Дружна родина - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Дружна родина

Тема: Дружна родина.
Мета: Ознайомити дітей з поняттям «рід», «родина», «сім’я»; пояснити, що сім’я – це осередок збереження і зміцнення здоров’я, розширити уявлення учнів про стосунки між членами родини; про обов’язки у сім’ї, формувати вміння піклуватися один про одного, спонукати до вироблення навичок самообслуговування; навчати звертатися по допомогу членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до старших та почуття гордості за свій рід.
Обладнання: демонстраційні таблиці, ілюстрації до теми, індивідуальні картки, фотографії членів родини, презентація.

                                                                                              Хід уроку

І. Вступ.
1.Організація класу.
Ось дзвінок пролунав,
На урок нас всіх зібрав.
Дітки, в нас гостей багато
Тож давайте їх вітати.
2. Привітання учнів.
Добрий день Вам, добрі люди!
Хай Вам щастя й доля буде!
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
В добрий день і в добрий час
Завітали ви до нас.
Всіх гостей вітаємо.
Подивіться, що ми знаємо!
Учитель: Хто повинен першим сісти?
Хлопці: Краса!
Дівчата: А потім – сила
Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-діалог. Нехай він принесе нам радість від нашого спілкування.
3. Реклама уроку.
Учитель: Давайте зробимо рекламу нашого уроку.
Урок буде…
Відповіді учнів: цікавим, творчим, науковим, розвивальним.
Учитель: Що ми візьмемо з собою на урок?
Учні: старанність, охайність, увагу, спритність, активність.
4. Вибір наглядачів (дітей) за тренінгом: - Це «Секундомер», «Буркун», «Оптиміст».
5. Очікування.
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього спілкування?
- Позначте ваш настрій в «Аркуші здоров’я».
6. Повторення правил роботи в групах:
- Говорити по черзі.
- Не перебивати того, хто говорить.
- Критикувати ідеї, а не особу, яка висловила.
- Дотримуватися правила «піднятої руки».
- Поважати всі висловлені думки.
- Заохочувати всіх однокласників до роботи.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Учитель: На попередньому уроці ми говорили про дружній клас. Добре, коли в класі доброзичливі, щирі стосунки, учні не сваряться, не ображають одне одного, а поважають.
- Як називається такий клас?
- Девіз дружного класу «Один за всіх і всі за одного».

ІІІ. Мотивація учнів до сприймання нового матеріалу.
Учитель: У мене в руках чарівна скринька. У ній найцінніший скарб планети Земля. Зараз кожен із вас зазирне і скаже, кого ви побачили на дні скриньки (на дні скриньки лежить дзеркало).
Учитель: То кого ви побачили на дні скриньки?
- Ви побачили кожен себе. Отже, найцінніший скарб – це ви. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій планеті немає і не буде.
- А що дитині треба?
Відповіді дітей.
Учитель: Дім красивий, білий
І, як світлий образ,
Мамин погляд добрий,
Й батька дорогого,
Чути добре слово.
А ще гарно б мати
І сестру і брата.
1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Про кого розповідає вірш?
- Про що мріє дитина?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Яку тему нам необхідно вивчати сьогодні, щоб наші знання про сім’ю стали вичерпними.
Відповіді дітей.

V. Вивчення нового матеріалу.
1. Інформаційне повідомлення.
Розкажу вам друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно поживаєм,
Радісно пісні співаєм.
Люба матінка моя –
Як пишаюсь нею я.
В неї руки золотії.
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий,
Він – господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Дід і бабця у пошані –
Вони праці ветерани.
Трьох онуків своїх люблять
І всіх ніжно так голублять.
Є у мене два брати –
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло: всіх сім «я».
Знайте, це і є сім’я.
Сім’я – це група людей, що складаються з чоловіка та дружини, дітей та інших близьких родичів. Цінність сім’ї та родини для кожного з нас ще й у тому, що саме у сім’ї ми здобуваємо досвід життя.
Отже, сім’я, це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять, поважають.
Висновок: Якщо родина скріплена любов’ю і повагою, то вона міцна, і всі члени родини відчувають захищеність і безпеку.

