Узагальнення теми «Слово». Закріплення знань про вивчені частини мови іменник, прикметник, дієслово - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Узагальнення теми «Слово». Закріплення знань про вивчені частини мови іменник, прикметник, дієслово

Конспект відкритого уроку
Українська мова
2 клас
Тема: " Узагальнення теми «Слово». Закріплення знань про вивчені частини мови: іменник, прикметник, дієслово". Мета: повторити й узагальнити знання учнів про назви вивчених частин мови шляхом долання цікавих перешкод, вирішення цікавих завдань; розвивати в учнів кмітливість, логічне мислення, мовлення; формувати вміння досягати поставленої цілі; виховувати почуття взаємодопомоги, цікавість, любов до рідної мови. Тип уроку. Узагальнення знань. Вид уроку. Урок – подорож. Форми і методи. «Мозковий штурм», «Шифрування», «Кола на воді», «Видали зайве», «Виправ помилку», « Проблемна ситуація», «Добери слова», «Кубування», «Встанови відповідність», « Асоціативний кущ», «Карусель»; ігри: «З’єднай слова» «Так чи ні?», «Сигнали», робота в парах, діалог Обладнання. Зображення: поїзд, залізнична колія, будиночки, вартові; конверти із завданнями, ромашка, асоціативний кущ; таблиці, кубики із завданнями, записи на дошці.
.
План уроку- подорожі

 Організаційний момент
 Тема та мета подорожі
 Пошукова робота (подорож )
1. Найсамостійніша частина мови (іменник)
- «Мозковий штурм»
- «Шифрування»
- «Кола на воді»
- «Видали зайве»
- «Виправ помилку»
2. Супутники іменника (прикметник)
- « Проблемна ситуація»
- «Добери слова»
- «Кубування»
- «Встанови відповідність»
- « Асоціативний кущ»
- Гра «З’єднай слова»
3. Незвичайна частина мови (дієслово)
- «Мозаїка»
- Розгадування кросворду
 Підсумок уроку
-Гра «Так чи ні»
- Гра «Сигнали»
-"Шануйте діти рідну мову"

Цілі уроку та способи їх досягнення
Когнітивні рівні
Конкретизовані навчальні цілі Перелік завдань та запитань,
які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

Знання: Визначити іменник, прикметник, дієслово.

-Знайти іменники.
-Дібрати прикметник до іменника.
-Визначити дієслова.
-Утворити нові слова.
-Видалити зайве.

Розуміння
Розрізняє суттєве у частинах мови. Пояснює використання влучного слова. -У віршах знаходити відповідні слова, розрізняти їх за частинами мови.
-Розташовувати іменник, прикметник у певному порядку.

Застосування

Добирає слова, будує словосполучення, визначає порядок слів у реченні.
-Знаходити у тексті
дієслова, прикметники.
-Вставляти на місці пропусків необхідні слова.

Аналіз Розрізняє частини мови. Аналізує, встановлює точно граматичні зв'язки, розрізняє власні й загальні іменники.

-Який зв'язок між іменником та дієсловом?
-Поясніть мету застосування прикметників.

Синтез Розгадує кросворди. Характеризує предмети та явища. -Що ви знаєте про іменник, прикметник, дієслово?
- Розгляньте таблиці.
-Складіть пазл.

Оцінювання Оцінює логічну послідовність. Підсумовує. Аргументує важливість кожної частини мови - Про які частини мови йшлося на уроці ?
- На які питання вони відповідають ?
-Яку роль у мові виконують іменники, прикметники, дієслова?

Конспект уроку з української мови
2 клас

                                                                         Хід уроку

І. Організація класу
Всі мерщій сідайте, діти !
Домовляймось не шуміти.
На уроці не дрімати,
руки вчасно піднімати.
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Вчитель до вас усміхається,
Наш урок починається.
(слайд 1)

- У мене зараз гарний настрій. Ось який /показати смайликом/ А у вас ? Покажіть відповідним смайликом (діти прикріплюють смайлики на дошку)
- Я хочу, щоб у вас такий настрій залишився до кінця уроку.
- А щоб наша спільна робота була успішною, пригадаємо закони уроку(Слайд 2)
1. Вести себе спокійно.
2. Не викрикувати.
3. Бути терплячими.
4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.
5. Поважати один одного.

