Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

В гостях у казки. Мова казок. Про забарвлення голосу.

Тема: В гостях у казки. Мова казок.  Про забарвлення голосу.

 

Мета: Розвивати зв’язне мовлення дітей; збагачувати словниковий запас; формувати уявлення про забарвлення голосу; виховувати любов до народної творчості.

 

Обладнання: ілюстрації до казок, малюнки з завданнями.

 

Фрагмент уроку

 

1) Вікторина «З якої казки»

 

а) Уліз і той. Уже шестеро їх стало. Вже так їм стало тісно, що й нікуди. Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь та й собі до рукавички, реве та й питається6 «А хто, хто в цій рукавичці живе?» (Укр. нар. казка «Рукавичка»)

 

б) Щоранку, коли сходило сонце, і щовечора, коли воно заходило, дівчинка прокрадалась до дверей мишачої хатки. Вітерець розсував колоски, і вона могла бачити блакитне небо. І от надійшов день весілля. Кріт прийшов за своєю нареченою. (Г.К.Андерсен «Дюймовочка»)

 

в) Я по засіку метений,

     Я на яйцях спечений, -

     Я від баби втік,

     Я від діда втік,

     Тай від тебе втечу. (Укр. нар. казка «Колобок»)

 

г) Ступили обидва на кладку, зійшлись по середині, та й ну один одного лобами й рогами бити. Бились, бились та й попадали  у воду. (М. Коцюбинський «Про двох цапків»)

 

2) Мова казок

 

-         Ви багато чули казок, а дехто вже читав і сам. Пригадайте, як починаються казки. («У деякому царстві», «Жили - були», «Жили - поживали», «Ні в казці сказати, ні пером описати».)

-         Як найчастіше закінчуються казки? (Добро перемагає зло.)

-         Якими висловами? ( «І я там був. Мед пив, по губам текло, а в рот не попало», «Ось і казочці кінець, а хто слухав - молодець!», «Ось вам казка, а мені бубликів в’язка». )

 

3) Робота з малюнками до казок.

 

Малюнок 1. «Червона Шапочка»

  

-         Про що запитувала Червона Шапочка у своєї бабусі? Яким голосом відповідала бабуся?

-         Який кінець казки?

 

Малюнок 2. «Колобок»

 

-         Кого зустрічав Колобок по дорозі і яку пісеньку співав?

-         Хто перехитрив колобка? Який був голос у Лисички?

 

4) Творча робота.

 

- Перед вами малюнок. Знайди кожному герою його пару. З’єднай стрілочкою. Малюнок розфарбуй.

 

5) Підсумок.

 

-         Про що ми говорили на уроці?

-         Які початки можуть мати казки?

-         А кінець?

-         Чи має значення забарвлення голосу у казкових героїв?

                                                                        
 
 Лахманюк Тетяна Володимирівна, учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.02.2011) | Автор: Лахманюк Тетяна Володимирівна
Переглядів: 3149 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!