ІІ. Первинне закріплення знань.
1. Колективна робота. Гра «Слабка ланка»
Учні по черзі відповідають на запитання.
- Коли день народження твоєї бабусі?
- Які очі у твого тата?
- Який улюблений колір твоєї мами?
- Яке улюблене сімейне свято?
- Як звати твого прадідуся?
- Які ласощі полюбляє твоя сестричка?
- Назви імена твоїх дядька і тітки?
За цю роботу ви отримуєте маленькі паперові сердечки.

2. Ознайомлення з родовідним деревом.
Учитель: Традиційно історію роду показують у вигляді дерева. Як дерево росте від коріння, так і кожен рід тримається на найстаріших його членах, бо саме вони мають великий життєвий досвід, допомагають молодим. Коріння – це наші предки – прабабусі та прадідусі. У них минуле роду, його пам’ять. Міцний стовбур – це ваші дідусі та бабусі. Гілля – ваші батьки, їхні сестри та брати, а ваші тітки й дядьки. Ви – листочки на цьому дереві. Ми побачили, як ведеться рід від найстаріших до наймолодших – це і є родовід.
- Учні побажали дослідити свій рід і презентувати світлини своєї родини.
Відповіді учнів.
Учитель: А коли сім’я буває щасливою?
Якщо в сім’ї всі допомагатимуть, підтримуватимуть одне одного тут завжди пануватимуть добробут і здоров’я.

2. Робота із зошитом.
- Прочитати вірш «Доброго ранку».
Дайте відповіді на питання.
Наша бабуся така неслухняна –
Завжди вона прокидається рано!
І починає гриміть коло печі,
Сни не дає додивитись малечі.
Поки вмиваємо соннії личка,
Вже на столі – золота паляничка.
Ставить бабуся до неї сметанку і усміхається:
- Доброго ранку!
Робота із класом, обговорення.
1) Чи справді бабуся неслухняна?
2) Як її можна назвати?
3) Чому вона прокидається рано?
4) За що їй потрібно дякувати?
5) Як ще дорослі дбають про дітей?
6) Як піклуються про вас у вашій родині?
7) Чи тільки батьки повинні дбати про дітей?
8) Як діти можуть піклуватися про дорослих?
3. Перегляд мультфільму «Домашній цирк».
Запитання для обговорення.(Діти ставлять запитання один одному).
- Що сказав хлопчик, коли бабуся попросила його допомогти?
- Чим справді хлопчик був дуже зайнятий?
- Чому тваринки перестали його слухатися?
- Що сказала бабуся хлопчикові, коли він поскаржився на тваринок?
- Як це вплинуло на хлопчика?
- Що зробили тваринки?
- Як ви, дітки, можете піклуватися про ваших рідних?
Підсумок: Усі члени родини мають піклуватися і допомагати одне одному. Тоді у сім’ї пануватимуть злагода і взаємопідтримка.

4. Рухавка
Ми під сонечком живемо
І до сонечка ростемо.
Беремо його тепло,
Щоб у серденьку жило.
Потім ділимось з людьми
Щоб щасливими були.

5. Міні-лекція.
Всі члени ваших сімей: мами, татусі, бабусі, дідусі працьовиті, дбайливі, люблячі, дружні. Вони піклуються, щоб у вас був затишний дім, повноцінне харчування, зручний одяг, шкільне приладдя, цікаві розваги. Але і діти є членами сім’ї. Вони теж повинні піклуватися про свою родину: про маму, тата, дідусів, бабусь; нічим їх не засмучувати.
Прочитати вірш Едуарда Успенського «Якби дівчинкою був я».
Якби дівчинкою був я,
Замість бігати й стрибати,
Допоміг би я у домі
Все на місце поскладати.
Я підмів би у кімнаті,
Навіть виправ сорочки,
Зміг би іграшки прибрати
Перемити всі чашки.
Я начистив би картоплі,
Витер пил де тільки зміг.
- Молодець! - сказала мама.
- Ти, синочку, допоміг.
Обговорення.
1) Що робив хлопчик замість того, щоб допомагати мамі?
2) Що, на думку хлопчика, може вдома робити дівчинка?
3) Чи можуть хлопчики робити те саме, що й дівчатка? Поясніть свою думку.
6. Робота в парах (хлопчики та дівчатка)
Учитель: Діти, зараз ви виконаєте таку роботу: потрібно обвести свою руку і якомога більше написати своїх домашніх обов’язків!
- У кого обов’язків більше?
- А які спільні?
Учитель: Запам’ятайте! Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні домашні обов’язки.

7. Робота в парах. Ми ерудити.
Знайти половинку до своєї квітки, де на зворотному боці записані прислів’я.
- Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.
- У дитини заболить пальчик, а у матері серце.
- Яка сім’я, такий я.
- На сонці тепло, а біля матері добре.

8. Робота в групах кооперативного навчання.
Прочитати, обговорити, а потім інсценувати вірш «Маленькі добрі справи»
Робота з зошитом.
Учитель: Діти, розгляньте малюнки.
Я пропоную оживити ці малюнки і записати слова ввічливості, які можуть сказати діти і дорослі, зображені на них.
Підсумок: Ви дбаєте про своїх рідних, коли допомагаєте їм, говорите приємні слова, старанно навчаєтеся.

VI. Заключна частина.
1. Висновок.
- У родинному колі кожен із нас почувається повноцінною людиною. Кожен член сім’ї повинен турбуватися за всіх, тому що від нього залежить фізичне і психічне здоров’я дітей і дорослих.

2. Вправа «Стосується кожного ( інтерв’ю). Діти стають в коло.
- Уявіть, що до нас завітали кореспонденти телеканалу «Інтер» і хочуть взяти інтерв’ю для програми «Стосується кожного»
- Як звуть твоїх дідуся і бабусю?
- Ким працюють твої батьки?
- Які захоплення мають дідусь і бабуся?
- Найсмачніші пироги у вас пече…
- Найсильніший і найсміливіший у вас…
- Цікаві казки вміє розповідати…
- Скільки років твоєму татові?
- Якого кольору очі у твоєї матусі?
- Як звуть твою тітоньку?
- Твою маму звати…
- Коли народився твій тато?
- Продовжить фразу: «У нашій родині є така традиція…»
- Дружна родина. Під цими словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.

3. Звіт дітей-наглядачів.

4. Нагороди за номінаціями.

5. Рефлексія.
- Продовжте речення.
На сьогоднішньому уроці я дізнався (дізналася) про таке важливе…

VII. Підсумок уроку.
1. Відповіді на запитання.
- Що потрібно кожній людині?
- Що таке сім’я?
- Хто користується найбільшою повагою в сім’ї? (старі люди)
- Як одним словом можна назвати людей розміщених на родовідному дереві? (рід)
- Чому родовідне дерево називається деревом пам’яті? (повинні пам’ятати й шанувати свій рід).

2. Вправа «Серце побажань».
Умовно кожну сім’ю можна зобразити у вигляді серця так, як зробили ми. Бо воно – символ любові, ніжності, доброти. У вас на партах маленькі серця. Напишіть на них, що ви, кожен, можете зробити, щоб ваша сім’я була щасливою.
Прикріпіть до світлин своїх сімей.
Родина – це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас – наша шкільна родина, і весь український народ – всенародна родина. Пишайтесь своїм родом, своєю родиною, рідним краєм. Зберігайте славні родинні традиції, пам’ятайте про славних прадідів – засновників роду.
Бажаю всім злагоди у родинах. Сподіваюсь, що у нашій шкільній родині завжди пануватимуть щирість і взаєморозуміння, а у великій всенародній родині – мир.

3. Підсумкова вправа.
Позначення настрою в «Аркуші здоров’я»

4. Прощання.
Пропоную стати в коло і взятися за руки. Тричі сказати фразу «Ми дружний клас, ми дружна родина.»
Закінчить заняття оплесками.

Категорія: Уроки | Додав: mayazay1965 (11.02.2018) | Автор: Майя Зайцева E
Переглядів: 80 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!