Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вчимося добротi

Вчимося добротi

 

Мета: Вчити дітей доброті, сприяти через ігри прояв­ленню у них позитивних якостей характеру, виховува­ти морально-етичні норми життя.

Обладнання: Плакати, на дошці написані визначен­ня — доброта, доброчесність.

 

Хід заняття

 

Вчитель. Добрий день! Діти, сьогодні на виховній го­дині ми поговоримо з вами про доброту. Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтрима­ти у важку хвилину, розрадити добрим словом та вчин­ками — є складовими характеру нашого народу.

Діти, заплющіть очі, подумайте про щось добре, приємне саме для вас. Отже, у вас зараз гарний настрій, почнемо.

—    Які ви знаєте українські прислів'я та приказки про людську доброту?

(Діти по черзі називають).

Наприклад:

—            Добро всі люблять, та не всі роблять.

—            Без добра і лихо не родить.

—            Доброму скрізь добре.

—            Поживеш серед добрих — сам подобрієш.

Вчитель. А зараз я пропоную вам пограти.

 

Гра перша. «Фея доброти»

Діти стають у коло, заплющують очі, простягають пе­ред собою руки, На рахунок: «один, два, три», вчитель не­помітно кладе в долоні одного з дітей «чарівну паличку» і голосно каже: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», вихо­дить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.

(Якщо це дівчинка фея, якщо хлопчик ельф).

Фея доброти або добрий ельф торкається до кого-небудь із дітей «чарівною паличкою» та говорить про ньо­го щось приємне та добре. Та дитина, до якої торкнула­ся фея, повинна сказати що-небудь добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по ко­лу дитині. Остання в колі дитина разом із феєю повто­рює все те добре, що вже діти сказали один одному.

 

Друга гра. «Добрі чарівники»

Всі діти — добрі чарівники, які живуть у прекрасній країні Доброзичливості. Чарівники вирішили подарува­ти один одному добрі сюрпризи, Кожен із дітей по черзі починає малювати добрий сюрприз, а інші відгадують. Хто першим відгадає, тому цей подарунок і належить. З цих малюнків робиться виставка: «Добрі сюрпризи від чарівників».

 

Гра третя. «Рецепти доброти»

Всі діти — добрі лікарі, які повинні придумати ре­цепти ліків від «людських хвороб». Діти діляться на па­ри. Кожна пара витягає картку з однією з назв «людсь­ких хвороб». Наприклад: злість, грубість, егоїзм і т. п.

Перемогу отримує та пара, яка придумає най­цікавіший рецепт — засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і зробить людей добрішими по відношенню один до одного.

 

Гра четверта. «Чарівне слово: «добро»

Дітям запропоновано перерахувати чарівні словоспо­лучення привітання та побажання зі словом Добро(ий) та записати їх на дошці.

Наприклад: Привітання:                Побажання:

—            Добрий ранок!                Доброї ночі!

—            Добрий день!                            Доброго здоров'я!

—            Добрий вечір!                          Всього доброго!

Далі діти діляться на декілька груп для виконання та­кого завдання: придумати та намалювати про те чи інше чарівне слово казку. А потім об'єднатися групами — об'єднати декілька казок в одну під назвою: «Чарівна казка добрих слів»

 

Наступне завдання: назвати духовні характеристики людини, які починаються словом «добро». Діти стають у коло. Вчитель кидає м'ячик дитині за словом — доб­ропорядність. Далі ця дитина називає позитивну якість людини зі словом добро і кидає м'ячик будь-якій дитині, яка стоїть у колі, і так далі.

Наприклад: доброзичливість, добродушність, доб­ропристойність, добросердечність, добросовісність, доб­рочесність і т. п. В кінці гри подякувати дітям за те, що вони знають так багато добрих слів.

 

Гра п'ята. «Добре сонечко»

Запропонувати дітям уявити, що наше сонечко зак­рили хмарки. Сонечко треба врятувати. Для цього тре­ба, щоб кожна дитина по черзі назвала по одній пози­тивній якості людини, які ще не називалися сьогодні. Дитина називає позитивну якість людини і домальовує сонцю промінь (на дошці, на плакаті).

Коли у сонечка вже достатньо променів — воно вря­товане від хмарок, посміхається і дякує діткам. В кінці діти складають казку (пісеньку) про добре сонечко.

 

Гра шоста. «Дари доброти від Золотої Рибки»

Діти стають у коло. Запропонувати дітям уявити, що Золота Рибка подарувала людям скриню з дарами доб­роти. Діти перераховують все, що може бути добрим. Наприклад: добра посмішка, добрий погляд, добре сло­во, добре серце, добрий намір і т. п.

Далі діти допомагають Золотій Рибці оживити її да­ри. Для цього діти повинні посміхнутися один одному, подарувати один одному добрий погляд, сказати добре слово, розповісти із свого життя про який-небудь доб­рий намір.

 

Домашнє завдання. Намалювати добру чарівну іграшку-тварину, назвати її та скласти про неї казку.

 

Підведення підсумків.        

Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим людям. Та навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопо­чуття людини, її долі засуджуються дорослими та од­нолітками.

Отже, будьте, діти, добрими, говоріть добрі слова один одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне, у вашому серці. До зустрічі!

 

http://zastupnik.at.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.03.2010)
Переглядів: 2637 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!