Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема: Психологічні конфлікти й способи їхнього подолання Мета: сформувати в школярів поняття про психологічні конфлікти й способи їхнього подолання.
Обладнання : фотографії та плакати, які дозволяють показати психологічні конфлікти й способи їхнього подолання. Базові поняття й терміни: психологічний конфлікт, способи подолання психологічних конфліктів. Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу. Хід уроку. І. Організаційний момент.
Привітання учасників.(2 хв.) -Здравствуйте те, кто родился весной! -Здравствуйте те, кто родился зимой! - Здравствуйте те, кто рожден в летний зной! -Те, кто родился осенней порой! -Здравствуйте те, кто умеет мечтать! -Здравствуйте те, кто не любит поспать! -Здравствуйте те, кто спортсмен и атлет! -Здравствуйте те, кто не любит конфет! -Здравствуйте те, кто танцует, поет! -Кто на каникулах был бы весь год! -Здравствуйте те, кто силен и здоров! -Кто здорово жить вместе с нами готов! ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів. Обговорення проблемної ситуації. Вправа « На містку». Учитель: «Уявіть, що ця лінія – навісний місток через глибоку ущелину. Його розгойдує вітер, а внизу вирує гірський потік. Цей місток такий вузький, що на ньому не можуть розминутися двоє людей. Але одного разу, коли впав густий туман, на ньому зустрілися двоє перехожих…» Запропонуйте бажаючим стати посередині лінії і показати, як можна пройти по містку, не звалившись униз. Обговорення: Хто був лідером у цій ситуації? Учасники домагалися досягти лише своєї мети чи допомагали партнеру? Які дії можуть спричинити суперечку? ІІІ. Вивчення нового матеріалу Повідомлення теми і мети уроку. Розповідь учителя з елементами бесіди. Проблема вміння регулювати свої взаємини з оточуючими людьми є одним з актуальних питань сучасності. Успішне вирішення конфліктних ситуацій потребує усвідомлення того, що таке конфлікт, знання і оволодіння ефективними способами спілкування, вміння обрати доцільний спосіб поведінки у певній конфліктній ситуації. Набуті знання допоможуть покращити взаємостосунки з оточуючими, сприятимуть ефективнішому використанню творчої енергії. Проблема конфлікту цікавить багатьох людей, оскільки життя без них не обходиться. Конфлікт виникає здебільшого тоді, коли відбувається зіткнення інтересів окремих осіб або групи людей. Ці інтереси бувають дуже різнобічними і можуть виявлятися у прагненні оволодіти одними і тими ж цінностями, речами, соціальними ролями, об’єктами тощо. Конфліктною можна вважати ситуацію, в якій сторони, не звертаючись до відвертих зіткнень, сварок чи бійок, виявляють схильність до суперечок, з’ясування позицій. Таким чином, можна вважати, що конфлікт є одним із видів особливо значущих ситуацій у спілкуванні. Часто в умовах конфлікту його учасники не рахуються один з одним, не вміють і не хочуть вислухати іншу сторону, не ведуть потрібного діалогу. Все це стає причиною подальшого загострення ситуації, коли виникає роздратованість, неповага, злість, що може перерости в агресивність. Відсутність взаємопорозуміння, почуття гніву підкріплюється думкою, що помиляється лише протилежна сторона. Тоді можуть виникнуть деструктивні конфлікти, тобто такі, що несуть руйнівну силу. Існує проблема конфліктів і в навчальних закладах. У процесі конфлікту порушується зворотний зв’язок. Під час конфлікту однокласники перестають думати про інтереси класу, про навчання, зникає взаємоповага і взаєморозуміння, виявляється напруженість у стосунках. А напруження – реальний чинник виникнення захворювань у людини. Конфлікти спричиняють суттєві психосоматичні наслідки, зміни в організмі ( гіпертонію, серцеві захворювання, виразки шлунка і дванадцятипалої кишки, ракові захворювання). Як поводитися в умовах конфлікту? Існує кілька способів вирішення конфліктів: суперництво, співробітництво, компроміс, приниження, поступки. IV. Самостійна робота учнів у групах. Вчитель пропонує розрахуватися на 1, 2, 3, 4. 5. і об’єднатися у групи за номерами. Кожній групі вивчити вид конфлікту (додаток 1). Потім обговорення. V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь. Робота із зошитом. VI. Підбиття підсумків уроку. Аналіз роботи на уроці. Виставлення та коментування оцінок. VII. Повідомлення домашнього завдання Прочитати відповідний параграф підручника. VIII. Завершення уроку. Всі учасники встають в коло і разом говорять: «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай нам всім завжди щастить» Додаток 1 Суперництво . Співробітництво. Компроміс. Приниження.
Приниження характерне для тих випадків, коли учасники конфліктів відмовляються від власних інтересів, і від підтримки позитивних стосунків з партнером. Поступки.
Поступки – це стиль поведінки в конфлікті, при якому учасник конфлікту відмовляється від своїх інтересів заради інтересів іншої людини, підтримки з нею добрих взаємин. Інколи такий спосіб поведінки допомагає утримувати оптимальні взаємини з іншими людьми. Така поведінка у конфліктних ситуаціях доцільна у стосунках з близькими людьми, коли потрібна допомога слабким і хворим. Люди, схильні до такого стилю вирішення конфлікту, повинні враховувати, що поступливість не завжди впливає позитивно на оточуючих Розробила вчитель « Основ здоров’я» Олександро – Калинівській ЗОШ Негуляєва М.А.
| |
Переглядів: 3340 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |