Ірен Роздобудько "Я зніматимусь в кіно". "Підкидьок" - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Ірен Роздобудько "Я зніматимусь в кіно". "Підкидьок"

Тема: Урок позакласного читання. Ірен Роздобудько «Я зніматимусь в кіно», «Підкидьок». Переказ прочитаного. (Слайд 1)
Мета: Ознайомити учнів із сучасною письменницею; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору та переказувати текст; формувати навички правильного, виразного читання. Розвивати та поповнювати словниковий запас учнів.
Формувати ключові компетентності:
- спілкування державною мовою - вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; усвідомлювати роль ефективного спілкування;
- уміння вчитися – визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання; потреба навчатися впродовж життя та значення книги в навчанні;
- соціальні і громадські компетентності – уміння працювати в парах, групах на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, допомогти усвідомити значення сім’ї для виховання і формування людської особистості;
- підприємливість – уміння знаходити нові ідеї та втілювати їх у життя з метою здійснення мрії про майбутню професію;
- загальнокультурна грамотність – формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, почуття за допомогою слова;
- здоров’язбережувальна – здатність і бажання дотримуватись здорового способу життя.
Обладнання: портрет Ірен Роздобудько, виставка книжок автора, ілюстрації до творів – Олесі Магеровської, мультимедійна презентація, власні твори учнів.

                                                                                           Хід уроку

І. Організаційна частина (Слайд 2)
- Доброго дня – для всіх побажання,
От і настала пора для читання.
Адже, як говорить народне прислів’я –
Хто багато читає, той багато знає;
Хто швидко читає, той багато зробити встигає.

ІІ. Вступна бесіда. (Слайд 3)
- Діти, про те, що у нас сьогодні урок позакласного читання, ви знали заздалегідь. Впевнена, що всі добре підготувалися, прислухалися до моїх порад і рекомендацій щодо підготовки до уроку. Хочу його розпочати такими віршованими рядками:

Мій друже й супутнику, книго моя,
Завжди на дозвіллі, де ти, там і я.
Ми добре з тобою проводимо час.
Чудова розмова триває у нас.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

- Я тримаю у руках книгу – «Хрестоматію сучасної дитячої літератури», куди ввійшли вірші, пісні, казки, оповідання письменників, поетів казкарів нашого часу. На цьому уроці ми познайомимось із сучасною українською письменницею, поетесою, сценаристкою, журналісткою Ірен Роздобудько, оповідання якої ви читали саме в цій книжці. Сьогодні ми будемо вчитися працювати в групах, переказувати тексти, виконувати завдання для розвитку мовлення, пам’яті, мислення.
- Групи до роботи готові? (Всезнайки. Читайлики. Пізнайки.)

1.Ознайомлення з біографією Ірен Роздобудько. (Слайд 4)


Ірен Роздобудько - письменниця, поетеса, сценаристка, журналістка. Народилася 3 листопада 1962 року у Донецьку. Закінчила факультет журналістики Київського державного університету ім. Т. Шевченка. Працювала у Донецькому відділку ТАРС-РАТАУ телеграфісткою, у багатотиражці Донецького металургійного заводу, журналістом та диктором радіогазети. З 1998 року живе в Києві. Працювала в газеті «Родослав», у журналі «Сучасніть», оглядачем на першому й третьому каналах Національної радіокомпанії, оглядачем у газеті «Всеукраїнські відомості», заступником головного редактора в журналі «Наталі», головним редактором у журналі «Караван історій. Україна» та журналістом у журналі «Академія».

2.Зачитування висловлювань письменниці. (Слайд 5)
- Ось як говорить про себе автор
Фантазувати й розповідати вголос різні історії я почала ще в дитячому садку, коли не вміла писати. А записувати —у шість років. Коли вперше в цьому ж віці випадково потрапила до бібліотеки, була вражена полицями з книжками, здивована тим, що ці книжки написали люди, і вирішила, що моя книжка теж колись стоятиме на такій полиці. Але про те, що книги пишуть «письменники», я тоді ще не знала..

3. Робота з виставкою книжок (Слайд 6)
«Все, що я хотіла сьогодні», «Ґудзик», «Дванадцять», «Одного разу», «Якби», «Амулет Паскаля», «Смертельно небезпечний круїз», «Пригоди на острові Клаварен», «Пригоди на невідомому острові», «Арсен», «Зів’ялі квіти викидають».

V. Читання та обговорення оповідання «Я зніматимуся в кіно».
1. Словникова робота. (Слайд 7)
– Ви всі прочитали оповідання Ірен Роздобудько «Я зніматимусь в кіно» та «Підкидьок», а група учнів «Читайлики» підготували пояснення значення деяких слів, що зустрічаються у творах.

Вахтерка – чергова людина в установі, у даному творі – чергова в театрі;
Режисери - творчі працівники видовищних видів мистецтва: театру, кінематографа, телебачення, цирку, естради;
Люстерко – дзеркальце;
Флюгери - прилади для визначення напрямку і швидкості вітру, один з давніх винаходів людства;
Сценарист - автор сценарію фільмів (у тому числі мультиплікаційних) чи телепередач (сюжетів або програм).

2.Бесіда за змістом твору «Я зніматимуся в кіно».
- Про що мріяла дівчинка?
- Які ролі вона хотіла зіграти?
- Чи зустріла дівчинка на вулиці режисера?

3.Вибіркове читання.
- Як дівчинка готувалась до зустрічі з режисером?
- Які події, описані в оповіданні, викликали у вас усмішку?
- Як ви думаєте, чи відмовилась дівчинка від своєї мрії?

4.Хвилинка міркування.
- Поміркуйте, що треба для того, щоб зніматися у кіно?
- Яких акторів українського кіно ви знаєте?
- Група «Пізнайки»підготувала відомості про українських акторів. (Слайд 8, 9, 10, 11)

Ольга Сумська
Українська театральна та кіноактриса, телеведуча, жінка незрівнянної вроди.
Є Народною артисткою України та лауреатом Національної премії України ім. Шевченка, яку отримала 1996 р.
Візитівкою акторки став телесеріал "Роксолана", в якому вона зіграла головну роль. Також Ольга знялася в таких стрічках, як "Голос трави", "Пастка", "Тигролови" та ін.

Ірма Вітовська
Акторка Ірма Вітовська стала відомою завдяки ситкому "Леся + Рома". Також вона бере участь у багатьох інших телепроектах та кінозйомках. Нещодавно знялася у фільмі для дітей "Казка старого мельника". Крім усього цього, вона є і театральною актрисою - грає в Молодому театрі (м. Київ). А ще ця гарна, талановита, розумна й добра жінка допомагає хворим дітям, а з початком військових дій на території нашої держави - бійцям АТО.

Руслана Писанка
Дуже колоритна українська актриса і телеведуча. Лауреат Державної премії України ім. Довженка, має орден Святого Володимира. Фільми за її участю: "Москаль-чарівник", "Вогнем і мечем", "Чорна Рада".

Остап Ступка
Народний артист України. Син видатного Богдана Ступки. Знявся у таких фільмах, як "Молитва за гетьмана Мазепу", "Богдан-Зиновій Хмельницький", "Тарас Бульба", "Ми з майбутнього-2".

VІ. Хвилинка відпочинку. (Слайд 12)

Хто ж там, хто вже так втомився,
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати (вийти із-за парт)
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить, (очі закриті долонями)
Навіть вітер не шумить. (присісти)
Рано-вранці сонце встало, (розплющити очі,
Всіх промінням привітало. встати,
підняти голови,
піднятися на носки,
руки підвести угору,
розвести в сто¬рони,
підвести угору,
помахати)
Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібні зронила. (закрити обличчя руками)
Ми ті слізки пошукаємо,
У травичці позбираємо. (присідання)

VІІ. Читання та обговорення оповідання «Підкидьок».
1. Читання оповідання комбінованим способом.


а) читання вчителем до слів «І, нарешті трапилось….»
- Яка мрія була в дівчинки?
- Підберіть із цього уривка слово – синонім до слова «немовля».
- Який фільм викликав жалість у дівчинки?
б) читання учнями мовчки до кінця тексту.
- Дочитайте оповідання до кінця і підготуйтесь переказати від третьої особи.

2. Переказ оповідання «Підкидьок».
- Які слова сказала мама дівчинці? Зачитайте.
- Як ви їх розумієте?

3. Хвилинка міркування.
- Як ви думаєте, якою була дівчинка – доброю чи злою?
- У кого є менші братики чи сестрички? Як ви ставитесь до них?

4.Слово вчителя.
- І у наші часи є багато діток, які позбавлені батьківського піклування. Вони проживають у дитячих будинках, будинках маляти… А деякі з них живуть у чужих сім’ях, які про них піклуються. І у нашому класі є така дитина – Катя Сєрікова, яку вилучили із сім’ї і віддали в іншу, через те, що батьки не справлялись зі своїми обов’язками. А ще є безпритульні діти, які живуть на вулиці, самі собі добувають їжу, їм дуже не легко, але таке явище є у нашому суспільстві… Я дуже хочу, щоб ми із вами ніколи цього не бачили.

VІІІ. Підсумок. Вербальне оцінювання учнів. (Слайд 13)
- Твори якої письменниці ви читали та обговорювали на уроці?
- Що об’єднує ці два твори? (Мрії дівчинки. Твори легко читаються)
- Який настрій викликали ці два твори? (Позитивний. Треба мріяти і мрії обов’язково збудуться)
- Якщо вас зацікавили твори Ірен Роздобудько, то знайдіть їх у бібліотеці, Інтернеті та прочитайте.

ІХ. Хвилина творчості.
- Ірен Роздобудько – це сучасна письменниця, а серед нас теж є учні, які вже є учасниками різних творчих конкурсів.
- У кінці жовтня буде проводитись щорічний районний конкурс для обдарованої
учнівської молоді « Літературний жовтень – 2017» і наш клас теж не залишився осторонь. Ви готували вірші, оповідання, казки. Можливо і серед вас хтось мріє стати поетом, письменником чи казкарем. Тож нехай ваша мрія збудеться. А ми послухаємо ваші твори.

Категорія: Уроки | Додав: Ulia1978 (23.10.2017)
Переглядів: 124 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!