці. Як ви вже зрозуміли, наша подорож завершується. -У кого справдилися очікування? -На яких островах ми побували? -Яке завдання було найлегшим? -А найважчим? -Яке завдання було найцікавішим? -Чи сподобалась вам подорож? -Нехай цей урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій. Вчитель Рабинюк Катерина Дмитрівна Уманський НВК –педагогічний ліцей | |
Переглядів: 1702 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |