Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема: В гостях у казки. Мова казок. Про забарвлення голосу. Мета: Розвивати зв’язне мовлення дітей; збагачувати словниковий запас; формувати уявлення про забарвлення голосу; виховувати любов до народної творчості. Обладнання: ілюстрації до казок, малюнки з завданнями. Фрагмент уроку 1) Вікторина «З якої казки» а) Уліз і той. Уже шестеро їх стало. Вже так їм стало тісно, що й нікуди. Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь та й собі до рукавички, реве та й питається6 «А хто, хто в цій рукавичці живе?» (Укр. нар. казка «Рукавичка») б) Щоранку, коли сходило сонце, і щовечора, коли воно заходило, дівчинка прокрадалась до дверей мишачої хатки. Вітерець розсував колоски, і вона могла бачити блакитне небо. І от надійшов день весілля. Кріт прийшов за своєю нареченою. (Г.К.Андерсен «Дюймовочка») в) Я по засіку метений, Я на яйцях спечений, - Я від баби втік, Я від діда втік, Тай від тебе втечу. (Укр. нар. казка «Колобок») г) Ступили обидва на кладку, зійшлись по середині, та й ну один одного лобами й рогами бити. Бились, бились та й попадали у воду. (М. Коцюбинський «Про двох цапків») 2) Мова казок - Ви багато чули казок, а дехто вже читав і сам. Пригадайте, як починаються казки. («У деякому царстві», «Жили - були», «Жили - поживали», «Ні в казці сказати, ні пером описати».) - Як найчастіше закінчуються казки? (Добро перемагає зло.) - Якими висловами? ( «І я там був. Мед пив, по губам текло, а в рот не попало», «Ось і казочці кінець, а хто слухав - молодець!», «Ось вам казка, а мені бубликів в’язка». ) 3) Робота з малюнками до казок. Малюнок 1. «Червона Шапочка» - Про що запитувала Червона Шапочка у своєї бабусі? Яким голосом відповідала бабуся? - Який кінець казки? Малюнок 2. «Колобок» - Кого зустрічав Колобок по дорозі і яку пісеньку співав? - Хто перехитрив колобка? Який був голос у Лисички? 4) Творча робота. - Перед вами малюнок. Знайди кожному герою його пару. З’єднай стрілочкою. Малюнок розфарбуй. 5) Підсумок. - Про що ми говорили на уроці? - Які початки можуть мати казки? - А кінець? - Чи має значення забарвлення голосу у казкових героїв? Лахманюк Тетяна Володимирівна, учитель початкових класів, Старокостянтинівська гімназія Хмельницької обл.
За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 3149 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |