Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Позначення м’якості приголосних перед [о] знаком м’якшення (ь). Перенос слів із ь.
ТЕМА. Позначення м’якості приголосних перед [о] знаком м’якшення (ь). Перенос слів із ь.
МЕТА. Виробляти в учнів навички літературної вимови і правильного
написання слів із м’якими приголосними звуками, які пом’якшує знак
м’якшення; вчити позначати м’якість приголосних перед [о] та
переносити слова зі знаком м’якшення; розвивати навички читання
речень із звертаннями, фонематичний слух, мовлення учнів;
поглиблювати знання учнів про слова, протилежні за значенням;
виховувати наполегливість, почуття взаємодопомоги.

ЗМІСТ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1. Хвилинка каліграфії:

ць ньк сьо рись льон
2. Відгадування загадок:
Я не їм вівса, ні сіна.
Дайте випити бензину –
Усіх коней обжену,
Куди хочеш побіжу. (автомобіль)
Боюсь я вовка і лисиці,
Боюсь мисливської рушниці,
Тому від страху перед ними
Я сплю з відкритими очима. (заєць)
Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло. (кульбаба)
По подвір’ї ходить птах,
І співає по складах. (півень)
В нашій кухні кілька літ
Він воркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима. (холодильник)
3. Повторення правила (що позначає на письмі знак м’якшення).
4. Робота в групах.

Завдання: до поданих слів добрати слова із протилежним значенням.
ніч – весна –
початок – бабуся –
сонце – великий –

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

ІV. СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
1. Виконання вправи 229:
- Прочитати прислів’я. Пояснити їхній зміст.
- Добрати слова, протилежні за значенням до слів завтра, поганий, товариш, біда.
- Звуко-буквений аналіз виділених слів.
- Що позначає знак м’якшення у цих словах?
Перед якою літерою стоїть знак м’якшення?
Спробувати прочитати ці слова без нього.
Який висновок можна зробити?
2. Читання правила (ст. 96).
3. Перенос слів зі знаком м’якшення.
а) Виконання вправи 230:
- виразне читання вірша;
- знайти у вірші звертання;
Як вони виділяються на письмі, а як – в усному мовленні?
- вимовити звуки у словах з пропущеними буквами;
- записати слова, поділяючи на склади для переносу;
б) Повторення правил переносу слів із ь та ьо.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.
1. Робота в парах.
Завдання: записати слова, вставляючи пропущені буквосполучення йо та ьо, поділити їх на склади для переносу.
Ден…к, с…мий, ра…н, кол…ровий, зна…мий, сл….зи.
Самоперевірка.
2. Зоровий диктант.
У гайочку тьохкає соловейко. Льотчик веде бойову машину.

VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

VІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ:
ст. 97, впр. 231, вивчити правила.
 
Олива Галина  Іванівна, Первомайська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 2, Харківської обл.
Категорія: Уроки | Додав: Галин (30.10.2010) | Автор: Галина Іванівна E
Переглядів: 4742 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!