Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Веселі гуморески Володимира Дідківського. (Продовження)

Продовження

 

      в) Виразне читання учнями байки "Мудрий папуга "

               З пенатів рідних

                                   викрали пташину

               І продали за безцінь

                                   в Україну.

               Потрапив іноземець

                                  до столиці!

               В ясній світлиці

               Мав корму вдосталь

                                   і водиці.

               Господарі були

                                  гостинні,

               добропорядні й чинні.

               Співунчик їм

                                  одразу полюбився:

               За тиждень, бачте,

                                  розмовлять навчився,

               Хоч потрудитись довелось

                                                        ого-го!

               Бо мова українська

                                             непроста,

               Але така ж співуча,

                                            як його:

               Срібноголоса, золота !

               Господар до кімнати

                                             лиш загляне -

               Папуга враз:

                                  "Добридень, пане!"

               Хоч нудьгував, бувало ...

               Тоді господарю

                                       своїх співав

                                                            пісень!

               І той не гнівався –

                                            співай хоч день ...

               Бува, звікують на Вкраїні

                                           "браття - друзі",

               А мову вивчити

                                       їм важче, 

                                                    ніж папузі.

г) Ідейно-художній аналіз байки за запитаннями

- Як ставиться господар до папуги? А як до його пісень?

- Про кого говорить автор у гуморесці називаючи їх "браттями-друзями"?

- Чому ці слова  взяті в лапки?

- Що комічного в цій гуморесці?       

- Кого  засуджує і чого вчить гумореска "Мудрий папуга "?

-  Та не тільки приїжджі не виявляють поваги до української  мови, але і рідні діти України, буває, цураються її, мови їм рідної, засмічуючи суржиком.

д) Виразне читання учнями гуморески "Словник "

 Уже й Грінченка застарів:

Неологізмів – як грибів!

Щодня співдружність

                            міжнародна

Слівце підкине ультрамодне,

Щоб мова наша молоділа…

Багато слів…

                    Катма лиш

                                     діла!

 - Як Ви розумієте вислів «Уже й Грінченка застарів»? (Укладач чотиритомного тлумачного «Словаря української мови».)

- Неологізми - нове слово, словосполучення, фразеологічний зворот, що з'являється у мові.

- Наведіть приклади неологізмів. (Хакер, флешка, моніторинг, толерантність і т. ін.)

- Архаїзми - застаріле слово, мовний зворот або граматична форма, що вийшли з ужитку.

- Наведіть приклади архаїзмів. (Пядь, уста, чоло та т. ін.)

- Який висновок Ви зробили для себе?

е) Виразне читання учнями байки "Утопія "

Покликав братство лісове

Цар звірів до розмови.

- Бере мене, панове,

                                 за живе,

Що офіційної немає в лісі мови.

Є Цар, є територія,

                                кордони,

Свої закони…

Окрему, власне, маємо

                                країну!

Недовго думали-гадали

І так поклали:

Вважати за державну –

                                      соловїну!..

Та громадяни в тому царстві

                                      й досі –

Різноголосі!

Той бекає,

Той мекає,

Той виє, той ричить…

Ну хто ж тварин

               по-соловїному

                                   навчить?!

- Кого автор зображує в образі тварин?

- Що покладено в образ лісу?

- Як Ви розумієте вислів «Та громадяни в тому царстві й досі - різноголосі!»?

- В чому полягає головна думка цієї байки?

 

4.  Підсумкова бесіда

- Чи маєте ви почуття гумору?

- Чим сподобались вам твори В. Дідківського?

- Які гуморески В.І. Дідківського вам найбільше сподобалися?

-  Які комічні образи-персонажі вам  найбільше запам’ятались?

- Гумор Володимира Дідківського стане у пригоді всім шанувальникам мудрого сміху,  бо чим більше людина сміється, тим більше вона стає людиною. Гумор - це не просто сміх, це сміхотерапія. Сміх лікує нервові стреси, продовжує наше життя. Уміння людини посміятися з себе підвищує настрій, зменшує неприємності. Відчуття гумору допомагає долати труднощі і негаразди в нашому житті. Гумор - добрий сміх. Жарт, дотепне слово часто впливають на людей дужче,  ніж будь-які повчання.

      "Сміх - здоров'я, - стверджує наш земляк Володимир Дідківський. - Якщо сміємося, значить живемо". "Усміхайтеся люди добрі, та живіть у злагоді, мирі,  любові, добрі," - зичить гуморист усім.

 

 

Соляр Н. В., Білоцерківська багатопрофільна школа № 11 Київської обл.

http://osvita.ua/
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.07.2010)
Переглядів: 3303 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!