Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Продовження в) Виразне читання учнями байки "Мудрий папуга " З пенатів рідних викрали пташину І продали за безцінь в Україну. Потрапив іноземець до столиці! В ясній світлиці Мав корму вдосталь і водиці. Господарі були гостинні, добропорядні й чинні. Співунчик їм одразу полюбився: За тиждень, бачте, розмовлять навчився, Хоч потрудитись довелось ого-го! Бо мова українська непроста, Але така ж співуча, як його: Срібноголоса, золота ! Господар до кімнати лиш загляне - Папуга враз: "Добридень, пане!" Хоч нудьгував, бувало ... Тоді господарю своїх співав пісень! І той не гнівався – співай хоч день ... Бува, звікують на Вкраїні "браття - друзі", А мову вивчити їм важче, ніж папузі. г) Ідейно-художній аналіз байки за запитаннями - Як ставиться господар до папуги? А як до його пісень? - Про кого говорить автор у гуморесці називаючи їх "браттями-друзями"? - Чому ці слова взяті в лапки? - Що комічного в цій гуморесці? - Кого засуджує і чого вчить гумореска "Мудрий папуга "? - Та не тільки приїжджі не виявляють поваги до української мови, але і рідні діти України, буває, цураються її, мови їм рідної, засмічуючи суржиком. д) Виразне читання учнями гуморески "Словник " Уже й Грінченка застарів: Неологізмів – як грибів! Щодня співдружність міжнародна Слівце підкине ультрамодне, Щоб мова наша молоділа… Багато слів… Катма лиш діла! - Як Ви розумієте вислів «Уже й Грінченка застарів»? (Укладач чотиритомного тлумачного «Словаря української мови».) - Неологізми - нове слово, словосполучення, фразеологічний зворот, що з'являється у мові. - Наведіть приклади неологізмів. (Хакер, флешка, моніторинг, толерантність і т. ін.) - Архаїзми - застаріле слово, мовний зворот або граматична форма, що вийшли з ужитку. - Наведіть приклади архаїзмів. (Пядь, уста, чоло та т. ін.) - Який висновок Ви зробили для себе? е) Виразне читання учнями байки "Утопія " Покликав братство лісове Цар звірів до розмови. - Бере мене, панове, за живе, Що офіційної немає в лісі мови. Є Цар, є територія, кордони, Свої закони… Окрему, власне, маємо країну! Недовго думали-гадали І так поклали: Вважати за державну – солов’їну!.. Та громадяни в тому царстві й досі – Різноголосі! Той бекає, Той мекає, Той виє, той ричить… Ну хто ж тварин по-солов’їному навчить?! - Кого автор зображує в образі тварин? - Що покладено в образ лісу? - Як Ви розумієте вислів «Та громадяни в тому царстві й досі - різноголосі!»? - В чому полягає головна думка цієї байки? 4. Підсумкова бесіда - Чи маєте ви почуття гумору? - Чим сподобались вам твори В. Дідківського? - Які гуморески В.І. Дідківського вам найбільше сподобалися? - Які комічні образи-персонажі вам найбільше запам’ятались? - Гумор Володимира Дідківського стане у пригоді всім шанувальникам мудрого сміху, бо чим більше людина сміється, тим більше вона стає людиною. Гумор - це не просто сміх, це сміхотерапія. Сміх лікує нервові стреси, продовжує наше життя. Уміння людини посміятися з себе підвищує настрій, зменшує неприємності. Відчуття гумору допомагає долати труднощі і негаразди в нашому житті. Гумор - добрий сміх. Жарт, дотепне слово часто впливають на людей дужче, ніж будь-які повчання. "Сміх - здоров'я, - стверджує наш земляк Володимир Дідківський. - Якщо сміємося, значить живемо". "Усміхайтеся люди добрі, та живіть у злагоді, мирі, любові, добрі," - зичить гуморист усім. Соляр Н. В., Білоцерківська багатопрофільна школа № 11 Київської обл. | |
Переглядів: 3303 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |