Урок з математики
2 клас
ТЕМА: Узагальнення і систематизація знань учнів. Повторення усного додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. МЕТА: повторити і закріпити вивчений матеріал про додавання та віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток, розвивати логічне мислення, пам'ять,мову, виховувати любов до природи. ОБЛАДНАННЯ: картки, плакат, ялинка, іграшки.
Хід уроку
Організація класу
Пролунав уже дзвінок, Починається урок. Щоб урок минув цікаво, Всі беремося до справи.
Діти: Ми вас раді, добрі люди, І вітаєм щиро вас. То запрошуєм ласкаво На урок у 2 клас.
МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ ВСІХ НАУК. Девіз уроку: « Щоб лікарем, моряком або льотчиком стати - потрібно, перш за все, математику знати.» - запис числа на дошці та в зошитах
Повідомлення теми і мети уроку Сьогодні на уроці математики ми з вами будемо закріплювати усне додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Готуючись до Нового року, ми прикрасимо ялинку. Ваші правильні відповіді будуть прикрасами для ялинки.
Чудо – сани прилетіли Скакуни втих санях білі. В санях тих сидить цариця Білокоса, білолиця. Рукавом махне - сріблом всюди вкриє все!
- Подивіться, хто до нас завітав? Стало біло навкруги - Я розтрушую сніги, Наганяю холоди, Води сковую в льоди, В дружбі з дітьми я всіма. Здогадались? Я……… ( Зима).
- До нас на урок завітала Зима і принесла картки.
- Робота по картках біля дошки та на місцях. 29-14= 85-30= 89-18= 65-20= 37+22= 38-24= 82-41= 48-25= 33-12= 75+20= 55+14= 35+40=
- Усна лічба. - Порахуйте десятками до 100. - Від 35 до 40, від 12 до 20, від 63 до 69. - Назвіть наступне число 19, 34, 65, 73, 86. - Назвіть попереднє число 23, 57, 84, 40, 13. - Назвіть найменше двозначне число, трьохзначне число. - Назвіть сусідів числа 26, 45. - Назвіть число, яке стоїть між числами 76 та 78, 31 та 33. - Назвіть число, яке складається з 3 дес.4 од., з 6 дес.9 од., з 7 десятків.
- Задачі – вірші. 1. Подивіться, угорі На ялинці снігурі. Тут 12 і 6 там - дайте лік всім снігурам. ( 18) 2. Двадцять ялинок у лісі росли, В школу ялинку одну відвезли. Скільки ялинок лишилося там? Добре подумаєш, скажеш це сам. ( 19) 3. Були у нашому дворі Два горобці, три снігурі. Хто може скласти лік птахам - Всім горобцям і снігурам? ( 5) 4. 19 учениць Налічив у класі Гриць, 20 учнів ще прийшло Скільки в класі всіх було? ( 39) 5. У вовка 42 зуби, у ведмедя стільки ж. Скільки зубів у ведмедя? ( 42)
- Гра « Сніжки» - Зима принесла чарівну сніжку. Зараз пограємо. Потрібно двоцифрове число розкласти на розрядні доданки.
58=50+8 42=40+2 63=60+3 28=20+8 91=90+1 15=10+5
- Перевірка карток біля дошки ( світлофорчики Червоний – зелений)
- Фізкультхвилинка Пісня « Морозець».
- Хвилинка чистописання Клеїла мала Яринка Ланцюжечок на ялинку. Ось одне кільце зробила, Поруч друге прикріпила. Як уважніш придивилась - Цифра вісім утворилась.
- Цифра вісім два кільця Без початку і кінця. Сьогодні ми з вами і пропишемо цифру вісім.
- Робота в зошитах та на дошці.
- Математичний диктант. - Знайти суму чисел 30 і 40; - Запишіть число, яке складається з 5 дес. 6 од.; - Знайти різницю чисел 100 та 50; - Запишіть сусідів числа 82; - 24 зменшити на 22; - Запишіть число, наступне за числом 25, 48; - Запишіть найбільше двоцифрове число;
- До нас завітали Сніжинки. Зараз буде хоровод сніжинок.
- Кругові приклади.
25+40= 22+3 42+34= 65-23= 46-24= 76-30=
- Зима – час випробувань для тварин і птахів. Коли сніг засипає землю, холодно і голодно пташкам. Багато пташок гине. Тому головне завдання – допомогти пернатим друзям. Необхідно зробити годівнички і підгодовувати пташок взимку.
- Виставка годівничок, які зробили діти.
- Розв’язування задачі.
До годівнички прилетіло 10 синичок, а горобців на 5 більше. Скільки всього птахів прилетіло до годівнички? Синичок – 10пт. Горобців - ?, на 5 пт. більше - Про кого розповідається в задачі? - Про яких птахів? - Які головні слова візьмемо для короткої умови? - Скільки було синичок? - Що сказано про горобців? - Яке головне питання? ( Запис задачі на дошці та в зошитах)
- Фізкультхвилинка.
- Творче завдання Склади Снігову баба.
- Робота за підручником. № 416 ( усно)
- Розв’язування задачі. Іграшки можна купити в магазині, а можна зробити своїми руками. - Для виготовлення іграшки взяли стрічку довжиною 12см. Декілька сантиметрів відрізали. Залишилося 7см. - Ми можемо дізнатись скільки сантиметрів відрізали? - Так. - Якою дією? - Відніманням. - Так, скільки відрізали? - 12см-7см=5см
- Самостійна робота. №418
- Геометричний матеріал.
Підсумок уроку - Подивіться на ялинку, яка вона гарна. На ній дуже багато прикрас. Давайте всі разом скажемо: «Раз, два, три, ялинко, засвіти!».
- Домашнє завдання. Стор 76, № 423, 424.
- На уроці ви чудово працювали і Зима приготувала чарівні сніжинки.
- Оцінювання дітей. Молодці, я вами задоволена.
- Хвилинка поезії.
« Звернення» До вас,мої рідні, звертаюся я - Найменший у вашій сім’ї. Стоїть на узліссі ялинка моя - не зрубайте її. На озері пташка моя - не убийте її. Ясніє на небі зірка моя - Не згасіть її. Світ казки будує мрія моя - Не спиняйте її.
Вмійте природу любити, Вам у походи ходити. І мандрувати, любі діти, Вмій же природу любити, Кожній стеблинці радіти, В полі, у лісі, над яром - Квіти, дерева і трави Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї, Все це окрасою буде Нашого рідного краю.
Ми радість вам даруємо. Ми ростемо для втіхи, Не рубайте, не губіть Нашу гірку долю, Завжди серце в нас тремтить Перед новим роком!
На все добре! Нехай щастить!
|