Складання казки «Подорож дощової Крапельки» - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання казки «Подорож дощової Крапельки»

Тема. Складання казки «Подорож дощової Крапельки»
Мета. Розвивати творчу уяву дітей, фантазію; збагачувати мовний запас учнів; вчити робити висновки на основі власних спостережень, висловлювати точно свої думки; використовувати в своїх висловлюваннях образні слова, вислови; виховувати любов до природи, бажання працювати творчо, з натхненням.
Обладнання. Записи на дошці,виставка малюнків; виставка книг(збірки казок); зразки каліграфічного написання букв і з’єднань.

Вчитель Талах О.П.

                                                                                   Хід уроку

1. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, сьогодні на урок ми запросили чарівницю-казку. З нетерпінням чекали зустрічі з нею. Правда ж? Ви знаєте, мої любі друзі, що казка своєю чарівною паличкою може творити різні дива. А її помічниками сьогодні будете ви, діти.

2.Актуалізація знань учнів
- Казка...А який художній твір називається казкою?
Казка-це художній твір, в якому говориться про казкові, фантастичні події. Хто з вас не любить казку? Мабуть, немає таких. Ви захоплюєтесь пригодами Незнайка і його друзів, стараєтесь бути сильними, як Котигорошко, шукаєте зустрічі з чарівником, мрієте знайти чарівну паличку... А деколи трапляються такі пригоди з вами, ну, чистісінько, як в казці! Щоб я дійсно переконалась, що ви любите читати казки і багато знаєте казок, проведемо вікторину «З якої це казки?» (показ ілюстрацій і зачитую уривки із казок)
- Діти, а хто складає казки?
- Так, багато казок склав народ. Казки складають і письменники. Ось в нас на виставці і збірки казок «Українські народні казки», «Російські народні казки», «Казки народів світу», І. Франко «Фарбований лис», «Три міхи хитрощів». У вільний час можете прочитати.

3.Повідомлення теми та завдань уроку
-Сьогодні на уроці ми, діти, теж будемо письменниками, які створять і грамотно запишуть свою казку. Кращі ваші казки будуть надруковані у наших класних збірниках. їх зможуть прочитати учні інших класів.

4.Каліграфічна хвилинка
А тепер відкрийте зошит на домашнім завданні, каліграфії хвилинку розпочнем писати ми.
-Діти, сьогодні чарівник, який живе на Алфавітній вулиці, розказав мені цікаву казку-загадку. Я прошу вашої допомоги відгадати її, назвати літеру з Алфавітної вулиці. Ця літера вважає себе негарною: рот у неї широкий, перекошений. Але інші букви цього не помічають. Зі своїми сусідами-буквами вона живе дуже мирно. Ніколи не стає першою у словах, не штовхається, а спокійно підходить до букв, що позначають потрібна її допомога. І всі літери поважають її за це. Про яку літеру говорить чарівник? Приголосні звуки, з'являється завжди вчасно там, де де потрібна її допомога. І всі літери поважають її за це. Про яку літеру говорить чарівник?
- Про літеру и. Який звук вона позначає? Скільки голосних звуків є українській мові? Назвіть. Назвіть елементи написання букви и (паличка з нахилом із заокругленням внизу вправо).Запис з'єднань: и ил и мли ми мили.