ІІ. Актуалізація та мотивація знань

Діти, сьогодні у нас урок-подорож. Ми будемо на поїзді мандрувати країною Дивослово і знайомитися з її мешканцями. А також, отримуватимемо ключі. За допомогою яких в кінці нашої подорожі відкриємо двері.... Які саме, ви дізнаєтесь про це пізніше.

1.Перевірка домашнього завдання
Щоб наш поїзд рушив, треба прокласти залізничну колію, яка складається з двох рейок. В цьому нам допоможе те, як ви виконали домашнє завдання.
2. Каліграфічна хвилинка.
- Прийшов час вибрати машиніста, який поведе наш поїзд. Машиністом буде той, хто красиво і правильно напише в зошиті число, „класна робота” і каліграфічне письмо.
Щоб оцінка була гарна,
треба вивести старанно
кожну букву, кожен штрих.
Клас працює, клас притих.

П п Пп праця працьовитий

-Молодці! Нарешті все готове до початку подорожі. (слайд3)
Наш поїзд рушає,
Вагони біжать,
А в поїзді цьому
Малята сидять.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1. Місто Іменників.
— Швидко мчить наш поїзд, пролітають села, луки і поля. Ми набли¬жаємося до першої зупинки, це місто Іменників . А на воротах до міста стоять вартові, щоб рушити в подорож далі треба виконати завдання (вчитель розкриває конверт і читає завдання)

Конверт №1. Дайте відповіді на питання:
-Яка частина мови називається іменником?
-На які питання відповідають іменники ?

Конверт №2.
Розшифрувати слова.
На кожній картці записана літера, яка має свій номер-цифру. Вам треба скласти слова, згідно з комбінаці¬ями цифр.
Ноків, инакла, урншки, лібх, иКвї, кріУанї, ліс, уржаеьлв, інкабвро (вінок, Київ, калина, рушник, Україна, хліб, сіль, журавель, барвінок )
- Що об’єднує всі ці слова? ( всі слова – іменники; )
- Поясніть, чому слова Україна та Київ записані з великої літери?

Конверт №3
Вправа «Кола на воді»
- Записати слова-іменники, які б починалися із букв даного слова
П-
О-
Ї-
З-
Д-
- Поставте слова у формі множини (усно)

Конверт № 4
Завдання «Виправ помилку»
І варіант                                                                     ІІ варіант
(Хто?) Сестричка, річка,                                    ( Що?) Сонце, їжачок,
школа, казка, гриб, жучок,                                батько, чашка, котик, ромашка,
пташка,заєць, річка, лисичка,                            дуб, комаха. колосок, хмара.

Учні 1 варіанту вибирають слова, які відповідають на питання: ХТО? А учні 2 варіанту - слова, що відповідають на питання: ЩО? (зайве закреслюють)
Молодці! Завдання цієї зупинки ви виконали. Вручаю перший ключа.
Тепер ми можемо увійти в це місто і продовжити подорож далі.

Фізкультхвилинка

2. Місто Прикметників.

1) Проблемна ситуація [ На дошці запис :]
…. вуха, …. хвіст,
…. сам на зріст.
На городі побував –
усю моркву зіпсував.
- Прочитайте текст. Чи здогадалися про кого йде мова ?
[ На місці крапок учні вписують слова: довгі, куций, невеликий]

- Прочитайте текст зараз. До якої частини мови належать дописані слова?
На які питання вони відповідають?

2) Термінова телеграма

Прочитати назви казок записані на двох кубиках.
(Встановити відповідність)
Кривенька бичок Снігова качечка Червона королева Спляча ключик Солом’яний шапочка Золотий красуня

3) Інтерактивна вправа «Карусель»

[Кожен учень отримує фломастер певного кольору. Пускається аркуш паперу у вигляді ромашки, де в середині написане слово (урок) . Потрібно на пелюстках дописати по одному слову (прикметнику) і передати слідуючому учневі, який перечитує і дописує своє, не повторюючи записаних слів]
Зачитування результатів вчителем. ( Завдяки цій вправі, вчитель не тільки перевіряє знання учнів, а й контролює настрій кожного учня на даний момент уроку)
Молодці! Завдання і цієї зупинки ви виконали. Вручаю вам другого ключа. Продовжимо подорож далі.

3. Місто Дієслів .

