Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Повторення поняття «число» і «цифра». Шестикутник. Порівняння груп предметів. Підготовчі вправи написання цифр.
Тема. Повторення поняття «число» і «цифра». Шестикутник. Порівняння груп предметів. Підготовчі вправи написання цифр.
Мета: - закріпити знання про натуральні числа;
- розвивати логічне мислення шляхом розв’язання задачі на кмітливість, зорову пам'ять та просторову уяву шляхом складання фігури навпіл, математичне мовлення, вміння обґрунтовано доводити думки, увагу, спостережливість, пізнавальну активність;
- виховувати вміння співпрацювати, бути активним учасником колективного процесу пізнання.
Обладнання: казкові герої, ТЗН, плакат А1, маркери.

Хід уроку 

I. Організаційний момент.
Добрий день! У добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Встаньте, діти, всі рівненько
Посміхніться всі гарненько.
Привітайтесь: «Добрий день!»

II. Активізація пізнавальної діяльності.
- В нашому світі не можна обійтися без математики. Тому ми знову завітали до королеви наук - Математики. Але, перш ніж запросити нас до себе у володіння, Математика хоче перевірити вашу готовність: уважність, спостережливість.
1. «Асоціативний кущ»
- Які асоціації викликає у вас слово «математика»? (числа, геометричні фігури, дії)
- Якими словами можна об’єднати трикутник, квадрат, коло….?
- Як назвати науку про геометричні фігури?
- Як назвати науку про числа?
- Отже, математика має два розділи………… (продовж речення)
- Цариця-Математика задоволена відповідями та дарує вам пісеньку. Давайте всі разом її заспіваємо (пісня про математику)

III. Фізкультхвилинка. Пісня про математику. 

IV. Відтворення учнями знань, умінь та навичок.

- Ось ми вже можемо зайти до першої зали палацу Королеви. Тут дуже багато гостей: Незнайко, Знайка, Кнопочка,Хвалько, Поспішайко. Аж цікаво! Скільки їх тут?
Вправа «Фотоапарат» (презентація про цифри)
- Для того, щоб всіх їх запам’ятати, що нам необхідно? (мати гарну пам'ять). Приготуйте свої «фотоапаратики» та уважно передивіться презентацію. Потім по пам’яті ми спробуємо відновити її.
- Чи можемо ми їх полічити ? За допомогою чого ми рахували гостей?
- Як в королівстві Математики називають такі числа? (натуральні)

V. Вправи за зразком та у подібних умовах з метою вироблення умінь безпомилкового застосування знань.
- Подивіться з якою цікавістю на нас дивиться Знайко. Напевне він хоче перевірити наші знання. Доведемо йому, що ми успішні учні та з легкістю справляємося зі складними завданнями?
- Своє завдання Знайко приготував в зошиті. (с. 26, № 1) (тестове завдання)
- Знайко нам показує незвичайний будиночок чисел. Нам потрібно відповісти чому поруч зі словами намальована різна кількість фігур?
- Чи можуть бути намальовані в будиночку чисел замість чотирикутників інші предмети?
- А ось така фігура може бути намальована? ( № 4)
- Яку назву може мати така фігура? Чому? (перегляд відео 10_4)
- Знайко переконався, що ми розумні учні, але в нього лишилося останнє завдання – творче. (с. 27, №5) Нам потрібно розфарбувати шестикутники зеленим кольором на мал., де їх найбільше, і червоним – на мал., де їх найменше.

VI. Фізкульхвилинка. Пісня «Маг» (відео).
- Знайко задоволений нашими знаннями, тому пропонує затанцювати веселий танок разом з ним та Магом.

VII. Тренувальні вправи написання цифр. Робота в зошиті.
- А ось подивіться яка гарна художниця. Її звати Кнопочка. А що це цікаве вона пише на своєму полотні? (цифру чотири) Давайте допоможемо їй.
- Перш ніж допомогти Кнопочці виконати завдання, давайте згадаємо алгоритм написання цифри чотири? (відео 10-6)
- Нам потрібно дописати таку кількість цифр, щоб усього їх стало стільки, скільки кутів в чотирикутнику (с. 27, №6).
- Скільки четвірок художниця вже написала? (2)
- Скільки цифр потрібно дописати нам? (4)
- А наступним завданням Кнопочка хоче перевірити, чи уважно ви пишете. Вам потрібно продовжити послідовність чисел, щоб усього їх стало 10. (с. 27, № 7)
- Скільки написано цифр? Скільки потрібно дописати?

VIII. Розв’язання задачі на кмітливість. ( с. 28, №8)
- Кнопочка вам дуже дякує за допомогу та просить допомогти Незнайкові, який заплутався в своїх родичах.
Аналіз задачі.
- Скільки братів у Незнайка? Скільки сестер?
- Тож скільки дітей в тітки Незнайка? Чому?
- Давайте проілюструємо цю задачу за допомогою наших учнів.
- А ось і Хвалько, який зовсім заплутав Незнайка. Він накреслив 3 схеми до цієї задачі та незнайко не знає, яка підходить йому. (с. 28, №9) Відмітьте зірочкою правильну схему.

IX. Контроль та самоконтроль знань, умінь і навичок.
1. Виконання вправи на просторову уяву.
- А ось подивіться, який чудернадський хлопчина. Як його звати? (Поспішайко)
- Він так поспішав, що забувся, яку фігуру він склав навпіл. Давайте допоможемо йому відновити цю фігуру. (с. 28, № 11)
2. Продовж речення. Тестове завдання.
- Наш знайомий Знайко ніяк не може заспокоїтися. В нього знову з’явилося до нас питання. Нам потрібно продовжити його речення «натуральні числа – це числа, які використовують…..»

X. Рефлексія.
- Що відбулося з нами на уроці?
- Чому це відбулося?
- Чи все ми знаємо про Царицю-Математику?
- То що ж нам потрібно робити, якщо ми не все знаємо?
Категорія: Уроки | Додав: lesik0938 (10.10.2013)
Переглядів: 1190 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!