Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

«Веселка над квітучим полем»

    «Веселка над квітучим полем»

Художня праця з музикою

 Тема: Згадка про літо. Веселка над квітучим полем. Аплікація з різнокольорового піску.

Мета: Вчити дітей створювати веселку за допомогою  різно –кольорового піску. Вчити описувати це чарівне явище, збагачувати мовний запас; відтворювати мелодії дощу за допомогою підручних предметів; розвивати уміння користуватися клеєм, пензликом, ножицями; виховувати естетичний смак, уміння сприймати на слух і відтворювати звуки дощу, сонячної погоди.

Обладнання:  різнокольоровий пісок, клей ПВА, папір,    декоративні квіти, звуки дощу, сонячної погоди, підручні предмети для шумового оркестру.

 

                                        Хід уроку

 

1.     Організація класу.

                   Раді вітати вас в нашій оселі,

                   Зичимо щастя, здоровя, добра.

        

- Усміхаюсь сонечку!                        

- Усміхаюсь дощику!

- Здрастуй золоте!                           

- Лийся мов з відра!

- Усміхаюсь квіточці!                      

- Людям усміхаюся!

- Хай вона росте!                             

- Зичу їм добра!

- Пошліть свої « сонячні зайчики» один – одному і всім нам.

 2. Створення емоційного настрою. Милування.

- Яку картину намалює ваша уява під час слухання вірша і

   музичного твору?

    Є у літечка сестричка - у косі червона стрічка.

    Коси, наче злото чисте, і калинове намисто.

    А спідничка в неї з листя різноколірна, барвиста.

 

    3. Робота в парах. Народні прикмети.

    ( Прочитай слова, які знаходяться на хмарках в порядку                  зростання цифр.)

    Вересніє – дощик сіє.

    Грім у  жовтні – на сніжну зиму.

 

                          Розкотилась чорна хмара,

                          Вся химерна, як примара.

                          Дощ потроху вгомонився,

                          Грім здалека докотився.

( Дитина декламує вірш під супровід грому.)

    4. Розвиток звязного мовлення.

     - А який буває дощик?

           (грозовий, грибний, теплий, холодний, осінній, літній)

-         Яку пісеньку може співати дощик?

        (Дріботить, шумить, ллє, тарабанить, дзюркотить)

            Нотну грамоту не знає,

            Та бува, що безліч діб

            Вибиває влучно дріб.

            Барабанить в барабанчик,

            Бубонить у бубонець,

            Тільки жаль у днину гожу

            Барабанити не може.

            Музиканти, не баріться, грати з дощиком учіться.

 

  5. Шумовий оркестр.

 (Діти грають на дзвониках, дерев. ложках, торохтушках

 музику літнього дощу, осіннього, грозового).

-         Що буває після літнього теплого дощу?

                                     (Веселка)

  6. Прихід гості.

  Називають всі веселкою мене,

Та сьогодні все навкруг сумне,-

Бо під зиму я таки змарніла,

Кольори свої з корони розгубила.

Я за Літечком сумую, бо це ж матінка моя,

І за Сонечком нудьгую, і за співом соловя.

Моє плаття вже зносилось,                                                                  Жовтим листям притрусилось.

    -   Допоможемо Веселці убратися у пишне, яскраве,

різнокольорове вбрання?

    -   То ж давайте здійснимо мандрівку у тепле літечко.

Цього літа ми дуже часто бачили на небі Веселку –

Доріжку, якою Сонечко скочується до Землі.

-         Скільки ж кольорів у веселки?

-         Назвіть їх.

     -Діти:

     -   Веселко, люба, не журися, ти до Сонечка всміхнися,

     -   Теплим дощиком умийся!

     -  До Матусі пригорнися.

     -  День народження у тебе!

     -  Зараз будем святкувати,

     -  Нове плаття тобі одягати.

  7. Фізкультхвилинка.

      « Сонячна зарядка»

-         Через поле, через ліс дощик в торбі воду ніс.

          ( Піднімають пяти, стають на  носки.)

    -  Розірвалася торбинка – фіолетова хмаринка.

       Розлилася вмить вода. Отака дощу біда.

          (Хапають дощик руками. Крутяться.)

-         Сонце, сонечко! Відчини віконечко!

Оббіжимо кругом хати: будем з сонечком гуляти!

   (Стрибки на місці.)

-         Сонечко іде до хати. Ми будемо відпочивати.

Дуже раді бачить вас! Вже Веселка жде на нас.

8. Інструктаж перед роботою.

      Основний матеріал з яким ми будемо сьогодні працювати –

це пісок. Де використовують його в народному господарстві?

На уроках художньої праці пісок застосовують, нажаль, дуже рідко. Сьогодні на уроці ми виправимо цю помилку.  Стрічки веселки ми прикрасимо різнокольоровим піском.

Жителі Веселкового міста придумали знаки – правила поведінки  на уроці.

9. Самостійна робота учнів.

  *  Від Весни подарунок доні -  перша  смужечка – червона.

   В золотій  її  короні.                                                                                                           - Червона урочиста. Вона яскрава, гарна, чиста.

        ( піском засипають діти першу полоску).

  *  Веселе Сонечко, яке живе на небі, принесло в дарунок    смужечку оранжеву – золотисту, гарну, яскраву, помаранчеву!

    -   Ось оранжева палає, наче осінь догорає.

 

  *  А у лузі, а у лузі теж живуть Веселки друзі!

      Ой, це ж квітонька Кульбабка, це її жовтенька шапка.

      Третім кольором в короні буде жовтий.

    -  Жовтий, ніби первоцвіт,за оранжевим розцвів.

 

 *   У Веселки є сестриця – це зеленая Травиця.

Колір цей зелений подаруночок від неї.

-         Розцвів зелений малахітом, ніби ліс зелений літом.

 

·        Високе небо голубе для Веселки тато,

Тож до доні воно йде – з Днем народження вітати.

-  Голубий, як небеса, дивовижна в нім краса.

 

·        Тепле Літечко прийшло і з собою дивні квіти принесло.

Принесло цієї днини від волошки колір синій.

-         Синій колір ген розлився. Глянь, як гарно, подивися!

 

·        Дивна квітка весняна розпустилась, розцвіла.

Це ж фіалка запашна фіолетовий колір подрузі принесла.

 

     Засіяли, заясніли золотом на сонці кольори всі на короні у       Веселки – доні.

                     Як веселка виростає,

                     Йти у казку закликає,

                     Не вагайся та мерщій

                     Йди у казочку по ній.

 

Учитель: Давайте прикрасимо свої роботи квітами. Адже справжнього літа без квітів не буває. Зацвіла земля, вкрилася яскравим килимом. Радує око.

                      Все тягнеться угору з вологої землі:

                      Капуста, квасоля, верба та тополя.

                     Трава та квіти, волошки, що у житі.

                     Палають маки, ружі – мов пломінь на щоці.

                     Видзьобують калюжі шумливі горобці.

                     Зраділий світ віншує веселку золоту!

                     …Отут і я квітую, отут і я росту.

 

 І Веселка задоволена своїм новим вбранням.

Веселка:  Дякую вам хлопчики й дівчата, за чудове гарне свято.

                  Швидко з вами час минає, Листопад вже  наступає.

                  Літо, літечко яскраве! Забери мене з собою,

                  Щоб сіяла над світами я барвистою дугою.

 

          В небі світиться Веселка кольорами дружби.

          Хай всім весело живеться! Хай ніхто не тужить!

          Хай всім щастя усміхнеться! Хай добро всім додається!

 

10. Підсумок уроку. Оцінювання робіт.

 

11. Домашнє завдання. ( Творче.)

 

       Дома придумати казку про Веселку і Хмарку;

       Про Веселку і Сонечко.

 

Мартьянова Тетяна Володимирівна, учитель початкових класів, Зеленодольська школа № 2 Апостолівського району Дніпропетровської обл.

За матеріалами: Освіта.ua

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (23.05.2011) | Автор: Мартьянова Т.В.
Переглядів: 2959 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!