Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Узагальнення і систематизація знань учнів. Повторення усного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток.
Урок з математики
 
2 клас
 
ТЕМА: Узагальнення і систематизація знань учнів. Повторення усного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток.
МЕТА: повторити і закріпити вивчений матеріал про додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, розвивати логічне мислення, пам'ять,мову, виховувати любов до природи.
ОБЛАДНАННЯ: картки, плакат, ялинка, іграшки.

Хід уроку

Організація класу

Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Щоб урок минув цікаво,
Всі беремося до справи.

Діти: Ми вас раді, добрі люди,
І вітаєм щиро вас.
То запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.

МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК.
Девіз уроку:
« Щоб лікарем, моряком
або льотчиком стати -
потрібно, перш за все,
математику знати.»
- запис числа на дошці та в зошитах

Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці математики ми з вами будемо закріплювати усне додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Готуючись до Нового року, ми прикрасимо ялинку. Ваші правильні відповіді будуть прикрасами для ялинки.

Чудо – сани прилетіли
Скакуни втих санях білі.
В санях тих сидить цариця
Білокоса, білолиця.
Рукавом махне -
сріблом всюди вкриє все!

- Подивіться, хто до нас завітав?
Стало біло навкруги -
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я……… ( Зима).

- До нас на урок завітала Зима і принесла картки.

- Робота по картках біля дошки та на місцях.
29-14= 85-30= 89-18= 65-20=
37+22= 38-24= 82-41= 48-25=
33-12= 75+20= 55+14= 35+40=

- Усна лічба.
- Порахуйте десятками до 100.
- Від 35 до 40, від 12 до 20, від 63 до 69.
- Назвіть наступне число 19, 34, 65, 73, 86.
- Назвіть попереднє число 23, 57, 84, 40, 13.
- Назвіть найменше двозначне число, трьохзначне число.
- Назвіть сусідів числа 26, 45.
- Назвіть число, яке стоїть між числами 76 та 78, 31 та 33.
- Назвіть число, яке складається з 3 дес.4 од., з 6 дес.9 од., з 7 десятків.

- Задачі – вірші.
1. Подивіться, угорі
На ялинці снігурі.
Тут 12 і 6 там -
дайте лік всім снігурам. ( 18)
2. Двадцять ялинок у лісі росли,
В школу ялинку одну відвезли.
Скільки ялинок лишилося там?
Добре подумаєш, скажеш це сам. ( 19)
3. Були у нашому дворі
Два горобці, три снігурі.
Хто може скласти лік птахам -
Всім горобцям і снігурам? ( 5)
4. 19 учениць
Налічив у класі Гриць,
20 учнів ще прийшло
Скільки в класі всіх було? ( 39)
5. У вовка 42 зуби, у ведмедя стільки ж.
Скільки зубів у ведмедя? ( 42)

- Гра « Сніжки»
- Зима принесла чарівну сніжку. Зараз пограємо. Потрібно двоцифрове число розкласти на розрядні доданки.

58=50+8 42=40+2
63=60+3 28=20+8
91=90+1 15=10+5

- Перевірка карток біля дошки ( світлофорчики Червоний – зелений)

- Фізкультхвилинка
Пісня « Морозець».

- Хвилинка чистописання
Клеїла мала Яринка
Ланцюжечок на ялинку.
Ось одне кільце зробила,
Поруч друге прикріпила.
Як уважніш придивилась -
Цифра вісім утворилась.

- Цифра вісім два кільця
Без початку і кінця.
Сьогодні ми з вами і пропишемо цифру вісім.

- Робота в зошитах та на дошці.

- Математичний диктант.
- Знайти суму чисел 30 і 40;
- Запишіть число, яке складається з 5 дес. 6 од.;
- Знайти різницю чисел 100 та 50;
- Запишіть сусідів числа 82;
- 24 зменшити на 22;
- Запишіть число, наступне за числом 25, 48;
- Запишіть найбільше двоцифрове число;

- До нас завітали Сніжинки. Зараз буде хоровод сніжинок.

- Кругові приклади.

25+40= 22+3
42+34= 65-23=
46-24= 76-30=

- Зима – час випробувань для тварин і птахів. Коли сніг засипає землю, холодно і голодно пташкам. Багато пташок гине. Тому головне завдання – допомогти пернатим друзям. Необхідно зробити годівнички і підгодовувати пташок взимку.

- Виставка годівничок, які зробили діти.

- Розв’язування задачі.

До годівнички прилетіло 10 синичок, а горобців на 5 більше. Скільки всього птахів прилетіло до годівнички?
Синичок – 10пт.
Горобців - ?, на 5 пт. більше
- Про кого розповідається в задачі?
- Про яких птахів?
- Які головні слова візьмемо для короткої умови?
- Скільки було синичок?
- Що сказано про горобців?
- Яке головне питання?
( Запис задачі на дошці та в зошитах)

- Фізкультхвилинка.

- Творче завдання
Склади Снігову баба.

- Робота за підручником.
№ 416 ( усно)

- Розв’язування задачі.
Іграшки можна купити в магазині, а можна зробити своїми руками.
- Для виготовлення іграшки взяли стрічку довжиною 12см. Декілька сантиметрів відрізали. Залишилося 7см.
- Ми можемо дізнатись скільки сантиметрів відрізали?
- Так.
- Якою дією?
- Відніманням.
- Так, скільки відрізали?
- 12см-7см=5см

- Самостійна робота.
№418

- Геометричний матеріал.

Підсумок уроку
- Подивіться на ялинку, яка вона гарна. На ній дуже багато прикрас.
Давайте всі разом скажемо:
«Раз, два, три, ялинко, засвіти!».

- Домашнє завдання.
Стор 76, № 423, 424.

- На уроці ви чудово працювали і Зима приготувала чарівні сніжинки.

- Оцінювання дітей.
Молодці, я вами задоволена.

- Хвилинка поезії.

« Звернення»
До вас,мої рідні, звертаюся я -
Найменший у вашій сім’ї.
Стоїть на узліссі ялинка моя -
не зрубайте її.
На озері пташка моя -
не убийте її.
Ясніє на небі зірка моя -
Не згасіть її.
Світ казки будує мрія моя -
Не спиняйте її.

Вмійте природу любити,
Вам у походи ходити.
І мандрувати, любі діти,
Вмій же природу любити,
Кожній стеблинці радіти,
В полі, у лісі, над яром -
Квіти, дерева і трави
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.

Ми радість вам даруємо.
Ми ростемо для втіхи,
Не рубайте, не губіть
Нашу гірку долю,
Завжди серце в нас тремтить
Перед новим роком!

На все добре! Нехай щастить!

Категорія: Уроки | Додав: OlgaREX (13.11.2009) | Автор: Ольга E
Переглядів: 4540 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!