Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Правопис префіксів з-,с-
Урок-подорож у „Мовну країну" Тема: Правопис префіксів з-, с-. Мета: Ознайомити учнів з правилами вимови та написання слів з префіксами з-, с-. Формувати вміння грамотно писати слова з префіксами з-, с-. Розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов і повагу до своїх близьких. Обладнання: таблиця „Правопис слів з префіксами з-, с-", картки, малюнок, сигнальні картки. Хід уроку I. Організація класу. Лиш дзвінок на урок продзвенить- Стане кожен серйозним в ту мить, Бо роботи багато у нас, І активно працює весь клас. II. Повторення вивченого. 1. Гра „Пригадай і чітко відповідай". - Що називається префіксом? - Для чого служать префікси? - Що знаєте про правопис префіксів? 2. Перевірка домашнього завдання. Зачитують твір (1-2 учні) - Які слова з префіксом роз-, без- ви використали? - Зима приносить багато свят. - Які свята ви любите? 3. Хвилинка каліграфії. св вя то свято - Запишемо споріднені слова до слова свято - Які слова називаємо спорідненими? Святкувати, святковий, відсвяткувати 4. Робота в групах. - Яке свято зображене на малюнку? Кожна група підбирає слова з префіксом роз-, які означають дію. Розповів, розвісили, розвеселилися, розсміялися, розділилися, розсміялися. - Яке правило потрібно пам'ятати, коли пишемо слова з префіксом роз-? Визначаємо, яка група записала найбільше слів. 5. Диференційовані завдання. 1. Вставте префікс роз-, без- і запишіть слова. -фарбувати -хмарний -помилковий -шумний 2. Дібрати антоніми з префіксом роз-, без- і записати у зошит. Склеїв - збив - Сніжний - хмарний - Хто справиться, то складає речення з одним із слів, яке утворили. 6. Перевірка виконання. III. Новий матеріал. 1. Повідомлення теми Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну відому, в країну чудову, Яка нас чекає й збагачує мову. У цю країну ви потрапите тоді, коли навчитесь літературно вимовляти і правильно писати слова з префіксами з-, с-. 2. Робота за таблицею. - Прочитайте слова 1 стовпчика: Скопати Зламати Спитати Збирати С- Стиснути З- Здавати Сформувати Згортати Схопити Зварити - З яким префіксом записані слова першого стовпчика? - Як ми вимовляємо префікс с- ? - Ви сказали 1 секрет Мовної країни. В українській мові префікс с- у словах треба вимовляти чітко і писати так, як ми вимовляємо. - Префікс с- пишемо не з усіма буквами, а лише з 5. - Назвіть їх: ка, пе, те, еф, ха. - Ви сформулювали 2 секрет Мовної країни. Префікс с- пишемо перед буквами ка, пе, те, еф, ха. Скажіть це правильно один - одному. Прочитайте слова 2 стовпчика. - Який префікс у цих словах? - Як вимовляємо префікс? (чітко) - Це ще один секрет. Префікс з- - також вимовляється чітко. Але чи завжди префікс з- - вимовляється чітко ви скажете, коли прочитаєте слова таблиці : Пишемо з- , а вимовляємо ? Зсипати -(сс)ипати Зчистити -(шч)ищати Зшивати -(шш)ивати зсікати -(сс)ікати - То чітко вимовляємо? (ні) - А як вимовляємо? (з наближеннями до [с][ш]) Сформулювати ще одне правило. Чому? 3. Опрацьовують правило по підручнику. 4. Повторюють правило 2-3 учнів. 5. Тренувальні вправи а)вправа 262 - Прочитайте слова з префіксом с-. - Запишіть у зошит 5 слів, виділіть префікс. - Перед якими буквами пишемо префікс с- ? Фізкультхвилинка б) вправа 263 - Прочитайте слова. - Запишемо слова з префіксом з-, в яких вимова відрізняється від написання. Виділимо префікс. Складаємо речення з словами: зварити, зшити. в) вправа 264 - Прочитайте текст. - Чого вчить нас це оповідання? - А який подарунок найкращий? - Як можна виготовити подарунок своїми руками? Спекти, зшити, зв'язати, сплести, змайструвати. - Які побажання ви говорите рідним у день народження? - Прочитайте речення так, щоб ми відчули теплоту вашого серця. 6. Гра „Не помились" з- чи с- ? - Покажіть сигнальними картками, який префікс напишете у словах: Скипіти, згадати, створити, сходити, зліпити, здати, зшити, списати, зчистити. 7. Робота з індивідуальними картками. Вставте замість крапок потрібні префікси з-, с-. Умій .казати , умій .мовчати. Тихесенько вечір на землю .падає. Бабуся .шила новенький фартушок. 8. Перевірка виконання завдання. IV. Підсумок уроку. - Коли пишемо префікс с- ? - Які слова з префіксом с-, з- запам'ятали? - Ви гарно попрацювали. Подорож по „Мовній країні" стала для вас корисною. V. Домашнє завдання. Правило. Вправа 265. Джаман Людмила Іванівна, вчитель СЗШ № 18 ім. В Чорновола м. Хмельницький
| |
Переглядів: 29771 | Рейтинг: 2.9/11 |
Всього коментарів: 0 | |