5. Підготовча робота до написання казки
- Тепер, діти, пора нам зустрітися з чарівником, який допоможе перетворити вас на маленькі дощові крапельки. А цим чарівником буду я. Ми створимо і запишемо казку «Подорож Дощової крапельки». Готуючись до уроку, ви намалювали малюнки, в яких показали з ким дружить дощова крапелька, де вона живе, народжується, (виставка малюнків).
- Ще ви збирали різні дивинки у торбинку. (Торбинка висіла в класній кімнаті цілий тиждень, сюди діти вкидали аркуші паперу із записаними реченнями, цікавими словосполученнями. їх дістануть учні, які затруднятимуться в написанні казки).
- Малюнки і «дивинки» із торбинки допоможуть вам. Мені вони дуже сподобались. В деяких я побачила дійсно цікаві історії із життя дощових крапельок. Дощик теплий, рясний приносить велику користь рослинам, тваринам, всій природі. Пригадайте, а які народні пісні-заклички про дощик склав народ?
- Діти, пригадайте і скажіть, де народжується дощова крапелька? (у воді, в океані, на хто з вас любить дощик літній, теплий? Яку пісеньку співають дощові крапельки?
А, може, хто любить осінній дощ, холодний? А цей дощ яку пісню співає?
Діти, хто з вас любить дощик літній, теплий? Яку пісеньку співають дощові крапельки?
А, може, хто любить осінній дощ, холодний? А цей дощ яку пісню співає?
- Діти, пригадайте і скажіть, де народжується дощова крапелька? (у воді, в океані, на поверхні струмка чи річки і парою піднялися до своєї матінки Хмари)
- Де живуть дощові крапельки? (на небі, у воді, в кришталевому будиночку, біля веселки) -Хто батьки і друзі цих краплинок-веселинок?
- батько Грім-Громило;-мати-Блискавка;тітонька Хмара, дядько Туман, подружки-краплинки-веселинки, другВітер-Вітрисько -Яку пісеньку співають краплинки, падаючи на землю? (роздаю маленькі вирізані із фольги дощові крапельки) -кап-кап; дзвінку, веселу, чисту, чарівну, казкову...
- З ким зустрічаються крапельки? (зустрічають знайомих краплинок в річці, у струмку; зустрічаютьсяз кущиком калини; привітаються із суничкою, зайчиком...
Мені сподобались ваші відповіді. Я відчула, що ви дійсно перетворились на дощових краплинок і з вами можуть трапитись різні казкові пригоди. Можливо і такі, ось послухайте.

Високо в небі у кришталевому будиночку живуть крапельки-веселинки. Коли їм захочеться погратись, вони падають на землю. Витанцьовують хто як уміє. Інколи їм підіграє Грім-Громило і Блискавка-Блискотушка. Коли стомляться, то лягають на землю і сплять, доки їх сонечко не розбудить.
Йшов рясний дощ. Краплинки радісно кружляли у танку. Раділи, співали пісню дощову. Сіла одна крапелька на листок калини. Заіскрилась, запишалась. Та раптом побачила маленьку тендітну Липку з прив'ялим листям. Шкода стало краплинці Липки і вона покликала на допомогу своїх подружок-краплинок. Вони всі дружно напоїли Липку цілющою водою.
Вдячна Липка стиха зашелестіла зеленими листочками.
-Сподобались вам такі пригоди? Пригадайте, діти, і веселого мандрівника Капітошку із мультфільму. Він весело мандрував перестрибуючи з листочка на листочок, наспівуючи пісеньку, (включаю запис пісні із м-ма «Капітошка»)
- Я бачу як у вас покращився настрій. Ви, мабуть, вже з нетерпінням чекаєте на хвилинку творчості, щоб розказати свою історію, свою казку. Бажаю вам натхнення, фантазії. Вирушайте в свою казкову подорож. Щоб купити квиток на цю подорож, скажіть з яких частин складається текст?
До тексту треба підібрати заголовок. Слова записуйте грамотно, речення складайте вміло; не забувайте, що ви складаєте казку, а в казці оживають різні предмети і назви їх ми пишемо з великої букви. Кому потрібна допомога -до «дивинок» із торбинки, або беріть початок казки.(заготовлені окремим учням початок казки, слова, словосполучення)

6.Самостійна творча робота
Бажаю всім успіху, творчої роботи! (хто закінчить малює ілюстрацію до казки)

7.Підсумок уроку
- Зачитування учнями своїх робіт
- Аналіз окремих робіт
Чому ця казка сподобалась тобі? Що фантастичного, казкового у цьому творі? Що допомогло тобі у створенні цієї казки? Яке речення найбільше вдало складене? Чи є складові частини тексту у цій казці? Чи вдало дібраний заголовок? Хто працював із задоволенням?

Категорія: Уроки | Додав: olgatalakh75 (02.03.2016) | Автор: Талах О.П.
Переглядів: 539 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!