Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Весняне довкілля. Мета: формувати у дітей уявлення про зміни в довкіллі, які відбулися навесні; вчити моделювати, досліджувати, порівнювати, робити висновки; розвивати уважність, спостережливість; виховувати любов до довкілля, шанобливе ставлення до народних традицій. Обладнання. Картки з завданнями, картини «Природа весною», малюнки рослин, звірів, птахів, весняні квіти. Хід уроку І. Організація класу. Щоб не було в нас мороки, Чи всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаймо, Урок довкілля розпочинаймо. ІІ. Актуалізація опорних знань. Пригадаємо, що таке довкілля. (читання вірша вчителем) Все, що є навколо,це пташки і звірі, Сонечко веселе,що сміється мило. Це річки, озера, рослини і люди. Це все-все, що ми бачим, навколо і всюди. Бджілка, пташечка і зорі, вільний вітер на просторі, Квіточки і різне зілля – це, дитино, й є довкілля. (Відповіді учнів) А тепер послухайте загадку: Зелені шати одяга І гордо по землі ступа. Вона чарівна й запашна, Це мила серцю всім…(весна) ІІІ. Етап ціле покладання. Так, тема сьогоднішнього нашого уроку «Весняне довкілля» і ми поговоримо про одну з найчарівніших пір року – весну. Будемо спостерігати, досліджувати, дізнаватись про весняні зміни у довкіллі. Тож проведемо хвилинку спостережень: - прийшла - сонце - тепло - місяць - небо - опади IV. Етап проектування - Діти, що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? - Про що говоритимемо на уроці? (Очікувані відповіді: про зміни у довкіллі, погоду, поведінку птахів, тварин, про рослини). V. Етап виконання плану діяльності - Що змінилося з приходом весни? (Відповіді учнів) - Мабуть, ще не всі зміни назвали. Прочитаймо піраміду слів Зем * ля Сон * це Ще * бет Теп * ло Цві * тіння Повер * нення (Обговорення кожного слова з піраміди) Загадка Три брати ідуть по світу – від зими назустріч літу. Перший пройде – тане лід, Другий пройде – всюди квіт, Третій пройде – укрива землю шовкова трава. - Про яких трьох братів говориться в загадці? Так, це весняні місяці – березень, квітень, травень. Березень – початок весни Квітень - пора цвітіння Травень – буяння трав. Ми з вами, діти, вивчали в букварику і знаємо, що є 4 пори року і кожна пора має по 3 місяці. - Назвіть ознаки весни: яка вона весна? Складання павутинки тепла ніжна мила квітуча чарівна весна пахуча зелена барвиста найчарівніша - Чи знаєте ви, діти, коли день народження весни? Довідкове бюро. 21 березня день народження весни – це день весняного рівнодення. Півдоби на землі день, півдоби – ніч. Після цього день стає довшим, а ніч – коротшою. Прилітають з вирію птахи, тане сніг, теплішає, пробуджується природа. Модельний (уявний) експеримент. Уявне малювання весняної картини. - Закрийте очі і уявіть собі весну (вчитель дає понюхати букет весняних квітів). - А тепер відкрийте очі і подивіться, з яким букетом прийшла до нас весна. - Чим вона пахне? - Що криється у слові весна? Весна – це красива дівчина, яку виглядають, чекають з нетерпінням і закликають піснями. - Як називаються ці пісні? Фізкультхвилинка Прийди, прийди, весно, красна, Чепури наш рідний край. Засвіти нам сонце ясне, З нами в гурті погуляй. VI. Виклад змісту нового матеріалу. Робота в групах З приходом весни відбулися зміни у довкіллі. Дослідимо їх. 1 група – довкілля рослин; 2 група – довкілля звірів; 3 група – довкілля птахів. (Звіт кожної групи) VII. Мотивація засвоєного матеріалу, його практичне застосування. Робота в групах 1 група – Які птахи прилітають із вирію навесні? Підкреслити. 2 група – Які звірі пробуджуються з зимової сплячки? Підкреслити. 3 група – Підкреслити назви квітів. VIII. Обґрунтування нових знань. Гра на увагу - Весною тануть сніги? - Прилітають з вирію пташки? - Розпочинають польові роботи? - Збирають урожай? - З’являються комахи? - Зменшується тривалість дня? - Цвітуть дерева? - Оживає природа? Так, з приходом весни оживає природа. Прокидаються від зимового сну дерева і зацвітають біло-рожевим цвітом. Першими з вирію прилітають граки і своїм криком нагадують, що весна почалася. Мурашки, жучки, комарі виходять зі своїх зимових схованок. З року в рік люди спостерігали за ознаками весни,помічали їх і складали прислів’я та приказки. А тепер перевіримо, як ми знаємось на весняних народознавчих традиціях. Я буду читати першу частину прислів’я. а ви відшукуєте за змістом іншу. Весняний день а осінь плодами Весна рік годує Весна гарна квітками, як дівчини серце Весняне сонце ледачого не любить IX.Закріплення Робота з підручником 1 група – скласти розповідь «Як діти раділи весні…» 2 група – намалювати малюнок 3 група – з’єднати частини прислів’я Гра «Мікрофон» - Що ми повинні робити для того, щоб у довкіллі все було таким красивим, як цей букет? (Очікувані відповіді: не ламати гілок на деревах, не топтати і не зривати рослин надаремно, не ловити метеликів, не руйнувати мурашників,не галасувати у лісі, не зачіпати пташиних гнізд). І саме основне не забувати, що довкілля чекає від вас поваги і любові. І тільки тоді, коли ви навчитеся берегти і охороняти довкілля, воно стане вам добрим другом. X. Підсумок. - Чи справдилися ваші очікування? - Що нового дізналися на уроці? - Що було найцікавішим? - Про що хотіли б поговорити на наступних уроках? Негрук Тетяна Михайлівна, учитель початкових класів., Кобаківська школа Косівського району Івано-Франківської обл. За матеріалами: Освіта.ua | |
Переглядів: 3265 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |