Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Прості задачі з буквеними даними. Розв’язування задачі двома способами - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Прості задачі з буквеними даними. Розв’язування задачі двома способами
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Прості задачі з буквеними даними. Розв’язування задачі двома способами.
Мета. Закріпити знання таблиці ділення на 9.Удосконалювати навички розв’язування рівнянь, закріплювати знання правил порядку дій, вміння розв’язувати задачі. Вправляти у засвоєнні вивчених випадків табличного множення і ділення, у складанні виразів з буквеними даними. Розвивати увагу,математичне мислення. Сприяти вихованню інтересу до математики.
Обладнання. Книга Даніеля Дефо «Робінзон Крузо», таблиця очікування, насінинки, квіточки, зображення корабля, карта подорожі, завдання-рибки для диференційованої роботи, мікрофон.

Хід навчального заняття

I. Організаційний момент
Стали, дітки, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
-Привітаємо ввічливо наших гостей.
Доброго ранку!
Всіх вас вітаємо!
Доброго ранку!
Щастя бажаємо!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Діти,урок наш буде сьогодні незвичайний. Справа в тому, що ми з вирушаємо у плавання математичним океаном у гості до Робінзона Крузо. Перед вами карта математичного океану. А чи знаєте ви, хто такий Робінзон Крузо?
- Робінзон Крузо – це моряк з англійського міста Йорка, який самотньо провів 28 років на безлюдному острові, куди його викинуто під час аварії корабля, на якому він плив. Про його пригоди написав у своїй книжці «Робінзон Крузо» Даніель Дефо.
Демонстрація книги.
- Подорож далека, цікава, тому беремо з собою дружніх, старанних і кмітливих дітей. Під час подорожі ми будемо вдосконалювати свої знання таблички множення і ділення, а також розв´язувати приклади, задачі двома способами та складанням буквеного виразу.
Під час нашої мандрівки ми відвідаємо острови:
Острів Рівнянь
Острів Обчислень
Острів Задач
Острів Цікавої Математики
Острів Безлюдний
- Що ви очікуєте від нашого уроку?
(відповіді дітей)

ІІІ Активізація опорних знань
1. Каліграфічна хвилинка.

- Попереду у нас багато пригод, які ми зафіксуємо у наших бортових журналах. Розгорніть їх і запишіть сьогоднішню дату.
- Робінзон Крузо жив на безлюдному острові , як я вже говорила, 28 років
2 місяці. Якщо у місяцях, то це 338 місяців.
Запишіть каліграфічно 338.
Проаналізуйте дане число (десятковий склад, сусіди числа і т.д.)
2. Усна лічба
- Далі нам треба визначити напрямок руху корабля в океані, тобто його курс. Цим на кораблі займається штурман. Перевіримо, чи можете ви бути штурманом корабля? В цьому нам допоможе комп´ютер.
(комп´ютерна програма)
3. Математичний диктант
– Число 6 збільшити на різницю чисел 42 і 39;
– Суму чисел 27 і 8 зменшити в 7 раз;
– Частку чисел 42 і 7 збільшити в 9 раз;
– Третину від 21 зменшити на 2;
– Число 45 зменшити в 5 разів і результат зменшити на 3;
– Ділене – 32, дільник – різниця чисел 53 і 49. Знайдіть частку
Демонструється карта подорожі, прикріплюю стрілочку.

4 Гра «Ти мені, а я тобі» (робота в парах)
Діти один одному дають приклади на ділення і множення 9.

IV. Розвиток математичних знань учнів
1. Робота над рівняннями.

-А ось і перша зупинка – острів Рівнянь. Жителі острова хочуть дізнатися, чи вмієте ви розв´язувати рівняння.
Х:5=6 18:Х=2 Х*6=54
Додатково : Х-24=50 42-Х=16
2.Розв´язування виразів
- Перед вами острів Обчислень.
Наш корабель захопили пірати. Поки не спіймаємо їм риби, вони нас не відпустять.
Діти отримують рибки різних кольорів, що відповідають різним рівням.
Середній рівень
9*9= 2*8= 27:3
9*3 45:9 36:9
Достатній рівень
27+8*5 60-63:7
49:7-21:7 24+18:2
30+12:6 56:7*35:7
Високий рівень
9*7-35:7 7*8-27:3
(49-35):7 74-(12-6)*9
56-(14-5)*4 (56-28):4
Самоперевірка

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Діти, так як у нас сьогодні урок математики не зовсім схожий на інші, то і відпочивати ми теж будемо у незвичний спосіб.
Зараз ми писатимем цифри.
Один – пишемо носом,
Два – напишіть підборіддям,
Три - правим плечем,
Чотири – лівим плечем,
П´ять – правим ліктем,
Шість – лівим ліктем,
Сім –правим коліном,
Вісім – лівим коліном,
Дев´ять – правою ногою,
А десять – «хвостиком»

3 Робота над задачами.
- Увага! Ми наближаємося до острова Задачного.
Розпочнемо з розминки!
а)Задачі-хитринки.
1. Уявіть, що ви – капітан. На свій корабель ви навантажили 15 мішків цукру, 25 мішків борошна, 40 мішків яблук…Скільки років капітану?
2. Кінь і ослик везли вантаж. Кінь – пуд солі, а ослик – пуд вати. Жарко. Зайшли в річку. Напились водички, покупались. Кому стало важче везти вантаж і чому?
3. Скільки очей у морського їжака, якщо у нього їх на 3 більше, ніж у звичайного?
б)Робота з підручником
№ 335
Розв´язування задачі двома способами №336
Було 36н. і 27 н.
Вклеїв - ? с. по9 н.
Дивлячись на структурні записи виразів, учні складають план розв´язання задачі різними способами, підставляючи числа, і знаходять відповіді. Коли діти переконуються, що відповіді однакові,пояснюю, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число.
Можна спочатку знайти цю суму, а потім поділити її на число, а можна на це число поділити кожен доданок і потім знайти суму.
Розв´язування задачі з буквеними даними № 435

в) Складання задач за малюнком і коротким записом.
(комп´ютер)

VІ На острові Цікавої математики (Робота в групах)
1.Знайди правильний розв´язок задачі (завдання на картках)

Знайди правильний розв´язок задач. Доведіть свій вибір.
1. У ларьок привезли 5 ящиків помідорів по 8 кг у кожному і 4 ящики огірків по 7 кг у кожному. На скільки більше привезли помідорів, ніж огірків?
а) 8*5-7
б) 8*5*4
в) 8*5+7*4
г) 8*5-7*4
2. Маса капусти 3кг, а маса гарбуза – у 5 разів більша. На скільки кілограмів капуста легша за гарбуза?

а) 3+5
б) 3*5-3
в) 3*5
г) 5-3
Склади 2 трикутники із 5 паличок.

VІІ Підведення підсумків уроку
-А ось і Безлюдний острів. Нас зустрічає Робінзон Крузо. І дякує вам за роботу на уроці. Як ви вже зрозуміли, наша подорож завершується.
-У кого справдилися очікування?
-На яких островах ми побували?
-Яке завдання було найлегшим?
-А найважчим?
-Яке завдання було найцікавішим?
-Чи сподобалась вам подорож?
-Нехай цей урок залишить у вас міцні знання і гарний настрій.

Вчитель Рабинюк Катерина Дмитрівна

Уманський НВК –педагогічний ліцей

Категорія: Уроки | Додав: (02.03.2014) | Автор: Рабинюк Катерина Дмитрівна
Переглядів: 953 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!