— Наш поїзд знову вирушив у дорогу. Ось ми на під'їзді до міста у якому живе незвичайна частина мови - дієслово . Ця назва виникла через те, що тут усі мешканці постійно щось роблять. А ще вони дуже люблять гратися та навчатися.
Давайте і ми трішки пограємося навчаючись.
1). Розгадати кросворд
ю
ю
ю
ю
ю
- Воду я... (п'ю).
- Мама каже: «Муку я... (сію).
- Соня каже: «Я...(сплю).
- Спортсмен каже: «Я...(бігаю).

- Що означають усі відгадані вами слова ?
- До якої частини мови вони відносяться?
- На які питання відповідають?

2). Метод "Порушена послідовність"
- Добре. А тепер подивимось, яке завдання пропонує нам їжачок.
- Прочитайте текст. Кому сподобались записані речення? Чи здогадалися ви що саме переплутав їжачок?
Давайте йому допоможемо. У вас на партах кольорові смужки зі словами з речення. Протягом хвилини вам треба його відредагувати.

тепла, Настала, весна.
У, блакитні, розцвіли, лісі, проліски.
На, повісили, деревах, шпаківні, школярі, нові.
Скоро, прилетять, пернаті, з, друзі, вирію.
зустрічають весну Всі.

3). Гра «З’єднай слова»
До слів лівого стовпчика добери слова, протилежні за значенням, з правого стовпчика. З’єднай їх стрілочками.

Купувати мовчати
руйнувати продавати
говорити підігрівати
підіймати опускати
охолоджувати кричати
шепотіти будувати

Молодці! Завдання і цієї зупинки ви виконали. Вручаю вам третього ключа.

ІV. Рефлексія уроку.
Збіг урок наш, як коротка мить,
дуже швидко час біжить.
Час вже підсумки нам зробити,
що ми встигли зрозуміти.

1) Гра «Так чи ні»
Зіграти хочеться мені з тобою, друже,
в «так» чи «ні».
Тобі питання задаю, готуй же
відповідь свою.
Відповідай, коли мастак:
Єдиним словом «Ні» чи «Так».
— Слово мова — це іменник?
— Слово собака відповідає на питання хто??
— Слово читати — це прикметник?
— Дієслово відповідає на питання який?, яка?, яке?
— Червоний, зелений — це прикметники?

2) Гра «Сигнали»
У кожного учня картки: П — прикметник, Д — дієслово, І — іменник. Вчитель перераховує слова, а діти показують відповідну картку. Молодці, я бачу ви добре подружилися зі словами

росте
вишили
спекли
Люблю
співають
мелодійну
рідну
смачний
гарний
червона
коровай
рушник
калина
Україну
пісню

(можна скласти з даними словами речення)

3) Метод "Мозковий штурм"
- Про які слова ви дізналися на уроці ?
- На які питання вони відповідають ?
- Яку роль виконують у Країні Дивослово?
- Молодці! Ви дуже старанно працювали на уроці і отримали три ключі.
Позаду залишилися всі перешкоди. Ось ми уже і зможемо відкрити ними двері до країни Українська мова. Подорожуючи нею далі ви дізнаєтесь ще багато нового та цікавого.

На початку уроку ви прикріплювали смайлики. Скажіть, чи хоче хтось змінити свого смайлика на інший? (!?)

4) Оцінювання знань учнів.
Молодці, ви добре сьогодні попрацювали і отримали ось такі бали …

VІ. Підсумок уроку
— Раніше наші бабусі, щоб щось не забути, зав'язували на ріжку носо¬вої хусточки вузлик. Давайте і ми у своїй пам'яті зав'яжемо вузлик про наш урок.
Ясна, чиста, колискова,
Мелодійна, дзвінкотюча,
Дивна, радісна, співуча,
Лагідна, жива, казкова,
Красна, чарівна, шовкова.
Найдорожча, добра, власна.
Мудра, сонячна, прекрасна,
Солов’їна, барвінкова
Українська мова!

Хай для вас завжди будуть відкриті двері до країни Української мова.

VІІ. Домашнє завдання.
Наші смайлики приготували для вас сюрприз. Із зворотної сторони смайликів записані завдання, які ви повинні виконати вдома.
- Скласти невеличку усну розповідь про весну.

Категорія: Уроки | Додав: (26.03.2016) | Автор: Глузман Світлана Василівна E
Переглядів: 516 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!